• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #337330  autor: user_delete10
 25 maja 2009, 21:30
Czy jest możliwość wycofania rejestracji numeru na kartę w Orange? Coraz bardziej skłaniam się do zmiany operatora jednak ze różnych względów,nie tylko opłacalności biorąc pod uwagę nr.z jakimi się kontaktuję,ale też inne czynniki.Gdybym tak wyrzucił ten nr.po prostu nie chcę żebym tam widniał niepotrzebnie u nich.Wyrzucam nr.to i swoje dane od nich.Jest taka możliwość w salonie,identycznie jak z rejestracją?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2009, 21:45 przez user_delete10, łącznie zmieniany 1 raz.

 #337337  autor: In.ka
 25 maja 2009, 22:01
Możesz przerejestrować ale nie "wyrejestrować". Kiedy nie będziesz już korzystał z nr po jakimś czasie /zależy też jak długo jest jeszcze ważny/ numer zostaje usuniety.
Gdybym tak wyrzucił ten nr.po prostu nie chcę żebym tam widniał niepotrzebnie u nich
ale czego się obawiasz? nikt nie będzie Cię agitował, dysponował Twoimi danymi, krał za zmianę operatora ...whoreva :wink:

Wypełniając kartę rejestracyjną dobrowolnie podpisałeś się pod słowami. Wczytaj się w nie :
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie do celów związanych z realizacją umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w systemie przedpłaconym dotyczącej numeru
telefonu wskazanego powyżej. PTK Centertel sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Skierniewicka 10A, 01-230 Warszawa jako
administrator moich danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie gwarantuje zachowanie ich w poufności, z
wyjątkiem sytuacji przewidzianych przepisami prawa, gwarantuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich
poprawiania zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133 z 1997 r. poz. 883 z
późn. zm.). Podanie danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie jest dobrowolne.

 #337421  autor: user_delete10
 26 maja 2009, 15:24
Owszem zgodziłem się,ale w momencie kiedy rezygnuję z ich usług,wyrzucając SIM to cofam swą zgodę na przetwarzanie moich danych,przynajmniej taki mam zamiar,bo w tym momencie i tak byłbym u nich człowiekiem widmo,który nie istnieje,bo tego nr. nie byłoby już.A po wyłączeniu całkowitym nr.sami powinni mnie wyrzucić z bazy.

 #337509  autor: corner
 26 maja 2009, 20:49
Zgodnie z tymi wszystkimi paragrafami cytowanymi wcześniej - masz w każdej chwili możliwość usunięcia tych danych. Na pewno trzeba to zrobić w formie pisemnej i jakoś im to dostarczyć.

 #337547  autor: In.ka
 26 maja 2009, 22:35
A po wyłączeniu całkowitym nr.sami powinni mnie wyrzucić z bazy.
Jaką "bazę" masz na myśli, feniks? Inaczej: z jakiego powodu chcesz się "wyrejestrowac"?


Jesli "wyłączenie całkowitym" nazywasz wygaśniecie umowy o św usług tel* -czyli dezaktywację numeru i usunieciu go z HRL-operator nie ma prawa zarządzać Twoimi danymi do celów związanych z realizacją umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Do innych celów-nie ma prawa.
wyrzucając SIM to cofam swą zgodę na przetwarzanie moich danych
A skąd pomysł, ze coś cofasz? Wyrzucasz kartęSIM, palisz ją, topisz, zjadasz na kolację -cokolwiek ->ale nr zostaje wyłączony, kiedy mija okres pasywny = rezygnujesz/rozwiazujesz Umowę o świadczeniu usług telekomunikacyjnych jaką zawarłeś w momencie aktywacji karty.
Kończy się umowa - operator nie ma prawa nimi dysponować, co masz zagwarantowane właśnie na podst. przepisów/regulaminów zawieranych umów.
Dla ścisłości należy jednak dodać, ze zgodnie z prawem Operatora obowiązuje retencja danych czyli: (Dz.U. z 2004 r.Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) "Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej lub dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przetwarzający dane transmisyjne dotyczące abonentów i użytkowników końcowych jest obowiązany, z uwagi na realizację przez uprawnione organy zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, dane te przechowywać przez okres 2 lat."
*Umowa o św usług tel.->
§ 31
3. Wygaśnięcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych następuje wraz z upływem okresu pasywnego.
4. W dniu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Operator zaprzestaje świadczenia Użytkownikowi usług telekomunikacyjnych i wyłącza kartę SIM Użytkownika z sieci



