• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 210 z 211
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
 #1190335  autor: marcin19883
 03 kwie 2025, 20:07
Panowie mam starego Mi 10T Lite i od jakiegoś czasu, przestało działać poprawnie VoWiFi w Orange. Ja mogę dzwonić bez problemów. Problemem są połączenia przychodzące. Nikt nie może się do mnie dodzwonić. Ciągle jestem niedostępny, jakbym miał telefon wyłączony. Telefon oczywiście nie ma od ok 2 lat aktualizacji, więc tam nie może się nic popsuć. To Orange coś zmienił i udaje, że nic o tym nie wie, jak zgłaszam problem techniczny. Wkładam karte Orange do innego telefonu i VoWiFi śmiga bez problemów. Morał z tego taki, że mogą ci celowo popsuć jakąś usługę, żebyś przeszedł na nowszy telefon :x
 #1190349  autor: p2225
 03 kwie 2025, 22:38
@kozien70 dzięki. Póki co przetestuję Playa

@marcin19883 czyli widzę, że nie tylko u mnie. Opisałeś dokładnie to co sam zauważam, ale nie zgadzam się z ostatnim zdaniem. Być może Orange po zmianie IMS ma problem z konkretnymi modelami i/lub markami telefonów. Napisałem 2 zgłoszenia, na które odpowiedzieli mi, że to zależne od wielu czynników bla bla bla, zatem przenoszę numer.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1190350  autor: muddy
 03 kwie 2025, 23:30
To tak przy okazji - bo jeszcze tego tutaj nie pisałem: istnieje sposób na zmianę priorytetu VoWiFi dla Orange na Samsungu. W menu jest to zablokowane, jednak można to obejść. Sprawdzone na S23 Ultra z Androidem 14 (OneUI 6.1).
Wystarczy włączyć debugowanie przez USB, podłączyć do komputera i w adb wydać polecenie:
Kod: Zaznacz cały
settings put system wifi_call_preferred1 2
Jeśli karta Orange jest w drugim slocie / albo jako eSIM, zamiast wifi_call_preferred1 trzeba ustawić zmienną wifi_call_preferred2.
Wysłanie wartości 1 zamiast 2 przywraca priorytet sieci WiFi.

MM
 #1190351  autor: marcin19883
 03 kwie 2025, 23:35
p2225 pisze:
03 kwie 2025, 22:38
@marcin19883 czyli widzę, że nie tylko u mnie. Opisałeś dokładnie to co sam zauważam, ale nie zgadzam się z ostatnim zdaniem. Być może Orange po zmianie IMS ma problem z konkretnymi modelami
Obawiam się, że tego nie naprawią. Mój telefon już prawie 2 lata bez wsparcia, czyli stary model. Bez smsów po WiFi. Czekałem i już mam dosyć. Zmieniłem telefon. Teraz wszystko działa w Orange.
Chyba najlepszą siecią, jeśli chodzi o wsparcie Volte/VoWiFi jest T-mobile. Tam to wszystko działa, nawet na 5 letnim telefonie.
 #1190406  autor: p2225
 05 kwie 2025, 11:55
Sprawdziliśmy działanie systemów odpowiedzialnych za obsługę usługi WiFi Calling i potwierdzamy wykrycie błędu, który mógł powodować zgłoszone utrudnienia. Prace naprawcze zostały zakończone w godzinach popołudniowych 04.04.2025 i zgłoszone trudności nie powinny być już obserwowane. Zalecamy ponowne włączenie telefonów. Przepraszamy za niedogodności.
I faktycznie, zauważyłem wczoraj wieczorem, że WiFi Calling działa poprawnie, ale sorry Orange, dziś już jestem w Play :wink:
Dziwne, że w ogóle odpowiedzieli skoro dziś już nie jestem ich klientem :roll:

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1190428  autor: matias55
 05 kwie 2025, 19:31
p2225 pisze:
05 kwie 2025, 11:55
Sprawdziliśmy działanie systemów odpowiedzialnych za obsługę usługi WiFi Calling i potwierdzamy wykrycie błędu, który mógł powodować zgłoszone utrudnienia. Prace naprawcze zostały zakończone w godzinach popołudniowych 04.04.2025 i zgłoszone trudności nie powinny być już obserwowane. Zalecamy ponowne włączenie telefonów. Przepraszamy za niedogodności.
I faktycznie, zauważyłem wczoraj wieczorem, że WiFi Calling działa poprawnie, ale sorry Orange, dziś już jestem w Play :wink:
Dziwne, że w ogóle odpowiedzieli skoro dziś już nie jestem ich klientem :roll:
Odszedłeś z powodu WiFi Calling, czy szatkowania rozmów w trakcie jazdy? :mrgreen:
 #1190431  autor: p2225
 05 kwie 2025, 21:15
W trakcie jazdy? Nic o tym nie mówiłem.

Dla mnie WiFi Calling jest krytyczne, bo żadna sieć nie zapewnia u mnie odpowiedniego poziomu sygnału, więc jeśli mam słuchać, że nie można się do mnie dodzwonić, otrzymywać SMSy, że ktoś dzwonił albo stać przy oknie/na balkonie w trakcie rozmowy, to wolę zmienić sieć. I to trwało tak 3 tygodnie i dopiero po 2 zgłoszeniu Orange stwierdził, że jednak wina jest po ich stronie. Zdążyłem dzień wcześniej złożyć wniosek o przeniesienie numeru.

Przy okazji mam pytanie - czy w Play można spokojnie wymusić tryb tylko LTE? Nie będzie problemów jak (kiedyś?) w Orange, że VoLTE się rozpinało po kilku dniach?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1190451  autor: marcin19883
 06 kwie 2025, 15:52
p2225 pisze:
05 kwie 2025, 21:15
Play można spokojnie wymusić tryb tylko LTE? Nie będzie problemów jak (kiedyś?) w Orange, że VoLTE się rozpinało po kilku dniach?
W Play na Karte nie ma z tym problemu. A co do Orange, to serio Volte znikało? U mnie w POCO mam opcje wyłączenia 2G. Siedze od piątku na tylko NR/4G. Nic nie znika. W sumie to nawet nie widzę ikonki Volte(braki HyperOS?), bo jej nie ma, ale rozmowy działają i ogólnie wszystko inne.
 #1190453  autor: p2225
 06 kwie 2025, 17:10
Znikało po około 3 dniach. Konieczne było chwilowe zejście do 2G/3G i powrót do LTE żeby VoLTE ponownie działało.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1190454  autor: DonTonico
 06 kwie 2025, 17:11
U mnie na HyperOS 2 w Orange Flex też zniknęła ikonka. Ale VoLTE działa. Natomiast miałem komunikat, że VoWifi nie będzie działać. Na szczęście po twardym restarcie działa.
 #1190455  autor: matias55
 06 kwie 2025, 17:30
Ja jedyne co zauważyłem to znikanie VoLTE w Orange w trakcie rozmowy dwa razy, że trzeba właśnie było na chwilę wejść w tryb samolotowy. Działo się to głównie w trakcie nocnych rozmów po po północy.
 #1190462  autor: Bolek33
 06 kwie 2025, 20:06
U mnie problem z VoLTE w PLAY polega na tym, że po odebraniu rozmowy przychodzącej muszę kilka razy powtórzyć "halo" zanim rozmówca po drugiej stronie mnie usłyszy w swojej słuchawce. I odwrotnie odbierający połączenie ode mnie mają to samo. Po przełączeniu w tryb 3G problem znika. Oczywiście nie zawsze wiem w jakiej sieci jest rozmówca po drugiej stronie, ale z pewnością problem jest zawsze w połączeniach PLAY-PLAY, PLAY-PLUS to samo. Telefony z jakich korzystam to Samsung A52s 5G i 54 5G. Ciekaw jestem czy w innych regionach ten problem też występuje czy tylko u mnie na Warmii i Mazurach?
 #1190463  autor: Moonoon
 06 kwie 2025, 20:38
Dziwny objaw, nie zauważyłem takich problemów (dolnośląskie/ wielkopolskie/pomorskie)

