• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #341846  autor: Sikor28
 19 cze 2009, 14:56
Nie miałem uruchomionego roamingu, telefon nie zalogował się w żadnej sieci. Po powrocie do Polski nawet totalnie zgłupiał, nie chciał się logować. Wyłączyłem - włączyłem telefon i było ok, po czym znowu po kilku godzinach sieć zanikła, jakbym był za granicą.
Znowu włączenie - wyłączenie i już jest w porządku.
A co do roamingu i przebojów z Play niezłą historię przeczytacie tutaj forumowicz SET80

Piotr
--------------------------------------------------------
rybne rarytasy www.sumowisko.pl

 #341936  autor: Tomek_19
 19 cze 2009, 21:52
Sikor28, roaming powinien być od razu aktywny bez żadnych kombinacji. We Francji można korzystać w roamingu z usług SFR, Orange oraz Bouygues, przynajmniej w teorii. Długo byłeś we Francji? Przejeżdżałeś może przez jakieś inne kraje i czy telefon też się nie logował wtedy do żadnej sieci?

Wygląda na to, że we Francji są jakieś problemy z roamingiem Play albo w jakiś sposób dezaktywowano Ci roaming. Może to zrobić tylko Obsługa Klienta.

Jak byłem w tamtym roku w Belgii i korzystałem z TakTaka, to coś wysiadło na 2-3 dni i nie można było w ogóle dzwonić z polskiej komórki. Już nie pamiętam, po czyjej stronie był problem.

 #341953  autor: Sikor28
 19 cze 2009, 22:41
Wiesz, aż tak bardzo nie zależało mi na tym roamingu. Mam ere - to mój podstawowy telefon. Być może powinienem wyłączyć i włączyć telefon, może wtedy by się zalogował. W e Francji byłem na ten długi weekend - jedyny w tym roku, od czwartku do poniedziałku. Play nie zalogował mi się ani w Belgii ani w Niemczech ani we Francji.

Piotr
--------------------------------------------------------
rybne rarytasy www.sumowisko.pl

 #341959  autor: piokuk
 19 cze 2009, 23:02
Korzystam z Play od samego początku (swój podstawowy numer przeniosłem w dniu swoich urodzin 13 czerwca 2007 r.). Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów z jakością połączenia (w mojej lokalizacji, czyli centrum Krakowa). W dzielnicach peryferyjnych (np. Ruczaj - tam mieszka moja narzeczona) niekiedy zdarza się, że dźwięk faluje i trudno zrozumieć rozmówcę. Wniosek - nie można generalizować.

 #341969  autor: Tomek_19
 19 cze 2009, 23:37
Sikor28, do tej pory korzystałem w Play z roamingu w Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii i Czechach. Nigdzie nie było najmniejszego problemu z żadnymi usługami. Zarówno odbieranie jak i wykonywanie połączeń śmigało bez problemu, smsy też przechodziły w obie strony. Wiem, że kilkanaście miesięcy temu nie można było korzystać z roamingu np. w Czechach, bo nie mieli jeszcze umowy roamingowej z czeskimi opami, ale teraz już nie powinno być problemu. Poza tym w 2007 roku trzeba było ręcznie wybierać jakąś sieć zagraniczną, bo roaming Play działał np. tylko u jednego partnera roamingowego w danym kraju, ale dzisiaj jest już inaczej.
 #342065  autor: gummy_bear
 20 cze 2009, 17:28
@piokuk- no i właśnie dlatego nie przejdę nigdy do Play, co z tego że w kilkunastu miejscach w kraju jest zasięg, jeżeli w miejscach o mniejszym zagęszczeniu ludności go brak.

:)

 #342096  autor: Barciur
 20 cze 2009, 20:16
A co z tego że nie ma zasięgu sieci macierzystej jak jest roaming ktory dziala normalnie? :| Kompletnie nie rozumiem tej logiki

 #342106  autor: Pijo
 20 cze 2009, 21:42
Barciur pisze:jak jest roaming ktory dziala normalnie

Dzięki Ci Panie ze jest roaming bo na zasięgu macierzystym Playa nie sposób rozmawiać ;]

 #342109  autor: Barciur
 20 cze 2009, 21:56
Powiem tak: zależy gdzie. Mnie tam w większości miejsc w Lublinie działa znakomicie. No ale gummy_bear naprawde nie ma co narzekac bo jest roaming....

