• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #30336  autor: bigman
 14 lis 2005, 19:30
Mi naliczali przez prawie dwa lata ze wzgledu na zly okres rozliczeniowy (spoznialem sie zwykle do tygodnia). Przed podpisaniem cyro poinformowano mnie (w salonie firmowym, tam gdzie podpisywalem) ze istnieje mozliwosc przesuniecia okresu rozliczeniowego. Po podpisaniu pokazali mi "takiego wala". Dolaczam sie do tych co twierdza ze Plus robi ludzi w ch..ja. Robil i bedzie robic bo to zlodziejska firma. Nie przekonuja mnie argumenty typu "pisz reklamacje do skutku to uznaja", choc ponododno daje to niezly skutek. Ja pisalem 3-4 razy o przesuniecie i "nie czuli sie obowiazani zmienic tego okresu bo zadne prawo nie mobilizuje ich do swiadczenia takiej uslugi". W ciagu calego cyro bylem w plecy okolo 100 zl i stwierdzilem ze nigdy wiecej tej sieci, nawet jakby rozmowy mieli po 1 grosz. Zapewne i tak zaraz znajda sposob by zedrzec z abonenta. W tej sieci jest fajnie... ale tylko do pierwszej reklamacji. Pozniej zaczynaja sie schody. Ponoc klient biznesowy jest traktowany lepiej - nie wiem, ja bralem abo indywidualny.

To tylko moja sugestywna opinia po 4 latach doswiadczenia w tej sieci (dwa rozne numery abo). Na prawde wole Orange ktore nie chcialo obnizyc cen po wejsciu do Polski (to nie do Ciebie tomaszek - no offence ;) ). W Orange przynajmniej istnieje jakis kontakt pomiedzy klientem a operatorem, i to nie na zasadzie "operator zawsze ma racje".

 #30646  autor: xlord
 16 lis 2005, 14:33
Ladne kwiatki, a ja glupi zastanawialem sie nad przenosinami do Plusa. Z kombinatorami nie chce miec nic wspolnego.

Pozdrawiam

 #31911  autor: stz
 25 lis 2005, 18:19
Ja od trzech lat się spóźniam z rachunkami i jeszcze żadnych odsetek ani opłat mi nigdy nie naliczyli. Moje spóżnienia wynoszą 7-10dni. No i jeszcze za każdym razem dostaję sms-a z podziękowaniami od Plus Gsm za dokonanie wpłaty.

 #31913  autor: kalin
 25 lis 2005, 18:36
Jednym slowem szczesciarz z Ciebie :wink:

 #31914  autor: stz
 25 lis 2005, 18:39
Trudno powiedzieć. Mój kolega z pracy płaci terminowo, bo ma zlecenie stałe w swoim banku, ale podziekowania sms-em za dokonanie wpłaty nie dostaje.

 #31915  autor: stz
 25 lis 2005, 18:39
Może nie chcą mnie drażnić, bo moje rachunki wynoszą minimum 80 zł miesięcznie.

 #31924  autor: D@rio
 25 lis 2005, 20:28
bigman pisze:Mi naliczali przez prawie dwa lata ze wzgledu na zly okres rozliczeniowy (spoznialem sie zwykle do tygodnia). Przed podpisaniem cyro poinformowano mnie (w salonie firmowym, tam gdzie podpisywalem) ze istnieje mozliwosc przesuniecia okresu rozliczeniowego. Po podpisaniu pokazali mi "takiego wala". Dolaczam sie do tych co twierdza ze Plus robi ludzi w ch..ja. Robil i bedzie robic bo to zlodziejska firma. Nie przekonuja mnie argumenty typu "pisz reklamacje do skutku to uznaja", choc ponododno daje to niezly skutek. Ja pisalem 3-4 razy o przesuniecie i "nie czuli sie obowiazani zmienic tego okresu bo zadne prawo nie mobilizuje ich do swiadczenia takiej uslugi". W ciagu calego cyro bylem w plecy okolo 100 zl i stwierdzilem ze nigdy wiecej tej sieci, nawet jakby rozmowy mieli po 1 grosz. Zapewne i tak zaraz znajda sposob by zedrzec z abonenta. W tej sieci jest fajnie... ale tylko do pierwszej reklamacji. Pozniej zaczynaja sie schody. Ponoc klient biznesowy jest traktowany lepiej - nie wiem, ja bralem abo indywidualny.