corner pisze:Zgodnie z tymi wszystkimi paragrafami cytowanymi wcześniej - masz w każdej chwili możliwość usunięcia tych danych
na podstwie których konkretnie "paragrafów" wyciągnąłeś te wnioski, corner?
Na pewno trzeba to zrobić w formie pisemnej i jakoś im to dostarczyć.
Ok -w formie pisemnej-a co to pismo ma wg Ciebie zawierać? Jaka ma być jego treść?/->do czego sie odnosić/
Oczywiście możemy złożyć pismo -jakiejbądź treści- jeśli mamy taki kaprys, ale jesli piszemy wniosek powinien on mieć jakąś podstwę, np.:reklamacja/skarga -jest wyrazem niezadowolenia z usług świadczonych przez opa...a tu: czego ma dotyczyć pismo?
Więc zamim zmarnujemy kartkę zastanówmy się jakie mamy oczekiwania? co konkretnie chcemy osiągnąć?

Ale trochę Cię rozumiem, wszak forma pisemna ma przecież większą sz-moc: sama czasem lubię sobie wysłać coś na Skierniewicką - wnioski pisane wierszem na pistacjowym papierze rozpatrywane są w trybie przyspieszonym..ba! potrafię przewidzieć odpowiedz na nie ;)

Chrońmy jednak lasy, nie produkując niepotrzebnie makulatury.
...a w Cieszynie jest dobra pizza :P





/Qrcze, przez to feniksowe "wyrejestrowanie" naszła mje taka refleksja że tak jakoś mamy, że lubimy w coś wchodzić i wychodzić naiwnie sądzac, ze nie pozostawi to na nas/na kimś ani śladu: ot pojawić się i zniknąć-zetrzeć gumką myszką swoje pojawienie się. Ale tak nigdy sie nie da. Coż, życie...ale tyś pewnie młodziutki feniks -możesz tego nie wiedzieć :wink: /

 #337570  autor: corner
 27 maja 2009, 00:03
In.ka pisze:na podstwie których konkretnie "paragrafów" wyciągnąłeś te wnioski, corner?
No jakoś tak na chłopski rozum:

Art. 23, pkt 1 Ustawy o ochronie danych osobowych:
1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie
dotyczących jej danych.
3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest
jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem
umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,

A PTK Centertel napisał, że:
Podanie danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie jest dobrowolne.


Skoro jest dobrowolne, a brak podania tych danych nie uniemożliwia wykonania umowy, to znaczy, że możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. No i pewnie będzie tak jak z bankami - niby zgoda zostanie wycofana, ale część informacji zostanie w bazach u operatora.

Skoro zgodę wyrażałaś na piśmie, wycofanie najlepiej też zrobić na piśmie (no ale tutaj to sam nie wiem).

Nie znam się na prawie ;).

 #337589  autor: Lazz
 27 maja 2009, 09:52
Kiedyś miałem takie same wątpliwości jak fenix189 i napisałem do nich maila (Orange), w odpowiedzi dostałem, że po dezaktywacji numeru dane są kasowane przez operatora. In.ka ma racje :)

