• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 34 z 54
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 54

 #340336  autor: baszar
 10 cze 2009, 23:17
lucaPL pisze: Dziwne... "biznes po polsku"
LuCa
Czyli "drapieżny kapitalizm" i "caveat emptor".
Np. kurier chce pobrać zawyżoną opłatę za paczkę, potrafi rozbić towar, przepakować i udawać, że nic się nie stało. Kontrahent który ma 200.000 zaległych faktur, chce zamówić z odroczoną płatnością towar i jest gotowy dać 50zł zaliczki. Nagle zmienia się numer telefonu (stacjonarnego) - naprawią jak naprawią. Operator komórkowy nie wywiązuje się z zawartej umowy. Gazownia nie potrafi spisać licznika ani wystawić faktury, jednak wezwanie do zapłaty tak. Inna cena przy pólce, inna przy kasie (fakt - RAZ była przy kasie niższa). itd. itp.

Ile to wynosi przeciętny czas ściągnięcia w PL przeterminowanej należności? jakieś 18 miesięcy?

Oczywiście wszystko zależy od konkretnych ludzi - jest wielu uczciwych, ale nauczony doświadczeniem wolę na początku zakładać, że dany "sprzedawca" chce mnie oszukać.

Ale chyba trochę zbaczamy z tematu. EOT "wynurzeń natury ogólnej" z mojej strony.

 #340350  autor: zielony71
 11 cze 2009, 05:13
Nie watpie, ze jestes lojalnym pracownikiem Plusa skoro zarejestrowales sie na tym forum tylko po to aby stanac w jego obronie LOL.
Twoja zreczna proba wywolania poczucia winy u uczciwych abonentow jest rzeczywiscie godna Machiaveliego.
Ale prawda jest taka, ze Plus przy okazji zmiany regulaminu postanowil troszke zoptymalizowac koszty - poprzez zniechecenie abonentow do papierowych bilingow (z punktu widzenia ekologii to dobrze) i zwolnienie paru pracownikow z call centre.
W umowach zawartych wczesniej z abonentami Plus zobowiazal sie tego nie robic. Nikt Was do tego nie zmuszal! To nie sytuacja ekonomiczna zmusila Plusa to takich dzialan (wlasnie wyplaca pokazna dywidende). To chec osiagniecia jeszcze wiekszych zyskow. To takze chec zyskow sprawia, ze Plus zdziera ze swoich wieloletnich abonentow 60 gr/min podczas gdy dla klientow simplusa ma stawke 29 gr/min i dalej na nich zarabia!
Dlatego abonenci maja teraz pelne prawo zoptymalizowac swoje koszty poprzez przejscie na tansza oferte simplusa lub do innego operatora. Dodam, ze czesto abonenci Plusa radza sobie w warunkach kryzysu nieco gorzej niz sam Plus.

 #340357  autor: elrond
 11 cze 2009, 09:26
Możliwość zerwania umowy jest... troche dziwna, ze względu na fakt powierzchowności zmian jakie wprowadzono, ale póki co prawo daje taką możliwość, więc dlaczego mielibyśmy jej nie wykorzystać?! Plus na pewno na tym nie ucierpi, Niemcy i Brytyjczycy dość konkretnie sobie używają na polskim rynku (wystarczy popatrzeć na promocje, oferty i ceny w tych krajach w porównaniu do nas). Bronienie telekomu o takiej sile jest naiwne.

Wydaje mi się, że Plus poszedł na współpracę tylko z tego względu, że nie chciał powtórzyć błędu Ery i wyjść na rynkowego "pieniacza". Nie przewidziano tylko akcji Playa (nawet aktualnie neutralne artykuły w gazetach robią reklamę możliwości zrywania umów), i być może po raz kolejny zignorował klientów, którzy tym razem chętnie korzystali z rezygnacji. Przecież teraz najchętniej by się z tego wycofali, gdyby nie mieli dużej ilości odejść jak to twierdzi Bauc, to nie broniliby się w tak prymitywny sposób jak to robią.

