• Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki SonyEricsson i Ericsson oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki SonyEricsson i Ericsson oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

 #137125  autor: dechomenon
 29 gru 2006, 00:59
słuchaj możesz zanieśc tego SE w miejsce gdzie kupiłeś i złożyc reklamację za niezgodnośc towaru z umową(bo w umowie jest, że towar bedzie sprawny) jeśli takową złożysz to możesz w niej wymagac wymiany na nowy telefon, tylko o to chodzi, ze sprzedawca który Ci go sprzedał będzie musiał sie rozliczyc z producentem!

 #137143  autor: przemek910
 29 gru 2006, 10:28
dechomenon, z tego co mi wiadomo abc_rlz dostarczył już aparat do serwisu.

Dwa, co ma do tego operator? Operator świadczy usługi - nie sprzedaje aparaty tel.
W umowie nie wiem czy jest chociaż jeden zapis o telefonie.

Pozatym gdy bierzemy telefon na umowę/przedłużenie sprzedawca wprowadza IMEI do systemu, więc jak go potem zmienić?

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #137314  autor: Kaczy
 29 gru 2006, 19:51
kin pisze:dechomenon, z tego co mi wiadomo abc_rlz dostarczył już aparat do serwisu.

Dwa, co ma do tego operator? Operator świadczy usługi - nie sprzedaje aparaty tel.
W umowie nie wiem czy jest chociaż jeden zapis o telefonie.
A uwierz, że ma. Masz również prawo żądać od operatora wymiany telefonu na nowy na zasadzie niezgodności towatu z umową.


Tutaj masz opisane m.in. o niezgodności towaru z umową.

W tym konkretnym przypadku takie żądanie może być wysunięte w kontekście niemożności wykorzystania telefonu w celach, które powinien spełniać ów model.

...::: Made for loneliness :::...

 #137316  autor: przemek910
 29 gru 2006, 19:54
Dobrze Kaczy, powiedz mi co robisz gdy przychodzi klient który podpisa? umow? klika dni temu i ma nie sprawny model? przecie? IMEI wprowadzasz do systemu przy podpisywaniu umowy.

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #137321  autor: Kaczy
 29 gru 2006, 20:17
Cytat z materiałów edukacyjnych firmy Polkomtel:

Niezgodność z umową kupna/sprzedaży :arrow: Żądanie wymiany (możliwe wyłącznie w przypadku niemożliwości naprawy)

Co to oznacza:
- gdy przychodzi klient i chce "oddać", "wymienić" towar (telefon) najpierw wysyła się go do serwisu. Gdy serwis stwierdzi, że nie może naprawić telefonu, wtedy klient ma prawo wystąpić do mnie (mojej firmy) z roszczeniem o niezgodnosci towaru z umową.
Wtedy jestem zobligowany wydać mu nowy telefon. Oczywiście nie dzieje się to automatycznie.
W moim przypadku wysyłam niedziałający telefon do magazynu centralnego (robię tzw. przesuniecie magazynowe) a później w/w magazyn przysła mi nowy telefon.

W umowie nic nie zmieniam, gdyż przy podpisywaniu umowy i jej finalizowaniu wydałem klientowi telefon, który został wymieniony w umowie.
kin pisze:IMEI wprowadzasz do systemu przy podpisywaniu umowy.
No własnie- w momencie podpisywania umowy. Później to już mnie nie obchodzi co klient zrobi z tym telefonem.
W końcu żadna firma nie żąda po 2. latach oddania tego telefonu.

Ps. Ostatnio wrócił z serwisu telefon, w którym wymieniono płytę główną. No i automatycznie dostał nowy numer IMEI.

...::: Made for loneliness :::...

 #137326  autor: tymis
 29 gru 2006, 20:48
Kaczy pisze:gdy przychodzi klient i chce "oddać", "wymienić" towar (telefon) najpierw wysyła się go do serwisu. Gdy serwis stwierdzi, że nie może naprawić telefonu, wtedy klient ma prawo wystąpić do mnie (mojej firmy) z roszczeniem o niezgodnosci towaru z umową
Czyli jeśli telefon da się naprawić to go się naprawia "do bólu"?
Mnie jakiś czas temu powiedziano, że napraw "można" mieć wiele ale Plusa to nie obliguje do wymiany telefonu i mi go nie wymienią na nowy. Po trzech naprawach sam odpuściłem i pozbyłem się telefonu.
Ciekawy jestem jak to w końcu jest...

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...

 #137328  autor: Kaczy
 29 gru 2006, 20:57
tymis pisze:Czyli jeśli telefon da się naprawić to go się naprawia "do bólu"?
Mnie jakiś czas temu powiedziano, że napraw "można" mieć wiele ale Plusa to nie obliguje do wymiany telefonu i mi go nie wymienią na nowy.
Jeśli cały czas naprawiają to samo (czyli to samo zostało wpisane w kartę gwarancyjnę) to po 3. razie możesz wystąpić do producenta!!!!!!!! o wydanie nowego telefonu.
Ale wtedy Plus (czy inna firma) nie ma nic do tego.

To mówi teoria. W praktyce jednak jest inaczej. Często pojawiają się różne problemy. A to w serwisie wpiszą coś innego niż to co robili, a to... etc.

