• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #341445  autor: tricki
 17 cze 2009, 16:34

Jak przenieść numer do innego dostawcy usług?

źródło Ministerstwo Infrastruktury


W dniu 17 czerwca 2009 r. Minister Infrastruktury podpisał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 1 marca 2006 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 42, poz. 290). Rozporządzenie wchodzi w życie w dniu 6 lipca 2009 r.

Wprowadzone z tym dniem zmiany rozszerzają uprawnienia abonentów i użytkowników końcowych usług przedpłaconych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej (tzw. pre-paid) w przypadku zmiany dostawcy usług. Uprawnienie do przeniesienia numeru wraz z jego zachowaniem wynika wprost z brzmienia art. 30 dyrektywy 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej. Zasada ta jest implementowana w art. 71 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Dyrektywa nie określa jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru, jak też nie wskazuje również żadnych innych wytycznych co do realizacji procesu przeniesienia numeru, stanowi jednak, iż opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do realizacji tego uprawnienia.
Z danych pochodzących z 14 Raportu implementacyjnego wynika, że Polska wypada najgorzej na tle wszystkich Państw Członkowskich pod względem czasu potrzebnego na przeniesienie numeru. Średnia liczona dla całej UE wynosi 8,5 dnia, podczas gdy w Polsce średnia równa jest 28 dniom (w praktyce potrafi to być nawet 38 dni).

Zmiany wprowadzone do rozporządzenia mają na celu zmianę powyższego stanu, poprzez usprawnienie procesu przenoszenia numerów, tak, aby to uprawnienie było w praktyce realnie i szybko egzekwowalne. Najważniejsze różnice i korzyści dla abonenta i użytkownika pre-paid w stosunku do stanu obecnego obejmują:

*
uproszczenie wszczęcia procedury przeniesienia numeru

Abonent lub użytkownik pre-paid zamierzający zachować numer, nie będzie musiał kontaktować się z dotychczasowym dostawcą, jak ma to miejsce w chwili obecnej. W świetle nowej regulacji, wystarczy złożyć wniosek o przeniesienie numeru wyłącznie do nowego dostawcy i upoważnić go do dokonania w swoim imieniu wszystkich formalności, w tym również do wypowiedzenia umowy z dotychczasowym dostawcą.

*
uprawnienie abonenta i użytkownika pre-paid do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług, niezależnie od tego, czy nowy dostawca działa w sieci innego, czy tego samego operatora


Takie rozwiązanie jest nowością. W chwili obecnej z uprawnienia korzystać można wyłącznie w sytuacji, gdy numer przenoszony jest do dostawcy działającego w sieci innego operatora.

*
możliwość przeniesienia jednocześnie więcej niż jednego numeru

We wniosku do nowego dostawcy usług można będzie określić, czy procedura przeniesienia numeru ma dotyczyć jednego, czy kilku numerów abonenta lub użytkownika pre-paid. Dotychczasowe przepisy takich rozwiązań nie przewidywały.

*
dwa alternatywne sposoby przeniesienia numeru, zależne od woli abonenta

Rozporządzenie przewiduje dla abonentów sieci stacjonarnych i ruchomych możliwość znacznego skrócenia całej procedury przeniesienia numeru poprzez umocowanie nowego dostawcy do dokonania wszystkich niezbędnych czynności, związanych z przeniesieniem numeru, w tym również do wypowiedzenia umowy z dotychczasowym dostawcą usług. Jednocześnie zachowana została możliwość samodzielnego dokonania przez abonenta czynności niezbędnych w związku z przeniesieniem numeru.