 #340365  autor: Nien
 11 cze 2009, 11:00
Hej, ja troche z innej beczki. Umowe rozwiązałam 1 czerwca a potwierdzenie mi jeszcze nie przyszło... ktoś wie ile na to się czeka?

 #340368  autor: kalion
 11 cze 2009, 11:37
Nien u mnie potwierdzenie przyszło po 7 dniach, możliwe że teraz trwa to trochę dłużej bo i jest więcej wypowiedzeń, dodatkowo święta dzisiaj i dłuższy weekend(sporo osób może mieć wolne), poczekaj do poniedziałku jak nie to zadzwoń i dowiedz się czy w systemie wszystko ok, lecz jeżeli wszystko masz dobrze(zmieściłaś się w czasie) i nie przyszła ci żadna informacja o np. karze tak jak tu wspomniano sms lub telefonicznie, to powinno być ok.

 #340369  autor: wakacje
 11 cze 2009, 11:46
witam

poniewaz w salonie konsultant nie chcial mi udzielic informacji i traktowal jak worek ziemniakow to sie zdenerwowalem :P

Jest taka mozliwosc ?
wypowiedzenia umowy z powodu zmiany regulaminu a potem nastepnego dnia przyjscie do nich i podpisanie tego samego regulaminu

ot tak rozmyslilem sie :)

z gory thx

 #340370  autor: marekzawada
 11 cze 2009, 11:58
ja wypowiedziałem umowe 27 maja i czekałem na potwierdzenia przyjęcia rezygnacji do wczoraj kiedy to postanowiłem się dowiedzieć w BOK plusa co jest grane i co pani mi powiedziała ze jezeli jest przyjęta rezygnacja to nie potwierdzają jej przyjęcia .

 #340378  autor: mendes
 11 cze 2009, 12:36
marekzawada pisze:ja wypowiedziałem umowe 27 maja i czekałem na potwierdzenia przyjęcia rezygnacji do wczoraj kiedy to postanowiłem się dowiedzieć w BOK plusa co jest grane i co pani mi powiedziała ze jezeli jest przyjęta rezygnacja to nie potwierdzają jej przyjęcia .
to skąd będziesz wiedzieć, kiedy nastąpi definitywne rozwiązanie u mowy i numer wygaśnie? :?

 #340381  autor: kalion
 11 cze 2009, 12:39
Jak nie potwierdzają, musisz dostać pisemko z jakim dniem zostaje zaprzestane świadczenie usług i na jakiej podstawie.
Jest taka mozliwosc ?
wypowiedzenia umowy z powodu zmiany regulaminu a potem nastepnego dnia przyjscie do nich i podpisanie tego samego regulaminu.
Nie dziwie się że konsultant nie chciał ci udzielić odpowiedzi na to. Skoro nie akceptujesz ok(masz prawo), zawsze możesz jeszcze przed wygaśnięciem umowy po złożeniu pisma, stwierdzić że po analizie zgadasz się na te warunki(wtedy jest to fair, zgłaszasz i wypowiedzenie zostanie anulowane) lub jak już tak zależy ci na jakimś upuście lub czymś innym, chcesz negocjuj. Ale skoro chcesz zrezygnować i na drugi dzień iść jako nowy klient i podpisać ten sam regulamin co nie zaakceptowałeś to już trochę dziwne. Jednak odpowiem ci tak, że jedyne co może z tego wyniknąć to nałożona zostanie na ciebie kaucja, jak wynika z dotychczasowych informacji(ale mówię to jest każdego indywidualna sprawa, jednak to już jest trochę nie fair zagranie).
Z innej beczki. Czy ktoś jest w stanie wskazać jakiś paragraf mówiący o owych "mitycznych" 7 dniach od terminu płatności rachunku....
Tu stosuje się KC.

