• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #345662  autor: jahu
 10 lip 2009, 05:56
Jako że próbuje nagłośnić sprawe i znaleźć jakieś rozwiązanie zamieszczam sprawe na forum. Piszę po prawie tygodniu od próby podjęcia się wyjaśnienia sprawy zaginięcia danych osobowych w systemie obsługi klienta Play. Wiem że to błąd lub umyślne działanie dotyczące wielu klientów Play (przykładowo na blogu rzecznika Play choćby: drraf, krzysztof, inne przykłady forum mojplay.pl) podkreślę to nie jest jednostkowy przypadek,

Chodzi o problem ze znikającymi danymi użytkownika, w momencie przejścia z abonamentu do Fresh (ciągle będąc w Play).

Operacja przejścia powoduje utratę możliwości zarządzania numerem, słania reklamacji kanałami elektronicznymi oraz telefonicznym itd bo znikają dane osobowe na które wcześniej był zarejestrowany numer i jak mniemam są konieczne do samego procesu przeniesienia numeru z usługi abonamentowej na kartę. Moje dane zniknęły i nie można ich nijak wpisać/zarejestrować z powrotem, ani w salonie Play, ani przez infolinię. W ten sposób BOK ignoruje moje reklamacje bo "moje konto nie jest zarejestrowane". A przez 2 lata było, reklamacje/zgłoszenia były obsługiwane normalnie. Problem polega na tym, że NIE MOŻNA danych zarejestrować ponownie: ani w salonie Play, ani przez telefon.

Jest jakiś błąd w systemie Play (NASA), który sprawia, że nikt nie może wejść w edycję moich danych. Pójście do salonu z dowodem i numerem PUK nic nie daje, bo... w systemie brakuje przycisku "Rejestruj dane". Można tylko wyświetlić nr konta i taryfę, niestety uzupełnić się nie da... Jedyne co może zrobić pracownik Play to zarejestrowanie zgłoszenia.

Co ważne konsultant, czy pracownik salonu widzi dane klienta ale na starym koncie abonencki - nie ma ich przypisanych do usługi prepaid (jest tylko jedna informacja w systemie: "anonim" w polu nazwisko). A konkretnie to tyle widać ze strony Mój Play! (http://playmobile.pl/):

Poprzednio:
Taryfa: Play Lajt 30
Konto abonenckie nr: 108xxxx

Obecnie moje konto Fresh to:
Taryfa: Play Fresh 30
Konto abonenckie nr: 513xxxx
Podgląd danych - dane konta, to obecnie jedynie wypełnione pole:
Nazwisko anonymous

Dlaczego zmieniony jest numer konta abonenckiego?

Może wiecie jak wygląda obecnie procedura w celu posiadania zarejestrowanego Fresha i czy będą a jeśli tak to kiedy zmiany pozwalające na korzystanie z usługi - w tej chwili użytkownik pozbawiony jest prawa do zarządzania numerem, składania reklamacji itd...

Za wszelką odpowiedź z góry serdecznie dziękuję

 #345664  autor: user_delete7
 10 lip 2009, 07:02
ja jak przechodziłem z Play Karty do abo to mój numer konta abonenckiego się zmienił a to chyba dlatego, że system rozpoznaję Cię jako nowego abonenta a jeśli nie masz zarejestrowanego numeru to proponuje pójść do salonu Play i wypełnić wniosek do rejestracji ale to nie zmienia faktu, że numer powinien być zarejestrowany jak zmigrowałeś z mixa na kartę

 #345722  autor: potargany
 10 lip 2009, 14:33
a - wtedy byleś abonentem
b - teraz użytkownik

stąd inny nr konta

Pieniądze to nie wszystko ...

 #345772  autor: user_delete7
 10 lip 2009, 17:22
potargany pisze:a - wtedy byleś abonentem
b - teraz użytkownik

stąd inny nr konta
abonent, użytkownik był do 06.07.09

 #345798  autor: Luks
 10 lip 2009, 20:22
Myślę, że najlepiej jak napiszesz o tym do rzecznika Play [email protected]
Naprawdę chętnie pomaga, wiem z doświadczenia.

 #346071  autor: jahu
 12 lip 2009, 11:07
Luks pisze:Myślę, że najlepiej jak napiszesz o tym do rzecznika Play [email protected]
Naprawdę chętnie pomaga, wiem z doświadczenia.
No więc napiszę, jak to u mnie wszystko się udało załatwić. A więc kolega Luks ma racje - Rzecznik to najlepsze rozwiązanie. Odpowiedniego mail'a sformułowałem w czwartek wieczorem - w piątek otrzymałem telefon - poinformowano mnie że dzwonią w związku z informacją jaką otrzymał rzecznik.
Uzyskałem informacje że to błąd systemowy a nie pojedyńczy przypadek - pracują nad "systemowym" rozwiązaniem sprawy a póki co dotychczasowe przypadki załatwiają ręcznie. I tak zaproponowano mi aby udać się do salonu i złożyć kartę rejestracyjną. Osoba z którą rozmawiałem posłała do salonów w moim mieście nawet maila z informacją że się zjawię i sprawa ma być dobrze załatwiona - byłem pod wrażeniem. Dziś rano mam już dane na koncie poprawne i zaktualizowane. Niestety nie wiem dokładnie kto może wprowadzać te dane do systemu - napewno nie w salonach bo NASA nie przewiduje (a przynajmniej stan na piątek) edycji danych dla numerów przeniesionych (brak przycisku, pola nie możliwe do edycji). Natomiast zgłoszenie z przed 10 dni na ten temat zgłoszone w salonie dalej wisi jako zarejestrowane...

