• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 78 z 147
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 147

 #200627  autor: yar
 09 lip 2007, 12:49
reegis pisze:Bo takie są prawa rynku. Czysta ekonomia. Kupić coś taniej i sprzedać drożej. Na tym polega zarabiania w firmach handlowo-usługowych...
Zgadzam sie z przedmowca.....zdecydowanie korzystniej akurat w Plusie wyglada oferta bez telefonu - praktycznie za te same pieniadze mozna rozmawiac wiecej...wiec tak naprawde telefon oplaca sie kupic z innego zrodla...

Polskie spoleczenstwo to jednak dziwny narod - tutaj ma wszystko byc za darmo....ewentualnie za zlotowke.... :P

--------------------
Sygnatury Brak
--------------------

 #200633  autor: seb
 09 lip 2007, 13:17
Wydaje mi się, że pod dyskusję poddany był inny temat. Chodzi o to, że telefon firmy x (ot np. taki SonyEricsson) kosztuje na stronie producenta (bez simlocka - sic!) z gwarancją powiedzmy 1000 zł. Ten sam telefon, bez umowy terminowej, sprzedawany przez Plusa wyceniony jest na 1200 zł. Pomijam już fakt, że operator kupił go od producenta pewnie za około 700-800 zł. Nie dość, że doliczył złodziejską marżę, próbuje nam (klientom) wmówić, że traci na interesie.

Przykład SE W810i:
- cena w Plusie bez abonamentu to 1399 zł
- cena z najniższym abo (taryfa Kubali 25) to 899 zł
(http://telepolis.pl/promocje.php?id=259)
- cena w sklepie SE to 1049 zł

Czyli Plus podaje cenę wyższą od rynkowej o 350 zł (33%), żeby pokazać jak bardzo subsydiuje aparat - teoretycznie dokłada 500 zł, chociaż w rzeczywistości jest to 150 zł różnicy w stosunku do ceny rynkowej (nawet nie myślę jaka może być różnica w stosunku do ceny za jaką kupił telefon).

Ot co.

coś mi tu mymci, cimci rimci ;-)

 #200638  autor: gm
 09 lip 2007, 13:52
Zaprogramowanie pod konkretnego operatora też kosztuje, nie mówiąc już o założeniu blokady simlock. Stąd ta wyższa cena.

Zamieniłem Nokię na SE i wróciłem do Nokii :-)

 #200639  autor: dechomenon
 09 lip 2007, 13:55
cinnek pisze:
dechomenon pisze:najważniejsza zasada dla operatora....on nie sprzedaje telefonów tylko USŁUGI!
dechomenon pisze:bo oni te telefony kupili na własność...więc oni są na fakturze..
Sam sobie przeczysz ;)
Skoro je kupują i następnie sprzedają klientom to jak można mówić, że ich nie sprzedają?
Inna sprawa, że usługi to podstawowa działalność operatora (z tym się oczywiście zgadzam), a telefon jest tylko dodatkiem, wabikiem sprzedawanym w pakiecie razem z usługami.
no jeśli widnieje Ci na fakturze telefon za 1zł...to kto wykładan a początek siano? To jest inwestycja..a celem inwestycji jest zwrot kosztów + dochód i nie ma tutaj o czym dyskutować! jak masz dojścia to kup sobie u producenta 100000 SE też dostaniesz rabat...

 #200641  autor: seb
 09 lip 2007, 14:04
gm pisze:Zaprogramowanie pod konkretnego operatora też kosztuje, nie mówiąc już o założeniu blokady simlock. Stąd ta wyższa cena.
Jasne, w przeliczeniu na jedną sztukę telefonu nie więcej niż 1 zł. Na mój gust koszt jest pomijalny.

