• Wszystko, co związane z Symbianem
Wszystko, co związane z Symbianem
 #364524  autor: tuptuś
 13 paź 2009, 01:02
Witam,
mam problem, ponieważ telefon był kupiony w sieci Orange. Ja korzystam z innej sieci. Ściągnęłam Simlocka i tu pojawił się problem, ponieważ telefon sam zaczął się wyłączać i lekko się wiesza. Sądziłam, że może być to wina tego menu Orange, więc zmieniłam je na Nokię, jednak telefon działa nadal tak samo. Proszę, jak ktoś wie to niech powie co mogło się z nim stać? Z góry dziękuję.

 #364526  autor: Mordrag
 13 paź 2009, 06:44
W komisach zawsze coś zepsują. Miałem tak samo z d750i

 #364816  autor: Orfi
 14 paź 2009, 17:40
Wgraj aktualizację softu przez NSU (Nokia Software Updater) a jeżeli to nie pomoże, bo nie będzie aktualizacji dla Twojego operatora to czysty niebrandowany soft( musisz wtedy zmienić Product Code). Gwarancji już i tak nie masz, bo zdjęłaś simlocka w nieautoryzowany sposób, więc zmiana PC nie zaszkodzi.

Orfi

 #364838  autor: fortel
 14 paź 2009, 19:28
Orfi,wgrała soft nokii ale proponuję zrobić twardy reset telefonu!powinno pomóc!

 #364851  autor: Orfi
 14 paź 2009, 20:46
@Fortel ja zrozumiałem, że autorka tematu wyłączyła Orange menu (które zresztą Orange pakuje do większości swoich telefonów) i zastąpiła je standardowym Nokii, ale problem wystąpił po zdjęciu simlocka, więc to pewnie niewiele pomogło. Wgranie nowego softu przez NSU i tak spowoduje reset poprzedniego, więc jest szansa, że wszystko wróci do normy o ile fachowcy z komisu nie uwalili czegoś na płycie głównej.

Orfi

 #364870  autor: fortel
 14 paź 2009, 22:12
Popraw mnie jeśli się mylę:żeby wgrać czysty soft Nokii za brandowany to trzeba zmienić PC,tak? więc skoro wgrała nokiowski soft to i zmieniła przed tym PC i moim zdaniem wystarczy po takim zabiegu a:wyłaczyć/włączyć telefon albo b:zrobić reset...można oczywiście jeszcze raz wgrać softa ale czy to ma sens?Może masz i rację,że ,,fachowcy'' coś pochrzanili przy zdejmowaniu simloka-ja bym u nich reklamował tą ,,usługę''! :evil:...wprawdzie tego wyrażnie nie pisze ale być może wcale nie wgrała nowego softu tylko wyłączyła orange menu i myśli,że ma menu nokii ? :lol:

 #364911  autor: Orfi
 15 paź 2009, 10:01
@Fortel autorka tematu nic nie wgrywała i nic na temat nie napisała; jedyne co zrobiła to wyłączyła Orange menu po zdjęciu simlocka. Ja sugerowałem aktualizację przez NSU lub zmianę PC jeżeli dla jej brandowanej wersji softu nie będzie aktualizacji ( sam tak kiedyś miałem z E50, że dla brandowanego oprogramowania Plusa nie było aktualizacji a czysty soft Nokii miał już nowszą wersję).

Orfi

 #364912  autor: vinc
 15 paź 2009, 10:04
Panowie zamiast toczyć dyskusję może zaczekacie jak autorka tematu się wypowie... Jeśli chcecie sobie pogadać polecam pw lub gg :roll:

Obrazek

 #365246  autor: tuptuś
 17 paź 2009, 13:51
Do telefonu został w komisie (w którym ściągany był simlock) wgrany nowy soft. Panowie mówili, że to pomoże. Telefon działał po tym jakieś 45 min. i znów zaczął się wyłączać. W serwisie Noki również zaproponowali wgranie nowego softu, jednak już teraz to nie wiem czy się opłaca go oddawać i płacić za tą usługę 120 zl, czy lepiej samemu coś podziałać.

 #365307  autor: vinc
 17 paź 2009, 19:37
uuu to wygląda na coś poważnego i ja na Twoim miejscu domagałbym się od tych magików z serwisu naprawienie tej usterki... Sama nic nie zrobisz bo jak nic nie daje zmiana softu to coś zostało uszkodzone :?

Obrazek

 #365347  autor: tuptuś
 17 paź 2009, 23:31
A czy Ci Magicy ponoszą jakąś odpowiedzialność? Za pierwszym razem, gdy zgłosiłam im ten problem kazali mi przynieść telefon i zrobili właśnie nowy soft, który nie pomógł. Czy wobec tego serwis może ponieść jakieś konsekwencje? Czego mogę się spodziewać przy kolejnej wizycie u nich. Z góry dziękuję za odpowiedź, jak również za wcześniejszą pomoc.

//

Według instrukcji znalezionej w internecie zmieniłam PC choć chyba był już zmieniony w serwisie przy zmianie softu. Następnie sama wgrałam nowe oprogramowanie. Wykorzystane programy to nss i nsu. Telefon się włączył i przy probie połączenia zgasł "zmęczony".

 #365383  autor: dario321
 18 paź 2009, 10:01
a czy przed sciagnieciem simlocka tez sie wlaczal, wylaczal i wieszal?
piszesz,ze pochodzi z sieci Orange... z Orange PL?

 #365401  autor: tuptuś
 18 paź 2009, 11:52
Telefon pochodzi z polskiego salonu Orange i przed zdjęciem simlocka nic się z nim nie działo. Telefon był zakupiony w marcu i korzystał z niego mój znajomy, więc wszystko do tej pory było w jak najlepszym porządku.

 #365431  autor: Orfi
 18 paź 2009, 13:26
Wygląda na to, że magicy z tego serwisu coś jednak uwalili w telefonie ( szkoda, że nie poszłaś do salonu Orange, ze znajomym, tam simlocka można zdjąć za 77 zł i nie byłoby kłopotu, bo kody mają od producenta). Co do ewentualnej naprawy to jeżeli to jakaś renomowana firma, to powinni pomóc, w innym przypadku nie sądzę, żeby chcieli-nie dają gwarancji na takie usługi i ci uczciwsi nawet to zastrzegają przed zdjęciem simlocka.

Orfi

 #365539  autor: dario321
 19 paź 2009, 09:04
dokladnie
uwalili cos na plycie glownej
w Orange za 77zl pozbyli by sie blokady i gwarancja by byla
chytry dwa razy traci,pamietaj :-)

 #365634  autor: vinc
 19 paź 2009, 19:14
tuptuś pisze:A czy Ci Magicy ponoszą jakąś odpowiedzialność?
Zapewne nie, ale jeśli jest zależy im na opinii to powinni postarać się naprawić usterkę. Ewentualnie dać zniżkę na usługę...

tuptuś pisze:Według instrukcji znalezionej w internecie zmieniłam PC choć chyba był już zmieniony w serwisie przy zmianie softu. Następnie sama wgrałam nowe oprogramowanie. Wykorzystane programy to nss i nsu. Telefon się włączył i przy probie połączenia zgasł "zmęczony".
To już nic nie poradzisz. Idź do tego serwisu. Jeśli będą chcieli sporo kasy za naprawę to może spróbować oddać na gwarancji do Orange i udać, że nie wiesz co się stało. Być może takie coś by przeszło. Oczywiście wcześniej przywrócić PC Orange i ich soft.

Obrazek