• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #314834  autor: tunica
 01 lut 2009, 23:23
Witam!
Zaraz mnie trafi szlag, ale do rzeczy.
Mam telefon w sieci Play.Mieszkam blisko centrum Wroclawia.Problemow z zasiegiem nigdy nie bylo.Az do zeszlego poniedzialku...Zaczely sie dziac wtedy baaaardzo dziwne rzeczy. Mianowicie - gdy jestem w domu nie mozna sie do mnie dodzwonic. Dzwoniacy slyszy, ze mam wylaczony telefon lub jestem poza zasiegiem, co nie jest prawda, gdyz telefon mam w tym czasie wlaczony, a na wyswietlaczu pelen zasieg. Ja rowniez nie moge wtedy wykonac polaczenia. Problem znika gdy przemieszczam sie w inny rejon miasta.Ale wczesniej nic takiego sie nie dzialo!Co najdziwniejsze, moi rodzice rowniez maja telefon w play i o ile mama ma ten sam problem co ja, to tata problemu nie ma wcale i wszystko mu dziala. Bylam z tym problemem w salonie Play, ale pan stwierdzil, ze w salonie to oni zajmuja sie tylko sprawami handlowymi, a od spraw technicznych jest telefoniczne biuro obslugi klienta...<bez komentarza> W kazdym razie zadzwonilam na *500 i pani mi powiedziala,ze wlasnie mieli awarie w okolicach centrum Wroclawia i juz niebawem ja usuna.Powiedziala tez, zebym poki co zmienila sobie recznie siec na Plus.Tak tez zrobilam.Dzis jednak sprawdzam i dalej nie moge wykonywac/odbierac polaczen, bedac w zasiegu Play. No bez jaj,nie po to mam umowe z Play, zeby logowac sie na Plus! Pomijam juz fakt,ze logujac sie na Plusa nie moge korzystac z darmowych videorozmow w Play...<rowniez bez komentarza>.
Zatem moje pytanie brzmi - czy ktos ma to co ja? I co to do cholery ma w ogole znaczyc?
Nie omieszkam jutro ponownie zadzwonic do Play. Ja rozumiem krotka awarie, ale bez jaj!Od tygodnia, bedac w domu jestem poza zasiegiem!
Pozdrawiam
 #314852  autor: darnok
 02 lut 2009, 08:00
tunica pisze:Witam!
Zaraz mnie trafi szlag, ale do rzeczy.
Mam telefon w sieci Play.Mieszkam blisko centrum Wroclawia.Problemow z zasiegiem nigdy nie bylo.Az do zeszlego poniedzialku...Zaczely sie dziac wtedy No bez jaj,nie po to mam umowe z Play, zeby logowac sie na Plus! Pomijam juz fakt,ze logujac sie na Plusa nie moge korzystac z darmowych videorozmow w Play...<rowniez bez komentarza>.
Zatem moje pytanie brzmi - czy ktos ma to co ja? I co to do cholery ma w ogole znaczyc?
Generalnie... mniej sie ekscytowac, a bardziej rzeczowo pisac...

Z powyzszego lakonicznego opisu wynika ze:
- masz pecha ;-)
- mieszkasz blisko swiezo uruchomionego nadajnika GSM/UMTS Play, ktory najprawdopodobniej jest zablokowany (zabarrowany) - daje zasieg, nie wpuszcza abonentow.

Generalnie mozesz/musisz:
- poczekac az uruchomia nadajnik GSM/UMTS Play do konca - powinno sie wtedy unormowac, tymczasowo korzystac z Plusa (recznie wybrac siec),
- poki co nie wiemy czy masz problem z 3G czy z GSM Play - wiec recznie wybrac jedno - sprawdzic czy dziala, ewentualnie drugie i sprawdzic czy dziala - zdac relacje z testow.
- olac darmowe wideorozmowy - bo to byleco.

pzodrawiam

 #314854  autor: tunica
 02 lut 2009, 09:07
Nie sadze, zeby moj opis byl lakoniczny.
Sprawdzalam i na 3G i na GSM.Wiec problem mam i tu i tu.
A co do videorozmow to tak sie sklada, ze sa mi potrzebne.

 #314865  autor: mariusz9a
 02 lut 2009, 10:44
darnok pisze: olac darmowe wideorozmowy - bo to byleco.
Czemu ma olać? To świetna sprawa żeby pogadać za darmo. Skoro Play daje taka usługę to dlaczego klient ma z tego nie korzystać? Ty tez nie korzystasz z darmowych rozmów jak daje Ci je operator bo to byle co? Faktem jest że wideo rozmowa w Play podobno chodzi bardzo przeciętnie, ale chodzi i jest darmowe, więc korzystać nawet trzeba. Bo po co płacić jak można za darmo?