 #337598  autor: Eon
 27 maja 2009, 10:29
Lazz pisze:... po dezaktywacji numeru dane są kasowane przez operatora. In.ka ma racje :)
nie do końca im wierze w te kasowanie danych. Znam kilka przypadków ( u roznych operatorów ) gdzie po zakupie NOWEJ karty SIM, po aktywacji okazywało sie ze ta karta a własciwie ten nr.tel. jest juz na kogoś zarejestrowany tzn. był na kogos zarejestrowany w poprzednim życiu ;) a po wyłaczeniu numeru ponownie trafił do puli nowych kart SIM i to z danymi poprzedniego użytkownika ! i potem nowy uzytkownik czyli ja mam tez spore problemy bo nie chcieli mi zarejestrowac na moje dane bo poprzedni musi sam sie wyrejestrowac itd, itp. i potem znowu tłumaczenia, pisma i wyjasniania. Wiec wcale sie nie dziwie ze fenix189 chce na wszelki wypadek wyrejestrowac swoje dane bo potem jego numer z danymi moze trafic do nowego uzytkownika np. jakiegos mafiozo ;)

 #337638  autor: In.ka
 27 maja 2009, 15:56
corner pisze:Nie znam się na prawie ;).
Nie musisz, ponieważ przepisy, regulaminy nie są dla prawników /... tja 8) /, ale dla tzw. zwykłych obywateli/użytkowników- przede wsz dla nich powinny być czytelne.
Ale jak sam się przekonałeś nie trzeba znać się na prawie, żeby wydedukować pewne kwestie, na "chłopski rozum".
I powiem Ci corner, że masz rację, ponieważ "przetwarzanie"-> to również usuniecie-koniecznie jednak w trakcie trwania umowy czyli gdy numer jest jeszcze żywy.
Pomysł Feniksa jest dla mnie odrobinę nie zrozumiałym, bo nie mam złudzeń, że podając swoje dane komukolwiek-tylko teoretycznie mam do ich "przetwarzania" wyłączne prawo /patrz->Twój przykład z bankiem/.
I jesli np. miałabym działać zgodnie z polityką firmy, zamiast zadawać swoje natrętne pytanie" a po co?" powinnam grzecznie powiedzieć: oczywiście, jeśli Pan sobie życzy ...i wymysleć jakiś sposób na spełnienie oczekiwań Klienta. 8)
Sytuacja jest nieco absurdalna, ponieważ w Karcie Rejestracyjnej jest uściślony okres "przetwarzania" danych "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie do celów związanych z realizacją umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w systemie przedpłaconym dotyczącej numeru telefonu wskazanego powyżej."
Kiedy więc umowa wygasa/ usługi nie są świadczone/ -> dane nie są przetwarzane. Dlatego tak istotne jest dla mnie czemu realnie ma służyć feniksowi usunięcie danych na numerze, który ma i tak zniknąć z HRL.
Jeśli świadomość, ze wymazano teinfo wpłynie pozytywnie na jego komfort psych.- faktycznie dla spokojnego snu może poprosić o ich "przetworzanie" w ramach świadczonych usług=czyli usunięcie. Ale wiem, że usługodawca można się zarzekać, ze moje dane zostały usunięte - ja jednak nie jestem w stanie tego zweryfikować.
Bo jesli np. feniks chce się "wyrejestrować" ponieważ coś przeskobał korzystając z tel. to z odpowiednim nakazem "przetworzone"/w tym wypadku usunięte/ wcześniej dane zostaną cudem odzyskane.
Dlatego nie wierzę w magiczną moc przycisków delete.
Z kolei jesli chce po prostu żeby zniknęły z "bazy" /czymkolwiek w jego rozumieniu jest baza/ wystarczy, ze doprowadzi do rozwiązania umowy o św usł tel.

Podsumowując: jeśli czujesz taką potrzebę Feniks, zgodnie z sugestią cornera, możesz wysłać prośbę u usunięcie Twojego imienia/nazwiaska/adresu zam./peselu i nr dowodu os. z numeru z jakiego korzystasz. Nie ma co prawda formularza na "wyrejestrowanie" , ale możesz skorzystać z Formularza Zleceń Prepaid-jaki jest dostępny w kazdym salunie .Pamiętaj żeby podać dane takie jak w formularzu rejestracyjnym+ nr tel i nr karty SIM/. Podpisz się pod tym wnioskiem/formularzem czytelnie i zostaw w salonie/wyślij na adres:
Polska Telefonia Komórkowa Centertel sp. z o. o.
Ul. Skierniewicka 10 a, 01-230 Warszawa
z dopiskiem: Dział Reklamacji.

