• Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Sony oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Sony oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #297543  autor: Pavo
 13 lis 2008, 23:28
Witam.

Szanowni forumowicze, doradźcie mi z następującym problemem.
Około miesiąc temu w moim SE k750i nawaliły klawisze 3,6,9,#. Jako że telefon był zakupiony w komisie (czy jak to tam nazwać, sklep z nowymi i używanymi telefonami) jako nowy, więc obejmowała mnie gwarancja i postanowiłem z niej skorzystać. Telefon oddałem, sprzedawca powiedział że wyśle fona do siedziby SE i oni mają 25 dni na rozpatrzenie sprawy. No ok, co zrobić, musiałem się uzbroić w cierpliwość i czekać. Dziś, po prawie miesiącu odebrałem fona, na miejscu sprawdziłem klawisze, były Ok, reszta na pierwszy rzut oka tez ok. Moja radość nie trwała jednak długo, gdyż do pierwszej wykonanej rozmowy, a nawet wcześniej bo do niej nie doszło, gdyż okazało się że głośnik (ten od rozmów) nie działa. Czyli oddałem do serwisu fona z jedną usterką a oddali mi z inną. W raporcie usługi jaką dostałęm z serwisu i którą zamieszczam Wam tu

Obrazek
Obrazek
wyszczególniony jest CHYBA z tego co dobrze rozumie właśnie głośnik jako użyta część zamienna (bądź jakiś podzespół odpowiedzialny za jego pracę).

Możecie mi powiedzieć po cholerę to wymieniali??
2. Pozostaje mi znowu oddać telefon tam gdzie go kupiłem i czekać znów około miesiąca na odpowiedź? Czy jest możliwość jakiejś reklamacji która by to szybciej załatwiła?

3. Czy przysługuje mi w takim "komisklepie" prawo do telefonu zastępczego , czy to tylko takie dodatkowe udogodnienie dla klienta nie zobowiązująca sprzedawce do tego?

Co radzicie?? Człowiek czeka tyle czasu a rezultacie i tak wraca do puntu wyjścia i jak tu się nie wkurzyć.

 #297552  autor: szyman12
 14 lis 2008, 00:15
Ja miałem podobną sytuację. Kupiłem Nokię E51 w pewnym komisie na L. Popsuł mi się włącznik/wyłącznik i oprócz tego, że mi tego nienaprawili to jeszcze oprogramowanie u ponownie wgrali (nie wiedomo po jakiego ciorta).
Pavo pisze:2. Pozostaje mi znowu oddać telefon tam gdzie go kupiłem i czekać znów około miesiąca na odpowiedź? Czy jest możliwość jakiejś reklamacji która by to szybciej załatwiła?
Jeżeli masz orginalną gwarancję SE to możesz bezpośrednio oddać do serwisu SE. Jak komisową to niestety musisz czekać.
Pavo pisze:3. Czy przysługuje mi w takim "komisklepie" prawo do telefonu zastępczego , czy to tylko takie dodatkowe udogodnienie dla klienta nie zobowiązująca sprzedawce do tego?
Raczej niedostaniesz zastępczego fona, chyba, że jest to gwarancja komisowa, a tam zapisane coś o tym, a tak to raczej nie.

 #297813  autor: Marens
 15 lis 2008, 14:44
Zostawiłem w serwisie SonyEricssona k510i, awaria joysticka.

Wymienili:
- płytę główną
- głośnik
- złącze systemowe

Ponoć te elementy są z sobą ściśle powiązane i nie da się wymienić osobno. Tak przynajmniej powiedziano mi w serwisie SonyEricssona. Nie wiem czy to jest prawda...

 #297828  autor: Xy
 15 lis 2008, 15:53
Marens pisze:Zostawiłem w serwisie SonyEricssona k510i, awaria joysticka.

Wymienili:
- płytę główną
- głośnik
- złącze systemowe

Ponoć te elementy są z sobą ściśle powiązane i nie da się wymienić osobno. Tak przynajmniej powiedziano mi w serwisie SonyEricssona. Nie wiem czy to jest prawda...

Nie wiem jak wyglada K510i od srodka ale dawalem SE K700i takze na wymiane joya. Joya wymienili. Dali takze nowa zaslepke na zlacze do ladowania/sluchawek bo stare bylo troche podniszczone. Zadzwonili takze do mnie z pytaniem (na zastepczy telefon ktory sami zaproponowali) czy zycze sobie aktualizaje oprogramowania. Oczywiscie zgodzilem sie ;) Tak wiec mialem zrobionego joya + nowy soft i calkiem za free. Mozecie mowic, ze "Tak to tylko w Erze..." 8)
Tak wiec mocno mnie zastanawia po kij zmieniali plyte i zlacze systemowe podczas gdy chciales TYLKO joystick ;)

Alcatel OT301 ➡ Motorola T180 ➡ Ericsson R310s ➡ SE K700i ➡ Samsung SGH-X450 ➡ Nokia 3310 ➡ SE K550i ➡ Nokia 6650d ➡ Xperia Neo ➡ Lumia 820 ➡ Xperia S ➡ HTC Desire 820 ➡ HTC One M8 ➡ Huawei P9 ➡ Galaxy S6 ➡ Nokia 7.2 ➡ Galaxy A71

 #297888  autor: kowcio
 15 lis 2008, 22:39
Marens pisze:Ponoć te elementy są z sobą ściśle powiązane i nie da się wymienić osobno. Tak przynajmniej powiedziano mi w serwisie SonyEricssona. Nie wiem czy to jest prawda...
Nie znam się za bardzo na SE, ale nie zgodzę się z nimi. Dżojstik to dżojstik, tak samo jakbym chciał wymienić klawiaturę, ale wymieniam całą obudowę, bo taki mam kaprys. Ale Marens, ciesz się z tego. W moim K320i złącze po prawie dwóch latach nie jest zbytnio w dobrej kondycji (w porównaniu do dżojstika), więc przydałaby mi się taka wymiana ;) Z płyty gł się ciesz, tak jak z głośnika- zupełnie nowe komponenty telefonu masz za free, czyli praktycznie nowy telefon w starej obudowie dostałeś od SE.