• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #375466  autor: galtom
 17 gru 2009, 21:01
Pytanie: mam umowe z Netia na 24 miesiace. (umowa trwa juz jakies 9 miechow)

Wzialem od Netii (przed hipnotyzujaca promocja) internet (2mb)+telefon.
Mimo, ze w moim bloku jest (juz wtedy tez byla) infrastruktura Netii nikt nie zaproponowal mi calkowietego przeniesienia sie do nich gdy umowe podpisywalem (na numerze mi nie zalezalo - gdyby to mailo kompliikowac zycie). Zreszta ja jako klinet nie mam obowiazku wiedziec co i jak oni robia z kablami i czyje sa - logika wskazywalaby propozycje przejscia czy wpiecia nowego klienata do ich infrastuktury.

Niewazne :-)

Aktualnie chcialbym zmienic predkosc lacza na wyzsza - i tu zaczynaja sie schody - 5 telefonow - 5 calkowie sprzecznych informacji :-(

1. Nie ma takiej mozliwosci - nie da sie
2. Nie ma sprawy - w ramach hipno. promocji bedzie pan mial teraz 4mb w dotychczasowej cenie i jeszcze panu obnizymy cala kwote bo jak sie przliczy 6 miechow za 1zxl itd, itd (skonczylo sie na drugiej umowie na ten sam numer ktora byla niewykonywalana - podobno - bo znow inna pani na linii)
3. Nie ma sprawy lacze 6mb - nie moge takiego wogole w ofercie znalezc - za 64 zl ani ceny
4. Prosze bardzo - lacze 8mb za 99zl - znow - cena lacza nie pokrywa sie z tym co udalo mi sie wyszukac na stronie netii
5. Eeee... ja nie wiem - prosze poczekac... - trzask w sluchawce - piiii....piiiiii...piiii

Ktos moze ma wiedze na co moge faktycznie liczyc?

Pozdrawiam,
Galtom

 #375532  autor: Sig
 18 gru 2009, 11:59
Kilka postów wyżej pisałem że posiadacze 36M umowy nie mają możliwosci zmiany umowy na lepszej, bo okres nie jest już oferowany. Trochę się wtedy zirytowałem i napisałem oficjalne zapytanie do Netii, podając numer umowy, fakt że ta możliwość zmiany była dla mnie decydująca przy wyborze etc., pytając czy przewidują cos dla takich klientów jak ja. Nawet nie przykładałem specjalnej wagi do składni. Żeby nie zostać zupełnie zignorowanym, poprosiłem o odpowiedź na piśmie, którą mógłbym wykorzystać w dalszych kontaktach z UKE (chociaż zupełnie mi się nie chciało sprawy ciągnąć, głównie dlatego że nie wierzę w to, że urzędy są dla obywatela...). Pismo wysłałem pocztą tradycyjną na adres Netii, formularzem kontaktowym na stronie Netii, oraz także do UKE (plus odrębne wyjaśnienie). Głównie żeby zaznaczyć problem luki w regulaminie i nieuczciwej praktyki, którą mogliby wytknąć operatorowi i przypilnować, żeby jej nie było w przyszłości. Zupełnie nie liczyłem że ktoś podejmie akcję w moim imieniu. Sprawą przestałem się interesować, nawet nie sprawdzałem, czy coś mi odpisano (co sprawdzę zaraz, ot nawyk podawania jednego 'śmieciowego' adresu e-mail we wszystkich formularzach). Czekałem na 'papierową' odpowiedź od Netii.
Dziś otrzymałem list polecony z lokalnej delegatury UKE, informaujący że rzeczywiście nie mam prawy do zmiany, ale NEtia proponuje dwie faktury korygujące na kwotę 88zł (2x opłata za internet) w ramach 'rozwiązania sporu'. Całkowite zaskoczenie. Osoby w podobnej sytuacji mogą próbować szczęścia, nie wiem czemu akurat tyle, może uzasadnienie jest w jakimś mejlu. W każdym bądź razie jestem usatysfakcjonowany i mam tylko nadzieję, że nowa promocja wchodząca w Styczniu rozwiąże sprawę całkowicie i już żaden klient nie zostanie na lodzie z prawem, którego nie będzie mógł wykorzystać.
No i wiara w urzędy mi się zmieniła ;-).

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #375538  autor: user_delete19
 18 gru 2009, 13:11
Sig pisze:mam tylko nadzieję, że nowa promocja wchodząca w Styczniu rozwiąże sprawę całkowicie i już żaden klient nie zostanie na lodzie z prawem, którego nie będzie mógł wykorzystać.
Hmm? Jakieś szczegóły? Skąd pewność że takowa będzie?

