• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #345603  autor: bilu1991
 09 lip 2009, 20:29
Witam!
Dziś z fakturą dostałem pismo z PLAY o zmianie regulaminu, ale po przeczytaniu tych paragrafów wydaje mi się że nie da się tak jak w przypadku ERY wypowiedzieć umowę...
Jeśli wiecie o czym mówię i też dostaliście takie pismo to ardzo proszę o odpowiedź czy mogę rozwiązac umowę.
pozdrawiam
Tomek

 #345606  autor: bledos
 09 lip 2009, 20:39
Możesz... zanim to zrobisz zadzwoń do BOK ws wysokości kary umownej.

Z regulaminu wykreślono tzw. klauzule zakazane, więc jest to działanie na korzyść abonenta. Zmiany zostały wprowadzone w następstwie przystosowania regulaminu do litery prawa i nie przysługuje abonentowi z tego tytułu prawo rozwiązania umowy bez konsekwencji (w świetle nowego prawa telekomunikacyjnego).

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #345641  autor: bilu1991
 09 lip 2009, 23:22
dzięki, chodziło mi o takie odstąpienie bez żadnych kar , ale skoro się nie da to trudno, a jak będzie mi się kończyła umowa to jest możliwość negocjowania indywidualnych warunków nowej umowy?
Czy to są jakieś profity w stylu tańszy nowy telefon , albo pakiety darmowych minut w czasie trwania umowy?
nie mam całkowicie pojęcia co można ugrać z PLAY
pozdrawiam i dzięki za info

 #345646  autor: bledos
 09 lip 2009, 23:36
Tutaj masz temat odnośnie przedłużenia umowy. Tańszy telefon wchodzi w grę od abo 65, pakiety minut tak, ale.. Ale reszta w linku...

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #345649  autor: elrond
 09 lip 2009, 23:41
bilu1991, jak już pisał bledos teraz nie masz żadnych szans na negocjacje. Prawo się zmieniło, i w przypadku korzystnych dla abonenta zmian - umow nie można bezkarnie wypowiadać jak to jeszcze sie działo przed miesiącem w Plusie.

Z negocjacjami trzeba poczekać do końca umowy. Co do tej kwesti odsyłam do tematu o przedłużaniu umów z Play - tam się mniej więcej zorientujesz co można uzyskać. Informacje ogólne możesz także uzyskać na stronie Play klikając tutaj.

 #345666  autor: inkwizytor
 10 lip 2009, 07:43
Witam,
A jesteście pewni co do charakteru zmian wprowadzonych do regulaminu Play?
Przypominam, że zgodnie z nowym art. 60a ust. 3 PT nie można rozwiązać umowy bez zwrotu ulgi "jeżeli konieczność wprowadzenia zmian (...) wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych".
Co z tego wynika?
Po pierwsze to, że ocena czy zmiana jest korzystna dla abonenta czy też nie, nie ma tu nic do rzeczy. Zresztą nigdy nie miała.
Po drugie, każda zmiana musi mieć bezpośrednie oparcie w zmienionym przepisie prawa lub ma bezpośrednio zmierzać do usunięcia tzw. klauzuli abuzywnej. Jeżeli więc w nowym regulaminie jest choć jedna zmiana, która nie ma takiej podstawy - można wypowiedzieć umowę na dotychczasowych zasadach, czyli bez kary umownej, tak jak jest to opisane w art. 60a ust. 2 PF.
Jak ustalić czy wszystkie zmiany są uzasadnione? Są dwa wyjścia:
- zapytać operatora - umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych to umowa cywilnoprawna, a więc sięgamy do art. 6 Kodeksu cywilnego, tóry mówi: "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne". Jeżeli operator powołuje się na art. 60a ust. 3 PT to musi udowodnić, że może;
- zapytać UKE - zgodnie z art. 59 ust. 3 PT operator musi przedłożyć Prezesowi UKE regulamin po każdej jego zmianie. Skoro UKE "dopingowało" operatorów do zmian regulaminów w celu ich dostosowania do obowiązujących przepisów, to powinno wiedzieć czy uczynili zadość tym oczekiwaniom.
Pozdrawiam,
inkwizytor

 #345827  autor: deska
 10 lip 2009, 22:58
To można bezkarnie zerwać czy nie ??

w moim piśmie zmieniono -

Wszelka korespondencje w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Abonament powinien kierować na adres .......


to chyba nie zmiana prawa ich zmusza do zmiany adresu korespondencji ??

 #345832  autor: elrond
 10 lip 2009, 23:14
deska pisze:To można bezkarnie zerwać czy nie ??
Nie.