2Gb w 5G co raz bliżej... :D
https://www.speedtest.net/result/a/10275062249
 #1190464  autor: DonTonico
 06 kwie 2025, 20:39
Problem jest raczej szerszy, bo mój wspólnik jest w Play, ma jakiegoś Samsunga Aileśtam i jest to samo, jak się do niego dzwoni to głucha cisza i dopiero jak powtórzy to go słychać. Wcześniej miał inny telefon i było to samo.
 #1190466  autor: Bolek33
 06 kwie 2025, 21:42
DonTonico pisze:
06 kwie 2025, 20:39
Problem jest raczej szerszy, bo mój wspólnik jest w Play, ma jakiegoś Samsunga Aileśtam i jest to samo, jak się do niego dzwoni to głucha cisza i dopiero jak powtórzy to go słychać. Wcześniej miał inny telefon i było to samo.
W jakiej jesteś sieci i jakiego obszaru dotyczy problem?
 #1190467  autor: Spacedust
 06 kwie 2025, 22:35
Dokładnie to samo miałem w Orange w Poznaniu. No szału można było dostać. Zmieniłem sieć na A2Mobile i jest perfekt ;)
 #1190476  autor: DonTonico
 07 kwie 2025, 12:31
Bolek33 pisze:
06 kwie 2025, 21:42
W jakiej jesteś sieci i jakiego obszaru dotyczy problem?
Ja w Orange, ale ja słyszę jak klienci do niego dzwonią i wiecznie powtarza halo, halo... Warszawa Śródmieście, ale jak był na wyjeździe np. w Tatrach to było to samo.
 #1190568  autor: Spacedust
 08 kwie 2025, 22:55
Bolek33 pisze:
06 kwie 2025, 23:09
Spacedust pisze:
06 kwie 2025, 22:35
Dokładnie to samo miałem w Orange w Poznaniu. No szału można było dostać. Zmieniłem sieć na A2Mobile i jest perfekt ;)
Ale przecież a2mobile nie ma VoLTE.
Tak się działo na 3G Orange, teraz nadal korzystam z 3G w A2Mobile.
 #1190588  autor: jedrek
 09 kwie 2025, 14:01
Czy w A2mobile nawet na 3G przepływność kanału do rozmów jest niższa niż w Orange, Play, TM?
3G w A2Mobile często w odsłuchu idzie jak u innych rozmowa po 2G.
Czyżby cena wynikała z mocno zaniżonych przepływności i finalnie słyszalnie gorszej jakości dla rozmów?
Normalne 3G dla połączeń audio to było coś koło ~12,5kbps kilka lat temu.

Czy nadal max przepływności dla VoLTE to 23,85kbps?
Czy przez ostatnie lata coś się zmieniło i podkręcili rurę by dzięki temu przy mniejszej kompresji dźwięku jeszcze lepszą jakość głosu otrzymać?
Dla mnie jakość dla kompresji mowy, jako monofoniczny jeden kanał, zaczyna się dopiero od 96kbps, poniżej jak się nie ma ucha nadepniętego przez słonia, to jaki to by nie był kodek słychać jednak degradację głosu, daleko mu nadal do jakości mowy ze studia PORZĄDNEJ stacji radiowej UKF (takich stacji jest kilka %), gdy takowa stacja nie ma oczywiście jakichś pożal się dosyłów sygnału audio do nadajnika kanałami z kompresją stratną o lichym przepływie - jaka w modzie jest dziś, bo na wszystkim cięcia robią.
  • Strona 210 z 211
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211