 #314867  autor: MADMAX
 02 lut 2009, 11:00
Zapewne po oficjalnie złozonej reklamacji otrzymasz jakąś rekompensatę.

Pozdrawiam

 #314871  autor: bledos
 02 lut 2009, 11:37
No bez jaj,nie po to mam umowe z Play, zeby logowac sie na Plus!
Tak się składa, że Play się "stawia" i umowa z Plusem jest koniecznością i szczerze mówiąc, nie powinno to mieć dla Ciebie znaczenia czy jesteś w zasięgu Playa czy Plusa. Pomijam w tej chwili kwestię wideorozmów, bo za chwilę promocja się skończy i podejrzewam, że wówczas nie będziesz miała takiej potrzeby posiadania zasięgu "własnego".

Co do tego co powiedzieli Ci w salonie... Nie wiem, czy wiesz, ale ludzie z punktu to nie serwisanci, którzy na każde skinienie biegną do stacji bazowej sprawdzić, co się stało. Chyba lepiej, że koleś powiedział Ci, że nie zajmuje się takimi sprawami, niż miałby wcisnąć Ci jakiś kit.
No bez jaj,nie po to mam...
...ale bez jaj!
A to co, Wielkanoc? ;)

 #314956  autor: thonka
 02 lut 2009, 17:31
ja bym napisal tak: widzialy galy co braly.
mnie przed ew. przejsciem do play powstrzymuje brak przechodzenia srodkow i fatalna obsluga w BOK, co przy aktualnej fazie budowy wlasnej sieci (wiecej zamieszania niz pozytku co widac wyzej) powinno byc wzorowe.

komunikat, ze osoba jest po za zasiegiem sieci mimo pelnego zasiegu jest w Play bardzo dobrze znany, kilka osob z tego co pamietam dzwonilo juz do nich i pisalo, ale nic z tego nie wyszlo poki co. Kazdy mial te same objawy - bezproblemowe polaczenia w zasiegu plusa, a brak odpowiedzi w zasiegu play.

po to jednak jest umowa roamingowa z plusem, by miec zasieg wszedzie niezaleznie od stopnia zaawansowania prac nad wlasnymi stacjami w play. Owszem umowe podpisujesz na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z play, ale jak to rozwiaze operator, by moc Ci je swiadczyc (czy to bedzie rozmowa przekierowywana przez Burkina Faso czy Wyspy Salomona) to juz ich problem nie Twoj.

W salonie, sprzedawcy mogli conajwyzej sporzadzic wraz z Toba reklamacje na pismie. Wiecej nie sa w stanie zrobic. To tak jakbys obwiniala sprzedawce samochodow o to, ze nie potrafi Ci naprawic zepsutego klaksonu czy innej czesci...

ja zalecam amol i troche wiecej cierpliwosci, bo tonem pretensjonalnym niczego sie nie zdziala...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #315236  autor: kwistas
 03 lut 2009, 19:29
thonka widać nie masz zielonego pojęcia o działaniu sieci, stronniczość w twoim komentarzu jest zbędna. Radzę skupić się na awaryjności sieci Era która ma za sobą ciężkie czasy (awarie sieci w całych województwach). Sieć PLAY w marcu będzie miała dopiero 2 lata, wiec nie ma się co dziwić że coś może iść nie tak. Radzę zgłosić to do działu technicznego w PLAY. Jeśli masz na full zasięg, a nikt się do Ciebie nie może dodzwonić ewidentnie widać że nadajnik nie został w pełni włączony. Dla pewności zapytam się czy tylko ty masz taki problem? Czy inne osoby będące w PLAY mają też taki sam problem?

 #315312  autor: tunica
 03 lut 2009, 21:38
thonka - bez komentarza :?
kwistas pisze:Dla pewności zapytam się czy tylko ty masz taki problem? Czy inne osoby będące w PLAY mają też taki sam problem?
Moj znajomy, ktory ma Play mial taki problem tylko przez jeden dzien. Natomiast moja mama ma to samo co ja i w tym samym rejonie co ja. Z kolei moj tato nie ma zadnych problemow. Zaznaczam, ze wszyscy znajdujemy sie w tym samym miejscu :? No i do zeszlego poniedzialku nie bylo zadnych utrudnien tego typu...

