• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #195410  autor: jahu
 22 cze 2007, 17:16
Cisza pisze:Oferta o nazwie Nowy Komfort, "Zestaw za 35 zł", obejmuje:
- Koszt usługi uniwersalnej;
- Koszt usługi dodatkowej, do wybory m.in. jest jeden z pakietów.
Po sumowaniu oferta "Zestaw za 35 zł" kosztuję 30 zł + 30 zł, czyli 60 zł.

W umowie z dnia 12.05.2007 tego nie ma. Nawet szanowne grono obsługujące Biuro Ery nie jest wstanie mi powiedzieć, gdzie w umowie z dnia 12.05.2007 jest taka informacja.
Czy moglbys tu zamiescic link do jakiegos skanu na fotosik,imageshack itp tej umowy ewentualnie zamiscic linki do umowy w twojej wersji i tej nowej ze stron ery?
Bo z tego co ja widze to na stronach ery jest dostepne tylko "Regulamin promocji „Internet w telefonie”":
http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... efonie.pdf
Widnieje informacja że za 35zl masz 2 scisle okreslone oferty dostępne w promocyjnych zestawach:
A. Oferta uniwersalna
B. Oferta blue connect w telefonie
Tam nie ma mowy o takich oplatach - jedyny wytlumaczeniem dla mnie jest:
d) W przypadku zmiany Oferty z promocyjnego Zestawu, Abonent traci bezpowrotnie upust promocyjny na Ofertę, z której zrezygnował.
Czyli zakladajac ze zmienilbys obie oferty - to tracisz upust promocyjny.
Co ciekawe mowa tu o upuscie promocyjnym - mozliwe wiec ze w fakturach widnieje standardowo pozycja oplat standardowych za kazda oferte (czyli kazda po 30 zl) a gdzies obok powinien widniec rabat. byz moze ktos spartolil sprawe i w systemie nie widac tego upustu? To sa takei moje gdybania.

Generalnie zadzwonilbym jeszcze raz i probowal wyjasnic a jak nie to reklamacja a pozniej po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej sprawe slac do UKE

 #195446  autor: Prometo
 22 cze 2007, 19:14
Cisza, przecież to co podałeś to są dwie różne promocje :wink:

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #195460  autor: jahu
 22 cze 2007, 19:36
Prometeo - tak, to sa rozne promocje, ale:
e) Szczegółowe informacje o poszczególnych Ofertach zawarte są w Załączniku cenowym do oferty taryf Era Nowy Komfort i Era Nowy Komfort VIP.
Tak pisze w tej "internet w telefonie" a wiec dowoluje sie w pewnych przypadkach do Komfortu.

Trzeba by sprawdzic czy przypadkeim czegos nie nabroil ze zaczeli liczyc wg Komfortu (btw malo komfortowego ;) )

 #195475  autor: Cisza
 22 cze 2007, 19:55
Fakt hiperłącza mi się pomieszały... =)

Wszystko mi się już miesza. Piszę reklamację i zanoszę ją jutro do Ery.

[ Dodano: 2007-06-22, 20:12 ]
Proszę, powiedzcie mi, jak mam zaadresować reklamację?

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.

[ Dodano: 2007-06-22, 20:30 ]
Co z tego wynika?
Odpowiedź z Ery.

Witam,

uprzejmie informuję, że na podstawie poniższego zgłoszenia, mając na uwadze Pani zadowolenie ze współpracy z Operatorem sieci Era, podjęłam decyzję o przywróceniu poprzedniego zestawu Ofert na koncie. W związku z tym aktywowałam bezpłatnie Ofertę blueconnect w telefonie i wyłączyłam Ofertę weekendową. Ponadto przywróciłam promocyjny upust, dzięki czemu opłata abonamentowa będzie naliczana w wysokości 35 zł brutto miesięcznie.

Tym samym obecnie są aktywne na Pani koncie Oferty, które znajdowały się w promocyjnym zestawie: Oferta uniwersalna i Oferta blueconnect w telefonie.

Jednocześnie nadmieniam, że w związku z modyfikacją Ofert w trakcie cyklu rozliczeniowego na fakturze z dnia 17.07.2007 zostanie wykazane wyrównanie opłat abonamentowych.

Ponadto uprzejmie wyjaśniam, że obecnie nie ma możliwości rozwiązania umowy bez obowiązku zapłaty przez Panią na rzecz Operatora kary umownej (900 zł). Podkreślam, że zgodnie z "Regulaminem Sklepu Internetowego Era" (§ 10), prawo do odstąpienia od umowy przysługiwało Pani w terminie do 10 dni od odebrania przesyłki z umową i telefonem. Ponieważ ww. termin został przekroczony, Pani prośba bądź reklamacja nie będzie mogła zostać rozpatrzona pozytywnie.

