• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #392810  autor: banciur
 13 mar 2010, 00:03
Witam,

Sytuacja jest następująca. Mojej matce w czerwcu kończy się abonament (firmowy) parę dni temu zgłosił się konsultant że w związku z kończącą się umową itd. Matka wybrała nowy telefon z umową na dwa lata dostawa kurierem. Przyjechał matka podpisała podstemplowała gdzie pokazał (już była o to awantura ze bez czytania). Zadowolona bawi się nową zabawką a ja patrzę w pudełku nowa karta sim. Najpierw myślałem, że to prepaid ale coś mnie tknęło i poprosiłem żeby sprawdziła to i okazało się, że to nowy numer nowa umowa a stara za 3 miesiące wygaśnie i numer przepadnie, chyba że podpisze Pani umowę przedłużającą stary numer. W boku nic nie mogą zrobić, proszę pisać reklamację za miesiąc rozpatrzą.

I dwa pytania.
To zwykły błąd w Orange, naciągacz z centrali próbujący wyrobić normy/premię czy z moją matka już coś nie tak(pomijając podpisywanie czegokolwiek bez czytania :)) ?

i pytanie główne, czy ktoś może przerabiał zbliżoną reklamację i Orange jest zainteresowane klientem, czy też za regulaminowe 30 dni odpowiedz jak się nie podoba to rozwiązuj umowę, płać karę i nara ?

z góry dziękuję i pozdrawiam Tomek

 #392814  autor: kuwejt
 13 mar 2010, 00:54
Umowa podpisana poza siedzibą operatora - Mama ma możliwość/prawo do zwócenia telefonu i rozwiązania umowy bez podawania przyczyny w terminie 10 dni od podpisania :!:
Nalepiej udać się bezzwłocznie do najbliższego punktu Prange i poinformować o takiej decyzji - i najważniejsze nie dać się zbyć byle słowem

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #392815  autor: Jedrker
 13 mar 2010, 00:58
banciur,
jeśli podpisanie umowy nastąpiło do 10 dni, może Twoja mama zerwać umowę.
Jeśli jednak te 10 dni już minęło, umowa obowiązuje na ile została podpisała Twoja mama.
W regulaminie ofert jasno jest napisane że jeśli umowa została zawarta poza salonem sprzedaży, masz prawo do jej zeygnacji do 10 dni.

 #392816  autor: Pijo
 13 mar 2010, 01:22
Panowie kuwejt i Jedrker, zwróćcie uwagę na jedno : Taryfa firmowa.

 #392819  autor: banciur
 13 mar 2010, 01:53
Przepraszam za słabo to podkreśliłem że taryfa firmowa. Niestety dla firm 10 dniowy okres wypowiedzenia nie obowiązuje - to pierwsze słowa miłej pani z boku.

 #392823  autor: PingNoMore
 13 mar 2010, 08:41
Mój tata miał dokładnie taką samą sytuację. Były pisane reklamacje itp. ale w związku z tym, że to taryfa firmowa to nic nie można było zrobić. Jedyne co udało nam się wywalczyć to przez pół roku abonament obniżony do 1,22 zł

 #392826  autor: kamil1221
 13 mar 2010, 08:53
kuwejt pisze: Nalepiej udać się bezzwłocznie do najbliższego punktu Prange i poinformować o takiej decyzji - i najważniejsze nie dać się zbyć byle słowem
Ty mi powiedz po co go kierujesz do salonu ?
Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera.
Jeśli jest się osobą indywidualną w przesyłce powinien znajdować się druk do odstąpienia od umowy. Firma faktycznie nie ma takiego prawa.

Oczywiście reklamacje można pisać - jeżeli faktycznie konsultant mówił o propozycji a nie o aktywacji jest to do wywalczenia. Rozmowy są nagrywane.

 #392843  autor: Marens
 13 mar 2010, 10:37
banciur pisze:Przepraszam za słabo to podkreśliłem że taryfa firmowa. Niestety dla firm 10 dniowy okres wypowiedzenia nie obowiązuje - to pierwsze słowa miłej pani z boku.
Kolejna osoba, witaj w klubie.
Walczymy ze znajomym, z identycznym problemem.
Zamiast przedłużyć umowy to gość wcisnął dwie nowe aktywacje pt. Oferta dla Firm 500. Znajomy zamiast czytać podpisał, tak robił zawsze od 5-6lat i nigdy nie było problemu, aż tu trafiła kosa na kamień. Niestety nie ma 10 dniowego okresu jak w przypadku klienta indywidualnego więc podejrzewam, że jest to celowa praktyka.
Problem jest w tym, że jest to zewnętrzna firma pracująca na zlecenie Orange. Wysłaliśmy ponad miesiąc temu pismo ze skargą na konsultanta, które dziwnym trafem nie dotarło. Ustalane było przedłużenie umowy. Oczywiście jest pewny tego, że była mowa o przedłużeniu umowy. Jak długo nagrywane rozmowy są przechowywane?

