• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 211 z 211
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
 #1190706  autor: Spacedust
 12 kwie 2025, 00:09
Gdy dzwonię z A2mobile przez iPhone'a 14 Pro na 3G do Orange także przez iPhone'a 14 Pro na VoLTE to jak jak mówię i ta osoba w Orange mówi jednocześnie to często urywa mi zdania i to jest mega frustrujące. Dzieje się tak tylko do Orange.
 #1190997  autor: DanielMXPL
 20 kwie 2025, 17:39
Czy ktoś z osób obecnych na forum używa może światłowodu od play i ma problemy z wifi calling? Pacjenci: Iphone 15pro(play), iphone 12(play), iphone se2020(orange) oraz galaxy a70(play). Na każdym z wyżej wymienionych telefonów wifi calling działa w kratkę. 20min po połączeniu do wifi jest ok, potem rozłącza na wszystkich telefonach, zasieg i miejsce nie ma znaczenia, nawet przy samych routerze. Testowałem opcje samego 2.4ghz, statyczny kanał, router mikrotik, standard wifi 5, reset do ustawień fabrycznych telefonów oraz routera nic nie daje. Wykonałem także test w trybie samolotowym po okolo 20minutach wszystkie wyżej wymienione telefony tracą napis wifi calling i co ciekawe jeśli wykonam połączenie na jeden z powyższych telefonów przez volte sygnał jest, ale brak połączenia na telefonach połaczonych z wifi. Play nie widzi problemów, ciągle zrzuca winę na telefony. Problemy zaczęły się po zmianie z UPC i connectboxa na play i router tuba. Oprócz iphone 15pro telefony od czasu UPC nie były wymieniane. W innej lokalizacji na światłowodzie orange brak problemów. Problem podobny do tego: viewtopic.php?f=24&t=132593&hilit=play+ ... %B3d+wifi
 #1191000  autor: MariuszY
 20 kwie 2025, 19:25
DanielMXPL pisze:
20 kwie 2025, 17:39
Czy ktoś z osób obecnych na forum używa może światłowodu od play i ma problemy z wifi calling? Pacjenci: Iphone 15pro(play), iphone 12(play), iphone se2020(orange) oraz galaxy a70(play). Na każdym z wyżej wymienionych telefonów wifi calling działa w kratkę...
Testowałem...router mikrotik...
Jeśli piszesz o konfiguracji gdzie mikrotik jest wpięty z routerem (bo nie wiem czy może być wpięty zamiast routera) Play to pora spróbować wpiąć go do innego źródła neta niż światłowód Play i przetestować. Piszę o tym, bo miałem tobie zasugerować wpięcie jakiegoś "grata" (czyli cokolwiek z wifi jako źródło neta dla wifi calling) za routerem Play i test. Wtedy jasne będzie, że problemy w usługą wynikają ze światłowodu Play.
 #1191003  autor: DanielMXPL
 20 kwie 2025, 20:39
Mikrotik jest wpięty do routera playa i na routerze playa ustawiony dmz. Brak opcji bridge. W taki sam sposób sprawdzałem tego mikrotika przy orange światłowód i problemów z wifi calling nie ma. Oczywiście jeśli mikrotik jest odłączony i wszystko robi router playa problem dalej jest. Jeśli chodzi o alternatywne łącze to posiadam mikrotika z lte, jeśli zastępuje światłowód playa właśnie tym lte(orange) to również brak problemów. Zauważyłem także na samsungu, ikonka wifi calling jest a abonent czasowo niedostępny :roll:
 #1191004  autor: kszaq
 20 kwie 2025, 20:54
Wygląda to tak, jakby na którymś etapie NAT wycinał tunel IPsec. Może to robić router lub CGNAT operatora. Czy masz w routerze Play jakieś ustawienia związane z VPN i próbowałeś z nimi coś zmieniać?
 #1191009  autor: Remington
 20 kwie 2025, 22:12
Nie napisałeś, czy na tym samym kanale WiFi nadaje router co hotspot Samsunga.

Z moich bogatych doświadczeń z WiFi Calling wynika, że liczy się siła i stabilność połączenia WiFi oraz stabilność połączenia z serwerami Orange.
 #1191011  autor: koszalineo941268
 20 kwie 2025, 23:35
Kanał chyba nie ma znaczenia. Jak sprawdzić "siłę i stabilność połączenia WiFi oraz stabilność połączenia z serwerami Orange"? Są jakieś wartości graniczne? Istnieje dokumentacja Orange w tym przedmiocie? Istnieje, jak w przypadku 5G white- lub blacklista urządzeń?
 #1191012  autor: Remington
 20 kwie 2025, 23:53
koszalineo941268 pisze:
20 kwie 2025, 23:35
Kanał chyba nie ma znaczenia

Ma i to największe - kanał może być zakłócany przez sąsiednie sieci, a nawet radary lotnicze, a jeśli to kanał na 2,4 GHz to ryzyko problemów jest jeszcze większe.

Do analizy sygnału WiFi są różne aplikacje na Androida i Windowsa, ale wszelkie analizy będą miały sens tylko jeśli obie sieci będą nadawać na tym samym kanale (byle nie jednocześnie).

Oczywiście można też jakoś wyciągnąć konfigurację operatora z Androida, ale skoro to jest to samo urządzenie, to nie w tym problem.