 #345836  autor: biricchina
 10 lip 2009, 23:28
elrond pisze:
deska pisze:To można bezkarnie zerwać czy nie ??
Nie.
Nie można. Tylko Polkomtel dał taką możliwość. Play, Orange i Era wolą się sądzić i zapłacić kary. A nowy regulamin obowiązuje od 6 lipca 2009r.

 #345937  autor: inkwizytor
 11 lip 2009, 16:19
Witam ponownie.

Nie znam poprzedniego regulaminu Play, więc nie chcę się wypowiadać w sposób kategoryczny. Nie znalazłem go nigdzie w sieci. Jakby mi ktoś podał linka to mógłbym rzucić okiem.
Ale jeżeli jest taka zamiana, o której wspomina deska, czyli zmieniono 17 ust. 5 mówiący o adresie dla korespondencji związanej z przetwarzaniem danych osobowych, to wydaje mi się, że to nie jest zmiana, która jest wymuszona zamianą przepisów albo usunięciem klauzuli abuzywnej. Jeśli by tak było, to oznaczałoby, że można rozwiązać umowę bez konsekwencji.

Jeśli mogę zwrócić się do elronda i biricchiny z pytaniem na jakiej podstawie formułują swoje jednoznaczne wypowiedzi?

Pozdrawiam,
inkwizytor

 #345953  autor: monter26
 11 lip 2009, 17:29
W regulaminie napisane jest ,że prawo telekomunikacyjne ma zastosowanie w sprawach nieuregulowanych regulaminem który podpisałem jakiś czas temu a kwestia rozwiązania umowy bez konsekwencji w przypadku zmiany regulaminu jest tam opisana ... więc moim zdaniem mogę pożegnać się z playem bez płacenia kary bo będzie to zgodne z umową .

 #345963  autor: yagi
 11 lip 2009, 18:41
monter26, nie wg nowego Prawa Telekomunikacyjnego...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #345997  autor: deska
 11 lip 2009, 22:09
tylko wlasnie zmiana siedziby nie jest chyba wymuszona zmianami prawa tylko ich decyzja??

 #346007  autor: bledos
 11 lip 2009, 22:39
deska, jak wielką zmianą jest to z Twojego punktu widzenia? Szukasz pretekstu, żeby uciec z Play? Hmmm.... Zadałem sobie trud i przejrzałem zmiany w prawie telekomunikacyjnym, polecam, bo to ciekawa lektura: zmiany

Dziennik Ustaw Nr 85, Poz. 716 str. 6741:
Kod: Zaznacz cały
4. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych niezwłocznie informuje abonentów na piśmie o zmianie nazwy (firmy), adresu lub siedziby dostawcy usług. Informacja o powyższych zmianach nie stanowi zmiany warunków umowy.
Nie komentuję, pozostawiam do własnego rozważenia, czy adres korespondencyjny będzie zmianą warunków umowy, co za tym idzie, będzie podstawą do wypowiedzenia.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #346013  autor: jab
 11 lip 2009, 22:57
Zmiana adresu strony nigdy nie jest zmianą umowy.

 #346073  autor: inkwizytor
 12 lip 2009, 11:14
Oczywiście, zmiana adresu strony nie jest zmianą umowy. Co zresztą jednoznacznie wynika zacytowanego powyżej art. 60a ust. 4 PT. Tyle, że nowy par. 17 ust. 5 regulaminu Play nie mówi o adresie strony jaką jest P4, tylko o adresie dla korespondencji związanej z przetwarzaniem danych osobowych.
Tak jak pisałem wcześniej, nie znam poprzedniego regulaminu Play, więc się nie będę wypowiadał się stanowczo, czy moim zdaniem można wypowiadać umowę bez konsekwencji, czy nie.

A co do argumentu o szukaniu pretekstu do ucieczki z Play, to jest on śmieszny. Gdyby go przyjąć, można by uznać, że operator może zmieniać regulamin do woli, a klient musi to szanować, bo inaczej postąpiłby nieetycznie. Dlaczego nikt nie ocenia zachowania operatora, który zwleka ze zmianą regulaminu, choć ciśnie go UKE, czeka na zmianę przepisów tylko po to by przemycić zmiany, które nie mają uzasadnienia w noweli, a mimo to zasłania się nowym prawem i odmawia klientowi wypowiedzenie umowy bez konsekwencji?
Jak coś takiego czytam, to przeżywam deja vu. Na początku 2005 r. Polkomtel zmieniał regulamin i każdemu odmawiał prawa do rozwiązania umowy, choć wówczas przepisy PT były jednoznaczne. I wtedy też zewsząd padały argumenty, że kto mimo wszystko chce wypowiedzieć umowę, bo tak stanowi prawo, ma na celu tylko oszukanie biednego operatora.

