• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #385034  autor: SQBI
 03 lut 2010, 01:05
Zerwałem umowę z Plusem o świadczenie usług telekomunikacyjnych
(iPlus). Wypowiedzenie przesłałem faksem do Biura Obsługi Klienta
Plusa. Czy operator ma prawo nie uznać wypowiedzenia przesłanego tą drogą?
Par. 17 Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych mówi jedynie
o "złożeniu wypowiedzenia w punkcie sprzedaży (obsługi) lub nadaniu do
Działu Obsługi Klienta POLKOMTEL listu poleconego, zawierającego
wypowiedzenie umowy".
Wypowiedzenie przesłałem faksem w dniu 16 czerwca ub.r., w moim przypadku z
zachowaniem terminu. Mam potwierdzenie nadania. Tego samego dnia wysłałem rezygnację również listem poleconym, jednak Operator upiera się, że nic do nich nie wpłynęło. Niestety, potwierdzenie wysłania listu zagubił inny człowiek rodziny, na którego umowa była i którego to wszystko dotyczy - ja jedynie prowadzę sprawę. Potwierdzenie nadania faksu mam.
Otrzymałem z Plusa pismo, w którym Operator informuje mnie, że do
Działu Obsługi Klienta nie wpłynął żaden wniosek dotyczący deaktywacji
numeru telefonu i że została naliczona kara w wysokości 540 zł. Pismo jest datowane na 15.01.2010.
Czy Plus może zabronić składania wypowiedzeń faksem? Czy ich
regulamin jest wystarczający jako podstawa prawna?
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie, wypowiedzenia składane w salonach i tak są m.in. wysyłane faksem do centrali. Jakie to ma znaczenie, z jakiego numeru faks zostanie nadany, czy wyśle go pracownik salonu, czy ja sam osobiście z domu? Jest to przecież jedno i to samo pismo...

Dzięki z góry za wszelkie sugestie i porady.

 #385040  autor: piokuk
 03 lut 2010, 01:43
Bez wdawania się w wielkie szczegóły. Operator może zastrzec, że wypowiedzenie umowy ma nastąpić na piśmie - wynika to pewnie z regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel S.A. na który zgodziłeś się podpisując umowę. Ma również znaczenie, z jakiego (jak piszesz faksu) pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu zostanie wysłane. Ponieważ jest już późno a tłumaczenia dużo ograniczę się tylko do stwierdzenia, że jeśli przedstawiasz pismo w salonie Plusa to forma pisemna jest zachowana (pracownicy salonu działają jako pełnomocnicy Polkomtela, przefaksowanie jest czynnością techniczną ale już o charakterze li tylko wewnątrzorganizacyjnym). Elementu pisemności nie ma natomiast "prywatne" faksowanie dokumentów do Polkomtela.
Na koniec jeszcze jedno - w polskim prawie cywilnym oświadczenie woli zostaje złożone z chwilą gdy doszło do jego adresata (w tym wypadku Polkomtela) w taki sposób, że mógł się zapoznać z jego treścią. Samo wysłanie nic jeszcze nie daje.

 #385058  autor: khagari
 03 lut 2010, 09:34
W mojej firmie fax jest traktowany jedynie jako informacja, a nie jako oryginał dokumentu, podejrzewam,że Plus traktuje rzecz podobnie. Polecony i osobiste dostarczenie jest traktowane jako dokument, gdyz w obu przypadkach sdresat ma oryginał.
Co do zagubionego poleconego możesz spróbować iść na pocztę i poprosic o odszukanie, jeżeli pamiętasz datę nadania, ale będzie to jedynie ich dobra wola jeżeli poszukaja i Ci udostępnią swoje potwierdzenie nadania, ale to też będzie jedynie kserokopia, więc również nie jest to dokument.
5 stów piechotą nie chodzi, warto spróbować.
Powodzenia. :D

 #385245  autor: loi
 03 lut 2010, 21:05
sam zacytowałeś paragraf 17 który wyraźnie precyzuje że możesz wypowiedzenie samodzielnie przekazać do POS lub przesłać listem poleconym do DOK. Nie wiem skąd pomysł że faks do DOK jest traktowany na równi z listem poleconym?