lluukk pisze: ↑28 lip 2025, 15:50
Czy ktoś spotkał się ostatnio z tym by Play "utrudniało" korzystanie z Fresh (ze Stare ZM)?
Tak, mnie to spotyka, przy czym bardziej nie chodzi tu o taryfę, a o korzystanie z sieci 3G/2G. W najnowszej ich taryfie, Samsung A53 5G z wymuszonym 3G/2G, działa tak samo źle, jak stara Nokia 3G/2G z kartą Fresha. Jednak, o ile kojarzę, mój Fresh (ze ZM i opcją darmowe smsy po doładowaniu) jest wpuszczany do LTE i nawet działa mi VoLTE - przy czym ostatni raz ta karta sim siedziała w smartfonie jakoś w marcu 2025 - jak jest teraz, nie wiem. W tej chwili Play na moim terenie (Poznań, Swarzędz), działa jak sieć osiedlowa, tzn. w zasięgu jednego BTSa, ale nie zauważyłem braku możliwości dodzwonienia się na ten numer, chociaż telefon często i długo (bywa, że kilka minut) szuka sieci 2G, gdy zniknie mu 3G i wtedy jest poza zasięgiem. Gdy telefon przemieszcza się, to po każdorazowym wyjechaniu poza zasięg osiedlowego BTSa rozmowa jest rozłączona (brak H-O z 3G do 2G, ale także między 2G - być może 2G jest zapchane i na sąsiednim BTSie jest brak zasobów, lub nie skonfigurowali "sąsiadów" - tego akurat nie mam jak sprawdzić).
Potwierdzam te wszystkie odpowiedzi Playa, że nie gwarantują działania w starszych generacjach, że sieć 3G/2G wyłączają (nazywają to, że deaktywują), że mam sobie kupić telefon z VoLTE i w ogóle to jak mi się nie podoba, to mogę sobie przenieść numer do innego operatora, bo mam usługę prepaid, bez umowy terminowej. Play twierdzi, że wszystkie rozmowy, które im wskazałem, a które zostały rozłączone (zerwane), z punktu widzenia ich sieci były zrealizowane prawidłowo. Wszelkie prośby i pytania o to, czy konsultowali zgłaszane problemy techniczne w jednostkach odpowiedzialnych za konfigurację sieci, pozostają bez odpowiedzi. Konsultanci są w zdecydowanej większości niekompetentni, do tego aroganccy i większa część czasu rozmowy idzie im na próbie wepchnięcia nowej oferty, albo "żebrania" o pozytywną ocenę ich pracy

, więc teraz kontaktuję się mailowo, no i poszło też zgłoszenie do UKE. Dodam, że w odpowiedziach mailowych nie zachowują ciągłości korespondencji i (chyba celowo) przemilczają niektóre aspekty zgłoszenia. Np. nie ustosunkowali się do tego, że pod koniec kwietnia 2025 zapewnili w smsie informacyjnym odnośnie wyłączenia 3G, że jeśli numer wykorzystywany jest do rozmów głosowych, to nic nie muszę robić - co traktuję jako zapewnienie o zachowaniu ciągłości i poprawności podstawowych usług głosowych tj. połączeń telefonicznych / smsów. Tymczasowo jadę na roamingu krajowym Orange, który sobie włączyłem, co ciekawe nie obserwuję (jak poprzednio) wymuszania sieci macierzystej Play, nawet przy ręcznym wyborze sieci Orange - Tydzień temu jakoś wybrałem Orange i dotychczas trzyma się Orange, nawet tam, gdzie Play na lepszy zasięg. Z rozmowami w ruchu na Orange jest lepiej, raz sieć rozłączyła rozmowę, może dlatego, że to była dłuższa rozmowa (ponad 20 min.), a jak kojarzę, te przychodzące rozmowy we Fresh z ZM, zwłaszcza w roamingu krajowym, Play miał tendencje do rozłączania. Co dalej? Jak ktoś chce korzystać z Play, to pozostaje ulec i zmienić telefon na taki z VoLTE. Jeśli w danej taryfie nie działa VoLTE i jeśli nie jest to ściema, to nie pozostaje chyba nic innego jak zmienić na najnowszą taryfę, niekoniecznie lepszą, albo po prostu wynieść się do innego operatora lub do MVNO na sieci Play. Są jednak jednostkowe przypadki, że z telefonów korzystają ludzie starsi, z ograniczeniami, z przyzwyczajeniami, z niepełnosprawnościami itp. Jednak te wszelkie argumenty Play z miejsca zlewa i jak mantrę powtarza "deaktywujemy starsze technologie, polecamy zmienić telefon na taki z VoLTE", albo się męczyć".