Bo to trzeba sprawdzić najpierw. Operatorzy alternatywni, w tym Netia, kilka miesięcy temu otrzymali od tp narzędzie, w którym można sprawdzić wstępne możliwości techniczne dla klienta. Aplikacja nazywa się CheckOA i po wprowadzeniu nr klienta daje Ci informacje o centrali do której jest przyłączony klient, odległości od centrali, kart w jakie jest centrala wyposażona, wolnych portów oraz parametrów tłumienności.
Oczywistym jest, że jeżeli ktoś mieszka w jakiejś małej miejscowości, najbliższą centralę ma w gminie oddalonej o 5km, a łącze leci niedajbóg przez wszystkie miejscowości dookoła, to wiadomo, że na takim łączu nie poszaleje...
Oczywiście dane z aplikacji nie są pewniakiem i po wprowadzeniu zamówienia i wysłaniu na wywiad nieraz okazuje się BMT, ale mimo wszystko jest to już jakaś w miarę wiarygodna baza.
Jeśli nie macie czegoś takiego, to pogadaj z przełożonym (domyślam się, że jesteście jakimś zewnętrznym, partnerskim callcenter, więc dostęp do info macie ograniczony). W każdym razie Netia dostała CheckOA na pewno i macie prawo z tego korzystać.
Jeśli chodzi o yogurcika, to o ile mieszka w Koninie, jak napisał w profilu i nie ma zbyt daleko do centrali i łącze jest "w miarę" to myślę, że nie powinno być problemów, ale trzeba to sprawdzić!!