Żeby nie było - wiem: biznes jest biznes. Ale fakty pozostają faktami.

coś mi tu mymci, cimci rimci ;-)

 #200680  autor: patark
 09 lip 2007, 17:33
A ja wrócę do głównego wątku, czyli "Przedłużania oferty". Jak już wcześniej pisałem, dostałem propozycję przejścia na BK mimo, że jestem klientem indywiduanym, najprawdopodobniej był to błąd konsultanta, ale w drodze idnywidualnego traktowania klienta (lepiej dać nietypową taryfę, niż przyznać się do błędu) , rzeczywiście mogę zmienić taryfę na BK,niestety ceny telefonów są takie jak dla taryfy, czyli takie, jak dla wszystkich nowych klientów. Nie ukrywam, że się zdenerwowałem, mam pięć numerów na koncie i ostatnio płacę rachunki po 370 zł, może dla Plusa to mało, dla mnie nie. Liczyłem na lepsze warunki niż ktoś, kto przychodzi do salonu z ulicy i kupuje telefon.
Tak więc powoli rezygnyję z Plusa i przechodzę do Play'a. Z tego numeru, gdzie miała być wymiana aparatu na najniższej taryfie Kubali rezygnuję, Poza tym na "Swoim" numerze obniżyłem taryfę na najniższą i czekam jeszcze rok do końca umowy, a wtedy zobaczę jak będą wyglądały sprawy. Niestety na pozostałych numerach nie opłaca mi się obniżać taryfy, więc zostaje to co jest, ale wiem, że w styczniu zrezygnuję z kolejnego numeru (iPlus dla brata). Może jak Plus zobaczy, że traci klientów i mniej na nich zarabia w końcu coś zmieni w podejściu do posiadanych już abonentów.
Tak sobie myślałem, że może szkoda rezygnować z numeru, ale jak sobie zdałem sprawę, że na dzień dzisiejszy po rezygnacji zawsze mogę pójść do salonu i dostanę taką samą propozycję, jak ktoś, kto jest w sieci od dziesięciu lat, stwierdziłem, że nie ma sensu na siłę trzymać numeru (zwłaszcza że na tym numerze mi nie zależało, chciałem tylko dobry telefon dla siebie za rozsądne pieniądze=proporcjonalne do średniej rachunków).
Tak więc teraz będę nosił dwa telefony, jeden z Plusa, żeby żona mogła tanio do mnie dzwonić i drugi z Play'a, żeby dzwonić do innych.

I tak na koniec dwa spostrzeżenia, co do pakietów i zmiany taryfy.

Jak zmieniałem taryfę żonie z Godzin na Kubale mimo zapewnień konsultanta pakiet godzin w Swojakach nie wzrósł, czyli miałem mniejszy pakiet z Godzin w Kubali, musiałem sam to zamienić.
Teraz gdy zmieniam taryfę z Kubali na Godziny pakiet GPRS musi zostać wyłączony, bo nie mogę mieć pakietu z jednej taryfy w drugiej (ale ze Swojakami tak miałem). Może jestem stronniczy, ale w obu przypadkach jest to na moją niekorzyć.

I teraz zmiana taryfy. Tak naprawdę chcę mieć najtańszą taryfę Kubali, ale taka zmiana kosztowałaby 50zł, więc za 30zł zmieniłem taryfę z Kubali 55 na Godziny a za miesiąc za darmo zmienię na najniższą Kubalę. Jak by nie patrzeć jestem 20zł do przodu, muszę tylko pilnować, żeby nie stracić minut.

Ogólnie rzecz biorąc jeste rozczarowany stosunkiem Plusa do starych abonentów, ale przynajmniej powinienem zaoszczędzić na tym całym zamieszaniu.

I jeszcze jedna uwaga co do obsługi klienta, brzmi to dziwnie, ale w związku z tym, że konsultant zajmujący się moją sprawą poszedł na urlop aby uzyskać szczegóły oferty z BK musiałem faksem przesłać Plusowi pismo , które dostałem od Plusa listownie, PARANOJA. Uzyskanie szczgółów niezadowalającej mnie oferty w BK zajęło mi dwa tygodnie, a nieudana próba obniżenia ceny aparatu kolejny tydzień. Niezłe tempo, dodam, tylko, że gdybym sam nie dzwonił na 2699 wszystko trwałoby dłużej.

 #200711  autor: dechomenon
 09 lip 2007, 19:13
niestety opisana sytuacja jest przykra ale to niestety strategia wielkich firm...czyli zasada dziurawego wiadra wiecej sie nowych klientów wleje niż starych wyleje! .....

