• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #337777  autor: Rezo
 28 maja 2009, 13:01
Zastanawia mnie taka rzecz.

Niedawno orange a teraz heyah automatycznie zmienia taryfę swoim użytkownikom.

Wszystko w porządku jeśli jest to zmiana na taryfę korzystniejszą.

Co wtedy, jeśli zajdzie sytuacja, że operator w przyszłości zmieni taryfę użytkownikowi na gorszą bez pytania o jego zgodę?

Czy jest to wogóle zgodne z prawem? Czy przypadkiem nie powinno być tak że to użytkownik sam powinien decydować o zmianie swojej aktualnej taryfy na nowszą?

przecież kupując zestaw startowy decydujemy się na określone warunki oferty. I nie mam tu na myśli promocji tylko stałą stawkę.

 #337783  autor: In.ka
 28 maja 2009, 13:58
gregor85 nie badzo rozumiem, co tzn "automatycznie zmiana". Operator nie zleca takiej zamiany za Twoimi plecami/oczywiście, jak zawsze tak może się zdarzyć -ale są to incydentalne syt. zw z jakimś problemem tech./
Op nie może zmienić Twojego planu bez Twojej zgody, wiedzy i zlecenia-chyba że w jakimś regulaminie zastrzega sobie do tego prawo. Nie znam regulaminów Heyah, ale w Orange nie ma takiego zapisu./czyt. :ja nic o takim nie wiem :wink: /

 #337793  autor: Pawrzes
 28 maja 2009, 14:22
To jest pre-paid, nie wiąże umowa użytkownika z klientem który w każdej chwili może odejść jeśli nie zaakceptuje wyższych cen za usługi. Kupując starter jeśli w nim podane są ceny to one są takie jakie obowiązywały w dniu produkcji materiałów, aktualny cennik jest dostępny u operatora (strona www, biuro obsługi itp.)

Pozdrawiam

 #337796  autor: Rezo
 28 maja 2009, 14:30
In.ka : Spróbuje wyjaśnić to lepiej na przykładzie dzisiejszego newsa o nowej heyah.

Ktoś np kupił sobie sobie 2 miesiące temu starter heyah dla równej taryfy, w której płacił 44gr za minute.
Dziś takiemu użytkownikowi automatycznie zmieniana jest m.in. stawka za minute do 29gr (79 play). Tak więc zmianie wg mojej oceny ulega cała taryfa (coć niektórzy nazwą to tylko aktualizacją)

W tym przypadku każdy się ucieszy bo zmiany są na lepsze.

Dostrzegam jednak teoretyczną sytuację w której np za rok heyah albo inna sieć (jest to bez znaczenia) ogłosi: "dziś wprowadzamy nową taryfę: minuta do wszystkich 50gr. Zmiana taryfy nastąpi automatycznie" Myślę że nie będzie wiele osób zadowolonych.

Zawsze myślałem że podstawowa stawka w taryfie jest stała - przecież nie jest to promocja, która kiedyś zostanie wycofana.

Co do orange to też zmienili podstawowe stawki w popie i orange go automatycznie. Rzeczywiście jedyne co nam pozostaje to czytać regulaminy i sprawdzać czy operator zastrzega sobie prawo do zmienienia stawki podstawowej.
Jedynie w play użytkownik decydował o przejściu ze starej taryfy na play fresh - wysyłając określony kod.
Moim skromnym zdaniem w każdym przypadku zmiany taryfy to użytkownik powinien decydować czy ją zmieni czy pozostanie przy starej...

 #337798  autor: In.ka
 28 maja 2009, 14:34
gregor85, mylisz pojęcia - nie piszesz o zmienie planu taryfowego ale o zmienie cennika usług wewnątrz konkretnego planu -a do tego op zastrzega sobie prawo w regulaminie.
Plan pozostaje ten sam.
Co wtedy, jeśli zajdzie sytuacja, że operator w przyszłości zmieni taryfę użytkownikowi na gorszą bez pytania o jego zgodę?
Kazdy plan t. ma charakterystyczne dla siebie usługi, które wpłyneły na wybór Użytkownika-zdecydował sie na ten konkretny plan taryfowy z jakiegoś powodu-trudno więc mówić tu o obiektywnie korzystniejszym planie.
Stawka za połączenie to nie jest jedyny czynnik który charakteryzuje określoną taryfę: są to jeszcze usługi.
To Uzytkownik decyduje czy chce płacić 60 czy 29 i operator nie ma prawa mu narzucać mu "korzystniejszego" wg siebie planu.
Są osoby, które mimo droższych połączeń chcą pozostać przy planie ze wzgl. na jakąś korzystną dla nich usługę-i mają do tego prawo.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 14:41 przez In.ka, łącznie zmieniany 1 raz.

 #337800  autor: Rezo
 28 maja 2009, 14:40
w takim razie pre paid wcale nie jest taki "różowy" jakby się mogło wydawać. Całe szczęście że mamy teraz możliwość przenoszenia numerów na kartę i w razie czego można wybrać korzystną dla siebie ofertę u innego opa.

dzięki za wyjasnienie :)

 #337806  autor: In.ka
 28 maja 2009, 14:48
proszę uprzejmie :-)
gregor85 pisze:w takim razie pre paid wcale nie jest taki "różowy" jakby się mogło wydawać. Całe szczęście że mamy teraz możliwość przenoszenia numerów na kartę i w razie czego można wybrać korzystną dla siebie ofertę u innego opa.
Dokładnie-konkurencja na rynku jest dla klientów korzystna, a prepaid nie zobowiązuje /w wiekszości przyp./ :-)
Dużo łatwiej jest zmienić regulaminy prepaidów, dlatego w dużo bardziej restrykcyjnych ofertach abo jest najczęsciej stawka podstawowa i zamiast zmiany stawki operator proponuje zgodny z regulaminem, swoisty tuning planów oferując pakiety (płatne /darmowe->tzw. "prezenty") obniżających koszty połączeń- nie ingerując w cennik usług podstawowych-np. przy zmianie kwoty zobowiązania. Taki myk :wink:

/ad. zmiany regulaminu-Play prowadzi obecnie swoją "kampanię informacyjną", ale istotne przy zapisie w prawie telekom.jest to, że Abonent nie będzie mógł rozwiązać umowy bezkarnie, gdy zmiana regulaminu nie jest dla niego niekorzystna/np. zmiana cennika, który jest integralną cześcią zaakceptowanego przy podpisywaniu umowy regulaminu/, gdy jest spowodowana czynnikami niezależnymi od operatora /np. zmiana polskiego prawa/, albo kiedy zmiana w regulaminie wynika z nakazania usunięcia niekorzystnych dla Abonenta klauzul w regulaminie i umowie/ np. gdy złamał prawo wprowadzając jakiś zapis i musi się z niego wycofać/