• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 9 z 64
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 64

 #370663  autor: pawelpp
 19 lis 2009, 12:56
Reklamowałem program zapisany w telefonie. Ciężko jest chyba oddać program do POS? Bez względu na którą z ustaw się powołuję - terminy zostały przekroczone. Odpowiedź na reklamację uzyskałem po 32 dniach. W ustawie nie ma słowa o tym, że sprzęt musi być dostarczony do sprzedawcy. Jest mowa o "żądaniu" konsumenta wobec sprzedawcy. Takie żądanie wysłałem do Play w formie elektronicznej. Podałem numer zgłoszenia, więc masz wgląd do jego treści.

 #370664  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 13:02
play4you2 pisze:No niestety wykluczające. Albo oddajesz sprzęt z tytułu Ustawy, albo z tytułu gwarancji. Skorzystanie z Gwarancji wyklucza późniejsze składanie reklamacji z tytułu Ustawy.
w danym momencie tak :) bo trzeba wybrać z jakiego tytułu. Ale mogę reklamować np. wyświetlacz z niezgodności, a miesiąc później klawiaturę z gwarancji. Jeśli twierdzisz że jedna droga zamyka drugą to proszę o podanie podstawy prawnej ;) Przed chwilą przeczytałem ponownie Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego gdzie pisze wyraźnie:
Kod: Zaznacz cały
Art. 11.
Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową lub przez wybór prawa obcego.

Dodatkowo art 13. pkt 4 (istotne drugie zdanie)
W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. 

Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

play4you2 pisze:Odpowiedź w ciągu 14 dni, naprawa nieokreślona, ale pod warunkiem, że zostanie to ujęte w odpowiedzi (np. informujemy, że Pana/ Pani telefon jest w Serwisie i oczekujemy na części zamienne...)
pisząc nieokreślona miałem na myśli narzucenie terminu przez ustawodawcę. Oczywiście w odpowiedzi powinna być wskazana data... ale jeśli są to 2 m-ce (bo np. trzeba coś sprowadzić) to klient nic z tym nie zrobi. Stara rękojmia (na 99%) przewidywała maksymalny czas naprawy i była korzystniejsza.
play4you2 pisze:Jednak Masz prawo do podbicia gwarancji bodajże w ciągu (chyba, nie jestem pewny) jednego miesiąca. Jednak data na gwarancji będzie taka, jak na paragonie. Nie wstawiamy daty bieżącej do Karty Gwarancyjnej z chwilą przyjścia do Salonu (lub punktu) Play.
co sklep to obyczaj do kiedy można podbić - nie zmienia to faktu, że data w gwarancji to data zakupu, a nie termin zgłoszenia się delikwenta ;)
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, 13:10 przez osachorzow, łącznie zmieniany 2 razy.

 #370666  autor: Fazzi
 19 lis 2009, 13:07
play4you2 pisze: Ok, to zostanie to rozpatrzone i zapewne otrzymasz odpowiedź. Chcę tylko przypomnieć, że odpowiedź może być udzielona trochę później, niż np. dzisiaj. Może to wiązać się z koniecznością przeanalizowania sprawy. A czy zawarłeś w zgłoszeniu tzw. szablon techniczny? Jeżeli nie, to zapewne zostanie do Ciebie odesłana prośba o uzupełnienie szablonu.
A co to jest ten szablon techniczny? Napisałem w zgłoszeniu jakich numerów dotyczy, podałem lokalizację numerów (miasto i ulica), oraz datę i przedział czasowy połączeń. Coś jeszcze powinienem był podać?

 #370669  autor: play4you2
 19 lis 2009, 13:16
pawelpp pisze:Odpowiedź na reklamację uzyskałem po 32 dniach.
Z tego co zauważyłem odpowiedź na to zgłoszenie została udzielona w ustawowym termninie i nie zostało to przekroczone.
Odnosnie kwestji związanych z oprogramowaniem, jest to trochę nie tak jak sądzisz. Zgodnie z Ustwą Konsumencką Art. 8 ust. 1, zgadzam się co do faktu, że my, jako pośredniczący w sprzedaży odpowiadamy za sprzęt, który wydajemy. Jednak nie odpowiadamy za zawarte w nim dodatkowe oprogramowanie (Nokia Maps jest dodatkowym oprogramowaniem). Kwestię związaną z tym przypadkiem (Nokia Maps) powinieneś skierować bezpośrednio do Nokii. Ustawa konsumencka reguluje to w taki sposób, że niezgodność towaru z Umową dotyczy tylko funkcji podstawowych telefonu, a nie funkcji dodanych, czyli dodatkowego oprogramowania. Oczywiście Pośrednik odpowiada za przekazanie sprzętu do serwisu i na tym nasza rola się kończy. Co do terminów, jak już wcześniej wspomniałem, jeżeli składasz reklamację do Salonu z tytułu ustawy, my, jako pośrednik odpowiadamy w ciągu 14 dni, jeżeli z tytułu gwarancji, czas nie jest określony.

