Cytat z materiałów edukacyjnych firmy Polkomtel:
Niezgodność z umową kupna/sprzedaży

Żądanie wymiany (możliwe wyłącznie w przypadku niemożliwości naprawy)
Co to oznacza:
- gdy przychodzi klient i chce "oddać", "wymienić" towar (telefon) najpierw wysyła się go do serwisu. Gdy serwis stwierdzi, że nie może naprawić telefonu, wtedy klient ma prawo wystąpić do mnie (mojej firmy) z roszczeniem o niezgodnosci towaru z umową.
Wtedy jestem zobligowany wydać mu nowy telefon. Oczywiście nie dzieje się to automatycznie.
W moim przypadku wysyłam niedziałający telefon do magazynu centralnego (robię tzw. przesuniecie magazynowe) a później w/w magazyn przysła mi nowy telefon.
W umowie nic nie zmieniam, gdyż przy podpisywaniu umowy i jej finalizowaniu wydałem klientowi telefon, który został wymieniony w umowie.
kin pisze:IMEI wprowadzasz do systemu przy podpisywaniu umowy.
No własnie- w momencie podpisywania umowy. Później to już mnie nie obchodzi co klient zrobi z tym telefonem.
W końcu żadna firma nie żąda po 2. latach oddania tego telefonu.
Ps. Ostatnio wrócił z serwisu telefon, w którym wymieniono płytę główną. No i automatycznie dostał nowy numer IMEI.