• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #390037  autor: szyman12
 26 lut 2010, 16:44
Witam

Tak jak w temacie jestem w oczekiwaniu na internet w tech. LLU w Netii. Mam kilka pytań do Was, bo coś mi niepasuje:

1. Czy TP tak jak w wypadku BSA ma na odpowiedz 28 dni?
2. Otóż od kilku dni próbuje się dostać do mnie technik z Netii/Ericssona w sprawie wywiadu technicznego:
* czy jeżeli technik niezrobi tego wywiadu to mogą być przykre konsekwencje [BMT]?
* jak wygląda taki wywiad ?
3. Na jakim standardzie działa Netia LLU - PPPoA czy PPPoE?

Pozdrawiam

 #390092  autor: abcd
 26 lut 2010, 19:47
szyman12 pisze:1. Czy TP tak jak w wypadku BSA ma na odpowiedz 28 dni?
22 dni robocze, około 40 normalnych całość.
szyman12 pisze:2. Otóż od kilku dni próbuje się dostać do mnie technik z Netii/Ericssona w sprawie wywiadu technicznego:
* czy jeżeli technik niezrobi tego wywiadu to mogą być przykre konsekwencje [BMT]?
* jak wygląda taki wywiad ?
Pewnie podjeżdża z testerem ADSL i sprawdza linię. Ale bez czegoś takiego też mogą założyć (vide 16 Mbit u mnie)
szyman12 pisze:3. Na jakim standardzie działa Netia LLU - PPPoA czy PPPoE?
PPPoA 0/35 (jak neostrada)

 #390143  autor: zinkzaq
 27 lut 2010, 00:17
abcd pisze: 22 dni robocze, około 40 normalnych całość
jest to na gniazdku nieaktywnym w przypadku gdy jest aktywne to to tpsa w ciągu 14 dni roboczych ma możliwość uwolnienia łącza w praktyce około 30 dni kalendarzowych

zmiana widzenia , teraz technik tpsa

 #390290  autor: abcd
 27 lut 2010, 18:31
Ale to jakoś od niedawna, tak? Czy aktywne znaczy z synchronizacją ADSL?

 #390451  autor: zinkzaq
 28 lut 2010, 12:01
dokładnie chyba od 9 listopada tak jest , a gniazdko aktywne to jeśli klient ma telefon nie ważne gdzie

zmiana widzenia , teraz technik tpsa

 #390618  autor: szyman12
 01 mar 2010, 10:52
To że tak powiem ogarnijmy sprawę.

Umowę podpisałem 2 lutego (we wtorek) przez kuriera, 5 (piątek) dostałem info, że Netia dostała papiery i rozpoczyna procedurę.

Z tego co dopatrzyłem się na umowie to w przypadku wyrażenia zgody przez TP, Netia uruchomi neta w ciągu 40 dni od podpisania umowy.

Czyli z moich obliczeń ;) wynika, że:
* 3 marca /środa/ TP musi odpowiedzieć TAK czy NIE
* 13 marca /sobota/ powinni podłączyć mi neta zgodnie z umową /o ile tepsa się zgodzi/

Mam rację?

I rozumiem, że jak tylko się porozumieją z TP to wysyłają do mnie info o stanie oraz kuriera z routerem /o ile da radę/?

 #391054  autor: piotrekkk
 02 mar 2010, 23:49
chyba nie ;)
sprawdź na stronie netii status zamówienia wpisując numer umowy i pesel, bo już chyba powinna być odpowiedź, jak nie rozumiesz odpowiedzi, to ją skopiuj tu (usuwając ewentualne dane osobowe)

 #391059  autor: szyman12
 03 mar 2010, 00:24
piotrekkk - na stronie pisze tylko "umowa podpisana", ale przedwczoraj w godzinach wieczornych dostałem SMSa, że aktywacja nastąpi 17.03, a wczoraj dzwonił do mnie technik i powiedział, że w ciągu 10 dni (czyli 12.03) - i komu tu wierzyć ? :lol:

I mam do Was ostatnie pytanie - czy router od kuriera może odebrać byle jaka osoba czy też muszę ja?