Lazz
Trochę In.ka ma rację…a trochę jej nie ma :wink:
Widzisz, wszystko da się obejść i jeśli się uprzemy i działamy zgodnie ze wszystkimi przepisami i regulaminami-możemy zrealizować zamierzony cel /dlatego ciągle zadaję to natrętne pytanie ”czemu ma to służyć”=o co Ci tak naprawdę chodzi/.
Odpowiedz jaką otrzymałeś z BOK w gruncie rzeczy nie jest odpowiedzią na pytanie Feniksa
Takie jest standardowe postępowanie-i ma ono po prostu ułatwić wszystkim życie.

Gdybym była na miejscu Feniksa i uparła się, ze numer formalnie ma nie mieć przypisanych moich danych poszłabym do salunu i wypełniła formularz przerejestrowania. Na formularzu konieczna jest zgoda poprzedniego użytkownika In.ki.
Wypełniam Formularz Przerejestrowania Nr Prepaid i złączam do niego Kartę Rejestracyjną wypełnioną na fikcyjne dane.
Minimum jakie jest niezbędne do rejestracji numeru to imię i nazwisko, numer telefonu, podpis - nie są potrzebne szczegółowe dane jak PESEL czy adres zamieszkania.


Eon

Numer który powraca do sprzedaży jako nowy starter nie powinien mieć przypisanych danych poprzedniego użytkownika. Jeśli zdarzyła Ci się taka sytuacja-był to najpewniej jakiś błąd…takie syt. zdarzają się niezmiernie rzadko-....ale się zdarzają-nie ma doskonałych systemów.
Jednak nawet jeśli nowy starter byłby zarejestrowany na X nikt nie udostępni informacji dot. poprzedniego właściciela nowemu użytkownikowi. Kontaktując się z BOK i podając PUK i dane jakiejś osoby można uzyskać co najwyżej potwierdzenie lub zaprzeczenie tego, czy na takie dane jest zarejstrowany nasz numer– wiec mafiozo Feniksowi nie grozi. :wink:

 #337646  autor: nav
 27 maja 2009, 16:32
In.ka pisze:Jednak nawet jeśli nowy starter byłby zarejestrowany na X nikt nie udostępni informacji dot. poprzedniego właściciela nowemu użytkownikowi. Kontaktując się z BOK i podając PUK i dane jakiejś osoby można uzyskać co najwyżej potwierdzenie lub zaprzeczenie tego, czy na takie dane jest zarejstrowany nasz numer– wiec mafiozo Feniksowi nie grozi. :wink:
jakby ktos sie uparl dane mozna sprawdzic w orange online gdzie jest podane imie nazwisko i adres wlasciciela
ale faktycznie w przypadku Eon, musial to byc blad systemowy i raczej trzeba by bylo miec duzo 'szczescia' zeby ta sytuacja pojawila sie ponownie ...

 #337657  autor: In.ka
 27 maja 2009, 17:26
Nav,mało prawdopodobne:
-poprzedni użytkownik też musiłby rejestrować się na stronie orange.pl...ale załóżmy, ze się rejestrował->
- dostęp do strony użytkownika numeru ma osoba, która zna jej hasło/ loginem jest numer tel/....ta nie zna ale jest możliowść odzyskania hasła->
-skorzysta z tej pomocy : kontakt z BOK albo zakładka przypomnij hasło- pojawia się pytanie pomocnicze...założmy, że cudem zna odpowiedz na jakieś banalne pytanie ->
-system wygeneruje hasło, ale zostaje ono przesłane na numer który jest przypisany konkretnej karcie SIM-a ta jest zmieniona, więc hasło nie dotrze
-założmy jednak, ze dotarło /bo nie jestem w 100% pewna tego co wyżej/-w formularzu rejestracyjnym na stronie nie są podane dokładne dane użytkownika numeru ale dane rejestracyjne jakie wypełnia sie na stronie orange.pl-a to coś zupełnie innego niż rejestracja numeru a jaką nam chodzi.
W formularzu na orange pl podajesz tylko imię, login, adres @, pytanie pomocnicze do konta.

