• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #366846  autor: lukas63
 27 paź 2009, 00:41
abcd pisze:14,5? A ile w drugą stronę? Spróbuj aktywować ADSL2+M (zaawansowane->internet->dsl->annex m) i zobacz czy przyspieszy ci upload do 2M
upload :1m

Aktywowałem i nadal 1m - ale w ustawieniach routera jest przy możliwej szybkości linii przy uploadzie :2137 Kbps i margin wysyłania zwiększył mi się

 #366855  autor: widex
 27 paź 2009, 09:45
Regulamin LLU

jest w ostatnim punkcie 30 zł, zwracam honor i przepraszam za marudzenie.

To już zaczyna być niesprawiedliwe... Mam dość mojej TVK.

Trzeba szukać dalej.

Dzięki za pomoc

 #366856  autor: elkanguro
 27 paź 2009, 09:52
Guciu pisze:też wydało mi się to dziwne więc próbuje właśnie połączyć się z konsultantem netii, ale na razie 30 minut oczekiwania bo wszyscy zajęci;p Niemniej jednak Pani przedstawicielka z mojego miasta tak mówiła co pisałem wyżej. A niekoniecznie netia musiałaby dopłacać. Przecież jak oferują telefon na linii TP za 45zł to nie płacą 30zł TP. O ile się nie mylę mają zniżkę na utrzymanie takiego łącza 51% a więc płacą około 15zł.
No OK, jak oferują jeszcze do internetu telefon to im się opłaca. Ale jak ktoś bierze sam internet to ktoś musi TP płacić za utrzymanie łącza. Jeśli nie robi tego abonent tylko Netia to na pewno tymi kosztami obciąży abonenta. Nie wierze w to, żeby Netia sponsorowała swoim abonentom utrzymania łącza w TP jeśli ktoś weźmie 1Mbit za 49zl/m-c.
W regulaminie mowa jest jedynie o zwolnieniu z opłaty przy 8Mbit/s:
Szczegółowe Warunki Promocji „Hipnotyzująca promocja – LLU” pisze: Dla wariantu Usługi Internetowej 8M, w przypadku braku aktywnej usługi
Linia telefoniczna, świadczonej przez Telekomunikację Polską SA
lub innego operatora na bazie dostępu do sieci telekomunikacyjnej
TP SA, Abonent nie będzie obciążony dodatkową opłatą za utrzymanie
łącza w wysokości 30 zł brutto miesięcznie.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #374453  autor: request
 11 gru 2009, 12:07
Sprawa dokładnie wygląda tak:
Jeśli ktoś ma linię w TP lub abonament WLR u jakiegokolwiek innego operatora i bierze internet w Netii w technologii LLU to nie płaci opłaty za utrzymanie łącza. W przeciwnym wypadku pobierana jest opłata 30 zł/miesięcznie.

Wyjątkiem jest 8 Mbit/s ale tylko i wyłącznie na niektórych węzłach LLU.
Warto dodać, że na sieci własnej Netii nie ma opłaty za utrzymanie łącza w żadnej z prędkości i 2 Mbit/s są w cenie 1 Mbit/s na łączu tp.

Jeżeli szczęście byłoby na sprzedaż, to ludzie kupowaliby z pewnością zawsze o jeden numer za duże.

 #375030  autor: marcel84
 15 gru 2009, 14:17
ja predzej bym bral teraz orange freedom niz netie. jakos mnie zniechecaja te rozne opinie o nich. freedom jest w o ogole malo znany, a przeciez ma niezla oferte.

 #375060  autor: abcd
 15 gru 2009, 16:10
Po LLU to naprawdę działa. Tylko ostatnio zaniżają prędkość (u mnie o 1,5 Mbit), będę się musiał pomęczyć z infolinią (konsultant internetu po LLU to ok. 20-25 minut)

 #375073  autor: kowcio
 15 gru 2009, 17:17
Freedom to inaczej Neostrada od TP...

Ja Netii bym nie brał, mam z nimi niezbyt przyjemne wspomnienia.

 #375172  autor: abcd
 15 gru 2009, 23:32
Pręgierz. Wisiałem 1:22:06 na linii (+ jeszcze 20 minut z poprzednich prób) żeby dowiedzieć się, że "przepinania klientów na wygodne i efektywne karty VoIP na centrali z prowizorycznego i tandetnego VoIP na własnym sprzęcie sprzedawanego za 35zł/msc pod dumną nazwą <<telefon stacjonarny>> nie jest planowane bo cośtam".
Może jest na tym forum ktoś z Netii przypadkiem? ;)

 #375218  autor: marcel84
 16 gru 2009, 13:13
Kowcio, no nie do konca, moze jezeli o dzialania lacza, to sa podobne, ale w orange masz umowy na 12 miesiecy i pakiety zlotowek. Troche inaczej jest zaadresowana ta oferta moim zdaniem.

 #375299  autor: zinkzaq
 16 gru 2009, 19:46
abcd pisze:przepinania klientów na wygodne i efektywne karty VoIP na centrali z prowizorycznego i tandetnego VoIP na własnym sprzęcie sprzedawanego za 35zł/msc pod dumną nazwą <<telefon stacjonarny>> nie jest planowane bo cośtam
Od 9 listopada klient LLU który podpisał umowę nie dostaje już sprzętu z wbudowaną bramką voip a głównie to przez to że większość ludzi posiada swoje routery i rzecz jasna niekiedy problem był z infastrukturą telefoniczną w domu , ale co do tego czy klienci którzy posiadają urządzenia z bramkami będą przepinani to na dzień dzisiejszy jest mi nie wiadome . Zarazem sądzę że jeśli dojdzie do pewnego pułapu że wystąpią problemy z tym faktem napewno netia w jakiś sposób będzie musiała zareagować i wówczas to będzie jedyne rozwiązanie

zmiana widzenia , teraz technik tpsa

 #375312  autor: abcd
 16 gru 2009, 20:27
Problemy jak problemy, praktycznie nie da się dostać routera z bramką VoIP, modemem ADSL2+, portami USB (dysk zewnętrzny, drukarka) sterowanego Linuksem z możliwością wgrania jakiejś alternatywnej dystrybucji (torrenty, trzymanie włączonego komputera jest strasznie niewygodne, a Xtreamera/WDTV Live/jakiegokolwiek sprytnego odtwarzacza sieciowego opartego na Linuksie się jeszcze nie dorobiłem). 2 urządzenia dublujące swoje funkcje (firmowy router + sprytny router z klientem torrentowym) to problem, 3 (modem ADSL, sprytny router, bramka VoIP), jeszcze większy
Poza tym telefon po VoIP zabiera pasmo internetowe (i tak mam łącze przycięte o 1,5-2,5Mbit względem umowy[16]/prędkości początkowej[17], a wczorajsze doświadczenia z czekaniem 30 minut na konsultanta [mój rekord], który rzucił słuchawką, następny informujący że się_nie_da, mimo że spokojnie się da bo jest i karta VoIP i na pewno wolne porty, sprawiają że nie mam specjalnej chęci użerać się o przywrócenie normalnej prędkości albo takiej jakiej by można oczekiwać - 20 Mbit (sync. ok. 22000)-max możliwości linii)
No i w razie awarii routera żeby dodzwonić się na infolinię musiałbym uruchamiać całą maszynerię (modem USB, headset, telefon programowy), co i tak stawia mnie na lepszej pozycji niż przeciętnego posiadacza tej prowizory, który nie zna hasła dostępowego.
VoIP po mojej mógłby być gdyby abonament był w granicach 20-25 zł z darmowymi połączeniami do kraju/Europy i komórkami za 0,40/minutę.

I inna przyczyna - jeśli uda mi się uzyskać przełączenie na normalną usługę (kit że VoIP, ważne że po stronie firmy, nie mojej i że nie muszę utrzymywać aktywnego routera), zostaje mi urządzenie z wolną bramką VoIP, którą mogę skonfigurować na jakąś tanią usługę.

A w ogóle to komuś zadziałał od kopa system rejestracji w LLU typu plug-and-pray? Może to przez wpięcie w zły port, ale mnie ustawienie usługi kosztowało koło 10 zł na połączenie komórkowe i 2 dni z synchronizacją na 512kbit/s.

