Aby złożona reklamacja wywoływała oczekiwany skutek prawny, musi ona odpowiadać wymaganiom, jakie określone zostały w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej a mianowicie:
- imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby użytkownika, zwanego dalej "reklamującym"
- określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację
- przydzielony reklamującemu numer, którego dotyczy reklamacja, numer ewidencyjny nadany reklamującemu przez dostawcę usług lub adres miejsca zakończenia sieci
- datę złożenia wniosku o zawarcie umowy - w przypadku reklamacji niedotrzymania terminu z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu jej zawarcia
- datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej - w przypadku reklamacji związanej z niedotrzymaniem przez przedsiębiorcę terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług
- wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - w przypadku, gdy reklamujący żąda ich wypłaty
- numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności - w przypadku, o którym mowa była poprzednio
- podpis reklamującego - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi telekomunikacyjnej (np. reklamacja w związku z przerwą w możliwości wykonywania połączeń) lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana (np. reklamacja nieterminowego wykonania przyłącza do Internetu), lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej (np. reklamacja kwestionowanej wysokości rachunku telefonicznego).
cytuję: http: // www. region. czip.org.pl/index. phpoption=com _content&view=article&id =94: reklamowanie- rachunku-telefonicznego&catid= 39:gazeta -solidarna -porady-prawne&Itemid =60
adres pisany bez odstępów między znakami
[ Dodano: 2009-07-25, 23:47 ]
aaaa i jeszcze jedno. rozpatrzona w terminie 30 dni to znaczy, że odpowiedz na reklamacje musi byc nadana ( np. na poczcie ) najpoźniej 30 dnia bo w przeciwnym wypadku jest uznana za pozytywna

. Jeżeli wasza reklamacja nie zawierala wszystkich wymienionych elementow to operator byl zobowiązany poprosic o jej uzupelnienie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.