 #392873  autor: banciur
 13 mar 2010, 12:00
Marens a składaliście reklamacje czy tylko skarga listem ?
W moim przypadku to jeden numer i w najgorszym przypadku trudno rozwiążemy starą umowę wcześniej kara to jakieś 300zł i stracimy stary numer. W sumie numer od 98 roku - może weźmiemy jakiegoś prepaida żeby go utrzymać.

Zastawiam jaki jest w tym cel w moim przypadku siec jest do przodu o koszt rozwiązania umowy co na 3 miesiące przed końcem nie jest duża suma a mają wkurzonego klienta w bonusie.

Póki co dzisiaj składamy reklamacje - będę informował co dalej.

 #392883  autor: kuwejt
 13 mar 2010, 12:23
kamil1221 pisze:
kuwejt pisze: Nalepiej udać się bezzwłocznie do najbliższego punktu Prange i poinformować o takiej decyzji - i najważniejsze nie dać się zbyć byle słowem
Ty mi powiedz po co go kierujesz do salonu ?
Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera.
Jeśli jest się osobą indywidualną w przesyłce powinien znajdować się druk do odstąpienia od umowy. Firma faktycznie nie ma takiego prawa.

Oczywiście reklamacje można pisać - jeżeli faktycznie konsultant mówił o propozycji a nie o aktywacji jest to do wywalczenia. Rozmowy są nagrywane.
Po to, że w Erze takie rzeczy można załatwić w salonie (więc nie pisz, że "Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera"bo jeśli już to żaden salon Orange) miałem więc prawo przypuszczać, że w Orange jest podobnie... jeśli nie to takie rzeczy tylko w Erze :smt004

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #392895  autor: st.konsultant
 13 mar 2010, 12:47
kuwejt pisze:
kamil1221 pisze:
kuwejt pisze: Nalepiej udać się bezzwłocznie do najbliższego punktu Prange i poinformować o takiej decyzji - i najważniejsze nie dać się zbyć byle słowem
Ty mi powiedz po co go kierujesz do salonu ?
Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera.
Jeśli jest się osobą indywidualną w przesyłce powinien znajdować się druk do odstąpienia od umowy. Firma faktycznie nie ma takiego prawa.

Oczywiście reklamacje można pisać - jeżeli faktycznie konsultant mówił o propozycji a nie o aktywacji jest to do wywalczenia. Rozmowy są nagrywane.
Po to, że w Erze takie rzeczy można załatwić w salonie (więc nie pisz, że "Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera"bo jeśli już to żaden salon Orange) miałem więc prawo przypuszczać, że w Orange jest podobnie... jeśli nie to takie rzeczy tylko w Erze :smt004

Muszę Cię rozczarować, bo i w Erze, żaden salon czy sklep nie przyjmie zwrotu jeżeli umowa zawierana była na firmę. Takie jest po prostu prawo a nie widzimisię Operatora.

 #392979  autor: Lukaszsz
 13 mar 2010, 19:19
Z nową umową może być cieżko...

Ja miałem podobną sytuację ale sprawa dotyczyła błędnie ustalonych warunków przedłużenia. Co prada dla firm niby nie ma tego 10 diowego okresu wypowiedzenia, ale jak to powiedziała pani z Orange: "ze względu na dobrą współpracę..." przyznali mi prawo do anulowania tamtych warunków i mogłem na nowych przedłużyć tą umowę...

Nokia 3210 -> Nokia 3410 -> Siemens SL45i -> Nokia 6610i -> Siemens CX65 -> Siemens S65 -> Nokia E50 -> Nokia E51 -> Nokia E52 -> Nokia E6 -> Sony Xperia L -> LG G3s -> LG G3 -> LG G6 -> LG G7 -> Asus Zenfone 8

 #392989  autor: kuwejt
 13 mar 2010, 20:46
st.konsultant pisze:
kuwejt pisze:
kamil1221 pisze: Ty mi powiedz po co go kierujesz do salonu ?
Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera.
Jeśli jest się osobą indywidualną w przesyłce powinien znajdować się druk do odstąpienia od umowy. Firma faktycznie nie ma takiego prawa.