To tylko moja sugestywna opinia po 4 latach doswiadczenia w tej sieci (dwa rozne numery abo). Na prawde wole Orange ktore nie chcialo obnizyc cen po wejsciu do Polski (to nie do Ciebie tomaszek - no offence ;) ). W Orange przynajmniej istnieje jakis kontakt pomiedzy klientem a operatorem, i to nie na zasadzie "operator zawsze ma racje".
Dla klienta biznesowego w Plusie jest mniej wiecej podobnie ;-) no chyba ze ten klient ma ponad 5 aktywacji i rachunki na kosmiczne sumy ktore oplaca ;) A tak w ogole do rzeczy... mozesz powiedziec jak wyglada ten kontakt pomiedzy Orange i klientem i jak on sie odbywa? :) ...bo bardzo mnie zaciekawiles teraz ;)

P.S
Wlasnie niedlugo sam bede skladal reklamacje z prosba o przesuniecie okresu rozliczeniowego :D ;) ...sam jestem ciekaw jak mi rozpatrza ;)

 #31927  autor: D@rio
 25 lis 2005, 20:36
stz pisze:Ja od trzech lat się spóźniam z rachunkami i jeszcze żadnych odsetek ani opłat mi nigdy nie naliczyli. Moje spóżnienia wynoszą 7-10dni. No i jeszcze za każdym razem dostaję sms-a z podziękowaniami od Plus Gsm za dokonanie wpłaty.
A wiec tak... jesli chodzi o SMSy z informacja o zaksiegowaniu wplaty lub wystawieniu nowej faktury jest to usluga InfoPlus ktora sie aktywuje z poziom E-BOK. Dlatego Twoj takich wiadomosci nie dostaje.

Natomiast co do Ciebie: nie naliczyli Ci zadnych karnych odsetek ani prowizji poniewaz oplacasz faktury jak sam napisales po 7 - 10 dniach od czasu miniecia terminu. A wiec miescisz sie w tych dnia pomiedzy starym i nowym okresem i chociazby z tego tytulu nie naliczaja Ci oplaty za popularna usluge "MSR" i wielu innych rzeczy czy nie blokuja telefonu. Ale takie zachowanie nie jest dobre poniewaz gdy przyjdzie do przedluzenia umowy (wymiana telefonu badz skorzystanie z innych lojalnosciowych przywilejow) to sadze ze albo bedzie to bardzo ograniczone ofertowo albo wrecz nie bedzie chciala z Toba przedluzyc umowy :)

 #31948  autor: Bartosz
 26 lis 2005, 07:01
z Twoim miniumu to nie potrzebnie się wychylasz bo to jest ciut więcej niż średni dochód z abonenta - zrozumiałbym gdyby to było ponad 1000 zł (wtedy można z nimi dyskutować :mrgreen: i nie bardzo naciskają jak te rachunki się powtarzają ) ale 80 8)

pozatym ostatnio bardzo pilnują tych którzy się spóźniają - widocznie dużo ludzi nie płąci stąd ich czujność

pozatym pod tym względem uważam iż w ERA jest najlepsza - plus dolicza sobie kilka zł a idea/orange natychmiast wyłącza tel. - a ERA czeka (jeżeli jest to Klient który jest ich abonentem od dłuższego czasu i rachunki ma powyżej średniej)

