Dokładnie, konsultant nie ma możliwości obniżenia ceny telefonu. Jest ona ściśle uzależniona od wybranego abonamentu: im wyższy abonament wybierzesz, tym tańszy będzie telefon.
I tu chciałabym zaznaczyć jedną rzecz: ważna jest WYSOKOŚĆ abonamentu, nie to, jaki wybieramy czy ile minut w nim jest. Stąd biorą się różnice w cenie telefonów między promocją dla nowych klientów a ofertą dla stałych abonenetów.
Jeśli nowy klient wybiera NE 60 za 65 zł, a stały klient wybiera tę samą taryfę za 50 zł, to jednak w skali 2 lat jest spora różnica. Dlatego nowy klient, który będzie płacił więcej przez 2 lata, dostaje tańszy telefon, a stały klient dostanie droższy telefon, bo będzie płacił mniej... Chyba, że płacił rachunki w terminie i zebrał wystarczająco dużo punktów Era Premia, aby obniżyć cenę telefonu.
Ale to jest plus dla stałego klienta: płaci mniej i mając punkty ma tańszy telefon. Poza tym może wybrać różne usługi dodatkowe, a nie deklaruje się przy podpisaniu umowy na jedną zniżkową, której potem nie może mienić na inną ze zniżką.
Wrócę jeszcze do jednej kwestii: chcesz odejść od Ery (czy też innego operatora)? Odejdź! Tylko wybierz takiego, u którego masz najwięcej znajomych, będą mieli do Ciebie taniej, Ty do nich też. Dla mnie odchodzenie od sieci dla tańszego telefonu w innej, gdzie nie mam w ogóle znajomych, jest bezsensowne, bo w tej sieci nie dostanę tańszych połączeń i będę musiała płacić więcej niż w dotychczasowej. W ogólnym rozrachunku tracę...