Oczywiście reklamacje można pisać - jeżeli faktycznie konsultant mówił o propozycji a nie o aktywacji jest to do wywalczenia. Rozmowy są nagrywane.
Po to, że w Erze takie rzeczy można załatwić w salonie (więc nie pisz, że "Żaden salon nie przyjmuje zwrotów umowy dostarczonej przez kuriera"bo jeśli już to żaden salon Orange) miałem więc prawo przypuszczać, że w Orange jest podobnie... jeśli nie to takie rzeczy tylko w Erze :smt004

Muszę Cię rozczarować, bo i w Erze, żaden salon czy sklep nie przyjmie zwrotu jeżeli umowa zawierana była na firmę. Takie jest po prostu prawo a nie widzimisię Operatora.
Tak tak zgadza się oferta firmowa - brak zwrotu w pierwszej odpowiedzi nie doczytalem ze chodzi o firmówkę.
Ale kamil1221 pytal po co odsyłam go do salonu - no więc po to, że w Erze oferte idywidualną wzięta przez kuriera można zwrócić w salonie. Teraz już chyba wszystko jasne :-D

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #393014  autor: kamil1221
 13 mar 2010, 22:51
Jednak jak by nie patrzeć temat był związany z Orange, więc po co wspominać o Erze ?

 #393049  autor: Marens
 14 mar 2010, 11:22
banciur pisze:Marens a składaliście reklamacje czy tylko skarga listem ?
Jedno i drugie, sprawa w toku.
Telefony są zablokowane na wychodzące, bo były wpłaty z pomniejszeniem o "wciśnięte".
Jeśli się nie mylę, to blokada nie powinna mieć miejsca, bo do momentu rozstrzygnięcia reklamacji kwota wpłaty powinna być zawieszona. Tak to działa w Plusie. Aby było śmiesznie, jest to już druga blokada. Wcześniejszą udało się zdjąć po kilku telefonach i kumatym konsultancie. Nie byłoby problemu gdyby faktury nie przychodziły na 800-1000zł.

Tu się kłania przedłużanie umów przez telefon.
Osobiście zawsze przedłużam umowy w salonach, bo mam pewność że nie będzie takich cyrków.

 #393156  autor: pawelf
 14 mar 2010, 23:32
Osobiście zawsze przedłużam umowy w salonach, bo mam pewność że nie będzie takich cyrków.[/quote]


100% racji kolego.Czasem wygoda nie wychodzi nam na dobre.
Ja osobiście bym tego tak nie pozostawił.Wszystkie rozmowy są nagrywane i kilka lat leżą .Więc w przypadku,gdy rozmowa toczyła się o przedłużenie ,a efekt końcowy to nowa aktywacja,to masz wygraną sprawę.

Mnie pomogli w trybie expresowym.... http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text

 #393968  autor: banciur
 18 mar 2010, 11:18
dzięki Paweł za linka przyda się na przyszłość.

Póki co rokowania są dobre. Reklamacja złożona w niedzielę i we wtorek orange skontaktowało się z matką. Uznają reklamacje i przyślą aneks do umowy. O ile matka mi dobrze powtórzyła to przeniosą stary numer do nowej umowy. Zobaczymy jeszcze jak będą wyglądały następne faktury i czy znikną niewykorzystane minuty.

 #395173  autor: TomekO
 23 mar 2010, 18:38
Mnie się wydaje że abonent firmowy ma prawo odstąpienia od zmiany warunków umowy na podstawie prawa telekomunikacyjnego art. 56 ust. 6
Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o których
mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na
odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług
obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i
przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług obowiązany
jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie
warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w formie
pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. Abonentowi przysługuje
prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn,
poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej w terminie
10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
ale ust. 7 :!:
Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków
umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął
świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.
Chyba że ja czegoś nie wziąłem pod uwagę ? Nie wiem jaka jest treść aneksu w Orange ale w Replayu Play zaczął świadczyć mi usługi po bodaj 2 dniach od podpisania :)

 #395244  autor: thonka
 24 mar 2010, 00:27
TomekO, pierwszy cytat odnosi sie chyba do zmian w umowie w trakcie jej trwania np. zmiany w regulaminach. wg. mojego rozumowania nijak sie to ma do przedluzenia umow.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet