• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #365214  autor: sklejku
 17 paź 2009, 10:05
Witam wszystkich serecznie nie wiem czy nie powtarzam sie z tematem ale mam powazny problem ktory utrudnia mi zycie...mianowicie prace. Posiadam Orange Freedmon 1MB na lini tp (przewodowy internet) rzecz jasna... uzywam Routera d-link DSL 504g mam problem z rozlaczaniem dzieje sie to w roznych sytuacjach wiec ciezko okreslic momentu kiedy sie rozlaczy, czytalem troche o tym po roznychh forach i wiem ze problemem moze byc TŁUMIENIE ktore u mnie w ustawieniach routera wynosi : Attenuation 24.0dB 45.0dB
Connection rate 1312 Kbps 320 Kbps <__ nie znam sie na tym wystarczajaco wiec bardzo prosil bym o pomoc bo nie wiem czy to 45dB (zaznaczone u mnie na ŻÓŁTO gdzie 24dB--Downstream na ZIELONOto dobre tlumienie bo ponoc 50 to juz internet nie chodzi.. Nie wiem co robic prosze o pomoc :-(

 #365220  autor: shanhaevel
 17 paź 2009, 11:04
Do 50 tłumienie jest jeszcze w tolerancji szczególnie przy tej prędkości jaką masz. Powyżej 50 to już bywa różnie sypie błędami CRC na linii i zrywa połączenia bardzo często. A sprawdzałeś jaki masz ustawiony dsl path mode? FAST czy Interleaved? Na faście jeżeli masz słabą linie może właśnie sypać błędami CRC, które będą powodowały problemy z transferem i możliwe rozłączenia. Najlepiej zadzwoń na infolinie Orange i poproś, żeby Ci sprawdzili parametry linii (jeżeli mają taką możliwość) i niech ile jest błędów CRC jeżeli dużo możesz prosić o montera. I jeszcze jedna rzecz tracisz samo połączenie czy synchronizację również?

 #365269  autor: sklejku
 17 paź 2009, 16:11
witam dzieki za odpowiedz trace rowniez synchronizacje mam niby aktywne polaczenie na routerze ale nie moge sie polaczyc i nie mam pojecia co jest . Dzieki za odp :) monter z tp byl juz u mnie 2 razy...

 #365346  autor: Vieslav
 17 paź 2009, 23:28
A na pewno masz podłączony telefon przez filtr? Dziwne bardzo te parametry, na upstreamie masz większe tłumienie niż na downstreamie, a to raczej nie jest możliwe (może źle odczytałeś?). Podaj jeszcze parametr Margin z rutera.

 #365386  autor: sklejku
 18 paź 2009, 10:08
witam parametry podaje takie jakie sie wyswietlaja :) a wyglada to tak Obrazek]Screen[/URL]

[ Dodano: 2009-10-18, 10:15 ]
telefon mam podlaczony przez filtr co do dsl patcha to niezbyt wiem o co chodzi...

 #365393  autor: Vieslav
 18 paź 2009, 11:06
Bardzo mało informacji na tym screenie. Nie ma nigdzie parametru Margin?

 #365394  autor: sklejku
 18 paź 2009, 11:15
nie mam nigdzie parametru Margin :/

[ Dodano: 2009-10-18, 11:16 ]
a co do screena to chcialem tylko pokazac jakie tlumienie jest :)

[ Dodano: 2009-10-18, 11:17 ]
nie mam pojecia co z tym wszystkim zrobic moze microfiltr wywalic z przed tel?/

 #365434  autor: roni_
 18 paź 2009, 13:41
Odłącz telefony i wtedy testuj usługę. Wtedy będziesz wiedzieć czy to one powodują problem.

I jeśli masz możliwość sprawdź na innym modemie/routerze. Ostatnio po tych zanikach prądu lubią się psuć routery.

 #365467  autor: sklejku
 18 paź 2009, 17:46
testowalem na innym modemie tez to samo jest :/

[ Dodano: 2009-10-19, 12:36 ]
Vieslav pisze:Bardzo mało informacji na tym screenie. Nie ma nigdzie parametru Margin?
Vislav znalazlem ten margin juz podaje: SNR Margin Downstream 11.0 dB , 24.0 dB Upstream


Line Attenuation : Downstream 45.0 dB a Upstream 24.0 dB

Obrazek

Widac ewidentnie ze cos z tym CRC jest nie tak... :-(

 #365927  autor: shanhaevel
 21 paź 2009, 14:37
No to możesz zadzwonić na infolinię i powiedzieć, że masz prawdopodobnie problemy z dużymi błędami CRC na linii jest do tego aplikacja to Ci sprawdzą ewentualnie podeślą montera i zmieni Ci path dsl z fast na interleaved jeżeli już takiego nie masz?