 #31988  autor: bigman
 26 lis 2005, 14:26
D@rio pisze: Dla klienta biznesowego w Plusie jest mniej wiecej podobnie ;-) no chyba ze ten klient ma ponad 5 aktywacji i rachunki na kosmiczne sumy ktore oplaca ;) A tak w ogole do rzeczy... mozesz powiedziec jak wyglada ten kontakt pomiedzy Orange i klientem i jak on sie odbywa? :) ...bo bardzo mnie zaciekawiles teraz ;)
Podam przyklady zalatwiania spraw:

1) Poczta glosowa.
Problem: nie dzialalo mi oddzwanianie do nadawcy od okolo roku (jak przeszedlem z Nowej Idei Optima na Jedna Idee).
- zadzwonilem do BOK-u, przedstawilem problem. Konsultant na poczatku mial problem ze zrozumieniem o co mi chodzi, zaczal wyjaniac jak korzysta sie oddzwaniania, wytlumaczylem jednak jakie komunikaty slysze przy probie oddzwonienia, zapisal i zglosil problem
- na nastepny dzien dostalem sms-a z przeprosinami ze obecnie trwa migracja z Idei na Orange, i ze postaraja sie wlaczyc jak najszybciej poczte (bylo to pod koniec wrzesnia, jak wszedl Orange)
- zadzwonilem znow do BOK i poinformowalem ze moj problem wystepuje od roku a wczesniej po prostu nie chcialo mi sie go zglaszac, przyjeli zgloszenie i prosili czekac na odpowiedz
- po okolo godzinie oddzwoniono do mnie i poinformowano ze mialem ustawiona zla platforme (niby dla prepaidu) ale juz przestawili i prosili sprawdzic czy teraz jest OK. Poinformowali przy okazji ze niestety wszystkie ustawienia mojej poczty zostaly wykasowane.

Wnioski:
- koszt rozwiazania: 2 zl (dwie rozmowy)
- czas oczekiwania: 1 dzien
- konsultanci poczatkowo probowali "zwalic wine" na migracje, jednak wykazali chec glebszego zainteresowania sie problemem i zalatwili wszystko jak trzeba

2) Niesluszne naliczenie oplaty za mbox (w taryfie Jedna Idea)
Problem: wlaczylem mbox premium (ten za 6,10 zl na miesiac) majac taryfe Jedna Idea. Poniewaz mialem jednoczesnie aktywny pakiet "Swiat Idei", stad ww. mbox przyslugiwal mi bezplatnie a byl doliczany do faktury.
- zadzwonilem do BOK przedstawiajac problem i powolujac sie na regulamin swiadczenia uslug w Jednej Idei, pani prosila o chwile cierpliwosci i wlaczyla muzyczke. Po ok. 5 minutach odezwala sie ponownie, przeprosila ze musialem czekac ;) po czym poinformowala ze mam racje i ze przy najblizszej fakturze bedzie koretka. Problem rozwiazany.

Wnioski:
- koszt rozwiazania: 1 zl (jedna rozmowa)
- czas oczekiwania: okolo 10 min
- konsultant zalatwil sprawe "od reki", na najblizszej fakturze dostalem korekte

W porownaniu do Plusa, zaleta jest fakt ze nie musze pisac zadnych pism reklamacyjnych ani czekac ustawowych 14 dni na odpowiedz. Sama rozmowa z konsultantami Idei/Orange przebiegala na spokojnie (bez tzw. "darcia mordy") i co wazne - nie dawali odczuc "czego znow chce" czy tez "i tak nie masz racji". W Plusie dosc czesto slyszalem pretensjonalny ton wypowiedzi i kazali skladac pismo. W Orange nawet jak czasami nie wiedzialem o co chodzi to potrafili na spokojnie wytlumaczyc w czym problem. Co za to kuleje w Orange to obsluga BOK via e-mail. Przyczepic sie mozna do dosc dlugiego czasu odpowiedzi (7 dni piszac na [email protected], 2-3 dni skladajac reklamacje przez formularz www na orange on-line). Czasami tez mozna dostac zaskakujace odpowiedzi, np:
- reklamacje ze na stronie Multi Box w MMS nie mozna zalaczac dzwiekow midi a wczesniej za czasow Idei mozna bylo
- w odpowiedzi dostalem ze "obecna wersja skrzynki MMS obsluguje pliki dzwiekowe wav, amr oraz mp3. Pliki midi nie sa oblugiwane"
Jaki byl powod wylaczenia obslugi tych plikow to nie wiem :smt102 Watpie by chodzilo o prawa autorskie bo takie same maja inne pliki dzwiekowe albo obrazki.
D@rio pisze:Wlasnie niedlugo sam bede skladal reklamacje z prosba o przesuniecie okresu rozliczeniowego :D ;) ...sam jestem ciekaw jak mi rozpatrza ;)
W jakiej sieci? W kazdy razie powodzenia zycze ;) I daj znac na forum czy sie udalo i jak argumentowales sprawe.