 #342114  autor: tomko111
 20 cze 2009, 22:22
Niestety do chwili obecnej bardzo dużo osób myśli, że tam gdzie nie ma nadajników Playa to nie ma zasięgu, zapominają jeszcze o nadajnikach Plusa. Nadajniki Plusa + nadajniki Playa = największy zasięg spośród W3. :wink:

 #342144  autor: pprzemo
 21 cze 2009, 10:51
tomko111 pisze:Niestety do chwili obecnej bardzo dużo osób myśli, że tam gdzie nie ma nadajników Playa to nie ma zasięgu, zapominają jeszcze o nadajnikach Plusa. Nadajniki Plusa + nadajniki Playa = największy zasięg spośród W3. :wink:
ale to nie stanowi o jakosci polaczen :) podejrzewam ze PLUS w tym zaczyna maczac rece...
a kwestia falowania no coz u plusa tez to sie zdarza.

 #342147  autor: Barciur
 21 cze 2009, 11:08
pprzemo pisze:podejrzewam ze PLUS w tym zaczyna maczac rece...
a skad wiesz ze to nie na przyklad przeciazenie nadajnikow? :P

 #342156  autor: tomko111
 21 cze 2009, 12:01
Barciur, jeżeli faktycznie byłoby to przeciążenie nadajników - w co wątpię, to pierwszeństwo korzystania mają użytkownicy Plusa, nie mniej jednak sądzę, że Plus macza w tym palce, żeby zniechęcić użytkowników Playa. :wink:

 #342163  autor: muza_tv
 21 cze 2009, 12:51
yogurcik pisze:Mam pytanko czy mogę rozwiązać umowę z playem. W miejscu gdzie mamy firmę zarejestrowaną oraz biura korzystaliśmy tylko z nadajników plusa bo play takich nie miał ale od około 1 mc plus owe nadajniki zlikwidował i teraz mamy problem z zasięgiem trzeba wychodzić z biura na dwór i szukać zasięgu lub jak to robimy dzwonic ze stacjonarnych.
Faktycznie nie mozna rozwiązac umowy bez ponoszenia kar. Aleod 6 lipc 2009 roku prawo telekomunikacyjne wprowadza nowe warynki rozwiązywania umów bardziej korzystane, cytet z UKE: "W przypadku jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta, przed upływem terminu ustalonego w umowie, abonent powinien zwrócić równowartość przyznanej ulgi na dzień rozwiązania umowy, a nie jak dotychczas na dzień jej podpisania".

Więc jeśli komuś baaardzo zależy ;)

 #342168  autor: pprzemo
 21 cze 2009, 13:13
Barciur pisze:
pprzemo pisze:podejrzewam ze PLUS w tym zaczyna maczac rece...
a skad wiesz ze to nie na przyklad przeciazenie nadajnikow? :P
kumpel mieszkajacy drzwi w drzwi od poczatku w play z 3 numerami.....nigdy nie mial zadnych problemow a od miesiaca klopoty ze slyszalnoscia[jakosc rozmowy]
dziwne nie.? :mrgreen: cuda.??

 #342214  autor: kwistas
 21 cze 2009, 17:33
pprzemo, nie to nie cuda, to po prostu wina działu technicznego i ich stawiania stacji, po prostu chcą mieć jak największy zasięg za małą cenę. Skutkiem takiego postępowania jest zła jakość rozmowy, a przecież było tak pięknie, teraz coś spieprzyli i mamy masakrę. :wink:

 #342341  autor: kubik
 22 cze 2009, 17:08
Play24 strzeliło fochem? ;o) http://24.playmobile.pl

Obrazek

 #342344  autor: Bartosh
 22 cze 2009, 17:30
Dzisiaj chciałem zakupić aktywacje w PLAY w Germanosie, niestety system nie działał i to przynajmniej od 11:00 do 16:00. Obsługa niestety nie wiedziała co się dzieje, nie mogli się dodzwonić do nikogo z obsługi technicznej. Czułem się podobnie gdy rozwiązywałem umowę w Plusie też system nie działał.