...jesli gdzieś się pomyliłam proszę mję sprostować :-)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 17:40 przez In.ka, łącznie zmieniany 2 razy.

 #337660  autor: nav
 27 maja 2009, 17:34
In.ka pisze:W formularzu na orange pl podajesz tylko imię, login, adres @, pytanie pomocnicze do konta
tak zgadza sie sama podajesz tylko to ale jesli karta jest zarejestroana w orange online w zakladce podsumowanie masz 'swoje dane'
'Na tej stronie sprawdzisz swój adres do korespondencji, masz także możliwość jego modyfikacji. Tu zmienisz również hasło dostępowe do konta na portalu lub kod abonencki.'

ale mowie ze to juz trzeba by bylo miec niezle 'szczescie' zeby trafic na dane poprzedniego wlasciciela ;)

 #337666  autor: In.ka
 27 maja 2009, 17:50
W abonamencie aby uzyskac swoje dane system domaga się kodu abonenckiego. Informacje te są też dostępne w historii zamówień->zakładając, że te zamównia były robione: imię nazwisko adres -> przy założeniu, że osoba która składała zamówienie podała te same dane, które były wpisywane w Kartę Rejestracyjną /przesyłkę można wysłać na dowolny adres -jej odebranie wymaga naturalnie autoryzacji kodem przesłanym na adres @/ :lol:
...itd itd
czyli przy 157 założeniach teoretycznie się da :wink:

 #337704  autor: Vieslav
 27 maja 2009, 20:48
A co, gdyby wysłał pismo o treści: "Nie wyrażam zgody na dalsze przetwarzanie moich danych osobowych"? :roll:

 #337740  autor: In.ka
 27 maja 2009, 23:53
Mulder pisze:A co, gdyby wysłał pismo o treści: "Nie wyrażam zgody na dalsze przetwarzanie moich danych osobowych"? :roll:
I...?
To nie wystarczy-musi byc jakiś ciąg dalszy.
W prawdzie usuniecie danych jest ich przetwarzaniem/na jakie przecież właśnie nie wyrażasz zgody/, ale w tej syt. jest zgodne z prawem /art.23, pkt 1 Ust. o odo/.
Ważne jest dodanie informacji czego oczekuje związku z tym, ze nie wyraża zgody/gdyby wybierał się na wojnę w tej kwestii warto wyposażyć się art. 32 ust. 1 pkt 6 ->Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
/.../żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
/

...ale znowu kołacze mi się po głowie pytanie "po co"/ to silniejsze ode mnie :lol: /.-jesli zamierza zrezygnować z numeru i spuścić go do kanału...

Zanim wyprodukujemy tony makulatury polecam do poduszki Rok 1984 Orwella i odp. na pyt "po co?" :wink:

 #337896  autor: user_delete10
 28 maja 2009, 20:20
Byłem w salonie,tam pani była troszeczkę mało oświecona,podszedł pan i szybką gadaniną oświadczył,że gdy tylko nr.wygasa wszystko idzie do kosza na amen i nie ma ani numeru ani danych,a to,że być może za 3 lata będzie on znów w kiosku za rogiem nie jest pod niczyją kontrolą i taka możliwość istnieje.Z internetowego BOKu odp.mi natomiast,że można złożyć pismo do nich i na moją prośbę dokonają wyrejestrowania. No ale w moim przypadku chodzi o to,że nr.prędzej czy później pójdzie do kosza,więc wszystko załatwi się samo.