*
wprowadzenie terminu na rozpatrzenie wniosku o przeniesienie numeru


Wniosek o przeniesienie numeru, w zależności od sposobu jego dostarczenia do nowego dostawcy usług, podlegał będzie rozpatrzeniu odpowiednio w terminie:
- 6 godzin roboczych lub 3 dni roboczych (dla abonentów sieci ruchomych) oraz
- 1 dnia roboczego lub 14 dni roboczych (dla abonentów sieci stacjonarnych).
Dłuższy termin na przeniesienie numeru, zarezerwowany jest wyłącznie dla abonentów, którzy nie złożyli wniosku osobiście w jednostce nowego dostawcy przeznaczonej do obsługi klientów, a w inny sposób (np. listownie, za pośrednictwem formularza czy poczty elektronicznej).

*
znaczne skrócenie procesu przeniesienia numeru, w kontekście realizacji uprawnienia abonenta

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku abonenta i podpisaniu umowy z nowym dostawcą, na wyraźne jego żądanie wskazane we wniosku, nowy dostawca usług jest obowiązany przenieść numer najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (w sieciach ruchomych) lub 7 dni roboczych (w sieciach stacjonarnych) od dnia zawarcia umowy.

Ponadto, zgodnie z ostatnią nowelą ustawy Prawo telekomunikacyjne (która wejdzie w życie 5 lipca 2009r.). w związku z przenoszeniem numeru możliwe jest natychmiastowe rozwiązanie umowy z dotychczasowym dostawcą usług, pod następującymi warunkami:
1. zapłaty przez abonenta dotychczasowemu dostawcy usług opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia nie większej jednak niż jednomiesięczna opłata abonamentowa;
2. zwrotu przez abonenta ulgi mu przyznanej, proporcjonalnie jednak zmniejszonej do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.


Podsumowanie
Krótka instrukcja dla tych, którzy zechcą przenieść numer po dniu 6 lipca br.




1. wniosek o przeniesienie numeru składamy do nowego dostawcy usług (czyli tego, do którego zamierzamy przenieść numer),
2. nowy dostawca usług, po udzieleniu mu pełnomocnictwa, dokona za nas wszelkich czynności niezbędnych do przeniesienia numeru, w tym między innymi zakończy stosunek umowny ze starym dostawcą usług,
3. wniosek złożony osobiście w jednostce dostawcy dedykowanej do obsługi klientów, musi zostać rozpatrzony w terminie 6 godzin roboczych (sieci ruchome) oraz 1 dnia roboczego (sieci stacjonarne). Należy jednak w tym miejscu podkreślić, iż na dzień wejścia z życie zmian rozporządzenia, na podstawie przepisu przejściowego, do chwili uruchomienia przez Prezesa UKE systemu PLI CBD wspierającego usługę przenośności numerów oraz w terminie dwóch miesięcy od dnia jego uruchomienia, termin rozpatrzenia wniosku w przypadku abonentów sieci stacjonarnych wynosi 7 dni,
4. pozytywne rozpatrzenie wniosku abonenta i podpisanie umowy z nowym dostawcą obliguje go do przeniesienia numeru najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (sieci ruchome) lub 7 dni roboczych (sieci stacjonarne) od dnia zawarcia umowy, chyba, że wskażemy późniejszy termin.
5. przeniesienie numeru jest bezpłatne.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 15:30 przez tricki, łącznie zmieniany 2 razy.

 #341450  autor: DevilishChaos
 17 cze 2009, 16:51
Podpisywales przeniesienie z pelnomocnictwem?
Musisz pamietac o tym ze Play ma 14 dni czas na dostarczenie dokumentow do Orange... co za tym idzie 30 dni okresu wypowiedzenia liczy sie od daty kiedy dotra do nich dokumenty plus do konca okresu rozrachunkowego, wiec w tym wypadku bledem bylo zlozenie wniosku na miesiac lub miesiac i 1-2 dni przed koncem umowy, bo fizycznie dokumenty nie mogly dojsc do twojego obecnego operatora...