 #365938  autor: sklejku
 21 paź 2009, 16:02
mam chyba Fast bo cos na dole na tym ss pisze ze Fast Fast a monter byl juz 2 razy chyba to jest banda niekompetentnych cymbalow jak nie potrafili odrazu tego sprawdzic

 #366014  autor: shanhaevel
 21 paź 2009, 21:58
Hehe też jestem konsultantem czyli co też cymbał?:P no to zadzwoń na infolinię i poproś o zmianę kodowania synchronizacji z fast na interleaved. (uprzedzam, że możesz trafić na kogoś kto nie będzie miał zielonego pojęcia co Ty do niego mówisz):) ale tak jak mówiłem wraz ze zmianą kodowania pingi skoczą Ci do 50 ms minimum bo tyle wynoszą na tym kodowaniu w reszcie rzeczy różnicy nie powinieneś odczuć:)

 #366052  autor: roni_
 22 paź 2009, 09:15
Pingi się zwiększą, ale poprawi się jakość połączenia. Coś za coś. I rzeczywiście dzwoń do skutku. I nie z pyskiem, że ja CHCĘ i ja MAM MIEĆ, tylko, że często zrywa, jest duż błędów i, że słyszałeś, że zmiana na interleaved pomaga. Jak trafisz na kogoś kompenetnego to ci wystawi zgłoszenie. A jak trafisz na kogoś kto ma uprawnienia do takiej zmiany (bo nie każdy to może) to wogóle bajka i będziesz mieć od ręki to zrobione (i nie krzycz, że chcesz być do takiej osoby przełączony bo to i tak nic nie da!).

 #366058  autor: Vieslav
 22 paź 2009, 11:29
Dokładnie, za mały margin, za duże tłumienie, dużo błędów CRC. Nie widzę innego wyjścia jak tylko zmianę z fast na interleaved. Właściwie to jest bardzo dziwne, na tej linii nie powinni od samego początku dawać fasta a dali, natomiast ludzi z idealnymi parametrami przełączyli na interleaved :lol: .

 #366366  autor: sklejku
 24 paź 2009, 12:37
Dziekuje chlopaki za wielka pomoc zaraz bede sie bral do zalatwiania sprawy :) bardzo pomogliscie mi Bez Urazy Shansaevel --jak z kims rozmawiam to nie tyczy sie to tej osoby :P:P

[ Dodano: 2009-10-24, 15:22 ]
Dzwonilem :) zastosowalem sie do rad roniego ;) nie darlem pyska ..pelna kultura w odpowiedzi uslyszalem jednak....NIE MA TAKIEJ MOZLIWOSCI TECHNICZNEJ.. koniec tematu ... nie pomoglo to ze ponad 20k bledow crc mam i ze tlumienie nie takie jak powinno byc poprostu brak mozliwosci ze strony uslugodawcy... :/ d@@a trza umowe zrywac pewnie za pare miechow bo to naprawde bardzo wkur....jace jest. Dzieki wszystkim za pomoc mysle ze temat jest do zamkniecia :( Pozdrawiam

 #366450  autor: Vieslav
 24 paź 2009, 21:08
Może spróbuj jeszcze raz zadzwonić? W końcu trafi się konsultant, który umówi ci montera.

 #366456  autor: sklejku
 24 paź 2009, 22:01
zgloszenie moje zostalo przyjete (watpliwie przez konsultanta ale przyjete jak uslyszal co chce zrobic) Oddzwonil do mnie technik i mi o tym powiedzil ze nie ma takiej opcji... :/

 #366508  autor: Vieslav
 25 paź 2009, 08:17
Widocznie rzeczywiście masz zbyt daleko do centrali i nie mogą świadczyć takiej prędkości.

 #366538  autor: Marens
 25 paź 2009, 12:30
Pozostaje w takim razie mało przyjemna migracja do 512kbps.

 #366566  autor: sklejku
 25 paź 2009, 15:17
ehh no wlsnie... te 512 to troche porazka jest :( ale jak nie bedzie innego wyjscia to tak bede musial, tzn bede zmuszy tak zrobic... dziekuje za wszelaka pomoc Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-10-27, 18:17 ]
Byl monter ;) 4.5km od centrali .... nic dziwnego ze sypie bledami czemu odrazu nie powedzieli ze za daleko? brak mozliwosci zmiany kodaowania z Fast na Interleaved..nietety (w tp neostrada mozliwe) dziwne to wszystko ehh gada ze trzeba 512 wlaczyc :D to bedzie hulac :P Pozdro dla all