• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #360276  autor: biotyt
 17 wrz 2009, 21:50
Wczoraj złożyłem wniosek w salonie Ery o przeniesienie numer z Orange. Mój wniosek został odrzucony przez Orange ze względu na niezgodność danych. Powodem okazał się jeden znak, a mianowicie numer domu i mieszkania podany w formacie typu "7/16" a nie tak jak widnieje w systemie Orange "7M16" (po M nie ma kropki). Udałem się zatem do Orange z prośbą o moje dane, a następnie w salonie Ery uzyskując identyczną odpowiedź o przyczynie odmowy, złożyłem wniosek na dane, które miały być zgodne. Orange powtórnie odrzuciło mój wniosek.
Era twierdzi, że dane znowu są niezgodne. Rozmowa z BOK-iem Orange była dość jałowa ponieważ kobieta nie była wstanie mi powiedzieć czemu wniosek jest odrzucony, a wręcz odniosłem wrażenie, że nie ma najmniejszego zamiaru. Sama pogubiła się w wyjaśnieniach. Jej zdaniem w Erze podawane dane powinny być identyczne co w dowodzie osobistym, a po zapytaniu z czym one są porównywane powiedziała, że z danymi z systemu Orange. Zapytałem więc jak te dane mają się zgadzać gdy tu jest, a tam nie ma kropki?
Kobieta wymijająco odpowiedziała, że Era musi przekazać dane zgadzające się dokładnie z tymi w Orange. Przecież takie podałem w Erze! Wyszło na to, że mam uaktualnić dane w Orange i złożyć już 3 trzeci raz wniosek.

Czy ta aktualizacja pomoże? Czy są jakieś inne wymogi dotyczące przenoszonego numeru prepaida oprócz aktywnych wychodzących? Nikt nie jest w stanie wyjaśnić mi tej sytuacji.
Zmarnowałem już wiele czasu i ta sytuacja bardzo mnie irytuje.

biotyt

 #360281  autor: szczurwa
 17 wrz 2009, 22:26
Pisz do UKE . Oni wydali cały szereg zaleceń dla opów, między innymi takie, żeby przy przenoszeniu nie czepiali się takich właśnie głupot, tylko weryfikowali wnioski po numerze i peselu. Wiem to wprost od doradców z Gluta. Orangutan po prostu rzuca Ci kłody pod nogi.

Philips Fizz->Nokia 6110->Panasonic G520->Nokia 6310->Nokia 3110->Nokia 6310i->Motorola V70->Nokia 6020->Nokia 6300->Nokia 5070>Nokia N97 mini

Era->Plus->Era->Plus->idea->Orange->Era->Play

 #360291  autor: biotyt
 17 wrz 2009, 23:00
Chyba nie mam innego wyjścia. Załatwiając sprawy w salonach Ery i Orange gdy powiedziałem przyczynę odmowy konsultanci zdziwili się, że przez taką drobnostkę wniosek został odrzucony. Dane weryfikowałem w Orange dwukrotnie, w BOK i w salonie. Wniosek sprawdzany był przez konsultanta i przeze mnie dokładnie, wszystkie dane zgadzają się na 100%.
Też odniosłem takie wrażenie, że Orange próbuje mnie na siłę zatrzymywać. Szczególnie w tej ostatniej rozmowie konsultantka gdy dowiedziała się, że sprawdzałem dane w Orange i identycznie podałem je w Erze. Stwierdziła że to wina Ery i u nich powinienem szukać problemu bo coś źle robią. Nawet nie miała najmniejszej ochoty sprawdzić powodu odrzucenia wniosku.

biotyt

 #360298  autor: osachorzow
 17 wrz 2009, 23:41
biotyt, jak dla mnie to paranoja, którą powinien zająć się UKE... przecież podawane przez Ciebie dane są takie same! Przecież to jest ten sam adres tylko zapisany inaczej... niedługo zaczną się czepiać i zapisy: 1 / 2, 1/2, 1 m.2, 1 m. 2, 1m2 będą traktowane jako różne i będą podstawą odrzucania wniosków!