 #341451  autor: tricki
 17 cze 2009, 17:01
DevilishChaos pisze:Podpisywales przeniesienie z pelnomocnictwem?
Musisz pamietac o tym ze Play ma 14 dni czas na dostarczenie dokumentow do Orange... co za tym idzie 30 dni okresu wypowiedzenia liczy sie od daty kiedy dotra do nich dokumenty plus do konca okresu rozrachunkowego, wiec w tym wypadku bledem bylo zlozenie wniosku na miesiac lub miesiac i 1-2 dni przed koncem umowy, bo fizycznie dokumenty nie mogly dojsc do twojego obecnego operatora...
Tak, dokumenty złożyłem z pełnomocnictwem dla Play. A druga sytuacja? Te dwa numery od jutra są w Popie. Może zrezygnować z dotychczasowego przeniesienia i złożyć dla nich nowy wniosek. W prepaid chyba będzie szybciej.?

 #341456  autor: DevilishChaos
 17 cze 2009, 17:05
zglos rezygnacje z przeniesienie w orange. a jak beda juz na popie zrob ponownie przeniesienie w Play - przeniesienie z karty trwa max 14 dni...

 #341465  autor: bledos
 17 cze 2009, 17:23
21 dni jest ważne pełnomocnictwo o ile dobrze pamiętam. Nie wiem, skąd masz info, że tyle powinno trwać przeniesienie, możesz poprzeć to jakimś dokumentem? W przypadku przeniesienia z prepaid powinno się udać w 3-7 dni. Choć i tu mogą wystąpić "kwiatki" i jeśli jakieś dane nie będą się zgadzały itp to może on ulec przedłużeniu.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #341471  autor: tricki
 17 cze 2009, 17:48
szybko skonsultowałem sprawę z Play i Orange. I odkręcenie sprawy z tymi numerami które będą w Popie od jutra może zająć do 3 tygodni. Tak ze chyba jednak sprawa nie jest warta wyprawki.

Może jakiś konsultant napisze w tym poście taki ogólny poradnik dotyczący przenoszenia numeru. Najkorzystniejsze metody, sposoby, itd itp.

To znacznie ułatwi sprawę innym użytkownikom. :)

[ Dodano: 2009-06-17, 17:50 ]
bledos pisze:21 dni jest ważne pełnomocnictwo o ile dobrze pamiętam. Nie wiem, skąd masz info, że tyle powinno trwać przeniesienie, możesz poprzeć to jakimś dokumentem? W przypadku przeniesienia z prepaid powinno się udać w 3-7 dni. Choć i tu mogą wystąpić "kwiatki" i jeśli jakieś dane nie będą się zgadzały itp to może on ulec przedłużeniu.
takie info otrzymałem z UKE. Dzwoniłem dzisiaj.

 #341494  autor: atto
 17 cze 2009, 19:14
witam

chyba bede mial podobny problem!

17 maja złożyłem wniosek o zerwanie umowy i przeniesienie numeru z orange mix do play! oczywiście poprzez pełnomocnictwo. do teraz nic. na stronie statusprzejdzdoplay "oczekiwanie na dycyzje obecnego operatora", miałem dostać fakturę na koszt 61 złotych od orange, nie dostałem, za to dostalem druczki przelewu na nastepny rok! wg BOKu orange pani chciala mi wmówić ze nie moge przeniesc numeru, nastepna okazala sie bardziej kompetentna i stwierdzila ze dokumenty z playa do nich nie dotarły! wspaniale wytłumaczenie!

co mam teraz zrobić? składać kolejne pełnomocnictwo i czekac okres rozliczeniowy (konczy sie 14)? nie mam ochoty? co mi da nowelizacja prawa telekomunikacyjnego? moze lepiej przenieść nr z mix do popa i z tamtad przeniesc numer? może skarga do UKE?

a numer w orange mam bardzo prosty jestem pewny, że "złoty", mam go od czasu zanim wprowadzili w orange opłaty za proste numery

 #341503  autor: tomko111
 17 cze 2009, 19:58
atto, powinieneś się w tej sprawie skontaktować z Playem skoro im powierzyłeś pełnomocnictwo, a nie z Orange. Próbowałeś?

