• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #384892  autor: Knight_Rider
 02 lut 2010, 18:49
Od pewnego czasu mam problem polegajacy na tym iz gdy ktos w domu rozmawia przez telefon rozlacza mi internet i po zakonczeniu rozmowy sam sie nie polaczy na szczescie uzywam livebox reconnect ktory sie laczy bez problemu. W domu sa dwa telefony komputer stacjonary i laptop, wymiana filtrow nie pomogla. Czy spotkal sie ktos z czym takim? Czy reset i ponowna instalcja netu na kompach pomoze czy raczej problem tkwi w czym innym?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2010, 16:36 przez Knight_Rider, łącznie zmieniany 1 raz.

 #384894  autor: qbpm
 02 lut 2010, 19:11
Pewnie masz za słabe parametry linii w stosunku do prędkości, a przedtem miałeś lepiej.
Miałem to samo, monterzy byli chyba z 20 razy, aż zrobili, ale nadal często słychać szumy i świsty podczas rozmowy. Nie jest to wina aparatu ani filtrów. Generalnie walka z monterami jest trudna, czasem przychodzą goście którzy nie mają pojęcia o tym co robią, albo inni którzy mówią: a kto panu taką prędkość tu sprzedał? to nie będzie tu działać. Podaj parametry linii, są na stronie http://192.168.1.1/adslstats.html

 #384895  autor: Marens
 02 lut 2010, 19:12
Problem tkwi w instalacji telefonicznej ew. liveboxie.
Sieci lokalnej nie ma co ruszać, gdyż tutaj nie tkwi problem.

 #384911  autor: hettman
 02 lut 2010, 19:55
przelacz "2-nik" linia-net bezposrednio do gniazdka i dopiero rozdzielaj sygnal(obstawiam ze masz zwykly "2nik w gniazdku i do niego podpiety fon i na kablu filtr + box na stale do kompa) a jezeli nie to zacznij od wymiany filtra na nowy)

 #384938  autor: Knight_Rider
 02 lut 2010, 21:04
Mam podlaczone wszystko jak w instrukcji czyli do gniazdka mam podlaczony rozdzielacz i z niego wygodzi jeden kabel z filtrem do telefonu i drugi kabel do liveboxa a kabel z lini idzie bezposredio do liveboxa. Hettman chodzi ci o to abym kabel ktory idzie od lini zamiast do liveboxa podiol do gniazdka? Ale chyba i tak musze dac go do liveboxa wiec na jedno wychodzi. Mozesz napisac cos wiecej bo jestem troche zielony.

Jesli chodzi o linie to fakt jest slaba poniewaz wedlog danych w salonie tp nawet nie byla dostepna u mnie ta usluga tylko udalo sie jakos uprosic zeby sprawdzili tymbardziej ze niektorzy sasiedzi maja taki internet. Fakt ten telefon ktory jest podpiety do gniazdka przy necie niezle szumi.


A o to parametry ze strony ktora pdodal qbpm

Stan linii ADSL Podniesiony
Standard ADSL G992_5_A
Szybkość wysyłania 324
Szybkość pobierania 1312
Tłumienie Bliski koniec : 49.4 (dB)
Odległy koniec : 23.2 (dB)
Sygnał/Szum Bliski koniec : 3 (dB)
Odległy koniec : 14 (dB)
Liczba błędnych pakietów 136683
Firmware 0xe15080a
Błędne sek. w okresie 15 min 0
Błędy CRC 26320
Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

 #384966  autor: hettman
 02 lut 2010, 21:53
jezeli filtr taki krotki kabelek i ma dwa wyjscia (linia i internet)to:podlacz filtr bezposrednio do gniazdka i do niego dopiero w jedno LB a do drugiego telefon.

 #385048  autor: tagal
 03 lut 2010, 04:16
Knight_Rider pisze: Jesli chodzi o linie to fakt jest slaba ...
Tłumienie Bliski koniec : 49.4 (dB)
Sygnał/Szum Bliski koniec : 3 (dB)
Liczba błędnych pakietów 136683
Błędy CRC 26320
Słaba, to delikatnie powiedziane - linia jest tragiczna. Tłumienie na granicy normy, sygnał/szum poniżej normy i ogrom błędów CRC. Sąsiedzi mogą być podpięci pod inną "półkę" i parametry mogą mieć lepsze. Spróbuj dowiedzieć się u monterów, czy mają wolną "parę" i mogliby Cię przełączyć. Migracja na 0,5 Mb/s mogłaby trochę poprawić parametry. Jeśli masz telefony bezprzewodowe, to zobacz, czy przypadkiem nie pracują na 2,4 GHz - niektóre Panasoniki pracowały na takiej częstotliwości i potrafiły sprawiać kłopoty. Jak będziesz bardzo "szumiał", to możesz dostać odpowiedż: BMT (brak możliwości technicznych). Możesz jeszcze spróbować wymienić Livebox'a.
Pozdrawiam.

 #385056  autor: maniek
 03 lut 2010, 09:22
Moim zdanie konieczna bedzie migracja na nizsza predkosc bo przy tych parametrach to dziw ze w ogole dziala :) No chyba ze gdzies jest uszkodzenie to wtedy jest szansa na przywrocenie dobrych parametrow. Wymiana filtra w takim przypadku nie pomoze.

 #385112  autor: Knight_Rider
 03 lut 2010, 13:00
Dziekuje wszystkim za pomoc wiem na czym teraz stoje i narazie nic nie bede kombinowal umowa sie konczy gdzies za rok. Mialem uciekac gdzies do innej sieci i wziasc szybszy net ale widze ze linia nie da rady ale raczej w tp i tak nie zostane bo chyba w kazdej innej sieci ten 1mbit co mam bedzie tanej moze cyforwy polsat z tym swoim internetem z satelity cos pomoze o ile to bedzie dobre.

 #385171  autor: abcd
 03 lut 2010, 18:21
Albo zawalcz o przełączenie na kartę ADSL2+, który to standard może być bardziej odporny na słabą linię. Poza tym zawsze możesz mieć walnięty port, nie wiesz ile mniej więcej kilometrów jesteś od centrali, ew. nie masz uszkodzonej linii?

A i tak dobrze że ci to w ogóle działa bo zazwyczaj zrywa na SNR <5,5-6.