 #360304  autor: user_delete19
 18 wrz 2009, 00:18
I dlatego trzeba pokazać operatorom, że ich *debilne* zachowanie nie będzie tolerowane :[ (a zapewne liczą, że zniechęcą użytkowników... chyba jedynie do siebie)

 #360308  autor: mikage1
 18 wrz 2009, 00:45
jak tak dalej pójdzie, to zacznie się zabawa "zgadnij, czy litery w twoich danych mamy wpisane w systemie z shiftem czy bez..." (Jan Kowalski czy JAN KOWALSKI)

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #360330  autor: wojtek83
 18 wrz 2009, 09:40
Biotyt, może spróbuj napisać o tym na blogu rzecznika Orange. Może będzie mógł Ci pomóc w rozwiązaniu problemu.

 #360332  autor: biotyt
 18 wrz 2009, 09:53
wojtek83 pisze:Biotyt, może spróbuj napisać o tym na blogu rzecznika Orange. Może będzie mógł Ci pomóc w rozwiązaniu problemu.
Tak wczoraj wieczorem pomyślałem więc napisałem do niego w tej sprawie. Powinien mnie pamiętać tym bardziej, że kiedyś wygrałem u niego książkę i wymieniłem kilka maili.
Nie dziwię się, że Orange wychodzi najkorzystniej jeśli chodzi o bilans przenoszenia numerów z/do ich sieci. Jeśli stosują takie praktyki, to chyba większość w końcu rezygnuje po prostu zmieniając numer.

[ Dodano: 2009-09-18, 17:20 ]
Kontaktowałem się z Erą w sprawie drugiego wniosku. Został odrzucony przez Orange z powodu... niezgodności danych. Przecież dane się zgadzały na 100% bo uzyskałem je z systemu w salonie Orange! Specjalnie po to poszedłem by uniknąć ponownego odrzucenia wniosku.

[ Dodano: 2009-09-19, 13:44 ]
Kontaktowałem się jeszcze raz z Orange. Udało mi się trafić na bardzo kompetentną konsultantkę. Udzieliła mi szczegółowych wyjaśnień, bardzo mi pomogła. Okazuje się, że drugi wniosek miał identyczne dane co w ich systemie. Został odrzucony z powodu błędnego przekazania go przez Erę gdyż użyto do tego formularza elektronicznego dla klientów biznesowych! Mówiłem, że jest to numer na kartę w Orange i chcę przenieść go do Tak Taka. Czytałem także dokumenty, które podpisywałem i była o nich mowa o przeniesieniu numeru użytkownika, a nie abonenta. Błąd popełnił pracownik salonu Ery przy wysyłaniu wniosku. W poniedziałek złożę trzeci raz wniosek z wyjaśnieniami. Mam nadzieję, że będzie w końcu prawidłowy i rozpatrzony pozytywnie. Poinformuje o wszystkim.

[ Dodano: 2009-09-21, 12:57 ]
Dzisiaj byłem w salonie Ery. Wyjaśniłem całą sytuację. Konsultantka dzwoniła do działu przeniesień by zbadać zaistniałą sytuację. Zeszło się prawię godzinę, ale zapewniała, że ten wniosek, który dzisiaj złożyłem powinien już być rozpatrzony pozytywnie. Czekam właśnie co teraz zrobi Orange. Wścieknę się gdy znowu mój wniosek zostanie odrzucony.

[ Dodano: 2009-09-23, 10:53 ]
Wniosek został przyjęty przez Orange jednak cała sytuacja coraz bardziej mnie irytuje. Już drugi dzień czeka, aż Orange zrealizuje mój wniosek. Bezczelnie napisali, że jego realizacja trwa zwykle do 7 dni (co w domyśle oznacza, że może jeszcze dłużej). Przeniesienia miało być w 24h! Rozumiem, że mają problemy z terminami, ale to już przesada gdy będzie to trwać ponad tydzień!

[ Dodano: 2009-09-28, 15:16 ]
Dzisiaj byłem po odbiór startera w salonie Ery, na który będzie przeniesiony mój numer. Okazuje się, że starter mogłem odebrać już wcześniej gdyż bez potwierdzenia jego odbioru Orange nie może zrealizować wniosku. Bałagan przy tym niesamowity, niedoinformowanie konsultantów i mnie jako użytkownika. Na szczęście mam już starter i dzisiaj w nocy nastąpi przełączenie numeru. Mam nadzieję, że bezproblemowe.

biotyt