 #32020  autor: D@rio
 26 lis 2005, 16:11
Hmmm :) Ciekawe rzeczy opisales :) jednak ja tej calej sprawy nie uznalbym za plus dla Orange poniewaz to Ty do nich dzwoniles a nie oni do Ciebie to raz a dwa ze takie jaja to w ogole nie powinny miec miejsca ;) Moze i w PlusGSM procedura reklamacyjna jest troszke inna ale napewno takie rzeczy nie maja miejsca ;) Natomiast ciesze sie ze Ty masz tak pozytywne dozniana z rozmowami z BOKiem Orange :) ...bo ja mam calkiem inne odczucia :D ;)

P.S
A okres rozliczeniowy bede probowal przesunac w Plusie :D ;)

 #32596  autor: bigman
 30 lis 2005, 07:58
Minionej nocy od okolo godziny 0:30 do 6:00 Orange wylaczyl Multi Box-a dla klientow przepraszajac ze w ramach podnoszenia jakosci uslug trwa przebudowa serwisu. Z czystej ciekawosci wszedlem dzis z rana zeby zobaczyc co sie pozmienialo. Glownie zainteresowalem sie albumem MMS. Nie dosc ze dodano obsluge plikow midi to jeszcze dali mozliwosc zamieszczania plikow video (*.3gp) w MMS-ach :D Jak dla mnie super sprawa ze poprawiaja funkcjonalnosc serwisu :)

 #32598  autor: Rokko
 30 lis 2005, 09:03
z tymi 5 złotymi nie ma probemow, iść do Sądu i sie to wygra, nie mogą człowiekowi naliczać za usługę, której sie niechce. jeżeli maja z tym problem, niech zatrudnią sztab księgowych, którzy bedą naliczać odsetki, zamiast walić 5 zł dla wszystkich:)

 #32663  autor: D@rio
 30 lis 2005, 18:00
Rokko pisze:z tymi 5 złotymi nie ma probemow, iść do Sądu i sie to wygra, nie mogą człowiekowi naliczać za usługę, której sie niechce. jeżeli maja z tym problem, niech zatrudnią sztab księgowych, którzy bedą naliczać odsetki, zamiast walić 5 zł dla wszystkich:)
tylko komu sie bedzie chcialo sadowac dla 5 zł. ...

 #33534  autor: xlord
 06 gru 2005, 17:28
Rokko pisze:z tymi 5 złotymi nie ma probemow, iść do Sądu i sie to wygra, nie mogą człowiekowi naliczać za usługę, której sie niechce. jeżeli maja z tym problem, niech zatrudnią sztab księgowych, którzy bedą naliczać odsetki, zamiast walić 5 zł dla wszystkich:)
Do tego nie trzeba sztabu ksiegowych. Np. STOEN ma po prostu w systemie pewnien podprogram, ktory automatycznie nalicza odsetki. Wystarczy, ze klient sie spozni jeden dzien, a juz licznik bije.

