• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #349432  autor: bodalski
 30 lip 2009, 04:05
Witam wszystkich. No wiec jest sprawa. Jestem w trakci przenoszenia mojego drugiego numeru do Play z Orange. Wszystkie dokumenty w salonie Play podpisalem 30 czerwca. Okres rozliczeniowy na numerze zaczyna sie 10 kazdego miesiaca... czyli jesli dobrze licze 10 sierpnia numer powinien byc juz w Play. 30.06-09.07 i potem ostatni miesiac w Orange 10.07-09.08
Jak narazie nie mam zadnych wiadomosci ani od Play ani od Orange. Troche sie zaczynam martwic bo 10 sierpien sie zbliza. Pamietam jak przenosilem pierwszy numer to na jakis czas przed podpisaniem umowy z Play dostalem pisemko z Orange o terminie wylaczenia numeru itp.
Nie wiem, moze cos zle licze ale z tego co pamietam pan w salonie Play tez powiedzial, ze 10 sierpnia numer bedzie juz w Play. Na stronie Play tam gdzie sie sprawdza przebieg procesu przenoszenia, moja sprawa "utknela" w 2 punkcie czyli zgoda od Orange na przeniesienie numeru. Wyslalem maile z pytaniami do Play i Orange (2 dni temu) i zadna siec jeszcze mi nie odpowiedziala.
Sorka, ze tak sie rozpisalem ale sam juz nie wiem czy nie potrzebnie sieje popeline czy slusznie sie martwie:)
Mozna skladac reklamacje na proces przenoszenia numeru?? Jak tak to gdzie?

 #349451  autor: tomko111
 30 lip 2009, 09:30
bodalski, mam dokładnie taką samą sytuację. Nie mniej jednak teraz złożyłem wniosek o przeniesienie numeru (nowe procedury) i wszystko trwa znacznie krócej, ponieważ operatorzy nie muszą wysyłać do siebie papierów, tylko wszystko jest wysyłane przez system. Play wysłał na pewno papiery skoro w systemie widnieje Twoja sprawa, zadzwoń do Orange - popytaj, oni będą wiedzieć. Znając życie nie dostali Twoich papierów i będziesz musiał zakładać nową sprawę ponownie.

 #349677  autor: bodalski
 31 lip 2009, 20:40
Dziś zadzwoniłem do Orange z pytaniem dlaczego Play jeszcze nie dostał zgody na zabranie mojego numeru. Pani w Orange powiedziała, że nie dostali dokumentów z Play. No więc zadzwoniłem do Play a miły pan powiedział, że na 100% wysłali dokumenty, i że dziś jestem 3 !! osobą, która dzwoni z takim problemem. Orange z premedytacją utrudnia przeniesienie numeru. Jak powiedziałem jeszcze, że numer jest od ponad 10 lat w Idei/Orange to powiedział, że na bank ściemniają. Poza tym dziś na ten numer dzwoniła jakaś pani (numeru używa żona) z mega, hiper ofertą utrzymaniową. Nie chciała rozmawiać z żoną bo numer jest zarejestrowany na mnie.
Może mi poradzicie jak postraszyć tych w Orange, żeby nie walili w ch*ja i oddali numer. Może jakąś skargę napisać? Tylko gdzie?

 #349678  autor: ciuchcia
 31 lip 2009, 20:51
jedynie do UKE mozna uderzyc, bo niestety nie masz wgladu w to co sie dzieje u obu operatorow.

 #349679  autor: marcinb
 31 lip 2009, 20:53
Jezeli dobrze rozumiem przeniesienie mozlwie bedzie 10 sierpnia (okres rozliczeniowy) wiec po co te nerwy 31 lipca?
moja sprawa "utknela" w 2 punkcie czyli zgoda od Orange na przeniesienie numeru
moze zgoda bedzie 9 sierpnia - to by bylo logiczne...

:arrow: Na forum Telepolis od 29.01.2006.

 #349681  autor: ciuchcia
 31 lip 2009, 21:01
marcinb pisze:Jezeli dobrze rozumiem przeniesienie mozlwie bedzie 10 sierpnia (okres rozliczeniowy) wiec po co te nerwy 31 lipca?
moja sprawa "utknela" w 2 punkcie czyli zgoda od Orange na przeniesienie numeru
moze zgoda bedzie 9 sierpnia - to by bylo logiczne...
w tej chwili zgodnie z nowymi przepisami maja obowiazek przeslac do Play zgode lub odmowe w 6h. Nastepnie 9 sierpnia wysylaja juz tylko informacje o uwolnieniu numeru (komunikat E13)

 #349684  autor: tomko111
 31 lip 2009, 21:11
ciuchcia, Orange i Plus mogą jeszcze stosować stare procedury, ze względu na to, że wysłali wniosek do UKE o wstrzymanie praw abonentów i dopóki prezes UKE nie odpowie to obowiązują ich stare procedury.

