Czeski film, czyli iPhone w Play
Published by ddluk at 19:07 under One Play, Play Fresh, cenniki, ciekawostki, inne, iphone, oferta
W dniu dzisiejszym dostałem od jednego z czytelników, pana Marka historię w której opisuje swoja zmagania związane z zakupem telefonu iPhone w sieci Play. Na prośbę czytelnika zamieszczam oryginalną treść:
Dnia 18.01.2010 play wprowadził do sprzedaży 2 telefony z serii iPhone, starałem się więc dowiedzieć jak najwięcej i kupić ten telefon. Na stronie wyczytałem jednak, że muszę go zamówić… Więc dzwonie do punktu p4. I mówię co chce, a ta Pani mi powiada:
“Wie pan co jast taka oferta, pan przyjedzie my zamówimy, bo to trzeba w salonie, zamówić, a potem podpisać umowę…”
Więc ja walę następnego dnia do salonu i mówię, że chce zamówić… A ona, że się pozmieniało, bo to trzeba najpierw zrobić weryfikację… szlag… Proszę robić weryfikację… Pani na to:
“nie ma takiej opcji, bo potrzeba innych dokumentów…”
Więc walę do księgowej o wystawienie zaświadczenia o zatrudnieniu, kolejnego dnia już je mam, jeszcze tylko podpis prezesa…
Następnego dnia wale do salonu Empik i Pani mi oferuje ONE PLAY pro za 60 zł!!! + 40 zł za Internet, ale zapomniałem zaświadczenia z biurka!!! No cholera! Pani pociesza mnie, że sprawdzi czy mają na magazynie IPHONA 16 GB, i co i d**a – nie ma! Nie mogła tego sprawdzić pierwsza Pani?… No ale mam inny problem…
W jaki sposób telefon może się pojawić w ofercie jeżeli go nie ma? Pani zatem zaprasza mnie z dokumentami,
aby zrobić weryfikację, kiedy tylko chce, a potem zamówimy…
Walę więc kolejnego dnia z dowodem i zaświadczeniem. Mam informacje od Pana, że nie zrobi mi weryfikacji, bo jest zupełnie inna procedura i oni mają wysłać maila… No to mówię Panu, co mi powiedziała jego koleżanka z pracy, a on stwierdza że nie potrzebne mi zaświadczenie i mogę zrobić weryfikację na sam dowód. AAAA!
Pan był tak uprzejmy i zrobił tą weryfikację, ale poinformował mnie że nie może sprawdzić czy mogą zamówić 16 GB, wyśle maila i zadzwoni do mnie we wtorek, nie zadzwonił… pewnie nic się nie dowiedział, więc zadzwoni do mnie jak tylko będzie miał jakieś informacje… stwierdziłem że uderzę wyżej.
Zadzwoniłem do call center Play (miałeś trochę racji z tym rozładowywaniem telefonu), poprosiłem o informację czy mogę kupić (i jak) iPhona 16 GB, Pani powiedziała mi, że nie wie i że się dowie… po 10 minutach razy 79 gr z Orange do Play, powiada w te słowa:
“nie da rady bo go na razie nie mamy…”
a więc ja pytam:
“skoro jest w ofercie od 18.02.2010 na zamówienie klienta, więc ja się staram zamówić to
kiedy zamierzacie go wprowadzić?”