Pozdrawiam,
inkwizytor

 #346078  autor: jab
 12 lip 2009, 11:37
Akurat poszukiwanie argumentów na siłę może być ciut irytujące. Niemniej faktem jest, że operatorzy przez lata byli niemal bezkarni w swoich zagrywkach z klientami, tysiące ludzi zrobili w konia, mieli żniwa bez ograniczeń i sami utrwalili stereotyp firm, które nie liczą się z klientem, etykę w postępowaniu z nim mając za nic.

Plus np. w obecnym zamieszaniu całkowicie zmarnował ogromny potencjał marketingowy tego, że zamiast się spierać z UKE jak inni poszedł na ugodę i zmienił regulamin, wiedząc o konsekwencjach formalnych w postaci możliwych rezygnacji. Przecież fakt, że zawarli ugodę, wprowadzili zmiany jest cudną okazją dla chłopaków z działu PR do wyżycia się w pomysłach na budowę wizerunku marki przyjaznej klientom. Ale nie, oni się bali, że jak to nagłośnią, to będzie fala rezygnacji. I zamiast przygotować ofertę utrzymaniową i trzymać ją cicho pod ręką, a nagłośnić, że są super i w ogóle fair, to siedzieli cicho. I co? Play im nagłośnił.:P Reakcja Plusa: zastraszanie klientów, wprowadzanie w błąd, naciskanie, unikanie przyjmowania rezygnacji (wszystkich tych elementów doświadczyłem osobiście). Skala tych zjawisk wyklucza przyczynę w postaci indywidualnych błędów pracowników. Stracili dwa razy: wizerunkowo i biznesowo. A mogli zyskać na obu polach.

Przepraszam za powyższą dygresję nt. Plusa. Reasumując, faktycznie kombinowanie na siłę, jak by tu wydudkać operatora jest ciut przegięciem, ale prawda jest taka, że operatorzy w Polsce solidnie na taką postawę klientów zapracowali.

 #346218  autor: deska
 12 lip 2009, 21:43
Dziękuję za link to przepisów :)
i napisze szczerze szukam pretekstu i tyle...
Przez lata byliśmy kantowani przez naszych kochanych 3 operatorów wystarczy zobaczyć ceny u nas i zagranica, niby promocje itp. To taki akt odgryzienia sie :) choć powiem ze Play mi sie podoba no poza tym ze po 6 miesiącach uszcesliwili mnie pakietem 500min do stacjonarnych i play za 15zl ..a przez 6miesiecy było za free ale moje przeoczenie moglem to wyłączyć :(
teraz po prostu szukam czy nie przemycaja w tej zmianie regulaminu czegos extra.
Nie wiem czy macie dostep do tych zmian co wprowadzili ??

 #346230  autor: bledos
 12 lip 2009, 22:55
Każdy z klientów dostać powinien treść zmian wraz z rachunkiem.

W kwestii szukania pretekstu: podpisując umowę godzimy się tak czy owak na dane stawki, zdajemy sobie sprawę z faktu, że ustalenia z dnia umowy będą nas obowiązywały przez czas umowy, po pół roku, gdy operator wprowadza nową promocję, pojawiają się głosy, że "czemu ja mam gorzej/drożej?". Nie bronię ani Play, ani żadnego innego operatora, zrywania umów nie oceniam - a już na pewno nie mówię co jest etyczne, a co nie. Sam byłem klientem Ery w momencie zmiany regulaminu i przekonywania na siłę, że nie można zerwać umowy. Mam tylko takie przeczucie, że osobom chcącym zerwać umowę zależy głównie na słuchawce, za chwilę i tak podpiszą umowę gdzie indziej. Ale to tylko moje zdanie, które, podkreślam, nie tyczy się nikogo konkretnie, ot, takie moje rozmyślenia...

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #348645  autor: kibol90
 25 lip 2009, 22:37
Zmian w regulaminie jest kilka i są uzależnione od posiadanej oferty. Np. zmiana adresu w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych abonenta pojawia się tylko w starszych regulaminach. Jeśli ktoś tu mówi o uczciwości względem operatora to trochę brzmi fałszywie, bo P4 jest pod nowym adresem od dawna a nie rozesłali tej informacji wcześniej prawda?
Więc osobiście nie mam skrupułów aby wykorzystać ten punkt nowego regulaminu aby zerwać umowę. Tym bardziej, że:
1. Niedawno Play zachęcał do zrywania umów z Plusem.
2. W cytowanej wcześnie ustawie jest wyraźnie napisane, że Play powinien o zmianie adresu powiadomić niezwłocznie swoich klientów.
3. Play ciągle mówi o najlepszych ofertach ale nie chce klientom z Mix przejść na Mixture.