Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) spodziewa się, że jej zysk netto i przychody nie będę się wiele zmieniały do roku 2010 z powodu obniżania przez nią cen i wysiłków do odzyskania pozycji lidera pod względem liczby klientów - poinformował prezes PTC Klaus Hartmann.
Spółka planuje też wprowadzić usługi związane z telewizją i internetem, co miałoby pomóc przejąć z powrotem pozycję lidera od PTK Centertel.
PTC chce zwiększyć w 2007 roku liczbę klientów do 13 mln z 12,2 mln na koniec 2006 roku.
W drugim półroczu tego roku PTC chce wprowadzić usługi internetowe oparte o technologię WiMax, aby pozyskać także klientów mniejszych miast i wsi, którzy nie mają dostępu do szerokopasmowego internetu Telekomunikacji Polskiej SA.
"Nie spodziewamy się, aby przychody i zysk netto rosły, ponieważ na rynku jest bardzo duża konkurencja" - powiedział Hartmann agencji Bloomberg.
"Obniżanie cen to sposób na obronę obecnej bazy klientów, a nowa oferta to sposób na przyciągnięcie nowych" - dodał.
Hartmann powiedział, że tegoroczny zysk netto pozostanie blisko 735 mln zł zanotowanych w 2006 roku, a przychody pozostaną na podobnym poziomie 7 mld zł osiągniętych w 2006.
Prezes powiedział też, że PTC, która obecnie pobiera 72 grosze za minutę połączenia w abonamencie w ofercie podstawowej, chce dorównać cenowo nowemu operatorowi, firmie P4, gdzie wszystkie rozmowy kosztują 49 groszy za minutę. Dla porównania minuta rozmowy w Centertelu w ofercie abonamentowej kosztuje 75 grosze.
PTC, Polkomtel oraz Centertel obsługiwały na koniec 2006 roku łącznie prawie 37 mln klientów. Udział w rynku PTC wyniósł na koniec ubiegłego roku 33,2 proc., Centertela 34,1 proc., a Polkomtela 32,7 proc.
(PAP)