• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #372053  autor: RtMvS
 26 lis 2009, 23:16
Witam, mam pytanie, może ktoś się orientuje. Chodzi o sieć Plus

Podobno wg UKE, jeżeli klient z nr REGON (biznes) zdecyduje się wziąć coś (cokolwiek, nowy numer, przedłużenie z telefonem/bez telefonu) za pośrednictwem sprzedaży telefonicznej, to nie ma prawa odstąpić od umowy.
Innymi słowy można mu aktywować umowę, bez wcześniejszego jej podpisania, a potem podesłać do podpisania. I ewentualna odmowa nie jest przyjmowana, bo wcześniej się zgodził.

Jeżeli chodzi o klienta indywidualnego, to w przypadku wzięcia przez telefon umowy z aparatem telefonicznym (nowa aktywacja/przedluzenie), to ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie do 10 dni. Jak się to ma do klienta biznesowego? Może zrezygnować (odstąpić), czy nie? Może ktoś to zweryfikować?

 #372059  autor: osachorzow
 26 lis 2009, 23:40
RtMvS, indywidualny może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni OD PODPISANIA :) a nikt nie zmusi (indywidualnego/biznesowego) do podpisania czegoś czego nie chce... jak aktywują a nie podpiszesz to ONI muszą się martwić i to odkręcić w systemie... bo nie mogą świadczyć usług bez umowy. Swoją drogą uważam, że uruchamianie czegokolwiek bez podpisanej umowy na biurku u Opa za jakąś pomyłkę...

 #372267  autor: RtMvS
 28 lis 2009, 13:14
Czyli ogólnie umowa powinna być aktywowana dopiero po jej podpisaniu i przedłożedniu do Operatora, tak?

 #372291  autor: Corsini
 28 lis 2009, 14:43
Nie. Może sobie robić co mu się podoba, byle w granicach prawa.
Ale bez umowy operator nie ma podstaw zażądać zapłaty za usługi telekomunikacyjne, bo przecież na jakiej podstawie?

Obsługa Klientów Biznesowych ORANGE

 #372296  autor: Szalony
 28 lis 2009, 15:01
Wszystko zalezy jak lezy :wink: Ja np zmiany-umowy robie " na slowo" z opiekunem i nic nie podpisuje - to znaczy podpisuje ale juz po fakcie jak zmiany wchodza- jak bede ja lub opiekun mial czas , co do sprzedazy na odleglosc to Plus chyba nie wlacza uslug zanim sie papierow nie podpisze... ps nie probowalem jeszcze jak Plus sie zachowa jakbym " zmienil" zdanie i z uslug-umow nie podpisanych a wlaczonych zrezygnowal :wink: - sadze ze byloby nieprzyjemnie :roll: ale ja takich numerow nie robie :-)

Era Aleksandrow Lodzki - czesc miasta zasieg zenujacy w budynkach byl przez 10lat - http://szalony2007.republika.pl/era.png . Teraz jest tak - http://img163.imageshack.us/img163/5237 ... ot0100.png Wkoncu :) Widac roznice :)

 #374644  autor: radiowiec_wawa
 12 gru 2009, 18:34
Ja zawsze najpierw podpisuje a pozniej zaczyna dzialac. I nie dlatego, ze ja tak chce tylko Plus tak chce. Wiec nie wiem, czy mozna to zrobic odwrotnie jak autor watku sugeruje :)
 #376203  autor: gregorg.88
 22 gru 2009, 18:27
RtMvS pisze:Witam, mam pytanie, może ktoś się orientuje. Chodzi o sieć Plus

Podobno wg UKE, jeżeli klient z nr REGON (biznes) zdecyduje się wziąć coś (cokolwiek, nowy numer, przedłużenie z telefonem/bez telefonu) za pośrednictwem sprzedaży telefonicznej, to nie ma prawa odstąpić od umowy.
Innymi słowy można mu aktywować umowę, bez wcześniejszego jej podpisania, a potem podesłać do podpisania. I ewentualna odmowa nie jest przyjmowana, bo wcześniej się zgodził.

Jeżeli chodzi o klienta indywidualnego, to w przypadku wzięcia przez telefon umowy z aparatem telefonicznym (nowa aktywacja/przedluzenie), to ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie do 10 dni. Jak się to ma do klienta biznesowego? Może zrezygnować (odstąpić), czy nie? Może ktoś to zweryfikować?
Sam ostatnio się nad tym zastanawiałem. Okazuje się, że firma nie jest rozpatrywana zgodnie z prawami konsumenta - w związku z czym nie ma możliwości odstąpienia od "podpisanej umowy" w terminie 10 dni.

Pojęcie umowy telefonicznej o ile wiem nie istnieje, a nawet w różnego rodzaju Call Center dopiero po podpisaniu umowa jest wiążąca. Wszystko musi być na papierze, a Ty masz prawo nie przyjąć kuriera, nie przyjąć telefonu.

Przypadek "dogadałem się z opiekunem" istnieje, ale to na zasadzie zaufania z dobrym klientem. Często stosowana praktyka, gdy chce się wstrzelić z umową przed końcem okresu rozliczeniowego lub gdy opiekun zamyka miesiąc, gdzie liczy się wynik ;)

Konsultant Klientów Biznesowych Orange
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

 #376210  autor: flanelek
 22 gru 2009, 18:49
W Orange tez tak mialem ze przez telefon sie dogadalem i mialem uruchomiony nowy plan a aneks jeszcze nie przyszedl poczta. Dla mnie to byla zaleta w koncu w biznesie slowo to jak podpisana umowa, slow nie rzuca sie na wiatr jak kiedys zydzi robili interesy to wystarczylo ze sie dogadali bo inaczej wypadali z biznesu.