 #200934  autor: patark
 10 lip 2007, 14:28
dechomenon pisze:niestety opisana sytuacja jest przykra ale to niestety strategia wielkich firm...czyli zasada dziurawego wiadra wiecej sie nowych klientów wleje niż starych wyleje! .....
Niestety tak to wygląda, coć nie do końca rozumiem czemu. Proste rozumowanie:
Jeśli operator po 10 latach ma około 10 mln abonentów, to średnio w ciągu roku przybawa mu około 1mln nowych klientów. Jeśli wszyscy klienci podpisywaliby umowę na 2 lata, to w ciągu roku wymieni aparat około połowy (5mln klientów). Tak naprawdę spora część klientów nie bierze telefonu i podpisuje umowę na rok, czyli w ciągu roku operator zdobywa około 1mln klientów a w ty czasie grubo ponad 5 mln jego dotychczasowych klientów podpisuje aneks do umowy. Niestety mimo wszystko ważniejszy jest ten minlion.

Trochę mnie to zastanowiło, sądzę, że wynika to z tego, że większość ludzi nie przelicza ofert i cieszy się, że dostaje "nowy" telefon (z przed 3 lat) za symboliczną cenę podpisując umowę na 2 lata, lub telefon kupuje sama i bieże dodatkowe minuty albo inne "bonusy" z umową na rok.

Wiem, że operator sprzedaje usługi, ale powinien też zadbać o to, aby klient miał odpowiedni sprzęt, aby z nich skorzystać. Znam kilka osób, które przez kilka lat nie wymieniały apataru, dla nich MMS-y czy Internet w telefonie mogłyby nie istnieć, ich telefony tegonie obsługują.

 #201040  autor: Rokko
 10 lip 2007, 19:14
dzisiaj kolezanka zadzwonila na obsluge (co ciekawe 2699 nie dziala) poprosila o obnizenie ceny na E50 przy BK 50 2 latach w sieci i srednich rachunkach - okolo 130 zl miesiecznie. Chciala ceny jaka jest przy BK100 i do tego 3 numery za darmo. Pani powiedziala, ze maja zadzwonic w ciagu tygodnia.Domyslam sie, ze nie zadzwonia.no ale zobaczymy ;)

 #201043  autor: user_delete6
 10 lip 2007, 19:27
dechomenon pisze:no jeśli widnieje Ci na fakturze telefon za 1zł...to kto wykładan a początek siano? To jest inwestycja..a celem inwestycji jest zwrot kosztów + dochód i nie ma tutaj o czym dyskutować! jak masz dojścia to kup sobie u producenta 100000 SE też dostaniesz rabat...
To, ze wykladaja kase na poczatek nie świadczy o tym, ze nie sprzedają telefonów (tak jak pisałeś), bo wystawienie faktury potwierdza fakt sprzedaży. Sprzedają poniżej własnych kosztów i tak jak zauważyłeś zwrot następuje poprzez caly okres umowy dzięki odpowiednio skonstruowanym taryfom lub ewentualnie poprzez ściągnęcie kary umownej ;)

Nie spieram się o to, czy operator powinien tak robić czy nie. To oceniają klienci i jak im sie nie podoba to zmieniają sieć - tak jak patark. Tylko jak można mówić, że telefonów nie sprzedają, jak sprzedają ;). I to o tym nie ma co dyskutować 8).

 #201148  autor: dechomenon
 10 lip 2007, 21:45
no dobrze telefony sprzedają..ale myśl operatora jest taka, że ich nie sprzedają..w sensie...na urządzeniach nie robią takiego siana! Np. podpisana umowa z chinolami na słuchawki ZTE..bedziemy mieli bardzo tanie terminale z 3G...wiec pewnie wiekszość bedzie za1zł a z nokią już tak sie nie da!

 #201920  autor: MADMAX
 13 lip 2007, 08:51
Witam

Wczoraj w sąsiednim temacie utrzymaniowym ERY zostałem zaszokowany informacją iż nie mozna przedłużyć umowy o 12m-cy, only 24 lub 36m-cy.
A jak to wygląda w PLUSIE?