Pozdrawiam.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370671  autor: pawelpp
 19 lis 2009, 13:27
Z tego co zauważyłem odpowiedź na to zgłoszenie została udzielona w ustawowym termninie i nie zostało to przekroczone.
Została udzielona odpowiedź: proszę podać dane takie jak: imie nazwisko, kod abonenta, numer telefonu. dane były podane w treści reklamacji. nie można tego uznać za odpowiedź na reklamację.
Jednak nie odpowiadamy za zawarte w nim dodatkowe oprogramowanie
A gdzie tak jest napisane?
Jak dla mnie nawigacja jest jedną z kluczowych cech tego telefonu. W ustawie jest jasno napisane - mam prawo używać telefonu do nawigacji bez ograniczeń czasowych jeżeli taka informacja jest zawarta na opakowaniu i reklamach produktu a sprzedawca nie poinformował mnie o tym, że tak nie jest. Czy tak?

 #370672  autor: play4you2
 19 lis 2009, 13:28
osachorzow pisze:czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej.
Chodzi o Okres gnarancyjny np. 2 lata itd. Określony przez Producenta.
osachorzow pisze:gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
To się zgadza, dopóki z niej nie skorzystasz. Chodzi o to, że otrzymana gwarancja w chwili zakupu towaru nie wyklucza ze skorzystania z prawa reklamacji z tytułu Ustawy.
osachorzow pisze:Stara rękojmia (na 99%) przewidywała maksymalny czas naprawy i była korzystniejsza.
No cóż, na to już niestety nie mamy wpływu.
osachorzow pisze:co sklep to obyczaj do kiedy można podbić - nie zmienia to faktu, że data w gwarancji to data zakupu, a nie termin zgłoszenia się delikwenta

Oczywiście. Tu się z Tobą zgadzam.

Proszę Was jeszcze tylko o jedno. To, że interpretuję pewne kwestie prawne, nie oznacza, że nie macie prawa np. do dochodzenia własnych roszczeń w inny sposób. Chcę podkreślić, że nie jestem prawnikiem, a to co piszę to efekt mojej wiedzy. Owszem, mogę też się pomylić, za co z góry przepraszam, jednak zapewniam Was, że zanim udzielę odpowiedzi na zadane przez Was pytanie, dokłądnie weryfikuję dane zagadnienie.

Pozdrawiam.

Fazzi pisze:A co to jest ten szablon techniczny? Napisałem w zgłoszeniu jakich numerów dotyczy, podałem lokalizację numerów (miasto i ulica), oraz datę i przedział czasowy połączeń. Coś jeszcze powinienem był podać?
Jeżeli zawarłeś te informacje, sądzę, że powinno w takim razie wystarczyć. Pytania z szablonu zadawnae są podczas rozmowy tel. z OK, ale na podstawie tego co piszesz, to również wystarczy.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370673  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 13:55
play4you2 pisze:To się zgadza, dopóki z niej nie skorzystasz.
Twoja interpretacja jest doprawdy zadziwiająca... ponownie proszę o wskazanie podstawy prawnej twierdzenia, że po skorzystaniu z gwarancji nie można reklamować z tytułu niezgodności (i odwrotnie).
play4you2 pisze:Ustawa konsumencka reguluje to w taki sposób, że niezgodność towaru z Umową dotyczy tylko funkcji podstawowych telefonu, a nie funkcji dodanych, czyli dodatkowego oprogramowania.
również poproszę podstawę prawną tej interpretacji... wybiórcze odpowiedzialność sprzedawcy :D ciekawy i oryginalny pomysł :D

 #370675  autor: pawelpp
 19 lis 2009, 14:07
A co to jest ten szablon techniczny?
To kolejny wymysł Playa na przedłużanie odpowiedzi i zniechęcenie do złożenia reklamacji. Jeżeli wyślesz zgłoszenie i napiszesz w nim wszystkie szczegóły na temat połączenia, to gwarantuję, że w 99,9% przypadków otrzymasz odpowiedź kopiuj/wklej z szablonem.