 #349685  autor: ciuchcia
 31 lip 2009, 21:17
tomko111 pisze:ciuchcia, Orange i Plus mogą jeszcze stosować stare procedury, ze względu na to, że wysłali wniosek do UKE o wstrzymanie praw abonentów i dopóki prezes UKE nie odpowie to obowiązują ich stare procedury.
jezeli jest tak jak mowisz to marcinb tym bardziej ma sie czym niepokoic. Bo skoro papiery nie dotarly do Orange, to marne szanse zeby orange uwolnil w przewidywanym terminie nr ;p

 #349686  autor: tomko111
 31 lip 2009, 21:19
bodalski nie udowodni Orange, że Play wysłał papiery. Proponuję Ci, abyś udał się ponownie do Playa i poprosił o zamknięcie starej i otwarcie nowej sprawy na nowych procedurach - wszystko zostanie wysłane przez system, a więc nie ma możliwości, aby papiery zaginęły.

 #349690  autor: bodalski
 31 lip 2009, 21:31
marcinb pisze:Jezeli dobrze rozumiem przeniesienie mozlwie bedzie 10 sierpnia (okres rozliczeniowy) wiec po co te nerwy 31 lipca?
moja sprawa "utknela" w 2 punkcie czyli zgoda od Orange na przeniesienie numeru
moze zgoda bedzie 9 sierpnia - to by bylo logiczne...
Bardzo możliwe, że zgoda będzie 9 sierpnia. Dlatego napisałem, że może nie potrzebnie sieję popeline:)
Tylko, że jak pół roku temu przenosiłem pierwszy numer to na jakiś czas przed zmianą operatora dostałem pismo z Orange z datą uwolnienia numeru. Teraz takiego pisma nie dostałem i to mnie martwi:) a 10 sierpień zbliża się dużymi krokami:) do tego pan z Play powiedział, tak jak wcześniej napisałem, że dziś jestem 3 osobą z takim "problemem".

 #349691  autor: tomko111
 31 lip 2009, 21:36
bodalski, jeżeli Orange nie dostał żadnych dokumentów i wniosku o przeniesienie numeru to jak ma wyznaczyć datę uwolnienia numeru?

 #349697  autor: bledos
 31 lip 2009, 21:58
Mnie tylko zastanawia, dlaczego Orange tak często "nie dostaje" dokumentów. Prócz opisanego tutaj przypadku, znam jeszcze kilka, gdzie udają, że dokumenty nie dotarły. Jestem niemal pewien, że robią to celowo - gdybym sam znalazł się w takiej sytuacji wystosowałbym pismo do Orange i UKE, opisał sytuację, żądał natychmiastowego przeniesienia powołując się na zaniedbanie operatora dawcy...

Tyle że jedno to żądać, a drugie dostać, daleko nam do ideału przenoszenia numeru. Z praktyki wiem, że bardzo dobrze współpracuje się w tej kwestii z Erą (komunikat E06 - zgoda na przeniesienie numeru faktycznie w 24h). Gorzej jest z Plusem (dają zgodę, potem "zapominają" o komunikacie zwrotnym E13 - wyłączają numer a operator docelowy nie ma możliwości jego aktywacji u siebie). Jak jest z Orange - widać w tym poście...

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #349721  autor: bodalski
 31 lip 2009, 23:11
tomko111 pisze:bodalski, jeżeli Orange nie dostał żadnych dokumentów i wniosku o przeniesienie numeru to jak ma wyznaczyć datę uwolnienia numeru?
Ja jednak bym obstawiał, że dokumenty dotarły do Orange bo dziś wydzwaniała jakaś pani i koniecznie chciała rozmawiać z właścicielem telefonu. Podobno miała jakąś super oferte. Umowa z Orange skończyła mi się 12 czerwca! I co, tak nagle sobie przypomnieli o nieprzedłużonej umowie? troche to podejrzane:)

 #349726  autor: tomko111
 31 lip 2009, 23:38
bodalski, niekoniecznie otrzymali, z doświadczenia wiem, że konsultanci Orange dzwonią do końca umowy, aby proponować 'coraz lepsze' warunki. ;)