Wyjaśniam również, że informacje podane przez konsultantkę Biura Obsługi Abonenta w rozmowie telefonicznej były prawidłowe, gdyż zgodnie z regulaminem promocji "Internet w telefonie na odległość" (pkt. 3c), jest Pani zobowiązana do utrzymania minimalnej liczby 2 Ofert zadeklarowanych w momencie podpisywania umowy przez 24 pełne cykle rozliczeniowe.
Tym samym nie jest możliwe zmniejszenie przez Panią liczby Ofert (np. aby korzystać tylko z 1 Oferty uniwersalnej) w celu obniżenia opłaty abonamentowej.

Ponadto regulamin ww. promocji zawiera zastrzeżenie (zgodnie z pkt. 3d), że w przypadku zmiany Oferty z promocyjnego zestawu, Abonent traci bezpowrotnie upust promocyjny na Ofertę, z której zrezygnował. Szczegółowe informacje o Ofertach, m.in. o opłacie abonamentowej w wysokości 30 zł brutto za 1 Ofertę, zawarte są w "Załączniku cenowym do oferty taryf Era Nowy Komfort i Era Nowy Komfort VIP" (zgodnie z pkt. 3e).

Tym samym nie ma Pani obowiązku wybrania dodatkowej Oferty do promocyjnego zestawu, natomiast w przypadku rezygnacji z jednej z Ofert, która wchodziła w skład zestawu, zobowiązana jest Pani zastąpić ją inną w celu zachowania minimalnej liczby 2 Ofert.

Na Oferty wchodzące w skład promocyjnego zestawu (zarówno Ofertę uniwersalną, jak i Ofertę blueconnect w telefonie) przyznany jest upust na abonament, dzięki czemu opłata abonamentowa za te 2 Oferty wynosi 35 zł brutto miesięcznie. Natomiast standardowa opłata cennikowa za każdą Ofertę wynosi 30 zł brutto. Jeśli zdecyduje się Pani pozostać przy Ofertach z zestawu promocyjnego, to będzie Pani ponosiła opłatę za abonament w wysokości określonej w regulaminie promocji (35 zł brutto), natomiast jeśli znowu Pani dokona modyfikacji Ofert, to utraci Pani upust i każda nowo aktywowana Oferta będzie podlegać opłacie abonamentowej w wysokości 30 zł brutto miesięcznie.

Wyjaśniam także, że w serwisie I-BOA wyszczególnione opłaty abonamentowe nie zawierają przysługujących upustów - powyższa informacja zamieszczona jest w I-BOA z symbolem gwiazdki ("*"). Przypuszczam, że pisząc w swojej korespondencji o kwocie abonamentu 60 zł brutto za 2 Oferty opierała się Pani na wysokości abonamentu z I-BOA, która nie uwzględnia wspomnianego upustu.

Informuję ponadto, że abonament na fakturze nr 524805230607 z dnia 17.06.2007 został naliczony w wyższej wysokości, gdyż obejmuje dwa cykle rozliczeniowe:
* niepełny cykl, w którym nastąpiła aktywacja karty SIM (23.05-16.06.2007)
* oraz następny pełny cykl rozliczeniowy (17.06-16.07.2007).

Chciałabym w tym miejscu przypomnieć, że zgodnie z "Regulaminem Świadczenia Usług telekomunikacyjnych" (§ 11), opłaty abonamentowe są naliczane proporcjonalnie do czasu korzystania i płatne z góry za każdy cykl rozliczeniowy, z wyjątkiem pierwszego cyklu. Opłata abonamentowa za pierwszy cykl rozliczeniowy jest naliczana proporcjonalnie do czasu korzystania z usług w tym cyklu, tzn. od dnia rozpoczęcia świadczenia usług do ostatniego dnia okresu tego cyklu rozliczeniowego.

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne.



Z pozdrowieniami

Ewa **********
starszy konsultant ds. korespondencji
Internetowe Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
Ostatnio zmieniony 22 cze 2007, 22:13 przez Cisza, łącznie zmieniany 1 raz.

 #195507  autor: szejkspir
 22 cze 2007, 21:10
Cisza pisze:Z pozdrowieniami

Ewa **********
starszy konsultant ds. korespondencji
Internetowe Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
Cisza, usuń z posta dane konsultanta.

Gratuluję rozwiązania problemu :D . Przyznam się, sprawa dość skomplikowana i choć próbowałem śledzić wątek nie udało mi się go pojąć... :( Tym bardziej cieszę sie, że wszystko skończyło się pomyślnie :) .

 #195520  autor: jahu
 22 cze 2007, 21:34
Skoro:
podjęłam decyzję o przywróceniu poprzedniego zestawu Ofert na koncie. W związku z tym aktywowałam bezpłatnie Ofertę blueconnect w telefonie i wyłączyłam Ofertę weekendową. Ponadto przywróciłam promocyjny upust, dzięki czemu opłata abonamentowa będzie naliczana w wysokości 35 zł brutto miesięcznie.
To mam pytanie - kto zrobil te pierwotne zmiany, Ty Cisza czy samo z siebie?

