Deflorator pisze:Witajcie
Czy ktoś wie jak jest podstawa prawna (Prawo Telekomunikacyjne czy coś) co gwarantuje mi prawo do zachowania numeru po wygaśnięciu usługi.
W momencie gdy aktywowałeś numer w sieci, zaakcpetowałeś poniższy regulamin
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary ... 534656.pdf
§ 31 pkt 3:
Wygaśnięcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych następuje
wraz z upływem okresu pasywnego.
gdzie:->
okr. pasywny - rozpoczynający się po zakończeniu okresu aktywnego,
wskazany na zdrapce lub w inny sposób podany do wiadomości Użytkownika
czas określony w miesiącach lub dniach, w którym Użytkownik może
przyjmować połączenia, a także inicjować połączenia z numerami
alarmowymi i bezpłatnymi
Po upływie tego czasu numer najpierw zostaje usunięty z systemów bilingowych /obsługujących połączenia, doładowania, plan taryfowy/.
Do 14 dni ciągle jest aktywny w HLR /ma prawo logować się do sieci/, po czym zostaje usunięty i po około 6 miesiącach /w przybliżeniu/ wraca do puli numerów jako nowy starter.
Rejestracja numeru nie chroni go przed tą procedurą.
Mogę też wystąpić o aktywacje karty z tym numerem w innej sieci, ale nie wiem czy mam do tego prawo.
Musiałbyś ten numer przenieść do innej sieci-a jego nie ma. Po usunieciu z HRL taki numer nie istnieje.