...::: Made for loneliness :::...

 #137336  autor: tymis
 29 gru 2006, 21:19
Kaczy pisze:Jeśli cały czas naprawiają to samo (czyli to samo zostało wpisane w kartę gwarancyjnę) to po 3. razie możesz wystąpić do producenta!!!!!!!! o wydanie nowego telefonu.
Ale wtedy Plus (czy inna firma) nie ma nic do tego
Czyli zgadza się to co mówili wtedy i co dalej "obowiązuje", powinienem wystąpić do producenta.
OK., warto wiedzieć...
Kaczy pisze:Jeśli cały czas naprawiają to samo
Niestety, naprawiali to samo ale wpisywali tak, żebym się nie zorientował :?
Nie chcę mi sie szukać raportów z napraw (nie wiem w ogóle czy je jeszcze mam) ale np.: raz był wymieniony głośnik a następnym razem speaker, symbol ten sam :)
Z pozostałymi rzeczami było to samo bo zadałem sobie trud sprawdzenia.
Dałem spokój bo jak mówią pewnych rzeczy nie da się kupić a za pozostałe zapłacisz kartą Matercard ;-)

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...

 #137337  autor: Kaczy
 29 gru 2006, 21:23
tymis pisze:Czyli zgadza się to co mówili wtedy i co dalej "obowiązuje", powinienem wystąpić do producenta.
No tak. Ale jeśli serwis napisze, że nie jest w stanie naprawić telefonu to wtedy występujesz do sprzedawcy. I nie przedstawiasz mu karty gwarancyjnej tylko dowód zakupu (paragon, faktura) oraz info, że serwis nie jest w stanie naprawić telefonu.

...::: Made for loneliness :::...

 #137346  autor: tymis
 29 gru 2006, 21:49
Kaczy pisze:jeśli serwis napisze, że nie jest w stanie naprawić telefonu
Serwis pisał za każdym razem, że telefon jest naprawiony i w pełni sprawny.
Ja i moja żona korzystająca ze sprawnego telefonu byliśmy innego zdania, stąd trzy kolejne naprawy...
Ale broń Boże nie chcę się żalić, napewno nie mam żalu do Plusa jako operatora. Powiedzieli tak jak Ty mówisz.
Jestem bogatszy o pewną wiedzę ;-)
Generalnie, dla mnie nie ma sprawy, mój świadomy wybór, reszta jak w tekście o Mastercard :)

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...

 #137725  autor: rado85
 30 gru 2006, 22:21
kin pisze:abc_rlz., a jeśli to jest soft? Sprawdź wersję softu u siebie i u swojej kobiety. Koniecznie sprawdz wersję aparatu.
Menu serwisowe: >*<<*<* , Info o modelu, Info o oprogramowaniu.

nie kumam, jak sprawdizć wersję softa?

"silniejszy ma zawsze rację"

 #137736  autor: jacguszi
 30 gru 2006, 22:44
Joystick w prawo gwiazdka 2 razy w lewo gwiazdka w lewo gwiazdka i już jesteś w menu serwisowym.Rozumiesz ?

 #137777  autor: przemek910
 31 gru 2006, 00:03
No a potem wejdź 'info o modelu' a potem ;info o oprogramowaniu'.

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #137778  autor: rado85
 31 gru 2006, 00:03
Ok, dzieki, mam takie samo oprogramowanie jak kolega który ma probnlem z Aparatem, tez mam kratke, ale tylko jak mam mało światła:P tak jest ok na otwartej przestrzeni. Pozdrawiam

"silniejszy ma zawsze rację"

 #140005  autor: abc_rlz.
 07 sty 2007, 23:52
Telefon wrócił z serwisu . Wymienili mi aparat na nowy(aparat , nie telefon ) :) . Jak narazie wszystko chodzi dobrze:)

 #140178  autor: przemek910
 08 sty 2007, 18:31
abc_rlz. pisze:Telefon wrócił z serwisu . Wymienili mi aparat na nowy(aparat , nie telefon ) :) . Jak narazie wszystko chodzi dobrze:)
Cieszę się że wszystko się wyjaśniło. Nie sądziłem jednak że będzie potrzebna wymiana aparatu...

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #141230  autor: tomekkk
 13 sty 2007, 14:24
jacguszi pisze:Joystick w prawo gwiazdka 2 razy w lewo gwiazdka w lewo gwiazdka i już jesteś w menu serwisowym.Rozumiesz ?
robie tak i nic sie nie dzieje :(
U mnie też tak nieładnie wyglądaja czarne kolory :(

Człowiek uczy się przez całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych...

Cała seria Sony Ericssona
Obrazek

 #141258  autor: przemek910
 13 sty 2007, 15:28
joystick przesuń w prawo potem szybko nacisnij gwiazdke, potem znowu joy tym razem dwa razy w lewo gwiazdka i znowu w lewo i gwiazdka- powinienes robic to szybko.

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #141406  autor: abc_rlz.
 14 sty 2007, 01:11
tomekkk pisze:U mnie też tak nieładnie wyglądaja czarne kolory :(
hm...może to jakaś wadliwa seria albo coś. Ja bym oddal na serwis :)