• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #350038  autor: tomko111
 03 sie 2009, 09:33
Witam, dnia 20 lipca złożyłem wniosek z pełnomocnictwem o przeniesienie numeru do sieci Playa, umowa w Orange kończy mi się 10 sierpnia, okres rozliczeniowy mam zawsze 26 dnia każdego miesiąca, a więc dlaczego Orange wyznaczyło dopiero przeniesienie na 25 września, skoro zachowałem miesięczny okres wypowiedzenia umowy do okresu rozliczeniowego?

 #350050  autor: Vieslav
 03 sie 2009, 10:29
Wydaje mi się, że nie możesz tak zrobić. Miesięczny okres wypowiedzenia będzie obowiązywał dopiero po zakończeniu trwającej umowy. Jeśli chciałbyś, aby obowiązywał do okresu rozliczeniowego musiałbyś rozwiązać umowę miesiąc przed końcem.

 #350227  autor: jastrzomb_nocny
 03 sie 2009, 23:37
Vieslav pisze:Wydaje mi się, że nie możesz tak zrobić. Miesięczny okres wypowiedzenia będzie obowiązywał dopiero po zakończeniu trwającej umowy. Jeśli chciałbyś, aby obowiązywał do okresu rozliczeniowego musiałbyś rozwiązać umowę miesiąc przed końcem.
Nie masz racji.
Rozwiązanie umowy następuje zawsze według zasady 30 dni od złożenia pisma o rozwiązaniu umowy na ostatni dzień okresu rozliczeniowego. Co w tym przypadku odznacza
30 dni od 20 lipca --> daje nam 20 sierpnia --> ostatni dzień okresu rozliczeniowego po 20 sierpnia --> daje nam 25 sierpnia. Dodatkowo jest to dzień po 10 sierpnia czyli po dniu do kiedy "tomko111" zobowiązał się być abonentem Orange. Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie by Orange wyłączyło numer "tomko111" 25 sierpnia a Play włączył go 26 sierpnia.
Teoretycznie bo praktycznie ważne jest nie to kiedy "tomko111" złożył rezygnację w Play, ale kiedy dotarła ona do Orange!!! i moim zdaniem "tu leży pies pogrzebany"
Owszem "tomko111'" nie ma na to wpływu bezpośredniego Wpływa na to szybkość z jaką wniosek ten trafił do Oragne i oni go wprowadzili (na tą szybkość składa się za równo szybkość wysyłki pracowników Play jak również szybkość pracowników Orange)
"tomko111" zapytaj w Orange kiedy oni dostali Twój wniosek, jeżeli powiedzą Ci, że przed 25 lipca to zadaj im pytanie dlaczego rozwiązanie umowy będzie dopiero za dwa tygodnie?
Jeżeli powiedzą Ci że dostali go po 25 lipca to zadzwoń do Play i złóż wniosek z reklamacją, że z ich winy będziesz w Orange o miesiąc dłużej
Pozdrawiam i łącze wyrazy szacunku
Jastrzomb Nocny

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #350258  autor: tomko111
 04 sie 2009, 09:05
jastrzomb_nocny, tylko, że od 6 lipca wnioski o przeniesienie numeru są wysyłane przez system, a nie przez pocztę, a więc skoro wniosek został wysłany przez Play 20 lipca, to Orange w tym samym dniu powinien, a właściwie musiał otrzymać.

 #350304  autor: jastrzomb_nocny
 04 sie 2009, 12:05
tomko111 --> być może masz rację bo jeszcze nie zagłębiłem się tą kwestię po 6 lipca. Sprawdzę to. Wcześniej (czyli przez 6 lipca 2009 też było tak, że inny operator od razu otrzymywał info w systemie, ale czekał na realizację tego zlecenia do czasu, aż otrzyma papiery i zatwierdzał to zlecenie z datą kiedy otrzymał fizycznie papiery.
Z informacji które zdobyłem przed chwilą (źródło danych nie jest 100% pewne), wynika, że przy przenoszeniu telefonów na abo i mix (czyli tam gdzie przeniesienie nie jest realizowane w 24h), zasad nadal jest taka sama. Czyli Orange otrzymał zlecenie z Play, że tomko111, chce rozwiązać umowę i przenieść numer 20 lipca, ale zatwierdzili to zlecenie w systemie dopiero jak otrzymali papiery (otrzymali papiery fizycznie "na stół").
Do wieczora będę miał 100% wiedzę w zakresie obecnie obowiązującej procedury :-)
Pozdrawiam i łącze wyrazy szacunku
Jastrzomb Nocny

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #350411  autor: tomko111
 04 sie 2009, 21:05
Męczy mnie ta sytuacja z Orange już, złożyłem skargę w UKE.
Szanowny Panie,

w nawiązaniu do Pana pisma skierowanego do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w dniu 4 sierpnia br. pragnę poinformować, iż sygnalizowana sprawa została, zgodnie z właściwością miejscową, przekazana do Delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Siemianowicach Śląskich, 41-106 Siemianowice Śląskie, ul. Walerego Wróblewskiego 75, Tel. 032 220 75 75 celem podjęcia stosownych działań w przedmiotowej sprawie.

O dalszym sposobie załatwienia sprawy zostanie Pan poinformowany w oddzielnej korespondencji.



Z poważaniem,

Tomasz *****

główny specjalista

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego

 #350417  autor: jastrzomb_nocny
 04 sie 2009, 21:18
Wierzę, że Cię męczy
Mnie też by szlak trafił na Twoim miejscu
Trzymam kciuki za szybki i pozytywne rozwiązanie

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #350419  autor: tomko111
 04 sie 2009, 21:24
jastrzomb_nocny pisze:chce rozwiązać umowę i przenieść numer 20 lipca, ale zatwierdzili to zlecenie w systemie dopiero jak otrzymali papiery (otrzymali papiery fizycznie "na stół").
Jastrzom - ale żadne dokumenty nie są już wysyłane pocztą, wszystko jest załatwiane przez system, a więc wniosek został wysłany jak i dostarczony Orange 20 lipca.

 #350424  autor: jastrzomb_nocny
 04 sie 2009, 21:38
Czekam jeszcze na potwierdzenie, ale na podstawie tego co się dowiedziałem dziś procedura przy przenoszeniu numerów, na abo i mix, nadal wygląda tak, że w systemie jest rejestrowany Twój wniosek, jest on drukowany, wraz z pełnomocnictwem i w przeciągu 3 dni wysyłany do centrali (w tym przypadku centrali Play), która z kolei przekazuje go do centrali tego op-a od którego chcesz zabrać swój numer (w Twoim przypadku jest Orange) i dopiero komplet, dane w systemie i papiery na stole, powodują uruchomienie procedury - zatwierdzenie jej w systemie. OP który oddaje numer chce mieć pewność, że rzeczywiście ich Klient podpisał taki wniosek (w innym przypadku "wrogi" op mógłby, chcieć "ukraś" numer, po przez wprowadzenie do systemu prawdziwych danych, ale podpisanych przez kogoś innego, lub w ogóle nie podpisanych. Op-y lubią mieć na wszystko papier z podpisem Klienta.

Pozdrawiam i łącze wyrazy szacunku
Jastrzomb Nocny

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #350995  autor: tomko111
 07 sie 2009, 19:12
Nie chcę zakładać nowego wątku, czy ktoś się orientuje ile UKE ma czasu na rozpatrzenie skargi?

 #350998  autor: osachorzow
 07 sie 2009, 19:31
tomko111, nie wydaje mi się żeby było to gdziekolwiek określone... myślę że mają tyle ile potrzebują na wyjaśnienie sprawy :/

 #351001  autor: tomko111
 07 sie 2009, 19:34
osachorzow, znając życie to wyślą odpowiedź gdy mój numer już dawno będzie w Playu. ;)

 #351002  autor: osachorzow
 07 sie 2009, 19:37
tomko111 nie chcę Cię martwić ale... chyba dobrze znasz życie ;) Może przynajmniej dowiesz się kto nawalił a samo działanie UKE w Twojej sprawie jakoś zmobilizuje play do działania