Wszystko powyższe nie zmienia faktu że póki co całe przenoszenie wewnętrzne z abo do prepaid co do danych klienta leży....

 #347178  autor: venom
 18 lip 2009, 11:42
Gdybym nie przeczytal tego tematu, to bym nawet o tym nie wiedzial. Po prostu nie wpadlbym, ze cos takiego jest mozliwe.

Tzn., ze zeby rozwiazac ten problem trzeba pisac do rzecznika PLAY? - Swietnie :D

jahu - jezeli mozesz to wklej tresc maila do rzecznika, bo jestem w takiej samej sytuacji.

 #347189  autor: elrond
 18 lip 2009, 12:22
Rzecznik to nie robot - chyba można mu napisać własnego maila z problemem, a nie przesyłac ten sam niewiadomo ile razy ;-)

Ja właśnie złożyłem wniosek o razygnację z umowy i przeniesienie do Fresza. Rzeczywiście czarno to widze - nie tylko po przeczytaniu tego tematu, ale i po tym co było w salonie. Prawdopodobnie zostawili nowoporzyjętą totalnie zieloną panienke, żeby sama obsługiwała klientów. Próbowała sie dodzwonić do koleżanki, bo niewiedziała jaki ma użyć formularz :roll: Po dobrych 15-20 minutach powiedziałem, że ide pochodzić po sklepach (galeria) i wrócę później. Myślałem ze sie kobieta rozpłacze, ale jakoś sprawa później została załatwiona. Ciekawe czy teraz będzie. Według rzecznika, sprawa jest już załatwiona...
Kod: Zaznacz cały
http://ludzie.playmobile.pl/partner/11/entry/151542/znikający+użytkownicy.html

 #347246  autor: Fazzi
 18 lip 2009, 17:12
Ja od początku lipca jestem w freshu po przejściu z abonamentu i mam ten sam problem. W salonie wysyłali jakieś powiadomienia do działu technicznego o błędzie i nic to nie dało, dalej nie mogę zarejestrować danych. Do rzecznika maila też napisałem i od prawie tygodnia zero odzewu z jego strony. A muszę dane zarejestrować żeby złożyć reklamację bo nie dostałem minut za doładowania. 2 lata abonamentu u nich i zero problemu, a po przejściu na kartę momentalnie problem i do tego wyłudzenie pieniędzy. Wniebowzięty wręcz jestem :/

 #347315  autor: express100
 18 lip 2009, 23:56
Ale przecież można od poniedziałku rejestrować swoje dane w każdym salonie Play`a. A numery przeniesione w poniedziałek z abo na kartę dane zostają.




Źródło: Marcin Adam Gruszka

Doładowania do wszystkich sieci- www.blue.pl
PLAY- STARA, NOWA, FRESH
Orange- NOGo, OPOP
T-Mobile- NTT i Happy8, Heyah NOWA i PAKIETOWA
mBank mobile 19gr+50MB+100zł/m-c

 #347369  autor: Fazzi
 19 lip 2009, 14:47
Byłem w dwóch różnych salonach w tygodniu i jakoś się nie dało, więc albo Pan Gruszka coś kręci albo w salonie robią ze mnie idiotę...

 #347394  autor: jahu
 19 lip 2009, 17:14
Sory ale długo nie zaglądałem tutaj. O ile dobrze zrozumiałem co pisał Marcin na blogu i co mówił gość z Plau'aa który dzwonił po jego interwencji procedura jest stosunkowo prosta:

Idzie się do salonu i tam wypełnia papierowy wniosek rejestracyjny.

Co zrobić z fantem że brak reakcji? Podobno mają ileś tam dni na procedowanie takiej rejestracji - macie kopie papierow tego formularza - powinni wam wydać - zeskanujcie i ślijcie do rzecznika. Ja osobiście po złożeniu tego formularza też nie miałem żadnych ifnrmacji np w play24 poprostu po jakims czasie pojawily sie dane osobowe na koncie :)

Aha:
Kod: Zaznacz cały
znikający użytkownicy
13.07.09 godz. 11:19 
Kategoria: 

ostatnio dostałem maila od Janka z pytaniem: 
Czy znany jest wam problem ze znikającymi danymi użytkownika, w momencie przejścia z abonamentu do Fresh (ciągle będąc w Play)?
Tak oczywiście, to niestety efekt uboczny wprowadzanej możliwości tej migracji. Wiemy, że był to poważny problem. Od dziś wszystko wraca do normy. Dane klienta migrujacego z abo na PLAY FRESHa pozostaną w systemie. Przepraszamy za problem.
A więc wszelkei przeniesienia po tdacie wpisu powinny być już poprawne - tak więc osoby którym numery zostaną przełączone z dniem 1 sierpnia powinny już bez problemu mieć przeniesione dane osobowe na nowe konto klienckie we freshu. Wszystkie poprzednie przeniesienia neistety musza być procedowane recznie...

P.s. Co do treści maila o rzecznika - pisałem mniej wiecej to co w 1 poście tutaj - zwróćcice uwage jak coś na infrmacje dotyczące was - nr telefonu nr konta klienta itp :)

 #350325  autor: venom
 04 sie 2009, 14:40
Udalo sie Wam w koncu zarejestrowac ponownie numer telefonu?
Jezeli tak to jak to zalatwiliscie?

Pytam, bo u mnie od zlozenia papierowego wniosku rejestracyjnego minelo juz 2 tygodnie i nadal nie mam zarejestrowanego numeru.


EDIT

Dzisiaj numer jest juz zarejestrowany.
W zwiazku z tym rejestracja trwa okolo 2 tygodnie.