 #349728  autor: bodalski
 31 lip 2009, 23:54
tomko111 pisze:bodalski, niekoniecznie otrzymali, z doświadczenia wiem, że konsultanci Orange dzwonią do końca umowy, aby proponować 'coraz lepsze' warunki. ;)
Piszesz "do końca umowy" a mi umowa skończyła się grubo ponad miesiąc temu. Już od kwietnia wydzwaniali do mnie konsultanci z Propozycji i zawsze stanowczo im mówiłem, że nie interesuje mnie przedłużenie umowy. Były dwie dziewczyny, które jak usłyszały, że nie jestem zainteresowany ich propozycją to rzucały słuchawką bez słowa :)
Aaale zbaczam z tematu :D
Dziwne jest to, że po takim czasie znowu wydzwaniają. Akurat jak zbliża się termin oddania numeru. 8)

 #349740  autor: tomko111
 01 sie 2009, 09:23
bodalski, zadzwoń ponownie do Orange i zapytaj czy otrzymali dokumenty, jeżeli nie to na pewno nie uwolnią numeru, bo niby na jakiej podstawie?

 #351137  autor: bodalski
 08 sie 2009, 13:55
No i Orange nie oddało numeru. W Play mówią, że wysłali dokumenty, w Orange mówią, że nie dostali. W sumie przez 40 dni oczekiwania wysłałem do Orange 3 maile i na żadnego nie odpisali!!!
Zdenerwowali mnie strasznie.
Mieli szanse zarobić na mnie ostatnie 60 zł za przeniesienie. Teraz numer, który był u nich aktywny praktycznie od początku (jeszcze jak była Idea) przejdzie do Play ZA DARMO. W poniedziałek jadę znowu do Play i 2 raz próbuję przenieść numer.

 #351285  autor: tomko111
 09 sie 2009, 11:24
bodalski pisze:No i Orange nie oddało numeru.
Tak jak pisałem wcześniej, sam znam tą sytuację.
bodalski pisze:W Play mówią, że wysłali dokumenty, w Orange mówią, że nie dostali.
Jeżeli sprawa widnieje u Play i możesz sprawdzić status poprzez stronę www to Play na pewno wysłał dokumenty - Orange kręci, jak zawsze - żeby tylko klienta zatrzymać o jeden miesiąc dłużej..
bodalski pisze:W sumie przez 40 dni oczekiwania wysłałem do Orange 3 maile i na żadnego nie odpisali!!!
Po co kontaktujesz się z Orange przez e-mail? Od tego jest Biuro Obsługi Klienta - odpowiedź otrzymasz w trybie natychmiastowym.


Z kolei ja wysłałem ponownie wniosek - pierwszy nie dotarł w ogóle do Orange (podobno), od 20 lipca czekam na komunikat e06 od Orange - czekam i czekam, ale przynajmniej dzwoniąc do Orange dowiedziałem się chociaż, że OTRZYMALI dokumenty, a to już coś. :wink:

 #353564  autor: bodalski
 19 sie 2009, 14:35
Dziś 2 raz byłem w salonie Play żeby znowu spróbować przenieść numer. Pan powiedział, że nie może nic zrobić bo ciągle czekają na numer z Orange. Dodał jeszcze, że kilku krotnie wysyłali "interwencję" czy jak to się tam nazywa do Orange ale nadal cisza. Dobrze nie zrozumiałem ale Play albo tylko ten salon, w którym byłem wysłał skarge na Orange do UKE i UOKIK. Podsumowując od 30 czerwca nic się nie ruszyło w sprawie mojego numeru. Nie wiem co mam teraz robić.

PS. Pytałem jak wysyłają dokumenty, odpowiedział, że kurierem więc tłumaczenie Orange, że nie dostali dokumentów jakoś do mnie nie trafia. Lecą w ch*jki poprostu.

 #353602  autor: tomko111
 19 sie 2009, 17:58
bodalski, przeszedłem tą sama sytuację co Ty, pierwszy wniosek złożony 14 czerwca, odrzucony miesiąc później (niezgodność danych - moja wina), złożyłem ponownie 20 lipca - brak odpowiedzi do dnia dzisiejszego (kolega zamknął już sprawę, bo bez tego nie mógłby założyć nowej), ostatni wniosek złożony 7 sierpnia i tego samego dnia otrzymałem zgodę na przeniesienie numeru (w ciągu 6h.)

Proponuję Ci, abyś udał się do salonu Playa poprosił pracownika o zamknięcie aktualnej sprawy (bo bez tego nic nie zdziała) oraz o otwarcie nowego zlecenia przeniesienia numeru - w ten sposób zgodę otrzymasz od Orange w ciągu ok. 6h bo UKE odrzuciło wniosek od Orange o wydłużenie czasu na przenoszenie numeru i już nie mogą lecieć w kulki jak to robili kilka tygodni temu, pozdrawiam. :wink: