• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 37 z 64
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 64

 #382904  autor: rogmaniek
 25 sty 2010, 14:14
play4you2 pisze:
rogmaniek pisze:NodeB czy Node B, ale to już szczegół Pozdrów Pana Prezesa ode mnie, jeśli masz taką możliwość
Prawidłowo pisze się NodeB :mrgreen:. Co do Pana Prezesa... Hmm.... :lol:

Pzdr.
Czyżby "góra" pomogła w odpowiedzi? ;-) Oki, choć sam zauważyłem, ze nawet na forum niektórzy piszą także ze spacją, ale jak jesteś pewny, to teraz będę pisać tylko tak: NodeB :lol:

A jeśli chodzi o Pana Prezesa, to po prostu kibicuję naszemu operatorowi, choć początki P4 wydawały mi się trudne, choćby mam na myśli, że sprzęt do budowy stacji będzie dostarczać Huawei, ale spoko. Byle firma, która nam buduje stacje robiła to solidnie, choć wiem, że chodzi o szybką budowę sieci.

I tu moje zapytanie o czym nie raz pisałem. Szkoda, że P4 ma tak mało własnych konstrukcji, mam tu na myśli stalowe maszty kratowe czy (jakże charakterystyczne dla P4) metalowe słupy. Często są to stacje budowane na- niestety- starych kominach, wieżach ciśnień i- o zgrozo- bez ogrodzeń. Na pewno chodzi o czas, bo konstrukcja jakaś jest, a i na pewno mniej pozwoleń, gdyby budować taki metalowy słup od nowa. Na pewno też takie anteny zamontowane już na istniejącym kominie, mniej rzucają się w oczy ludkom, czyli mniej protestów :P Jednak, wiem od pewnego źródła, że chodzi o kasę, bo stalowy maszt kratowy jest droższy i to pewnie dużo bardziej, niż nawet metalowy słup. Ale te słupy to jednak na pewno są solidniejsze i trwalsze, niż stary rozpadający się komin, np. w mojej miejscowości: komin mleczarni czy w Kostrzynie Wielkopolskim- tam też stacje są na starym kominie. To już wolę, jak anteny są zamontowane na kościele, pewnie elewacji, np. Września, Oborniki Wlkp. i oczywiście Poznań :-D

Może P4Y na moje powyższe argumenty też zwrócicie uwagę?! Bo, np. taki stary komin prędzej czy później i tak trzeba będzie rozebrać i wybudować gdzieś indziej nową stację albo, skoro to dobra lokalizacja, to w końcu wybudować własny słup. Takie coś obserwuje właśnie w przypadku PTC, gdzie w końcu były zdemontowane stacje z/przy starych, rozpadających się kominach, np. na Przemysłowej 77 w Koninie czy Poznaniu, na Starołęce, ul. Forteczna 14a- tak znam już te lokalizacje na pamięć :lol: .Wybudowali solidne, bardzo charakterystyczne dla PTC, strunobetonowe słupy. Ach, chciałbym, aby takie konstrukcje kiedyś budowało także P4, do tego oczywiście odpowiednio zabezpieczone monitoringiem i ogrodzone :-D

Wracając do Słupcy: anteny są na wieży ciśnień, ale szafka, tzw. autdoor'owa przy tej wieży jest oczywiście bez ogrodzenia. A tu dowiaduję się o awarii stacji. W tym tygodniu tam będę, sprawdzę czy jest własny zasięg, ale z tej stacji ;-) Wiem, awarię mogą się zdarzyć, ale przecież brak izolacji czy ogrodzenia mogły mieć wpływ na to, że coś się poszło... lub ktoś coś uszkodził, bo komuś zachciało się "pobawić" feeder'ami, ech...
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 14:35 przez rogmaniek, łącznie zmieniany 2 razy.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #382907  autor: TomekO
 25 sty 2010, 14:25
manner pisze:
TomekO pisze:W sumie każdy zainstalowany program mógł chcieć się połączyć i wykonać tyle prób.
nawet jeśli wcześniej nigdy tego nie robił? znaczy wirus czy co?

--
http://czy-play-jest-okay.blogspot.com/

Spróbuj ustawić program pocztowy w telefonie żeby pobierał dane co 5 minut i specjalnie źle skonfiguruj połączenie internetowe. Co 5 minut będzie sesja z jedną paczką mimo że się nigdzie nie połączysz.

 #382913  autor: manner
 25 sty 2010, 14:44
TomekO pisze:Spróbuj ustawić program pocztowy w telefonie żeby pobierał dane co 5 minut i specjalnie źle skonfiguruj połączenie internetowe. Co 5 minut będzie sesja z jedną paczką mimo że się nigdzie nie połączysz.
no tak, ale to jest działanie celowe.
mnie chodzi o fakt nagłego samoistnego nawiązania połaczenia - nie kilkuset małych połaczeń, tylko jednego wielkiego.

http://czy-play-jest-okay.blogspot.com/

 #382917  autor: play4you2
 25 sty 2010, 14:51
rogmaniek pisze:Może P4Y na moje powyższe argumenty też zwrócicie uwagę?! Bo, np. taki stary komin prędzej czy później i tak trzeba będzie rozebrać i wybudować gdzieś indziej nową stację albo, skoro to dobra lokalizacja, to w końcu wybudować własny słup. Takie coś obserwuje właśnie w przypadku PTC, gdzie w końcu były zdemontowane stacje z/przy starych, rozpadających się kominach, np. na Przemysłowej 77 w Koninie czy Poznaniu, na Starołęce, ul. Forteczna 14a- tak znam już te lokalizacje na pamięć .Wybudowali solidne, bardzo charakterystyczne dla PTC, strunobetonowe słupy. Ach, chciałbym, aby takie konstrukcje kiedyś budowało także P4, do tego oczywiście odpowiednio zabezpieczone monitoringiem i ogrodzone
Z miłą chęcią poruszyłbym ten temat, ale (jak zapewne się orientujesz), obowiązuje mnie tajemnica telekomunikacyjna w tej kwestji (koszty, rozliczanie, nowe stacje, planowanie itd.). Jednak jak podejrzewam, zapewne doskonale Wiesz, co się z tym dalej bedzie robić 8). To by było na tyle w temacie wypowiedzi, żeby nie wyszło, że coś powiedziałem :lol:.

Ogólnie rzecz biorąc, powiem Wam, że na niektóre temty niestety nie otrzymacie ode mnie odpowiedzi, gdyż jestem objety tajemnicą telekomunikacyjną. To co będę mógł powiedzieć, z pewnością wam przekażę.

Pzdr.

[ Dodano: 2010-01-25, 14:58 ]
rogmaniek pisze:Czyżby "góra" pomogła w odpowiedzi?
A, co do tej informacji, "góra" nie pomogła :mrgreen:. To akurat wiedziałem :-).

Pzdr.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #382923  autor: TomekO
 25 sty 2010, 15:22
manner pisze:no tak, ale to jest działanie celowe.
mnie chodzi o fakt nagłego samoistnego nawiązania połaczenia - nie kilkuset małych połaczeń, tylko jednego wielkiego.
Mnie do głowy przychodzi albo aktualizacja albo np. kontynuowanie zaczętego wcześniej pobierania danych.

 #382927  autor: banan1973
 25 sty 2010, 15:29
Czytając ten temat przypomniałem sobie że jakieś trzy lata temu też miałem kłopoty z naliczaniem opłat za połączenie z internetem. Miałem wtedy Samsunga i600 i to dopiero był kłopot wytłumaczyć w "bok" Play o co chodzi. Że telefon ma "WM" to dziewczyny przy zgłaszaniu reklamacji nie wiedziały o co chodzi, że na ten telefon nie można wysyłać ustawień automatycznych itp itd. Wtedy to była masakra a teraz to chociaż ktoś z Wami rozmawia, coś się przynajmniej dzieje ale zapłacić i tak pewnie będzie trzeba. Mój problem wtedy polegał na tym że np: po zamknięciu "IE" w telefonie połączenie z internetem cały czas trwało, po kilka godzin mimo że przeglądarka była zamknięta. Oczywiście nie czerwonym przyciskiem a w menadżerze zadań. Albo spolszczenie "WM", "marhewka" sama aktualizowała się. Później sam doszedłem że żeby zakończyć połączenie z internetem muszę to zrobić w "Wireless Manager" i "Disconnect Cellular Data". Nikt w Play wtedy o tym nie wiedział a ja za to musiałem płacić duże pieniądze. Sam telefon "i600" kosztował mnie 1000 zł przy abo 50 zł. Jak sobie przypomnę to ... :evil:

... i600, n95, 8500, p1i, i5700, wildfire, s8500, p970, i9100, SE Xperia ARC S, HTC HD 7, Lumia 820, Lumia 920, Samsung Note2, Xperia Z1, Samsung Note3, Lumia 925, Xperia Z1 Compact, Xperia Z Ultra, Lumia1320, LG G2mini, LG G3, Microsoft640, LG G Flex2,

 #382934  autor: Marens
 25 sty 2010, 16:16
Właśnie po raz kolejny padło mi Play Online.
Od kilku dni transfery na poziomie 100-300kbps.
Nie zgłaszam już, bo nie ma sensu. Ostatnio zgłosiłem, co prawda PL4U2 pomógł.
Tylko co z tego, jak średnio co 2-3 miesiące jest powtórka z rozrywki.