 #340396  autor: kulis
 11 cze 2009, 14:03
Witam, mam takie pytanie bo mówiłem znajomej o możliwości zerwania umowy, ale ona nie wie kiedy dostała ten regulamin, bo wyrzua wsyztskie "dodatki" zawsze. Okres rozliczeniowy ma od 1., czyli dostała nowy regulamin na początku maja czy teraz czerwca?? Bo niby rozysłka zaczeła się po 4 maja.

 #340401  autor: Flapss
 11 cze 2009, 14:14
Może "rozsyłka" się zaczęła, ale ja mam ozliczenie do 16, rachunki dostaję około 25, a z ostatnim nie dostałem nowego regulaminu. Zresztą mój ojciec i brat też nie dostali, a mieli ten sam co i ja okres rozliczeniowy.
Z kolei koleżanka ma okres rozliczeniowy do 23 i dostała nowy regulamin.

Mówię, że to chore, bo mogą w zasadzie nie wysłać regulaminu, a później upierać się, że wysłali i termin złożenia wypowiedzenia minął (i nie zdziwiłbym się, gdyby nie okazało się, że praktykują takie coś).

 #340417  autor: mendes
 11 cze 2009, 15:30
Flapss pisze:Może "rozsyłka" się zaczęła, ale ja mam ozliczenie do 16, rachunki dostaję około 25, a z ostatnim nie dostałem nowego regulaminu. Zresztą mój ojciec i brat też nie dostali, a mieli ten sam co i ja okres rozliczeniowy.
Z kolei koleżanka ma okres rozliczeniowy do 23 i dostała nowy regulamin.

Mówię, że to chore, bo mogą w zasadzie nie wysłać regulaminu, a później upierać się, że wysłali i termin złożenia wypowiedzenia minął (i nie zdziwiłbym się, gdyby nie okazało się, że praktykują takie coś).
Nowy regulamin przychodzi wraz z majową/czerwcową fakturą (w zależności od okresu rozliczeniowego) i naprawdę nikt nie musi na niego czekać, tylko może wypowiadać umowę jak najszybciej, tym bardziej, że Play swoja kampanię informacyjną rozpoczął jakoś w połowie maja.

A jeśli ktoś obawia się, że termin na złożenie wypowiedzenia może mu "uciec", to słyszałem, że mają w Plusie coś takiego jak Dział windykacji należności 2607 (601 10 2607) i tam można się dowiedzieć ile ma się do zapłaty i kiedy.

 #340437  autor: bartekfm
 11 cze 2009, 19:19
Mam jedno pytanie.. Umowę z Plusem wymawia się pisemnie? Bo gdzieś czytałem, że elektronicznie wypełnia się wniosek na miejscu.

Jutro jest jedyny dzień kiedy mogę to załatwić (potem wyjeżdżam), dlatego chciałbym to wiedzieć zawczasu

 #340441  autor: baszar
 11 cze 2009, 19:54
Mam jedno pytanie.. Umowę z Plusem wymawia się pisemnie? Bo gdzieś czytałem, że elektronicznie wypełnia się wniosek na miejscu.
Tak - powinno wystarczyć powiedzieć, że rozwiązujesz umowę z powodu nieakceptacji nowego regulaminu, podać swoje dane i numer telefonu, mogą poprosic o dowód osobisty.
Wprowadzaja to do systemu, a Ty dostajesz wydrukowane potwierdzenie z pieczątką i podpisem pracownika. Ważne - jako powód musi być brak akceptaji nowego RŚUT.

ALE,
pracownicy moga nie chcieć współpracować, więc warto mieć ze sobą przygotowane wypowiedzenie w 2 egzemplarzach (wzór sobie znajdziesz np. w tym wątku).
Gdyby stwierdzili, że "system nie działą" - warto zadzwonić do BOKu plusa - możlie, że nagle zacznie działać (czyli warto mieć/pamiętać pluskod 5).

