Na początek, krótka

historia. Moja znajoma do tej pory korzystała z telefonu stacjonarnego (taryfa dla biznesu, umowa na czas nieokreślony) w sieci TP SA.
W dniu 23.09.2009 zawitała do niej przedstawicielka innego operatora alternatywnego, przedstawiła ofertę i znajoma w sumie bez zastanowienia podpisała umowę tegoż samego dnia
( na 12 miesięcy, w umowie jest zapis, ze w przypadku rozwiązania umowy zawartej na czas określony Abonent zobowiązany jest do zapłacenia kary umownej 183zł brutto). W sumie nie byłoby żadnego problemu gdyby nie fakt, ze zaistniała potrzeba założenia DSL'a od TP SA
( inni operatorzy nie wchodzą w rachubę) wiec musi być abo na tel stacjonarny do TP SA. 16 października dzwoniła konsultantka TP z informacja, ze można złożyć w telepunkcie pismo o anulowanie zamówienia na abo od operatora alternatywnego tylko trzeba je złożyć jak najszybciej.
Operator alternatywny nie rozpoczął jeszcze świadczenia usługi, czy w przypadku złożenia pisma o anulowanie zamówienia trzeba będzie zapłacić tę karę ??