 #315331  autor: thonka
 03 lut 2009, 22:36
thonka pisze:thonka widać nie masz zielonego pojęcia o działaniu sieci, stronniczość w twoim komentarzu jest zbędna
stronniczosc? brak pojecia? prosze Cie... domyslam sie, ze to odosnie pierwszego akapitu mojej wypowiedzi... szkoda tylko, ze nie patrzysz na reszte w ktorej wyjasnilem po co jest umowa z plusem.
to ze napisalem 'widzialy galy co braly' i ze narzekam na aktualny stan tej sieci nie znaczy, ze jestem stronniczy... no i nie wiem w czym widzisz brak mojego pojecia o dzialaniu sieci, ale rzucanie slow na wiatr to takie polskie ;)
w kazdym badz razie zaznaczylem, ze po to jest umowa roamingowa z plusem, by ew. niedoskonalosci sieci play nie dawaly sie uzytkownikom we znaki czego juz nie widzisz, ale to twoj problem nie moj.
o ile wiem mamy wolnosc slowa i to jest wlasnie moj poglad na sprawe.

czepiasz sie ery? ja nie wychwalalem jej, ze niby mam zasieg wszedzie, ani nie namawialem na zmiane sieci, wiec odczep sie od tego gdzie ja mam telefon. bo o ile mnie pamiec nie myli mowimy tu o play, ktoremu taki wybryk z zasiegiem, a jednak jego braku nie zdarzyl sie po raz pierwszy, co bylo juz kilkakrotnie opisywane na roznych forach internetowych.

coby nie bylo, ze jestem oderwany od sprawy uzywam play online z huawei e160 po za domem z laptopem i nie narzekam, a nadajnikow do wykorzystania mam jeszcze mniej niz ludzie z telefonami w tej sieci.
tunica pisze:thonka - bez komentarza :?
niestety czasem po za wielkimi pakietami minut i superfajnymi telefonami warto tez spojrzec na to, czy oby ja za duzo nie wymagam od sieci, ktora na dobra sprawe dopiero co wystartowala. skoro cos nie dziala to trzeba to reklamowac i tepic takie awarie tym bardziej, ze juz pisalem, ze nie jestes pierwsza osoba, ktora to spotkalo...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 22:45 przez thonka, łącznie zmieniany 2 razy.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #315334  autor: tunica
 03 lut 2009, 22:39
I dlatego mam byc chyba wg Ciebie wdzieczna, ze w ogole czasem udaje mi sie nawiazac polaczenie. Dziwne masz podejscie, naprawde. Twoje wypowiedzi nic nie wnosza, ale dzieki, ze sie pofatygowales.

 #315337  autor: thonka
 03 lut 2009, 22:45
tunica pisze:I dlatego mam byc chyba wg Ciebie wdzieczna, ze w ogole czasem udaje mi sie nawiazac polaczenie.
czasem? zawsze mozesz korzystac bezplatnie z sieci plusa, a piszesz tak jakby mialo Cie to kosztowac miliony, a przynajmniej byc ujma na honorze...
tunica pisze:Twoje wypowiedzi nic nie wnosza, ale dzieki, ze sie pofatygowales.
dzieki, czekam w takim razie, az twoja wypowiedz cos kiedys wniesie do ktoregos tematu/dyskusji. rownie dobrze, mozesz moje wypowiedzi ignorowac.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #315339  autor: Jedrker
 03 lut 2009, 22:47
tunica,
no właśnie, najlepiej dziękować PLAy za to, że od czasu do czasu uda się wykonać połaczenie, albo że komuś uda się do nas dodzwonić hehe :-D
Trudno się mówi, PLAY ma problem z własnymi nadajnikami, to niech się zastanowi czy w ogóle opłaca im się je stawiać, skoro sprawują takie problemy ...
tunica, Nie pozostaje Ci nic innego jak napisać zgłoszenie i czekać łaskawie na odpowiedź.
I szczerze ?
Życzę Ci abyś otrzymała odpowiedź na zadane zgłoszenie :mrgreen:

 #315342  autor: tunica
 03 lut 2009, 22:54
thonka pisze:czasem? zawsze mozesz korzystac bezplatnie z sieci plusa, a piszesz tak jakby mialo Cie to kosztowac miliony, a przynajmniej byc ujma na honorze...
Jak juz mowilam - potrzebne mi sa darmowe videorozmowy. Mam wazna osobe w innym miescie, z ktora duzo i czesto rozmawiam. Darmowe videorozmowy znacznie ograniczaly moje koszty. Jesli nie jestem w zasiegu Play to nie moge korzystac z darmowych videorozmow. Tak wiec brak zasiegu Play kosztuje mnie duzo. Mam nadzieje, ze rozjasnilam Ci co nieco.

 #315345  autor: thonka
 03 lut 2009, 23:01
a to juz akurat nie moja wina, ze w play nie ma pakietow tudziez tanszych rozmow w sieci.
rozumiem o co Ci chodzi. kazdy chce zaoszczedzic, kiedy ma taka mozliwosc.
nie chce byc ani zlosliwy, ani sarkastyczny. po prostu czasem trzeba sie pogodzic z tym, ze cos moze nie dzialac tym bardziej w sieci, ktora nie jest do konca jeszcze rozwinieta.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #315349  autor: tunica
 03 lut 2009, 23:11
No to sie godz. Ja sobie zycze aby operator sie z umowy wywiazywal.
Nie chce byc niemila, ale mam wrazenie, ze przy Twoim podejsciu kazdy moze Cie rolowac a Ty nawet slowem nie pisniesz. Postaw sie czasem...
Dziekuje za przedstawienie swojej opinii i pozdrawiam.