[ Dodano: 2005-12-06 17:32 ]
Bartosz pisze:z Twoim miniumu to nie potrzebnie się wychylasz bo to jest ciut więcej niż średni dochód z abonenta - zrozumiałbym gdyby to było ponad 1000 zł (wtedy można z nimi dyskutować :mrgreen: i nie bardzo naciskają jak te rachunki się powtarzają ) ale 80 8) ...
Masz racje. Te 80 PLN to raczej nie jest wiele, zeby mowic o obawach sieci co do draznienia klienta, ale z drugiej strony to tez nie malo, zeby go zlewac.
Moje rachunki oscyluja w granicach 120 - 200 PLN i musze przyznac, ze w ERZE jest to jakos dziwnie, bo raz nic sie mna nie interesuja, a innym razem przez jakis czas liza mi tylek, ze az czuje sie nieswojo. I nie ma to nic wspolnego z jakims koncem lojalki, czy czyms w tym stylu.

Pozdrawiam

 #34270  autor: stz
 11 gru 2005, 19:20
D@rio pisze:
stz pisze:Ja od trzech lat się spóźniam z rachunkami i jeszcze żadnych odsetek ani opłat mi nigdy nie naliczyli. Moje spóżnienia wynoszą 7-10dni. No i jeszcze za każdym razem dostaję sms-a z podziękowaniami od Plus Gsm za dokonanie wpłaty.
A wiec tak... jesli chodzi o SMSy z informacja o zaksiegowaniu wplaty lub wystawieniu nowej faktury jest to usluga InfoPlus ktora sie aktywuje z poziom E-BOK. Dlatego Twoj takich wiadomosci nie dostaje.

quote]
Dario nie do końca masz tu rację. Faktycznie jest taka usługa, którą aktywuję się w E-Bok-u, ale ja jej nie uruchomiłem. Podziękowania za dokonanie wpłaty dostaję wówczas, gdy najpierw dostanę sms-a z Plusa o minięciu terminu zapłaty za fakturę. Mój brat opłaca faktury różnie i jak zapłaci w terminie sms-a z podziękowaniami nie dostaje, a jak się spóźni i dostanie sms-a z ponagleniem, wówczas podziękowania otrzymuje.

 #34282  autor: D@rio
 11 gru 2005, 19:27
stz pisze:
D@rio pisze:
stz pisze:Ja od trzech lat się spóźniam z rachunkami i jeszcze żadnych odsetek ani opłat mi nigdy nie naliczyli. Moje spóżnienia wynoszą 7-10dni. No i jeszcze za każdym razem dostaję sms-a z podziękowaniami od Plus Gsm za dokonanie wpłaty.
A wiec tak... jesli chodzi o SMSy z informacja o zaksiegowaniu wplaty lub wystawieniu nowej faktury jest to usluga InfoPlus ktora sie aktywuje z poziom E-BOK. Dlatego Twoj takich wiadomosci nie dostaje.

quote]
Dario nie do końca masz tu rację. Faktycznie jest taka usługa, którą aktywuję się w E-Bok-u, ale ja jej nie uruchomiłem. Podziękowania za dokonanie wpłaty dostaję wówczas, gdy najpierw dostanę sms-a z Plusa o minięciu terminu zapłaty za fakturę. Mój brat opłaca faktury różnie i jak zapłaci w terminie sms-a z podziękowaniami nie dostaje, a jak się spóźni i dostanie sms-a z ponagleniem, wówczas podziękowania otrzymuje.
Hmm....a z tym to nie wiem jak jest :) Poniewaz jeszcze nigdy nie spoznilem sie z oplacaniem faktury 7 - 10 dni ;) (zdarzylo mi sie max. 3 - 4 dni.) :) Ja dostaje tylko SMSy z takimi informacjami w ramach uslugi InfoPlus :)

 #34285  autor: stz
 11 gru 2005, 19:33
To z Ciebie porządny klient. Z tego co wiem, to usługa InfoPlus została wprowadzona niedawno, gdy został zmieniony E-Bok. Ja smsy dostaję juz gdzieś od roku czasu.