O liście akceptowanych przez Orange terminali i rzekomej „degradacji sieci” było już w tym wątku pisane wiele razy.
 #1191013  autor: kozien70
 21 kwie 2025, 00:25
@koszalineo Do działania WiFi calling wymagane jest wyjście na świat na portach UDP 500, 4500 a także obsługa ipsec passthrough przez firewall routera. Skoro przy połączeniu przez router WiFi Calling się nie zestawia, to możliwe, że w routerze nie działa/jest blokowane któreś z powyższych wymagań.
 #1191014  autor: kszaq
 21 kwie 2025, 09:39
DanielMXPL pisze:
20 kwie 2025, 21:22
Niestety na routerze play nie ma żadnych opcji do vpn
Pozostaje Ci drążyć temat w Play i liczyć na jakąś ogarniętą osobę w dziale technicznym. Skoro na tych samych telefonach działa dobrze przy innym WiFi, to jest coś nie tak w Twoim routerze od operatora albo na poziomie sieci operatora.
 #1191054  autor: IC_Current
 21 kwie 2025, 20:50
Przecież objawy braku WiFi Calling są jasne. Co tu dywagować. Play zmienił czas podtrzymania sesji NAT i skrócił go poniżej czasu odświeżania/podtrzymania sesji ustawionego w telefonie. Sesja się zamyka, bo nie bylo jeszcze pakietu podtrzymującego z telefonu, ale w statusie na serwerze IMS jest dalej informacja, że pod tym portem i pod tym adresem urządzenie jest dostępne (stąd próba i sygnał wywołania).
Prawdopodobnie Play chce wytrzeć szkłem d... i skraca aktywne sesje, żeby zwolnic porty i zmniejszyć liczbę koniecznych do użycia adresów publicznych w LSNAT. Niestety, ale kto wybrał światłowód od Play, ten dostał łącze do oglądania śmiesznych kotów na YT i ewentualnie politycznej propagandy, bo to łącze do niczego innego się nie nadaje.
@autor.
Masz Mikrotika, zrób dump aktywnych sesji TCP (i/lub UDP) i znajdź porty źródłowe, z których nawiązano sesje do IMS. Potem zrob mirror tego ruchu na jakiś wolny port fizyczny Mikrotika. Na ten port wepnij PC z oprogramowaniem Wireshark. W WS obserwuj sklonowane pakiety. Na 99% po jakimś czasie (zamknięcie sesji) nie będą przychodziły pakiety z sieci publicznej na obserwowane telefony. Bedziesz miał dowód czarno na białym, że to Play jest winne.
 #1191118  autor: mp107
 23 kwie 2025, 19:28
Kontynuując po ponad 5 latach wątek z tego posta...
Sony Xperia XZ1 Compact, taryfy "Play RWK" i "Fakt Mobile" - brak VoLTE.
SMS "START" na 282 zwraca komunikat o niedostępności.
Testowałem oprogramowanie fabryczne producenta (stock ROM, wersje "Central Europe 1" i "Plus"), aktualnie na LineageOS 16.0 też brak (chociaż sam mechanizm wyboru konfiguracji sieci jest zaimplementowany w ROM-ie).
... metoda na uruchomienie pod LineageOS 19 w Sony Xperia XZ1 Compact funkcji VoLTE i Wi-Fi Calling (w Play i T-Mobile) lub samego VoLTE (w Plus; Orange nie testowałem, bo nie mam karty SIM):
1. Wybrać w Ustawieniach w Xperia Parts konfigurację modemu "amss_fsg_lilac_ir51_ir92_ims_tar.mbn"
2. Zaakceptować wybór modemu i restart. Możliwe, że po restarcie będzie konieczność jeszcze jednego restartu
3. Zainstalować Pixel IMS (narzędzie umożliwiające modyfikacje konfiguracji modemu, w tym poszczególnych parametrów VoLTE i Wi-Fi Calling) oraz Shizuku (aplikację-pośrednika umożliwiającą podniesienie uprawnień dla Pixel IMS tak, by mogła modyfikować wspomnianą konfigurację)
4. Po uruchomieniu Shizuku w aplikacji Pixel IMS włączyć VoLTE, Wi-Fi Calling (np. jak na zrzutach ekranu poniżej)
Obrazek
5. Po tym przejść w tej aplikacji do "Expert mode" i ustawić wartość parametru carrier_volte_provisioning_required_bool = false (No)
Obrazek
5. Opcjonalnie można wyłączyć aplikację Customization Selector, by nie próbowała zmieniać konfiguracji modemu np. po zmianie karty SIM, nadpisując wspomniane zmiany
6. Po tym w menu *#*#4636#*#* -> Informacje o telefonie -> Stan usługi IMS przy aktywnym połączeniu Wi-Fi powinna pojawić się informacja o statusie Wi-Fi Calling, jak poniżej...
Obrazek
... a przy aktywnym połączeniu LTE informacja o aktywnym VoLTE, jak na zrzucie ekranu poniżej:
Obrazek

Znaczenie poszczególnych parametrów w "Expert Mode" aplikacji Pixel IMS można podejrzeć na podlinkowanych niżej stronach:
https://developer.android.com/reference ... figManager
https://android.googlesource.com/platfo ... nager.java
  • Strona 211 z 211
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211