 #370677  autor: play4you2
 19 lis 2009, 14:23
pawelpp pisze:A gdzie tak jest napisane?
Jak dla mnie nawigacja jest jedną z kluczowych cech tego telefonu. W ustawie jest jasno napisane - mam prawo używać telefonu do nawigacji bez ograniczeń czasowych jeżeli taka informacja jest zawarta na opakowaniu i reklamach produktu a sprzedawca nie poinformował mnie o tym, że tak nie jest. Czy tak?
Ok, postaram sie odpowiedzieć jak najprościej. Sama usterka oprogramowania dodatkowego, zgodnie z Ustawą jest oczywiście niezgodnością, ale, może zostać zakwalifikowania jako nieistotna ponieważ nawigacja nie jest podstawową cechą telefonu decydującą o przeznaczeniu i nie stanowi standardowej funkcji telefonu.
Z tego co wiem nie sprzedawaliśmy żadnych telefonów z nieograniczoną czasowo licencją na nawigację.
Okres był różny w zależności od modelu telefonu. Nie wiem tylko jak to było komunikowane, ale trudno znaleźć informację o czasie licencji.

Co do informacji udzielonych przez Sprzedawcę, to jak zapewne Wiesz, telefon posiada niezliczoną ilość mniej lub bardziej ważnych funkcji. Dlatego sprzedawca nie jest w stanie o wszystkich Cię poinformować. Natomiast jeśli szczególnie na czymś Ci zależy powinieneś o to zapytać i wtedy na pewno sprzedawca ma obowiązek rzetelnie Cię poinformować.

Pamiętajmy proszę, że nie jestem prawnikiem, więc i interpretacja ustawy może być według Was inna. Zresztą, nawet gdybym był prawnikiem, to znalazłby sie inny prawnik, który miałby inne zdanie odnośnie interpretacji. Dlatego w sprawach spornych, podstawową interpretację wydaje niezawisły sąd, o czym należy pamiętac.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370678  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 14:32
play4you2 pisze:Ok, postaram sie odpowiedzieć jak najprościej. Sama usterka oprogramowania dodatkowego, zgodnie z Ustawą jest oczywiście niezgodnością, ale, może zostać zakwalifikowania jako nieistotna ponieważ nawigacja nie jest podstawową cechą telefonu decydującą o przeznaczeniu i nie stanowi standardowej funkcji telefonu.
ok, nawet zakładając że niezgodność jest nieistotna (chyba, że nawigacja np. w reklamie jest określana jako istotna funkcja telefonu) to:
Kod: Zaznacz cały
Art 8. 

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu  żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
czyli z powodu problemów z nawigacją odstąpić od umowy kupna nie można, ale można żądać obniżenia ceny telefonu...

 #370679  autor: play4you2
 19 lis 2009, 14:33
osachorzow pisze:ponownie proszę o wskazanie podstawy prawnej
Pragnę zauważyć, że sam ją już przedstawiłeś.
osachorzow pisze:również poproszę podstawę prawną tej interpretacji...
post powyżej.

Pragnę Wam zaznaczyć, że same interpretacje są bardzo subiektywne (nie mówię tu konkretnie o mnie). Jakby nie patrząc, ostatecznie decyduje o tym niezawisły Sąd.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370680  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 14:37
play4you2, z cytowanego artykułu nie wynika, że korzystanie z gwarancji wyklucza korzystanie z niezgodności (jak twierdzisz) więc pytam o podstawę takiego twierdzenia - bo chyba nie opierasz się na cytowanych przeze mnie artykułach?

 #370681  autor: play4you2
 19 lis 2009, 14:38
osachorzow pisze:czyli z powodu problemów z nawigacją odstąpić od umowy kupna nie można, ale można żądać obniżenia ceny telefonu...
Pod warunkiem, że wyda na to zgodę Producent. Przypominam tylko, że my nie jesteśmy Producentem telefonów. Tak na prawdę, w każdym z przedstawionych argumentów (moim i Waszych), można znaleść inny odnośnik w tej samej ustawie. Nie chcę tu jakby poruszać całych wątków prawnych, bo chyba moglibyśmy dyskutować o tym cały dzień. Chcę jednak zaznaczyć, że my rozpatrując te sprawy bierzemy pod uwagę interpretacje do Ustawy, które wydaje Ustawodawca. Owszem, każdy z nas ma prawo się z nimi nie zgodzić.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370682  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 14:42
play4you2 pisze:od warunkiem, że wyda na to zgodę Producent.
Producent nie jest stroną! Odpowiedzialność leży po stronie Sprzedawcy (czyli P4). Cenę ustala Sprzedawca, nie producent - jeśli sprzedaje Wam szajs to możecie dochodzić swoich praw i z nim nie współpracować - kupującego to nie interesuje.
play4you2 pisze:Przypominam tylko, że my nie jesteśmy Producentem telefonów.
całe szczęście!
play4you2 pisze:Nie chcę tu jakby poruszać całych wątków prawnych, bo chyba moglibyśmy dyskutować o tym cały dzień. Chcę jednak zaznaczyć, że my rozpatrując te sprawy bierzemy pod uwagę interpretacje do Ustawy, które wydaje Ustawodawca.
Masz rację, chyba nie ma sensu, bo każdy zakopał się w swoim bastionie i nie ma zamiaru popuścić... ale nie pierwszy raz P4 ma bardzo interesującą interpretację prawa ;)
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, 14:43 przez osachorzow, łącznie zmieniany 1 raz.