 #342345  autor: kubik
 22 cze 2009, 17:33
wśród maklerów mówi się o trzech wiedźmach, najwidoczniej wiedźmy zmieniły zakres zainteresowań i ostatni weekend spędziły wśród serwerów Polkomtel'a oraz P4 :roll:

[ Dodano: 2009-06-23, 20:41 ]
szopki pt. 'Play24' ciąg dalszy - po zalogowaniu w rozwijanym menu posiadam już 4 numery (chociaż podpięte pod konto są 3) ;o) bonus 'od firmy' ;o)))

Obrazek

[ Dodano: 2009-06-24, 14:32 ]
raz mam za dużo numerów, kolejnym razem wysyłane jest hasło w próżnię ;o)))

Obrazek

Co ja pacze? Operator blokuje aktualizację!

http://facebook.com/OperatorBlokujeAktualizacje

 #344449  autor: radeczko
 03 lip 2009, 13:07
Posiadałem telefon w Orange dla Firm ponad 5 lat. Dlatego pozwolę sobie na porównanie Playa do tej właśnie sieci. Korzystam z oferty dla Firm.

Zasięg w bloku w centrum Krakowa:
Orange: fatalny przełączanie się miedzy nadajnikami, zanikanie dźwięku. Mały zasięg 3G nawet w centrum Krakowa.
Play: Doskonała jakość połączeń, brak problemów z zasięgiem. Duży zasięg 3G.

Szybkość wybierania połączenia:
Orange: długi czas oczekiwania (2, 3 sek) zanim następowało połączenie, często sieć zajęta.
Play: Szybkie nawiązanie połączenia.

Zrywanie połączeń:
Orange: Bardzo częste (kilka razy w miesiącu)
Play: Prawie żadne (kilka razy w ciągu 2 lat)

Opłaty:
Orange: wysokie ceny, masa drogich pakietów które realnie nie przynosiły zauważalnych oszczędności. Tu w szczególności biję do usługi "zatrzymaj czas" - połączenie w cenie 2 minut. Niestety działa po wykorzystaniu abonamentu! Tragicznie drogi internet.
Play: Dużo taniej, masa minut w sieci i na stacjonarne bez pakietów.Super pakiety sms/mms 100 za 3,66 do wszystkich i tanie pakiety internetowe.

Roaming
Orange: Drogi, internet dramatycznie drogi
Play: Tani, internet 5 zł za 1 MB

Obsługa klienta
Orange: Bardzo dobra, szybka reakcja na zgłaszane reklamacje.
Play: Dramat, odpowiedzi po kilku miesiącach. Słaba znajomość oferty przez pracowników.

Strona internetowa - panel klienta
Orange: Częste przerwy w działaniu całej strony Orange. Skomplikowane hasła sms - typu np. Ai1XzWv5o0 - nie trudno się pomylić. Generalnie na stronie trudno znaleźć regulaminy i cenniki, notorycznie nie działa informacja o stanie konta i pakietów. "Przepraszamy, ale w tej chwili informacje o Twoim planie taryfowym są niedostępne. Prosimy spróbuj poźniej." - to dość częsty napis. Błędne wyświetlanie punktów Profit, Ślepe linki, dziwna wyszukiwarka na stronie.
Play: Podoba mi się nowatorskie podejście do tematu. Dość łatwo znaleźć regulamin i cenniki ale też bywają przestoje stronki. Łatwe hasła do logowania typu pin 1234. Czytelny panel z informacjami o stanie konta.

Programy lojalnościowe
Orange: Program profit, punkty naliczane za każdą wydaną złotówkę i staż, można wydawać na usługi i telefony akcesoria.
Play: Brak - i bardzo dobrze wole zapłacić mniej za rachunek niż płacić za punkty "ukryta opłata" - wiadomo, nie ma nic za darmo :)

Sprawdzanie stanu konta
Orange: - płatny SMS lub *500 i kod *124# - sposoby sprawdzania stanu kontra mają jednak ogromną wadę. Stan konta pokazywany jest zawsze z bardzo dużym poślizgiem. np. wykonamy 2 godzinną rozmowę i sprawdzimy stan konta, to niestety nie zauważymy zmiany. Jakiego rzędu to opóźnienie tego nie wiem ale kilka godzin na pewno.
Play: - Bezpłatny kod można używać i w Polsce i zagranicą. Informacje o stanie konta są zawsze aktualne. Dodatkowo możemy sprawdzać stan pakietów internetowych.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2009, 14:53 przez radeczko, łącznie zmieniany 4 razy.

Pozdrawiam Radeczko