 #382936  autor: TomekO
 25 sty 2010, 16:24
@banan1973 ale to nie wina Playa że IE nie ma opcji zamknij a marchewka sama z siebie pobiera aktualizację. Nawet nie wiem czy IE odświeża stronę ale płaci się za ilość danych a nie czas. Odnośnie marchewki to kojarzę problemy. Akurat mnie to ominęło ponieważ po dzień dzisiejszy nie dotarła do mnie płytka z marchewką której nie mieli i obiecali dosłać później ;)

 #382947  autor: manner
 25 sty 2010, 16:57
TomekO pisze:Mnie do głowy przychodzi albo aktualizacja albo np. kontynuowanie zaczętego wcześniej pobierania danych.
a jeśli te dwie opcje wykluczymy? hero nie ma auto-aktualizacji, a chyba nikt normalny filmów na telefon nie ściąga....

http://czy-play-jest-okay.blogspot.com/

 #382951  autor: TomekO
 25 sty 2010, 17:20
@manner poszukajcie może informacji czy da się dostać do logów androida ? Może tutaj coś znajdziecie http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=446. Nie mam tego telefonu i nic nie sprawdzę.

Przyszło mi do głowy że można by Playowi zaproponować rozliczenie reklamowanego okresu tak jakbyś miał wykupiony pakiet 2 GB. Chyba załatwiłoby to sprawę gdyby się zgodzili ;) ? Play by wiele chyba nie stracił.

 #382958  autor: manner
 25 sty 2010, 17:38
szkoda chyba zachodu. prościej jeśli to play udostępni swoje logi. zresztą nie zamierzam modyfikować softu w telefonie, no i poza tym mój telefon właśnie wrócił z serwisu - posłałem o tym info do Rzecznika, mieli okazję razem z serwisem coś posprawdzać czy potestować. czy to zrobili nie wiem. ja wiem tylko tyle: "kody usterek: F113.3/F130.5/F" (nie wiem czy coś nie jest urwane). oczywiście nie wiem co te kody znaczą - telefon był w serwisie głównie z powodu plamiście usyfionej od skóry obudowy. zresztą jutro do serwisu wraca bo patałachy zrobili mi plamę na wyświetlaczu. więc jakby co - to druga szansa dla technicznych z play do zadawania pytań w serwisie. tylko że jak znam życie to moją to glęboko w .... niestety

aha w opisie napisali: test zgodnie specyfikacją techniczną. telefon sprawny. wymieniono obudowę i wgrano najnowsze oprogramowanie (tak jakby było jakieś nowsze)

[ Dodano: 2010-01-25, 17:41 ]
TomekO pisze:Przyszło mi do głowy że można by Playowi zaproponować rozliczenie reklamowanego okresu tak jakbyś miał wykupiony pakiet 2 GB. Chyba załatwiłoby to sprawę gdyby się zgodzili ;) ? Play by wiele chyba nie stracił.
myślałem już o tym. tylko że Play jak widać jedyne co jest w stanie zaproponować to rozłożenie należności na trzy raty.

http://czy-play-jest-okay.blogspot.com/

 #382992  autor: Tbg-Net
 25 sty 2010, 20:00
TomekO pisze:Przyszło mi do głowy że można by Playowi zaproponować rozliczenie reklamowanego okresu tak jakbyś miał wykupiony pakiet 2 GB. Chyba załatwiłoby to sprawę gdyby się zgodzili ;) ? Play by wiele chyba nie stracił.
To nie załatwia sprawy... Załatwiłoby nasze aktualne rozliczenia, ale nie daje żadnej gwarancji, że problem się nie powtórzy za miesiąc czy dwa. Ja chciałbym wyjaśnienia czy to wina sieci czy telefonu oraz jeśli sieci to zapewnienia, że problem został wyeliminowany a jeśli telefonu to nowej wersji softu gdzie w changelogu będzie wyszczególniony ten problem jako naprawiony.
Bez współpracy P4 raczej nie uda nam się tego wyjaśnić, a niestety ze strony P4 tej współpracy na razie nie widać...