Btw. mnie zirytowało, że hipnotyzująca jest właściwie tylko dla umów 24miesięcznych (tak, jest dla 18, ale cena jest wyższa niż to na co się daawno temu zgodziłem nawet O_o )

 #375555  autor: Sig
 18 gru 2009, 15:33
lwiczek pisze:
Sig pisze:mam tylko nadzieję, że nowa promocja wchodząca w Styczniu rozwiąże sprawę całkowicie i już żaden klient nie zostanie na lodzie z prawem, którego nie będzie mógł wykorzystać.
Hmm? Jakieś szczegóły? Skąd pewność że takowa będzie?

Btw. mnie zirytowało, że hipnotyzująca jest właściwie tylko dla umów 24miesięcznych (tak, jest dla 18, ale cena jest wyższa niż to na co się daawno temu zgodziłem nawet O_o )
Słusznie, zbyt daleko idące założenie. Po prostu skoro przedłużli ją raz to nie sądziłem że będą ją nadal ciągnąć, a aktualnie kończy się chyba 17 Stycznia. W każdym bądź razie, cudów nie będzie, przynajmniej jeżeli chodzi o BSA dopóki porozumienie o zamrożeniu stawek nie wejdzie w życie i TPSA się włączy do wojny cenowe - z tego co pamiętam to chyba na wiosnę? Teraz Netia nie musi nic zmieniać, skoro sprzedaż i tak przekracza ich założenia, a zbyt dużo klientów bez zasobów do ich obsługi spowoduje obniżenie satysfakcji (a oni przecież i tak tną etaty...).

W każdym bądź razie może się komuś przyda moja informacja, na forach widziałem posty kilku osoób w podobnej sytuacji.
Pozdrawiam..

 #375567  autor: JATE
 18 gru 2009, 16:25
do " sig"

Widzę ,że siedzisz w temacie umów trzyletnich. Mam takową - jestem 13 miesiąc z 1mb. łączem za 44 zł /miesiąc.
Czy według Twojej wiedzy , tacy klienci mają w ogóle szansę na zmianę prędkości na wyższą ? Cena jest sprawą drugorzędną ( łącze na linii Tp )

Bedę wdzięczny za odpowiedź.

 #375952  autor: Marttini222
 21 gru 2009, 09:45
Niestety nie ma możliwości, żeby zmienić prędkość na łączach TPSA. Jest to zależne od tego,że jak wiecie Netia działa na łączach TP i wysyła informację o dzierżawę łącz z daną prędkością Internetu Tak więc nie ma możliwości zmiany prędkości Internetu. Jeśli chodzi o wolne minuty na WLR to można je jedynie zwiększyć.
Pozdrawiam serdecznie.

 #376059  autor: bu-ba
 21 gru 2009, 21:29
Odnośnie pierwszego postu w tym temacie to chciałbym potwierdzić, że cena po zmianie na "Promocję hipnotyzującą" została obniżona dopiero od faktury za grudzień. Okazało się, że zmianę umowy mieli odnotowaną w systemie, ale przyjmująca zamówienie nie dokończyła procedury. Jeśli ktoś chce zmienić umowę na lepszą to niech nie poprzestanie na rozmowie z 1 konsultantką. Sprawdzałem i każda mówi coś innego. 1-sza stwierdziła, że nie mogę obniżyć opłaty jedynie podwyższyć prędkość, 2-ga , że ta zmiana mi się nie opłaca (jednak po zmianie jest to 22zł miesięcznie taniej na łączu 1Mb umowa 24 mies.), następna przyjęła zamówienie zmiany, dwie kolejne potwierdzały, że zmiana jest wprowadzona i na fakturze w listopadzie będzie już obniżona cena. Niestety była taka sama jak wcześniej. Dopiero po kolejnej rozmowie z konsultantką okazało się, że przyjmująca zamówienie nie wprowadziła zmian. W sumie za listopad dostałem korektę faktury a od grudnia internet mam po nowej cenie.

 #378996  autor: borys132
 06 sty 2010, 17:27
Mi po reklamacjach i skargach do UKE w sprawie odmowy obniżenia opłat miesięcznych Netia zaoferowała możliwość podpisania nowej umowy. Swój problem opisałem szerzej w temacie Netia - promocja "Gwarancja ceny". Mam teraz problem czy przedłużyć umowę o 8 miesięcy i przejść na 2 Mbit (płaciłbym 1zł miesięcznie przez pół roku i 74zł przez 18 miesięcy, czyli średnio 55,75). Mam się zdecydować do jutra do 20. Jak sądzicie? Warto?

 #379076  autor: user_delete19
 06 sty 2010, 22:39
A jaką długość umowy miałeś tak btw?
ja się zastanawiam czy coś byłbym w stanie wskórać przy umowie na 18 miesięcy (do września tego roku). Niestety takiej długości też nie ma ;(

 #379212  autor: borys132
 07 sty 2010, 19:53
Umowę podpisałem na 36 miesięcy. Na BSA i LLU jest umowa na 18 miesięcy, ale ty masz pewnie linię Netii. Tam takiej opcji nie oferują.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2010, 21:07 przez borys132, łącznie zmieniany 1 raz.

