DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy modeli z serii E oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy modeli z serii E oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #369083  autor: elrond
 10 lis 2009, 21:53
Do rzeczy. Problem dotyczy działania karty SIM Play w Samsungu E250, zasięg Plusa. Nie mogę dojść w czym problem - w telefonie czy karcie. Efektem jest kompletny brak możliwości dogadania się, rozmowa jest posiekana. Sprawa wygląda tak:

SIM 1 - problematyczny SIM Play. Abonament, 2009.
SIM 2 - Play Fresz, karta SIM z 2007 roku.
SIM 3 - Plus.

SIM 1 przełożony do mojej Nokii działa bez zarzutu. Połączeń nie przerywa. Dlatego początkowo wykluczyłem problem z kartą SIM.
SIM 2 włożony do nieszczęsnego Samsunga - problem znów występuje. Więc pojawiła się myśl, że to wina telefonu.
SIM 3 w Samsungu - problemu brak.

Moje wnioski są takie, że Samsung "nie toleruje" kart Play. Plus działa w nim dobrze. Myślałem o wymianie SIM, jednak skoro jedna karta jest stara (2 letnia) a druga nowa i obie nie chcą działać w E250, to to by nic nie dało.
Czy zatem wymiana oprogramowania Samsunga mogłaby coś dać? Ma on soft Plusa (był ściągany simlock) czy więc to może być problemem? Czy są znane Wam przypadki nie działania konkretnych SIMów na konkretnych modelach/softach?

 #369094  autor: MadzikS
 10 lis 2009, 22:18
Moja mama ma tego Samsunga w Erze i ma ten sam problem co Ty, każda rozmowa jest posiekana, czasami udaje się w miare normalnie porozmawiać ale to rzadkość więc chyba te telefony to jakaś lipa

 #369158  autor: kowcio
 11 lis 2009, 10:20
elrond, marsz do Play i wymienić kartę SIM na nową. Za darmo. To nie jest normalne w tym telefonie. Ja jak rozmawiałem nic mi nie przerywało, a jakość była średnia- więc na pewno odpada ;-) Tym bardziej, że na karcie Plus'a dziala ładnie.

 #369174  autor: elrond
 11 lis 2009, 11:30
MadzikS pisze:Moja mama ma tego Samsunga w Erze i ma ten sam problem co Ty, każda rozmowa jest posiekana, czasami udaje się w miare normalnie porozmawiać ale to rzadkość więc chyba te telefony to jakaś lipa
Może zasięg albo jakość sieci? Też miałem różne kwiatki będąc w Erze...
kowcio pisze:elrond, marsz do Play i wymienić kartę SIM na nową. Za darmo. To nie jest normalne w tym telefonie. Ja jak rozmawiałem nic mi nie przerywało, a jakość była średnia- więc na pewno odpada Tym bardziej, że na karcie Plus'a dziala ładnie.
No spróbuję wymienić SIM, wymienię może też oprogramowanie na neutralne. Jak to nie pomoże, to zostaje jedynie wyrzucić Samsunga i kupić Nokie :) (Nie wierzyłem że kiedyś to powiem :-) )

 #369184  autor: kowcio
 11 lis 2009, 11:55
elrond, a gwarancja jest? U mnie w Erze takie coś to codzienność, więc się nie wypowiadam.

 #369185  autor: elrond
 11 lis 2009, 12:00
Telefon pochodzi z Plusa i ma ściągniętego simlocka więc domyślam się, że gwarancja może się co najwyżej przydać na rozpałkę :-) Mógłbym go założyć z powrotem, ale sam tego nie zrobię bo trzeba chyba kabel serwisowy i dużo czytania na co teraz nie mam czasu, bo zanosić do komisu się nie opłaca.

 #369690  autor: kowcio
 13 lis 2009, 22:36
elrond, spokojnie oddaj go do serwisu. Dacie radę. ;) Warto spróbować... Czyli potwierdza się reguła, że nie ma nieproblematycznych E250 :P
Zawsze telefon może leżeć w domu jako zapasowy- nigdy nie wiesz, kiedy go będziesz potrzebował ;)