 #383005  autor: osachorzow
 25 sty 2010, 20:45
play4you2 pisze:Powiem Wam szczerze, że na chwilę obecną nic mi na ten temat nie wiadomo, ale zdradzę Wam mały sekret, że możecie się czegoś nowego spodziewać prawdopodobnie w lutym. Szczegółów nie podam, gdyż jest to tajemnica firmy, ale myślę, że możecie być mile zaskoczeni.
lwiczek pisze:Obstawiałbym coś z numerem stacjonarnym/linią stacjonarną (w tamtym roku była mowa, że takowa usluga miałaby się pojawić)
lwiczek, proponuję żebyś został etatową wróżką (etatowym wróżkiem?) ;)

 #383024  autor: user_delete19
 25 sty 2010, 22:07
"Dedukcja, drogi Watsonie. Dedukcja" :-D
A w tym temacie - jestem ciekaw czy Play "pójdzie za ciosem" i "zmałpuje" ofertę ery także w zakresie przypisywania numeru stacjonarnego do istniejącego sim z numerem mobilnym ;)

 #383025  autor: tomilidzons
 25 sty 2010, 22:09
Dotychczas miałem bardzo pozytywne doświadczenia jeśli chodzi o współpracę z Play. Jednak dziś przekonałem się, że również tej spółki dotyczy problem "niedasizmu". Sprawa wydawałoby się banalna, w innej sieci załatwiana od ręki (pani w Erze nawet sama spytała o to), w Play jest podobno nie do rozwiązania. Przejdźmy do sedna. Jestem użytkownikiem telefonu w Play. Abonament jest na Mamę, która niedawno zmarła. Zależy mi na numerze, którego używam od prawie 9 lat (przeniesiony z Orange do Play) a że i sama oferta i jakość usług mnie satysfakcjonowały to zdecydowałem się przenieść numer na siebie i zawrzeć nową umowę z Play. Poszedłem w tym celu do salonu Play i zdębiałem. Pani powiedziała mi, że nie ma możliwości cesji numeru bo muszą być podpisy cedenta i cesjonariusza. Po rozwiązaniu umowy na podstawie aktu zgonu, numer trafi po dwóch latach do ogólnej puli :shock: Zaskoczenie było o tyle większe, że kilkanaście minut wcześniej likwidowałem numer Mamy w Erze i pani sama zapytała mnie i tatę czy któryś z nas nie chce zachować tego numeru! Przecież to leży również w interesie operatora!!! Wybrałem Play mimo wielu negatywnych opinii dotyczących obsługi klienta i byłem bardzo zadowolony z wyboru. Jednak teraz operator robi wszystko żeby mnie do siebie zniechęcić. Nie potrafią poradzić sobie z błahostką. Jeśli utracę mój obecny numer to następną umowę podpiszę z każdym operatorem tylko nie z Play. Skoro sprawy, które powinny być załatwione na kartce A4 stanowią przeszkodę nie do przeskoczenia, to nie mam podstaw żeby wierzyć, że przy większych problemach będzie się dało cokolwiek załatwić. Nie chcą zatrzymać abonenta, ich (i moja niestety też) strata. A siostra i tata też zastanawiali się nad przenosinami do Play...

 #383140  autor: rogmaniek
 26 sty 2010, 12:22
play4you2 pisze:Z miłą chęcią poruszyłbym ten temat, ale (jak zapewne się orientujesz), obowiązuje mnie tajemnica telekomunikacyjna w tej kwestji (koszty, rozliczanie, nowe stacje, planowanie itd.). Jednak jak podejrzewam, zapewne doskonale Wiesz, co się z tym dalej bedzie robić 8) . To by było na tyle w temacie wypowiedzi, żeby nie wyszło, że coś powiedziałem :lol: .
Oki, nie chcę jakiś tu informacji ujawniających dane firmy, choć i tak wiemy ile w poprzednim roku P4 zainwestowało w budowę sieci. Jednak po prostu takie uwagi/spostrzeżenia, odnośnie kwestii z budową BTS'ów czy Node'ów, mógłbyś też przekazać do odpowiedniego "działu" :-D Mam nadzieję, ze słowa Prezesa o skupieniu się na jakości sieci i obsługi Klienta, nie są takimi pustymi, rzuconymi pod "publiczkę" :wink:

[ Dodano: 2010-01-26, 12:24 ]
tomilidzons pisze:Dotychczas miałem bardzo pozytywne doświadczenia jeśli chodzi o współpracę z Play. Jednak dziś przekonałem się, że również tej spółki dotyczy problem "niedasizmu". Sprawa wydawałoby się banalna, w innej sieci załatwiana od ręki (pani w Erze nawet sama spytała o to), w Play jest podobno nie do rozwiązania. Przejdźmy do sedna. Jestem użytkownikiem telefonu w Play. Abonament jest na Mamę, która niedawno zmarła. Zależy mi na numerze, którego używam od prawie 9 lat (przeniesiony z Orange do Play) a że i sama oferta i jakość usług mnie satysfakcjonowały to zdecydowałem się przenieść numer na siebie i zawrzeć nową umowę z Play. Poszedłem w tym celu do salonu Play i zdębiałem. Pani powiedziała mi, że nie ma możliwości cesji numeru bo muszą być podpisy cedenta i cesjonariusza. Po rozwiązaniu umowy na podstawie aktu zgonu, numer trafi po dwóch latach do ogólnej puli :shock: Zaskoczenie było o tyle większe, że kilkanaście minut wcześniej likwidowałem numer Mamy w Erze i pani sama zapytała mnie i tatę czy któryś z nas nie chce zachować tego numeru! Przecież to leży również w interesie operatora!!! Wybrałem Play mimo wielu negatywnych opinii dotyczących obsługi klienta i byłem bardzo zadowolony z wyboru. Jednak teraz operator robi wszystko żeby mnie do siebie zniechęcić. Nie potrafią poradzić sobie z błahostką. Jeśli utracę mój obecny numer to następną umowę podpiszę z każdym operatorem tylko nie z Play. Skoro sprawy, które powinny być załatwione na kartce A4 stanowią przeszkodę nie do przeskoczenia, to nie mam podstaw żeby wierzyć, że przy większych problemach będzie się dało cokolwiek załatwić. Nie chcą zatrzymać abonenta, ich (i moja niestety też) strata. A siostra i tata też zastanawiali się nad przenosinami do Play...
P4Y: jeśli chodzi o ten wątek, to też proszę wyjaśnij raz na zawsze czy w takim przypadku może się obejść bez "normalnych" procedur odnośnie cesji?! Pozdro!

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #383149  autor: play4you2
 26 sty 2010, 12:42
tomilidzons pisze:Pani powiedziała mi, że nie ma możliwości cesji numeru
Niestety to prawda. Zgodnie z Regulaminem świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów § 16 ust. 4 Masz prawo do nabycia tej usługi na zasadzie spadku. Innej możliwości prawnej niestety nie ma.

Pzdr.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #383150  autor: osachorzow
 26 sty 2010, 12:45
play4you2, czyli jest możliwość 'przejęcia' numeru po osobie zmarłej, a tomilidzons został poinformowany że taka możliwość nie istnieje i numer przepada (wraca do puli).

 #383155  autor: play4you2
 26 sty 2010, 13:01
osachorzow pisze:play4you2, czyli jest możliwość 'przejęcia' numeru po osobie zmarłej, a tomilidzons został poinformowany że taka możliwość nie istnieje i numer przepada (wraca do puli).
Możliwość jest, ale na podstawie prawomocnego wyroku sądu w oparciu o powyższy zapis, który przedstawiłem. Krótko mówiąc, dana osoba musi być spadkobiercą po osobie zmarłej. Jeżeli tomilidzons pytał się o cesję, to takiej mozliwości nie ma. W tej sytuacji, jeżeli przedstawi nam akt zgonu, wówczas Umowa jest rozwiązywana, a numer oddawany do pierwotnego właściciela, w celu jego ponownego wykorzystania.

Pzdr.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #383158  autor: osachorzow
 26 sty 2010, 13:04
play4you2, czyli do czasu prawomocnego wyroku stwierdzającego nabycie spadku nie ma co się pokazywać na oczy playowi i płacić rachunki, jakby abonent żył? Wiadomo, że sprawa w sądzie trochę trwa... a zawiadamiając play o śmierci abonenta umowa wygasa i numer jest od razu zwalniany firmie, której numer przydzielił UKE?
  • Strona 37 z 64
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 64
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 64