 #379641  autor: kmarcin76
 09 sty 2010, 18:57
Podepne sie pod temat bo tez mialem/mam z netia przepaly o podobnej temetyce. W pazdzierniku konczyla mi sie stara umowa wiec zadawonilem do BOK zeby umowe przedluzyc i przy okazji wycisnac jakies bonusy z racji stania sie stalym klientem. Udalo mi sie wycisnac z nich tyle ile dostalbym stajac sie nowym klientem czyli w zasadzie za pozostanie z nimi nie dostalbym nic extra. Nastepnego dnia weszla Hipnotyzujaca Promocja. Dzwonie wiec do BOKu ponownie zeby tamto odkrecic i zalapac sie na nowa promocje (wg prawa mozna odstapic od umowy w ciagu bodajze 10 dni). Konsultant mowi zeby w te pedy napisac taka rezygnacje i wyslac do nich mailem i zeby za dzien, dwa zadzwonic i sprawdzic czy doszlo. Wyslalem wiec rezygnacje. Po dwoch dniach dzwonie i pytam czy dotarla. Oczywiscie dotarla i pewien pan "konsultant" zapewnil mnie, ze jest jeszcze duzo czasu, ze do domu dostane kurierem nowa umowe z HIPN.PROMOCJA. Pozostalo mi teraz czekanie na kuriera i podpisanie umowy. Czekam tydzien, dwa, trzy, ...a kuriera niet!. Dzwonie wiec do BOK i pytam co sie dzieje. A oni wielkie zdziwienie, ze przeciez wyslalem do nich rezygnacje wiec zadnego przedluzenia umowy nie bedzie!!! Cisnienie mi podniesli na max! Wyjasniam wiec po kolei cala sprawe a oni ze nie biora odpowiedzialnosci co mi powiedzieli w BOK. Stara umowa za chwile sie skonczy a ja jestem na lodzie. Pisze wiec reklamacje. Odpowiedz przychodzi w miare szybko na TAK. Pewna pani jakas tam specjalistka od czegos tam zapewnia mnie ze juz wszystko bedzie OK, przeprasza i obiecuje ze wlacza mi czem predzej HIPN. PROMOCJE czyli 6 mcy abo za 1 zl. Sprawdzam wczoraj stan swojego salda w internecie a tam faktura na 61 zl = 2 mce po 1 zl + kolejny miesiac (czyli styczen) za normalna stawke. Mialo byc 6 za 1 zl. Dzwonie wiec znowu do netii a oni mi mowia, ze abonament za 1 zl beda mi naliczac...od lutego. Rece opadaja! Rozmawialem z nimi 37 minut zeby wszystko odkrecic i ustawic na wlasciwe tory. Gdybym nie interesowal sie sprawa i liczyl na czyjs profesjonalizm i na twz. troske o klienta zostalbym bez internetu albo obciazony faktura za nie wiadomo co.

 #379673  autor: user_delete22
 09 sty 2010, 20:19
Osobiscie uwazam, ze Netia i Play maja najnizszy poziom profesjonalizmu. Ludzie w 100% z lapanki, zero przeszkolenia.

 #379731  autor: borys132
 09 sty 2010, 22:50
kmarcin76, po tym co napisałeś zaczynam się trochę obawiać. Zamówiłem na infolinii zwiększenie prędkości z 1Mbit na 2Mbit i zmianę promocji na hipnotyzującą (umowa na 24 miesiące). Konsultant zapewniał, że jeśli już jestem ich klientem to wystarczy telefoniczne zawarcie umowy. Czy takie rozmowy są nagrywane? Żeby w razie czego powołać się na nagranie.

 #379757  autor: lookass
 09 sty 2010, 23:41
Galnospoke pisze:Osobiscie uwazam, ze Netia i Play maja najnizszy poziom profesjonalizmu. Ludzie w 100% z lapanki, zero przeszkolenia.
Takie gdybanie to wiesz, ile razy znalem lepiej oferte i regulamin w erze czy w orange od konsultantow i mam uwazac ich za sredni poziom profesjonalizmu?
borys132 pisze:kmarcin76, po tym co napisałeś zaczynam się trochę obawiać. Zamówiłem na infolinii zwiększenie prędkości z 1Mbit na 2Mbit i zmianę promocji na hipnotyzującą (umowa na 24 miesiące). Konsultant zapewniał, że jeśli już jestem ich klientem to wystarczy telefoniczne zawarcie umowy. Czy takie rozmowy są nagrywane? Żeby w razie czego powołać się na nagranie.
Tak, takie rozmowy sa nagrywane,ale jak znam zycie to dostaniesz odpowiedz ze akurat ta rozmowa sie nie nagrala ;)