Jak dla mnie to promocja jasno sformulowana - dostajesz 2 konkretne oferty za 35 - ta cena to plus za to ze sie wiazesz warunkami promocji - owszem mozna wg jej zasad nagiac troche i zmodyfikowac oferty ale wtedy traci sie bonusy - jasno to napisane.

 #195533  autor: Cisza
 22 cze 2007, 22:10
Zmiany dokonałem ja, gdyż jak wspomniałem zostałem tak pokierowany przez konsultantkę. Zmiany jednak dokonałem po pierwszym okresie rozliczeniowym. Moje zastrzeżenia kierowałem w stronę kwoty ponad 60 zł za usługę, nie zdawałem sobie sprawy, że przy pierwszym rachunku tak jest.

Dodatkowo konsultantka bez końca mówiła, że moja taryfa we wszystkich okresach rozliczeniowych to 30 zł plus 30 zł (przed zmianą oferty). Nie wyjaśniła mi, że jak wspomniałem powyżej przy pierwszym rachunku płaci się dodatkową kwotę, a od kolejnego zgodnie z abonamentem - 35 zł brutto.

Jedna wielka pętla niedomówień, potwierdzająca opinię, ze najlepiej od razu skierować się do ludzi wyższego szczebla.

 #195568  autor: joasia_23
 22 cze 2007, 23:19
Jaką dodatkowa kwotę masz na myśli? Czy opłatę za aktywację?

 #195580  autor: Cisza
 23 cze 2007, 00:19
Odpowiedź jest w tych słowach.
Kod: Zaznacz cały
Informuję ponadto, że abonament na fakturze nr 524805230607 z dnia 17.06.2007 został naliczony w wyższej wysokości, gdyż obejmuje dwa cykle rozliczeniowe:
* niepełny cykl, w którym nastąpiła aktywacja karty SIM (23.05-16.06.2007)
* oraz następny pełny cykl rozliczeniowy (17.06-16.07.2007).

Chciałabym w tym miejscu przypomnieć, że zgodnie z "Regulaminem Świadczenia Usług telekomunikacyjnych" (§ 11), opłaty abonamentowe są naliczane proporcjonalnie do czasu korzystania i płatne z góry za każdy cykl rozliczeniowy, z wyjątkiem pierwszego cyklu. Opłata abonamentowa za pierwszy cykl rozliczeniowy jest naliczana proporcjonalnie do czasu korzystania z usług w tym cyklu, tzn. od dnia rozpoczęcia świadczenia usług do ostatniego dnia okresu tego cyklu rozliczeniowego. 
Prostszymi słowami. Po miesiącu użytkowania, przy pierwszym rachunku płacę za:
- Miniony cykl;
- Następny cykl.

W następnym drugim rachunku jest tylko opłata za następny cykl - 35 zł. Wg zasady opłaty z góry.

 #195589  autor: jahu
 23 cze 2007, 07:16
Cisza - tylko po co byly te modyfikacje co do ofert? A co do niedomowien to sie zgadzam czesto tak bywa - notowac soebie godziny i daty rozmw z ok i naziwsa osob -wkoncu maj rozmowy rejestrowane to by mogli skorzystac ;)

BTW oplaty za pierwszy niepelny cykl w ten sposob naliczane to czesta praktyka i sprawdza sie zasada zeby czytac regulaminy :-)

 #195604  autor: Cisza
 23 cze 2007, 09:18
Modyfikacja wynikała z tego, iż konsultant odpowiadając na mój pierwszy mail mówił o taryfie 30 zł + 30 zł (musiał sobie zdawać sprawę z mojej realnej taryfy, gdyż pisałem z konta na Erze, w temacie wiadomości jest mój nr telefonu). Następnie poinformował mnie, iż mogę jedną ofertę zmienić, na taką która mnie bardziej satysfakcjonuje, i że nie ma ucieczki do 30 zł + 30 zł. Na bazie tych słów dopasowałem swoją usługę i realnie zmieniłem taryfę. Świadomie przez niego zostałem pokierowany!

Odpowiedź na mój pierwszy mail była banalnie prosta:
Przedstawiona kwota to rozliczenie miesiąca maj, oraz odgórne rozliczenie miesiąca następnego, czerwca.

Reasumując.
Wielkie zamieszanie, wynikło z pewnego rodzaju strachu, obawą przed byciem oszukanym, nieobycia z mojej strony z takimi umowami, oraz z niedomówień ze strony konsultanta.

Zamykając temat.
Przepraszam za kłopot.
Bardzo wam dziękuję za wsparcie!
:smt006