Skoro powinien być od 18. Pani mówi mi że musi się zastanowić, więc ja jej daję czas i proszę aby oddzwoniła, bo nie chce płacić za ciszę 79 gr… Nie oddzwoniła…
Wale po raz kolejny do salonu play i dowiaduję się że kolega zrobił błędną weryfikację, że koleżanka źle obliczyła i dopiero teraz wiadomo co i jak, studiowałem regulaminy z play z nią i jednoznacznie nie da się określić co i jak
sprzedać… Pamiętam, że szlag mnie z playem trafiał jak dla nich pracowałem… nigdy nie informują pracowników, co i jak. Jestem szalenie wdzięczny za wszelką pomoc pracowników i naprawdę profesjonalne podejście do sprawy… a także cierpliwość…
Nosz szlag mnie zaraz trafi…
Mogę czekać choćby do kwietnia na tego iPhona w Abo 65 +40, tylko dajcie mi go jakoś zamówić błagam! dzwoni Pani z play mogą mi sprzedać, ale nie w abonamencie jaki ja chce 95 zł + 40 zł za internet i 500 zł za iPhona na 36 miesięcy… nosz slag… zgodzili się tylko na maxymalny abonament 65 zł… no chyba jasne że jak kupuję
iphona to więcej kasy mi się na koncie przyda nie?, no ale cóż zgadzam się na abo 65 + iphone za 1000 zł i na 24 miesiące… zamawiamy! Jest piątek…
Poniedziałek… DZWONI PANI Z PLAY!!! zaprasza mnie bo iphone już jest!!! Wale do salonu Empik, dowiedziałem się że nie mogę zapłacić za iphona 500 zł i wziąć go w ABO 95 zł, rozumiem się że boją się takich sytuacji, bo było kiedyś niefajnie… więc dostaje abo 65 zł + 40 zł za internet… i dopiero w 6 punkcie znalazłem że internet tylko w strefie play… dowiedziałem się też że play dowali mi opłatę aktywacyjną 20 zł + 2 zł za jakieś granie na czekanie, i jak nie wyłączę to będą mnie dziargali… :/ niefajnie… A miało być wszystko jasne i proste…
No i walę do domu…
Otwarcie pudełka i…. tak to ten który miał być… podłączam go do iTunes aby uruchomić go pierwszy raz, musi być zarejestrowany… i pierwsze zaskoczenie… mam iPhona z starym softem 3.1.2… a jest już przecież nowy 3.1.3… no ale co tam to tylko paczka 300 mb… robimy update… zablokowałem kodem *111*53*1# internet poza strefą play… no i sprawdzam stan ile mogę wykorzystać… nie ma takiej informacji :/ nie wiem gdzie to znaleźć… ale co tam… mam przecież 2GB

to pewnie dostałem z połowę bo jest połowa miesiąca… wchodzę na Internet… nie udało się uaktywnić sieci komórkowej… no to walę na stronę Play, aby mi skonfigurowali telefon.. nie ma takiej opcji, nie
przewidzieli iPhona w orange, i kupiłem 2 GB internetu bez internetu… FAIL :/ Na szczęście śmigam po Wi-Fi, ale reklamacje będę musiał napisać, aby mi zwrócili kasę..
szukam instrukcji… znalazłem, po czesku… w całości po czesku… szukam polskiej wersji i jest druga części instrukcji… też po czesku…
ok ładowarka… stara… przecież już są nowe:/ kiedy oni kupili tego iPhona? To jakaś promocja chyba była od resealera, wyprzedawał stare modele…
Dobra tak czy siak jestem zadowolony, zadzwonię do Play i spytam się o Internet… znowu sobie rozładuję telefon
zadzwoniłem…
pani nie wiedziało o czym mówię, powiedziałem, że mam umowę one play 65 + swobodny internet2, i chciałbym to włączyć i spytać się jak mogę sprawdzić czy to działa, udzieliła odpowiedz że muszę wpisać kod *140#, czy jestem w strefie tanie internetu, i to jest już skonfigurowane, więc musiałem się rozłączyć, po wpisaniu *140# – niepoprawny kod :/
więc dzwonię jeszcze raz, i proszę o przesłanie konfiguracji… i pan mi mówi że mi podyktuje jak to zrobić? zadałem pytanie jak mam Ja to zrobić skoro rozmawiam przez ten telefon, pan zaproponował zapisanie sobie konfiguracji…
poprosiłem o wysłanie, maila, stwierdził że to niemożliwe… nosz szlag! jak to spytałem się czy jest ktoś w firmie kto może mi wysłać maila z konfiguracją… stwierdził że nie… zapisałem konfigurację.
Dalej nie działa MMS.. znalazłem ustawienia na stronie, niestety nie umiem dalej wysyłać… ale się nauczę… ciekawe czy dowiem się jak sprawdzić ile jeszcze mam GB do zabawy…
Zastanawiam się ilu klientów przechodzi podobne problemy w Play i ilu z nich otrzymało (otrzyma) czeską instrukcję ze swoim iPhonem (jest to w ogóle zgodne z prawem?)
Dane autora znane redakcji.
BlogPlay.eu
... i600, n95, 8500, p1i, i5700, wildfire, s8500, p970, i9100, SE Xperia ARC S, HTC HD 7, Lumia 820, Lumia 920, Samsung Note2, Xperia Z1, Samsung Note3, Lumia 925, Xperia Z1 Compact, Xperia Z Ultra, Lumia1320, LG G2mini, LG G3, Microsoft640, LG G Flex2,