 #370683  autor: play4you2
 19 lis 2009, 14:43
osachorzow pisze:play4you2, z cytowanego artykułu nie wynika, że korzystanie z gwarancji wyklucza korzystanie z niezgodności (jak twierdzisz) więc pytam o podstawę takiego twierdzenia - bo chyba nie opierasz się na cytowanych przeze mnie artykułach?
Och, trochę ich było. Ja opierałem się na artykułach, które przedstawiłeś w nawiązaniu do gwarancji (ten artykuł o tym, że gwarancja nie wyklucza skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu Ustawy).

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370684  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 14:44
play4you2 pisze:(ten artykuł o tym, że gwarancja nie wyklucza skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu Ustawy).
no właśnie nie wyklucza ;) a we wcześniej twierdzisz że wyklucza :D

 #370685  autor: play4you2
 19 lis 2009, 14:46
osachorzow pisze:Producent nie jest stroną! Odpowiedzialność leży po stronie Sprzedawcy (czyli P4).
Owszem, ale nie za cenę produktu. Jest to odpowiedzialność polegająca na tym, że my dostarczamy głównie produkt do Serwisu (w przypadku usterki lub innych nieścisłości).
osachorzow pisze:Masz rację, chyba nie ma sensu, bo każdy zakopał się w swoim bastionie i nie ma zamiaru popuścić... ale nie pierwszy raz P4 ma bardzo interesującą interpretację prawa
To nie tak do końca, że jesteśmy uparci, albo że mamy własną interpetację prawa. Jak sam słusznie zauważyłeś, dla każdego z nas ten sam artykuł może oznaczać coś innego. Jednak my bierzemy pod uwagę już dostępne intrpretacje (jak wspomniałem wcześniej). Jest tego straaaasznie dużo.

[ Dodano: 2009-11-19, 14:48 ]
osachorzow pisze:no właśnie nie wyklucza a we wcześniej twierdzisz że wyklucza
No tak, nie wyklucza, dopóki nie skorzystasz z tej gwarancji. Chodzi o to, że przez pół roku masz prawo skorzystać z prawa do reklamacji z tytułu ustawy, jednak jeżeli w tym czaasie choć raz skorzystasz z gwarancji, to później nie możesz skorzystać z prawa do reklamacji z tytułu ustawy.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #370687  autor: osachorzow
 19 lis 2009, 14:49
play4you2 pisze:Owszem, ale nie za cenę produktu.
Zlituj się nade mną :) Jak P4 jako sprzedawca nie odpowiada za ceny? To nie Wy decydujecie za ile sprzedacie towar? Producent Wam mówi w jakiej taryfie ile ma kosztować jaki model? Proszę Cię... :)

PS
Podziwiam Cię za szybkość odpowiedzi... nie nadążamy sobie odpowiadać :D

[ Dodano: 19-11-2009, 14:51 ]
play4you2 pisze:No tak, nie wyklucza, dopóki nie skorzystasz z tej gwarancji. Chodzi o to, że przez pół roku masz prawo skorzystać z prawa do reklamacji z tytułu ustawy, jednak jeżeli w tym czaasie choć raz skorzystasz z gwarancji, to później nie możesz skorzystać z prawa do reklamacji z tytułu ustawy.
Z której strony bym nie patrzył na ten artykuł to nie mogę znaleźć przesłanki do twierdzenia że coś się z czymś wyklucza :) A z tytuły niezgodności mogę reklamować przez 2 lata - tak w ramach przypomnienia ;) Zostawmy tą kwestię więc bo i tak się wzajemnie nie przekonamy ;)

 #370688  autor: pawelpp
 19 lis 2009, 14:54
Tak czy inaczej. Fakt jest faktem - Play odpowiedziało po terminie a teraz się miga od odpowiedzialności. Proste. Jeżeli nadal nie otrzymam satysfakcjonującej mnie odpowiedzi przespaceruję się do UOKiK. Rozmawiałem już telefonicznie z nimi. Wstępnie potwierdzili - mam rację.

 #370689  autor: play4you2
 19 lis 2009, 14:55
osachorzow pisze:Zlituj się nade mną Jak P4 jako sprzedawca nie odpowiada za ceny? To nie Wy decydujecie za ile sprzedacie towar? Producent Wam mówi w jakiej taryfie ile ma kosztować jaki model? Proszę Cię...
Owszem, ale za ceny hurtowe nie my odpowiadamy.
osachorzow pisze:PS
Podziwiam Cię za szybkość odpowiedzi... nie nadążamy sobie odpowiadać
Dzięki :lol:

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.
  • Strona 9 z 64
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 64
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 64