jahu pisze:Uwaga! Ponizsze tresci sa moimi prywatnymi, osobistymi przemysleniami na temat " Czy Opy robia z klientow idiotów? " - prosze odnosic sie jedynie do meritum sprawy
Czy Operatorzy robią z Nas Klientów Idiotów???
Moim zdaniem kazdy powinien predzej sobie zadac pytanie "Czy daje z siebie robic idiote?"
I nie chodzi mi o to zeby sie teraz obrazac jeden na drugiego - raczej o to ze na problem mozna spojrzec inaczej. Co wcale nie znaczy ze nie mozna krytycznie oceniac reakcje cenowa i wprowadzane promocje wielkiej trojcy. Przygladajac sie chocby ankietom na telepolis ryzykuje stwierdzeniem ze ogolnie ocena oferty Play'a prezentuje sie powyzej sredniej - poprostu wyroznia sie i tyle. Nie wnikam tutaj w problemy z dostepnoscia uslug, problemami z przenoszeniem numerow itd.. Ja to klade na "wiek dzieciecy" Play'a. Cennikowe .49- za min w porownaniu z innymi ofertami (pierwszy rzut oka na oferte prepaid innych op'ow: 80, 78 gr roznica kolosalna) zwlaszcza prepaidowymi to nie jest cos obok czego Kowalski przejdzie obojetnie - a op - owszem, ma inne cele ;P (Nie kwestionuje innych stawek, pakietow itd kazda oferta ma w tej kwestii rozne "plusy")
Dla nich to biznes - a klient pozyskany, szczegolnie na umowe to stale zrodlo dochodu - utrzymaniem go przy sobie zajmiemy sie jak zacznie sie konczyc umowa Zreszta nie dawno byl chyba nawet art o zmiennosci polakow co wiadczy o polityce - byle pozyskac ciekawe bylo porownanie do dziurawego wiadra - byle wiecej wlac niz sie wylalo..
Skoro opy maja duza baze klientow to nie musza sie starac jak PLAY zdobywac rynek i doslownie wydzierac sobie kawalek tortu. Nawet jesli straca troche klientow to nie to samo co w przypadku Play'a - tu jest wrecz zyc albo nie zyc dla projektu jakby nie bylo biznesowego.
Niestety dla klientow obecnej 3 dopiero wyrazna migracja klientow, spadek ilosci nowopozyskanych zmotywuje do wiekszej konkurencyjnosci - poki "mozgi" nie dostana do lapek takich danych nic nie ruszy - no bo poco - zarabiaja przeciez nie?
Tak wiec pytanie moje wydaje sie mi bardziej zasadne - zyjemy w wolnym kraju jak pisali przedmowcy nikt nie zmusza do danej oferty - glosuj rekami nogami i swoim portfelem i przenos numer - tak napisze kazdemu.
P.s. I nie chodzi mi tu o zwykle rzucenie sie na oferte Play'a tylko dzialanie z rozmyslem - przenalizowanie wlasnych potrzeb zwiazanych polaczeniami/sms i inymi uslugami oferowanymi przez operatorow. Mysle ze wtedy nikt nie bedzie sie czul robiony za idote i co najwazniejsze nie bedzie gluptasem

Ach i przypomne sukces Heyah - w mej ocenie wzorcowy przyklad braku reakcji pozostalych graczy dzieki czemu Heyah w miare latwo zdobyla calkiem mocna pozycje w prepaidach. Osobiscie nei mam nic przeciwko kolejnej takeij wpadce - 4 operator mi sie bardzo podoba - wieksza konkurencja