Pozdrawiam

 #391073  autor: Fafral
 03 mar 2010, 08:58
Musisz to być Ty po zapewne podałeś swój pesel. ;)

Obrazek

Siemens C30 > N2600> N5300 > N7310 Supernova> E71>Samsung i9000 Galaxy S

 #391242  autor: piotrekkk
 03 mar 2010, 23:07
szyman12 pisze:piotrekkk - na stronie pisze tylko "umowa podpisana", ale przedwczoraj w godzinach wieczornych dostałem SMSa, że aktywacja nastąpi 17.03, a wczoraj dzwonił do mnie technik i powiedział, że w ciągu 10 dni (czyli 12.03) - i komu tu wierzyć ?
podpisana - hmmm
a możesz zacytować treść smsa (bez danych)? 10 dni roboczych, to się zgadza

[ Dodano: 2010-03-03, 23:08 ]
szyman12 pisze:I mam do Was ostatnie pytanie - czy router od kuriera może odebrać byle jaka osoba czy też muszę ja?
na umowie powinny być dane osoby upoważnionej do odbioru przesyłki, jeśli nie ma zwykle, to osoba na którą jest umowa

 #391249  autor: szyman12
 04 mar 2010, 00:33
a możesz zacytować treść smsa (bez danych)?
Proszę bardzo:
Kod: Zaznacz cały
 Od: Netia

Uprzejmie informujemy, że Państwa usługi w Netii będą aktywne od dnia 2010-03-17.
Na 5 dni przed aktywacją usług prześlemy kolejne informacje w sms.
Najważniejsze, że już wiem na jakim gruncie stoję (tj. kiedy będę miał normalny internet).

I jeszcze dwie rzeczy:

* czy to prawda, że na tej LLU Netii czasami niedziałają inne routery niż te od Netii?
* czy w przypadku uszkodzenia linii w sposób fizyczny to naprawia ją Netia czy TP?

 #391261  autor: Rafix
 04 mar 2010, 08:48
piotrekkk pisze:
szyman12 pisze:I mam do Was ostatnie pytanie - czy router od kuriera może odebrać byle jaka osoba czy też muszę ja?
na umowie powinny być dane osoby upoważnionej do odbioru przesyłki, jeśli nie ma zwykle, to osoba na którą jest umowa

Tylko osoba, która jest na umowie podana jako odbiorca sprzętu - imię i nazwisko, pesel
Jeżeli nie ma takiej osoby no to będzie problem. Osoba, na którą jest wystawiona umowa nie ma nic do rzeczy i rutera nie dostanie (no chyba, że kurier nie będzie przestrzegał procedur).

Nokia 5130 -> Siemens MC60 -> SE K700i -> SE W580i -> Samsung S7350 -> SE Xperia Neo V -> Xperia L ->

Siemano! Jest luźno! :smt006
Kocie dziecka

 #391298  autor: piotrekkk
 04 mar 2010, 13:45
szyman12 pisze:* czy to prawda, że na tej LLU Netii czasami niedziałają inne routery niż te od Netii?
* czy w przypadku uszkodzenia linii w sposób fizyczny to naprawia ją Netia czy TP?
na pierwsze pytanie powinny działać jeśli to ten sam standard, ale netia nie świadczy wsparcia technicznego, ewentualnie poczytaj stronę http://pomoc.x.pl/ ,
na drugie trzeba by sprecyzować fizyczny sposób, jeśli chodzi o dslam - to netia, częściej jednak awarię są po straonie kabli miedzianych (łącza tpsy są zwykle stare), to wóczas tpsa (właściwie jedna jej spółek zależnych) usuwa awarię i tak jeśli chodzi o zgłaszanie uszkodzeń, trzeba kontaktować się z netią, tp nie ma podstaw do przyjęcia zgłoszenia