Pozdrawiam

 #201922  autor: Kaczy
 13 lip 2007, 08:52
W Plusie masz umowy na 12, 18 i 24 m-ce.
Z telefonem tylko na 24, a 12 i 18 bez telefonu. W wersji 18 jest też opcja 6/6, czyli możliwości podpisania umowy na 18 m-cy z zaznaczeniem, że po 6 m-cach można skorzystać z PWA.

...::: Made for loneliness :::...

 #201935  autor: MADMAX
 13 lip 2007, 09:54
Czyli dużo rozsądniej niż w ERZE :)
Dziekuję za odpowiedź :-)

Pozdrawiam

 #201938  autor: homzik
 13 lip 2007, 10:01
heh, kiedy bylo na 6 miesiecy, w sensie ze po 6 miesiacach mozna bylo zerwac umowe... przynajmniej Superkarta taka byla... a teraz 12... jeszcze zeby w tym 6+6+6 mozna bylo po 6-ciu miesiacach zerwac umowe to by bylo super;)

 #202236  autor: cabaler0
 13 lip 2007, 22:25
Wtrace sie i zbocze troche z tematu.
Wiem, ze znajomy dostal Nokie N95 za okolo 1100 zl w Plusie. Ma okolo 10 kart sim i rachunki do 1500zl. Wszystko zalezy od tego jakie macie stosunki z przedstawicielem. Bo mi ten sam doradca nie potrafi nic zalatwic, a moje rachunki sa duzo wyzsze. Pozdrawiam

 #202240  autor: Rokko
 13 lip 2007, 22:30
cabaler0, slynni doradcy dla bizensu juz byli tyle razy krytykowani na tym forum, ze szkoda gadac. Maja w nosie potrzeby klientow. Generalnie totalnie nie dbaja o klientow.

 #202241  autor: Kaczy
 13 lip 2007, 22:34
Mój koleś robi teraz jako pseudo G300. Nie wiem jak to robi, ale załatwia rzeczy niemożliwe.
Wczoraj dostał z magazynu Motkę V3i, której w Plusie nikt nie widział od Nowego Roku. Co lepsze magazyn pisał, że nie ma takiego telefonu na stanie.

...::: Made for loneliness :::...

 #202325  autor: seb
 14 lip 2007, 11:29
Dla chcącego nic trudnego :)
Szkoda tylko, że nie wszyscy konsultanci chcą... (to nie do Ciebie Kaczy :) )

coś mi tu mymci, cimci rimci ;-)

 #203649  autor: dejo
 18 lip 2007, 15:10
Przepraszam że się pakuję między wódkę a zakąskę, ale skoro to temat do przedłużania (:)) to chyba wypada tego posta umieścić tutaj

W czerwcu skończył mi się 2-letni kontrakt z Plusem. Domyślam się, że to raczej niedużo jak na status 'stałego' klienta, chociaż poprzednio w Simplusie byłem 6 lat. Korzystam z taryfy biznesklasa 50 i średnie rachunki to ok. 80-100 zł miesięcznie. Zaproponowano mi dwa wyjścia - albo nowy telefon albo kilka możliwych pakietów do wybrania na 12 miesięcy. Dzwonię najwięcej do Plusa, więc najodpowiedniejszy wydawałby się pakiet 90 minut do sieci.

Mimo wszystko rozważam jednak przejście do Play, ze względu na naprawdę niską stawkę. Abonament jaki by mnie tam interesował to również 50, lub w ostateczności 70.

Mam więc ogromny dylemat i sam pogubiłem się w obliczeniach. Dodatkowo w każdym salonie mówią mi co innego, a BOK Plusa jak zwykle uraczył mnie tylko muzyką ;)

Można Was prosić o pomoc?

PS. Nie wiem jak pani z salonu Plusa obliczyła mi że w BK 50 mam 100 minut do wszystkich sieci, jak mi wychodzi ok. 80. Może mi to ktoś wytłumaczyć? :)

Motorola T180 -> Siemens C35i -> Nokia 5510 -> SonyEricsson T610 -> Nokia 3650 -> SonyEricsson K500i -> Nokia 3660 -> Motorola E398 -> SonyEricsson K750i -> SonyEricsson W850i -> LG Viewty -> Nokia E51
  • Strona 78 z 147
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 147
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 147