 #381853  autor: lwilczek
 20 sty 2010, 21:05
Ja właśnie próbuję załapać się na 4mb/s z netii po LLU. Niestety jak na razie moje doświadczenia nie są zbyt pozytywne, chociaż na prawdę staram się wykazać dobrą wolę. Wcześniej byłem abonentem Tp i na lini miałem tylko telefon bez internetu . Odległość od centrali 3000m, Kraków. Netia stwierdziła że warunki techniczne są ok. Router już dostałem . 15.01.2010 miało nastąpić przełączenie mnie na infrastrukturę netii. Z niecierpliwością czekałem na ten moment . 15 w piątek rzeczywiście zniknął telefon. Pomyślałem ok przełączają, pewnie do soboty będzie już wszystko działać. Potwierdziła to konsultantka netii (twierdziłą że wszystko powinno się odbyć w ciągu jednego dnia) Niestety następnego dnia w słuchawce dalej cisza. Pozwoliłem sobie sprawdzić napięcie w gniazdku telefonicznym. Wynosiło 0 volt, więc wywnioskowałem że mój kabel jest wypięty w centrali. W sobotę po południu zgłosiłem awarię, która (żeby nie przynudzać ) trwa do dzisiaj tj do 20.01. Infolinia, na którą straciłem już chyba z 80 minut na telefonie komórkowym, nie jest mi w stanie powiedzieć co jest grane. Opowiadają że jakieś kabelki im się pomieszały w centrali i teraz technicy szukają który kabel do którego portu powinien być wpięty. Ogólnie wygląda na to, że tak na prawdę nic się w sprawie nie dzieje, tylko się wpisy w zgłoszeniu awarii zmieniają. Nie jestem jedyną osobą która ma takie problemy. Czytałem co najmniej kilkanaście takich wpisów w internecie (ludzie pozostają nawet miesiąc bez tel i internetu), a dzieje się tak ponieważ netia nałapała na Hipnotyzującej promocji zbyt dużo klientów i teraz nie jest w stanie ich obsłużyć. Firma podwykonawcza , czyli Ericsson działa na centralach które były i są obsługiwane przez TP i w związku z tym czasami nie wiedzą co tam jest grane(nie znają terenu). W związku z tym radzę się zastanowić i może poczekać chwilę aż netia przemieli tych wszystkich klientów, którzy już mają podpisane umowy a jeszcze nie zostali podpięci i troszeczkę oswoi się z nowymi realiami. Konkluzja jest taka że jak wszystko pójdzie gładko to mamy szczęście i jesteśmy zadowoleni, ale jak coś się zacznie pitolić i jest to jakiś niestandardowy problem to wtedy użytkownika czeka droga przez mękę i odbijanie się od ściany gorsze niż w telekomunie.

 #394341  autor: danny
 20 mar 2010, 00:55
Witam,
A jak mam rozumieć mój wynik?
Internet dostępny na LLU (czyli ten lepszy)? Natomiast telefon (wyłącznie na linii TP).
Jak rozumiem, LLU to, w pełni Netia jest dostawcą internetu?

Telefon i internet w pakiecie : LLU(i)+LLU(t): Usługa dostępna - LLU2 (numer routingowy C4270) Maksymalna prędkość ściągania (Mbit/s): 15
Tylko telefon : WLR: Usługa dostępna wyłącznie na linii TP
Tylko internet : LLU: Usługa dostępna - LLU1 Maksymalna prędkość ściągania (Mbit/s): 15
OneOffice : BSA(i)+WLR(t): Usługa dostępna. Numer routingowy C4268
Usługi mobilne : Netia Mobile: Usługa dostępna
IPTV : IPTV: Usługa niedostępna
Internet over Ethernet: IoE: Usługa niedostępna

