• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #125276  autor: Prometo
 18 lis 2006, 22:34
Napisałem pismo do UOKiK i otrzymałem następującą odpowiedź:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pismo z dnia 12 października 2006 r. przesłane drogą elektroniczną, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uprzejmie wyjaśnia, co następuje.
Telekomunikacja Polska S.A. (dalej: TP S.A.) świadczy usługi telekomunikacyjne w oparciu o Umowę, Regulamin świadczonych usług telekomunikacyjnych oraz Cennik usług telekomunikacyjnych tp. Jednym z oferowanych przez TP S.A. planów taryfowych określonych w Cenniku usług telekomunikacyjnych jest plan socjalny tp. Plan ten, jest najtańszym planem telefonicznym w całej ofercie i jest on propozycją skierowaną do osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej.
Możliwość wprowadzenia pewnych ograniczeń w zakresie usług telekomunikacyjnych dopuszczają przepisy Dyrektywy 2002/22/WE z dnia 7 marca 20002 r. w sprawie usługi powszechnej i praw użytkowników dotyczących sieci i usług łączności elektronicznej (dalej: dyrektywa). Zgodnie z art. 9 ust. 2 dyrektywy, Państwa Członkowskie mogą, z uwzględnieniem warunków krajowych, zażądać, aby wyznaczone przedsiębiorstwa, zapewniły konsumentom opcjonalne taryfy lub pakiety, które odbiegają od tych, które zapewniają na normalnych warunkach, a w szczególności w celu zapewnienia, żeby osoby z niskimi przychodami nie powstrzymywały się przed korzystaniem z publicznie dostępnej usługi telefonicznej, z czego można wywnioskować, iż oferty socjalne mogą zawierać pewne ograniczenia w dostępności niektórych usług.
Plan ten i warunki, na jakich jest świadczony został zaakceptowany przez regulatora rynku telekomunikacyjnego, którym jest Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dawnej Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty).
Jednocześnie uprzejmie informuję, że do katalogu usług telekomunikacyjnych, które powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników sieci telefonicznych zwanych usługą powszechną, określonego w art. 81 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800 ze zm., dalej: PT) nie zalicza się usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu – neostrada tp. Dlatego też, TP S.A. nie ma określonego prawem obowiązku świadczenia swoim abonentom usługi neostrada i może uzależniać dostępność tej usługi od spełnienia przez abonenta określonych kryteriów.
Jednakże, TP S.A. nie może uzależniać usługi neostrada tp od świadczenia usługi telefonicznej. Dlatego też, w lipcu 2006 r. Prezes UKE wezwał w zaleceniach pokontrolnych TP S.A. do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości polegających na naruszeniu art. 57 ust. 1 pkt 1 PT poprzez uzależnianie zawarcia umowy o świadczenie usługi neostrada tp, od świadczenia usługi telefonicznej w oparciu o dostęp analogowy w miejscu wskazanym przez abonenta, w którym ma być świadczona ww. usługa. W dniu 25 września br. Prezes UKE wydał decyzję nakładającą na TP S.A. karę pieniężną w wysokości 100 mln zł w związku z nieprawidłowościami dotyczącymi nieuprawnionego wiązania oferty usług dostępu do Internetu neostrada tp oraz usług telefonicznych.
Analogiczne postępowanie prowadzone jest przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że podejmowane przez Prezesa UOKiK działania, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r., Nr 244, poz. 2080 ze zm.) są prowadzone w interesie publicznym. Prezes UOKiK nie posiada kompetencji do występowania w imieniu i na rzecz indywidualnego konsumenta, ani do udzielania pomocy prawnej w indywidualnej sprawie.
W sprawach konsumenckich mających charakter indywidualny, niezbędnej pomocy prawnej udzieli Panu właściwy ze względu na miejsce zamieszkania miejski (powiatowy) rzecznik konsumentów, któremu zostały powierzone zadania należące do zakresu ochrony konsumentów. Lista rzeczników znajduje się na stronie internetowej Urzędu (www.uokik.gov.pl).

Z poważaniem
p.o. ZASTĘPCY DYREKTORA
Departamentu Polityki Konsumenckiej

Monika Stec

Co sądzicie o odpowiedzi.

 #125281  autor: tymis
 18 lis 2006, 22:52
"Normalna" odpowiedź podmiotu uznanego za dominującego, nie widzę tu nic niezwykłego.
Masz kilka możliwości:
1) przechodzisz na abo gdzie neo jest "dopuszczalna" i zawieszasz usługę telefonu na 12 m-cy
2) znajdujesz innego providera netu i rezygnujesz z neo
3) masz kapitał własny, wynajmujesz prawnika, nagłaśniasz sprawę w mediach i dochodzisz swoich praw... ze skutkiem nieznanym.

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...

 #125285  autor: Prometo
 18 lis 2006, 23:02
Ale odpowiedz mi jedno. Skoro taki Energis ma ma świadczyć usługi internetowe na planie socjalnym to według niego abonament socjalny nie jest abonamentem dla osób o trudnej sytuacji materialnej a dla TP SA jest?

 #125287  autor: tymis
 18 lis 2006, 23:13
Prometo pisze:Skoro taki Energis ma ma świadczyć usługi internetowe na planie socjalnym
Na razie "ma" świadczyć, jeszcze nie świadczy. Jak zacznie (pierwszy, bo nikt inny na razie nie świadczy) to masz argument... w pkt.3 mojego posta.
Póki co TP nie świadczy usług internetowych na planie socjalnym i nawet p. Ania nic na to nie poradzi.

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...

 #125288  autor: Prometo
 18 lis 2006, 23:23
Niestety pkt. 3 odpada "brak czasu". Zaczekam do nowego roku myślę , że skoro Energis ma świadczyć to TP SA też zacznie świadczyć.

 #125289  autor: tymis
 18 lis 2006, 23:37
Prometo pisze:Zaczekam do nowego roku
Dobra myśl, może coś się zmieni na korzyść.
Chociaż patrząc na przebieg zdarzeń to TP łatwo nie zrezygnuje, ciekawe ile z zasądzonych przez UKE kar zapłacili...
Domyślam się, że co do neta nie masz wyboru a stacjonarny Cię nie interesuje (coraz mniej osób interesuje, mnie już od dawna nie). W takiej sytuacji wypada tylko życzyć zmian na lepsze :)

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...

 #125423  autor: PiotrG-dz
 19 lis 2006, 12:55
Znowu ta TPSA swoje pierdy podaje.Ona nic nie ruszy puki nie wejdzie bitstreamacces :smt011