Orange powinno wyrazić zgodę na przeniesienie Twojego numeru w ciągu ok. 14 dni.

Pełnomocnictwo jest ważne 21 dni. Więc jeżeli złożyłeś wniosek z pełnomocnictwem 17 maja to jest on już nieważny. Zadzwoń do Playa i zapytaj o szczegóły.

 #342022  autor: atto
 20 cze 2009, 12:14
kontaktowałem się z Play'em twierdzą, że wysłali dokumenty. Czekam do niedzieli na telefon z Playa, co dalej. Teraz muszę zapłacić Orange i czekać... Mam szanse odzyskać te pieniądze, jeśli okaże się, że umowa już dawno powinna być rozwiązana?

[ Dodano: 2009-06-22, 18:35 ]
Nadal brak reakcji ze strony Orange. Co za chamstwo! Złożyłem na nich skargę do UKE.

Bardziej opłaca mi sie ciągnąć tę sprawę, czy rozwiązać ją i założyć nową po 6 lipca?

 #342720  autor: tricki
 24 cze 2009, 22:07
Ja miałem podobną sytuację tyle ze w drugą stronę. Co najważniejsze, złóż jak najszybciej wniosek u swojego obecnego operatora o przeniesienie nr z abonamentu do oferty na kartę tak aby się zmieścić w wymaganych terminach /chyba 30 dni/ .

Dopiero wtedy kiedy będziesz w prepaid złóż wniosek o przeniesienie numeru do innego operatora!!! Nie wcześniej. W ten sposób zaoszczędzisz na czasie - w takiej sytuacji całość powinna trwać do 7 dni.


PS Nie jesteś zadowolona z Play?

 #342749  autor: Marens
 25 cze 2009, 00:02
Evela pisze:Jak to wszystko sprawnie i szybko przeprowadzić i korzystać normalnie z telefonu i nie bać się na wyjeździe, że mi nagle tel. przestanie działać?
Wiem z doświadczenia, że czasami bywają różne niespodzianki.
Proponowałbym wstrzymać się i załatwić wszystko po powrocie z wakacji.

Sam mam Play, niby jest ok ale nie to co chciałbym docelowo.

Tylko trzymają mnie ceny np w roamingu.
Nikt nie zaoferuje mi odbierania rozmów w Europie2 poza UE za 1zł/min

 #342769  autor: tricki
 25 cze 2009, 08:07
ja tobie odpowiedziałem, czytaj koleżanko ze zrozumieniem.

Wyraźnie napisałem co masz zrobić.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 19:47 przez tricki, łącznie zmieniany 1 raz.

 #342813  autor: Marens
 25 cze 2009, 13:24
Evela pisze:Ale ja nie chcę płacić zawyżonego abo., bo kończy się 24 mies. promocja i zamiast 50 zł będę płacić 70 zł, a i tak już za 1 miesiąc tak zapłacę i nie chcę za drugi.
Zadzwoń i poproś o zmianę na One Play 25.
Evela pisze:Jakie niespodzianki?
Przenosiłem numer Play -> Era i mieli uwolnić "we Wtorek" o 24.
Faktycznie zdeaktywowali numer, jednak przekazali dopiero po tygodniu czyli "we Wtorek za tydzień o 24" no i numer był 7 dni nieaktywny. Nie ma takiego numeru.

 #342839  autor: tricki
 25 cze 2009, 14:55
to życzę powodzenia. :lol:

[ Dodano: 2009-07-10, 19:50 ]
wczoraj w południe złożyłem wnioski o przeniesienie 2 nr z Orange do Play. Wieczorem była już zgoda na przeniesienie i wyznaczenie terminu. Karty kupione teraz czekam co dalej. 24 h już minęły :mrgreen:

[ Dodano: 2009-07-11, 10:22 ]
dwa nr po przebudzeniu są już w Play.