• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #371706  autor: transik
 25 lis 2009, 12:29
Witam. Mma pytanie. Jak w chwili obecnej wyglada sprawa z przedwczesnym zerwaniem umowy. Do konca zostalo mi 12 miesiecy a mam umowe na dwa lata. Umowe dostarczyl mi kurier w zeszlym roku w listopadzie. Oferta z telefonenm nokia 5220 xm. Place 35zl abonamentu.

Ile by wyniosla kara za zerwanie umowy w tej chwili???? Bardzo prosze o pomoc.

Dzieki z gory. Pozdrawiam

 #371708  autor: amigo007
 25 lis 2009, 12:47
Znajdź umowę którą podpisywałeś, tam jest napisana pełna kwota kary. Teraz podziel to przez 24 i pomnóż przez 12 :)

 #371710  autor: Marens
 25 lis 2009, 13:04
amigo007 pisze:Znajdź umowę którą podpisywałeś, tam jest napisana pełna kwota kary. Teraz podziel to przez 24 i pomnóż przez 12 :)
Nie prościej przez 2? :-D

 #371712  autor: transik
 25 lis 2009, 13:15
Marens pisze:
amigo007 pisze:Znajdź umowę którą podpisywałeś, tam jest napisana pełna kwota kary. Teraz podziel to przez 24 i pomnóż przez 12 :)
Nie prościej przez 2? :-D
nie rozumie:)

 #371713  autor: mikage1
 25 lis 2009, 13:20
(x/24)*12=x/2

czyli wystarczy podzielić przez 2 - a wynik będzie ten sam...

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #371714  autor: transik
 25 lis 2009, 13:22
No jest napisane niby 150,00zl :(:(:(

 #371718  autor: amigo007
 25 lis 2009, 13:45
Oczywiście panowie macie rację. Transik a te 150zł to chyba nie to, coś raczej za mało. Pamiętaj też że jak zerwiesz wcześniej umowę, to z orange nic już raczej łatwo nie weźmiesz (mogą zażądać następnym razem wpłaty zabezpieczenia), nie jestem też pewien czy orange nie informuję czasem innych operatorów (ale to chyba tylko gdybyś nie chciał zapłacić kary umownej).

 #371719  autor: Marens
 25 lis 2009, 13:55
amigo007 pisze:Pamiętaj też że jak zerwiesz wcześniej umowę, to z orange nic już raczej łatwo nie weźmiesz (mogą zażądać następnym razem wpłaty zabezpieczenia)
Akurat tego nie byłbym taki pewien :-D

 #371721  autor: Orfi
 25 lis 2009, 13:57
Operatorzy informują się wzajemnie o nierzetelnych klientach, więc radzę dobrze się zastanowić przed podjęciem decyzji o zerwaniu umowy ( nawet w przypadku zapłaty kary umownej pozostaje informacja o tym w jaki sposób umowa została rozwiązana), co w przyszłości może negatywnie zaprocentować np. w postaci zapłaty kaucji, przy aktywacji ( nie są to małe kwoty, bo np. 700 czy 1000 zł.), które trzeba zamrozić na koncie operatora, żeby odzyskać wiarygodność finansową.

Orfi

 #371722  autor: Marens
 25 lis 2009, 13:58
amigo007 pisze:nie jestem też pewien czy orange nie informuję czasem innych operatorów (ale to chyba tylko gdybyś nie chciał zapłacić kary umownej).
Jak zapłacisz karę umowną to nie ma najmniejszego problemu.
Sam zerwałem w ten sposób umowy z Plusem i Orange. Nie mam najmniejszego problemu z podpisywaniem nowych umów.
Orfi pisze:Operatorzy informują się wzajemnie o nierzetelnych klientach, więc radzę dobrze się zastanowić przed podjęciem decyzji o zerwaniu umowy ( nawet w przypadku zapłaty kary umownej pozostaje informacja o tym w jaki sposób umowa została rozwiązana)
Czyli sugerujesz, że już nie popiszę żadnej umowy bez kaucji?
Zobaczymy 06.2010

Moja definicja nierzetelnego to takiego który nie płaci regularnie i po terminie.
Jakoś mi się nie wydaje, że jestem nierzetelnym klientem. Opłaciłem z terminie kary umowne w wysokości 0zł i 121zł :wink: To w takim razie dlaczego znajomy który ma firmę i płacą faktury np co 2 miesiące w Orange po wszystkich możliwych upomnieniach może pójść dziś do salonu i normalnie wziąć nową aktywacje...

 #371731  autor: Orfi
 25 lis 2009, 14:16
@ Marens już kiedyś spotkałem się z taką sytuacją i Era zażądała wpłacenia kaucji w wysokości 700 zł. ( nie interesowało ich, że opłaciłem karę umowną, zgodnie z terminem podanym przez poprzedniego operatora- sytuacja miała miejsce kilka lat temu). Dla nich wyznacznikiem była forma rozwiązania umowy-przed terminem, ze strony abonenta.

Orfi

 #371732  autor: Marens
 25 lis 2009, 14:27
Orfi pisze:( nie interesowało ich, że opłaciłem karę umowną, zgodnie z terminem podanym przez poprzedniego operatora- sytuacja miała miejsce kilka lat temu).
Jak piszesz na serio to się zrobiłem dla kilku złotych ładnie w...
Zobaczymy w przyszłym roku jakie będzie miało to skutki. Widzę, że będzie trzeba być przygotowany na taką ewentualność.

 #371754  autor: play4you2
 25 lis 2009, 16:49
Witam uczestników forum. Temat niewątpliwie ciekawy. Pozwolę trochę sobie na rozwianie pewnych wątpliwości. Wypowiem się tylko na temat Play, gdyż nie chcę poruszać temtów innych Operatorów. Otóż w Play, zgodnie z Regulaminem świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów i pozostałych Regulaminach kontraktowych jest tak, że Operator może zażądać wpłaty kaucji od Klienta, nawet kiedy nie ma ku temu oficjalnych podstaw. Oczywiście baaaardzo rzadko to się stosuje i to zazwyczaj w przypadku Klientów, którzy chcą podpisać np. 2 aktywacje na mozliwie największe Abonamenty z najdroższymi telefonami (choć też nie zawsze). Klienta zawsze weryfikujemy przed podpisaniem Umowy w systemie elektronicznym. Jeżeli nie jest w BIG lub innych instytucjach, nie powinien mieć żadnych kłopotów. Jeżeli jednak jest już naszym Klientem, a nieopłaca fv w terminie za każdym razem, wtedy już możemy np. zażądać wpłaty kaucji. W sytuacji gdy jednak rozwiązał z nami Umowę, wpłacił karę (zakłądając, że Umowę rozwiązał w Okresie Zastrzeżonym) w terminie, to nie widzimy przeszkód, aby podpisał nową Umowę i raczej nie będzie pobrana żadna kaucja. No chyba że, nie spłacił kary, lub wpłacił ją grubo po terminie. To tak ogólne informacje na ten temat. Codo jednego z pytań odnośnie przekazywania informacji o nieuczciwych Klientach, owszem, takie informacje przekazują sobie Operatorzy nawzajem, jednak to nie jest żadna tajemnica.

Pozdrawiam.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #371865  autor: baart
 26 lis 2009, 08:51
Witam

Przerabiałem ten temat we wrześniu więc proponuję przejrzeć temat:

[url=http://]http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=36304[/url]

Pozdrawiam