Są jeszcze 2 opcje złożenia wypowiedzenia - wysłanie faksem albo listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

 #340445  autor: kubik
 11 cze 2009, 20:14
można sprawdzić czy system 'działa' - wystarczy mieć 'problem' ze swoim kontem, a po sztucznej wymianie zdań przejść do konkretu w postaci rezygnacji zwzg. na nRŚUT ;o)

Co ja pacze? Operator blokuje aktualizację!

http://facebook.com/OperatorBlokujeAktualizacje

 #340453  autor: elrond
 11 cze 2009, 20:30
kubik, ich system naprawde potrafi zaskakiwać :-D Czego oni już dla premi nie zrobią... 8)

 #340457  autor: Flapss
 11 cze 2009, 20:36
Nowy regulamin przychodzi wraz z majową/czerwcową fakturą (w zależności od okresu rozliczeniowego) i naprawdę nikt nie musi na niego czekać, tylko może wypowiadać umowę jak najszybciej, tym bardziej, że Play swoja kampanię informacyjną rozpoczął jakoś w połowie maja.
Teoretycznie nie musisz czekać, ale możesz się nawet nie doczekać. Już to pisałem, jak jest w moim przypadku - z fakturą majową (25 maja z terminem płatności do 01.06) nie dostałem nowego regulaminu (i nie tylko ja), następną fakturę dostanę dopiero około 25.06 z terminem płatności już w lipcu.
Złożyłem wypowiedzenie umowy ze względu na brak akceptacji nowego RŚUT i jeszcze tego samego dnia dostałem smsa:
"Uwaga! Zlozenie rezygnacji w trakcie trwania umowy skutkuje naliczeniem kary. Aby wycofac rezygnacje - zadzwon do nas pod bezpl nr 2699. Plus"

I jak się uprą to jak im udowodnię, że nie dostałem nRŚUT? Albo oni mi, że dostałem, jeśli chodzi ościsłość.
W każdym razie, jak się będą upierali, to nie będę się z nimi szarpał, do końca umowy zostało mi jeszcze 6 miesięcy, a na dwóch pozostałych numerach umowy już się pokończyły, więc te dwa i tak od nich wycofam, a z tym jednym poczekam... i też ucieknę, ale już do nich nigdy nie wrócę, co obecnie rozważałem, bo chodziło mi tylko o to, żeby wszystkie trzy umowy kończyły się jednocześnie.

 #340459  autor: bartekfm
 11 cze 2009, 20:39
Nie zamierzam się z nimi bawić w kotka i myszkę.. Jeżeli stwierdzi, że system nie działa, poproszę o imie i nazwisko..

Pójdę na pocztę i wyślę dwa pisma - jedno do Plusa, drugie do UOKiK. Nie będą ze mnie barana robić.

 #340465  autor: elrond
 11 cze 2009, 21:05
bartekfm, jak będą problemy to zadzwoń z salonu do BOK, zrób im obciach przy klientach to zmiękną. Bez zabawy w kotka i myszkę.

Tak się zastanawiam, ilu różnych pracowników Plusa czyta ten temat? :) Może nawet pan Bauc tu był...? Pozdrawiam... naprawde :)
Ostatnio zmieniony 11 cze 2009, 21:11 przez elrond, łącznie zmieniany 1 raz.

 #340467  autor: baszar
 11 cze 2009, 21:09
Flapss pisze: I jak się uprą to jak im udowodnię, że nie dostałem nRŚUT?
Nie wydaje mi się aby nie można było wypowiedzieć ze względu na brak akceptacji nowego RŚUT, jesli się nowego RŚUT pocztą nie dostało. Bo gdzie jest napisane, że _dopiero_ wtedy można? AFAIK nigdzie.
Regulamin sie zmiania i dlatego można wypowiedzieć.

A w drugą stronę?
Flapss pisze: Albo oni mi, że dostałem, jeśli chodzi ościsłość.
No to już zależy od zaciekłości stron - ale teoretycznie można "kosztować uroków systemu sądowniczego" przez kilka lat.
  • Strona 34 z 54
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 54
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 54