 #315364  autor: thonka
 03 lut 2009, 23:58
tunica pisze:Ja sobie zycze aby operator sie z umowy wywiazywal.
i sie wywiazuje ;) poczytaj umowe i regulamin o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych. operator zapewnia Ci zasieg w calym kraju (nadajniki swoje i plusa), a ze nie we wlasnej sieci? po raz kolejny: to po jest roaming krajowy plusa
tunica pisze:mam wrazenie, ze przy Twoim podejsciu kazdy moze Cie rolowac a Ty nawet slowem nie pisniesz.
no to masz zle wrazenie. staralem sie byc mily i jakos wyminac sie z tej dyskusji, ale widze ze sie nie da... po za tym mnie nikt nie roluje w erze, a ze Ciebie? nie moj interes tak na dobra sprawe.
ja problemy z dzialaniem sieci zalatwiam z BOK (o ile takowe wystepuja, w ciagu 7 lat korzystania z kazdej sieci dzwonilem srednio raz na rok z tego 3 razy do play), reklamacjami, negocjuje i dostaje to co chce, a nie placze, ze cos mi nie dziala i zadam natychmiastowego usuniecia usterki, bo tak i juz. Zachowujesz sie jak rozwydrzony dzieciak, ktory musi miec wszystko na miejscu tu i teraz,a nie rozumiesz, ze wszystko trwa (tym bardziej w play, gdzie reklamacje rozpatruja po 30 dni, potrafia ni stad ni z owoad zgubic reklamacje przeslana dwukrotnie faksem czy tez wiosek o przeniesienie numeru, dac ten sam numer 2 osobom czy wyslac fakture czlowiekowi, ktory nigdy z nimi umowy nie podpisal). na rozpatrzenie reklamacji maja 14 dni roboczych.
jezeli za pierwsza reklamacja sie nie udalo (albo cudownie ja 'zgubili'), to pisz druga, dzwon, kontaktuj sie z innymi, jak to ladnie okreslilas, 'wyrolowanymi', rob cokolwiek, a nie wylewasz zale na forum, gdzie kazdy z grubsza poleca Ci to samo czyli BOK i reklamacje.

play ma w BOKu najwiekszy bajzel ze wszystkich operatorow i jeszcze przez jakis dluzszy czas tak bedzie.

Promocja z darmowymi videorozmowami jest tylko promocja o ograniczonym zasiegu i nie mozesz miec z tego tytulu pretensji, tym bardzie jezeli to jest darmowe. rowniez polecam tu przeczytac regulamin promocji.
tunica pisze:Postaw sie czasem...
stawiam sie nadzwyczaj czesto (co widac po tej wiadomosci), ale dziekuje za troske.

z mojej strony koniec tematu. z checia go poczytam, ale nie sadze zebym chcial dalej marnowac czas na bezowocne dyskusje...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #315368  autor: tunica
 04 lut 2009, 00:40
Nie wylewam zali tylko pytam o opinie. Jak masz z tym problem to po co w ogole glos zabierasz w tym temacie?
thonka pisze:ja problemy z dzialaniem sieci zalatwiam z BOK
Ja tez, o czym pisalam wyzej.
thonka pisze:Zachowujesz sie jak rozwydrzony dzieciak, ktory musi miec wszystko na miejscu tu i teraz
Bo? Bo chce, zeby dzialalo to za co place? Puknij sie w czolo kolego, a poza tym nie obrazaj mnie.
thonka pisze:rob cokolwiek, a nie wylewasz zale na forum
Jak juz pisalam wyzej - robie. Bylo o tym w pierwszym poscie, wiec moze najpierw poczytaj zanim zaczniesz bezpodstawnie mędzic.
Zastanow sie chlopczyku, wbijasz na forum, uzewnetrzniasz sie, probujesz mi udowodnic, ze to normalne co sie dzieje, a jak ci grzecznie zwracam uwage i sugeruje (dziekujac ci za wypowiedz itd), zebys sie zwinal z tego tematu to mnie obrazasz. Chyba nie wszystko z toba w porzadku.

Pozostalym dziekuje za wypowiedzi.

Kilkakrotnie korzystalam z tego forum i zawsze otrzymywalam jakas pomoc, nie spodziewalam sie, ze tym razem napatoczy sie jakis chlopina, ktory pojedzie mnie, ze mam problem :D

Podrawiam.

 #315371  autor: Marens
 04 lut 2009, 00:49
Gdzie dokładniej mieszkasz?
Też jestem z Wrocławia i nie mam problemów z Playem.