[ Dodano: 2010-03-20, 01:55 ]
Mam jeszcze kilka istotnych pytań.
Obecnie mam telefon w TP i internet również (Neostrada). Kiedyś miałem Netię i się zraziłem, ale ponoć obecne (LLU) to inna bajka. Zamierzam wkrótce podpisać umowę z Netią na telefon+internet, ale właśnie zdałem sobie z czegoś sprawę.....Jeśli wezmę pakiet (telefon+internet) to będę miał telefon stacjonarny działający za pomocą internetu!!??I jeśli pada łącze to nie mam też telefonu?
Czy do usługi na LLU (tel.+net) powinienem lub nawet muszę mieć router od Netii czy mogę mieć własny telefon i modem Thomsona?(Na infolinii Netii zero wzmianki o tym), a wydaje mi się, że jeśli punkt pierwszy to prawda (telefon domowy-A'la internetowy) to musiałbym mieć specjalny router..?
Dalej, jeśli zostawiłbym telefon w TP (jeśli telefon od Netii ma być A'la internetowy to jakoś średnio widzę ten pomysł), a wziął tylko w Netii internet, to rozumiem, że będzie to usługa świadczona na zasadzie LLU?
Proszę o wyjaśnienie ponieważ 22.03 ma być Przedstawiciel Netii u mnie, a oni jak wiadomo niewiele wiedzą ,a sprzedać chcą wszystko:)

 #394801  autor: Fafral
 22 mar 2010, 09:38
LLU samodzielnie - 8 mbit/s -otwarte łącze (jest to naprawdę b.dobra oferta)

Co do telefonu to nie jest tak, że jest to telefon internetowy.

Modemu nie musisz brać i możesz mieć swój (ADSL). nie ma obowiązku kupowania netiowskiego sprzętu.

Obrazek

Siemens C30 > N2600> N5300 > N7310 Supernova> E71>Samsung i9000 Galaxy S

 #395104  autor: danny
 23 mar 2010, 15:32
Witam,
Podpisałem umowę na (tel.+internet): Taryfa Non Stop (59zł)+ 4Mb/s (49żł). Teraz mam nadzieję, że mnie podłączą z nieznaczną przerwą w dostawie (max. 5 dni). Usługa LLU. Natomiast przestrzegam przed konsultantami (jak sądzę firma zewnętrzna- Laska powiedziała ,że za 59 zł jest gadanie bez ograniczeń na stacjonarne + 120 min na komórki), okazało się że brak jakichkolwiek połączeń na komórki!!.
Pozdrawiam

 #395107  autor: Fafral
 23 mar 2010, 15:35
danny pisze:okazało się że brak jakichkolwiek połączeń na komórki!!.
Trafiłeś na jakiegoś Patał*cha, żadnych darmowych połączeń na komórki nie ma w abonamentach Netii.

Obrazek

Siemens C30 > N2600> N5300 > N7310 Supernova> E71>Samsung i9000 Galaxy S

 #395207  autor: abcd
 23 mar 2010, 21:42
Fafral pisze:Trafiłeś na jakiegoś Patał*cha, żadnych darmowych połączeń na komórki nie ma w abonamentach Netii.
W tych nowych, tak? Bo w tym starym 35 zł ze skrajnie zawyżonymi cenami można dzwonić na komórki w ramach abonamentu

 #395241  autor: Ruido
 24 mar 2010, 00:00
abcd pisze:
Fafral pisze:Trafiłeś na jakiegoś Patał*cha, żadnych darmowych połączeń na komórki nie ma w abonamentach Netii.
W tych nowych, tak? Bo w tym starym 35 zł ze skrajnie zawyżonymi cenami można dzwonić na komórki w ramach abonamentu
W obecnych abonamentach: Wieczory i Weekend, Non Stop, Non Stop Świat nie ma darmowych minut na komórki, również nie ma możliwości wykupienia pakietu dodatkowych minut.

Jak kolega wyżej wspomniał, w starszych abonamentach taka możliwość była: Lepszy Telefon do Wygadania, Lepszy Telefon 50 (WLR 45zł brutto do wykorzystania na połączenia komórkowe, stacjonarne w Polsce/UE/USA/Kanadzie), Lepszy Telefon 35 (POTS 35zł brutto do wykorzystania na połączenia komórkowe, stacjonarne w Polsce/UE/USA/Kanadzie).