• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1187818  autor: macqmacq
 14 lut 2025, 17:01
Wysłałem dzisiaj, jak co piątek kodzik na 10 minut w Fakt Mobile. Szybciutko został przyznany bez żadnych problemów. Następnie doładowałem konto za 5zł, aby przedłużyć ważność konta o rok. Tutaj też bez problemów. Po jakimś czasie sprawdzam ilość i ważność pakietów pod *106# - wszystko się zgadza. Sprawdzam stan konta pod *101# i tu ZONK!!! Stan konta pomniejszony o kwotę 11,07zł :( Sprawdzam w połączeniach, a tam jakiś SMS premium wysłany (???) na nr 7936 :/
NIGDY NIC nie włączałem na jakieś konkursy, czy inne debilstwa!...
Znacie może ten nr i jak to ewentualnie wyłączyć?
Zadzwoniłem oczywiście na infolinię fakt-mobile i miły konsul zwrócił mi kwotę, ale spytałem co mam zrobić, żeby coś takiego się nie powtórzyło - powiedział zablokować SMS premium :) Ale KODY z gazety też idą na numer premium 4949 i co teraz? Ryzyk/fizyk? :lol:
Ps. Mój nr telefonu to xx7 936 xxx - taka ciekawostka :D
Ostatnio zmieniony 15 lut 2025, 20:53 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dopisałem nazwę taryfy w pierwszym zdaniu
 #1187819  autor: KC-KARLOS
 14 lut 2025, 17:16
macqmacq: 4949 to nie jest numer premium- taki zaczyna się od 80xx (ten akurat jest bezpłatny), bądź 7xxx (płatne od 62 gr do 11,07 zł za sztukę) lub 92xxx (jeszcze droższe). Sprawdź więcej info w cenniku na stronie Fakt Mobile.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1187854  autor: neotele
 15 lut 2025, 11:57
macqmacq pisze:Sprawdzam stan konta pod *101# i tu ZONK!!! Stan konta pomniejszony o kwotę 11,07zł :( Sprawdzam w połączeniach, a tam jakiś SMS premium wysłany (???) na nr 7936 :/
NIGDY NIC nie włączałem na jakieś konkursy, czy inne debilstwa!...
Na stronie https://bip.uke.gov.pl/wyszukiwarka-rejestr-premium możesz zobaczyć, jakie firmy obsługują ten numer premium. Tu możesz zapłacić zarówno za wysłanie jak i odebranie SMSa! - zależnie od firmy.
Poza zablokowaniem numerów Premium sugeruję sprawdzić jaka treść została wysłana tym SMSem. Zależnie od jego treści, możesz dojść jaka firma się za tym kryje.
Skoro na 100% nie zapisywałeś się nigdzie, to:
1. sprawdź dokładnie, czy nie jest masz jakiego syfu w smartfonie (sugeruję roboczo zainstalować rożne antywiry i przeskanować sprzęt),
2. skontaktuj się z obsługą FM i dowiedz się, co oni wiedzą na ten temat,
3. ewentualnie złóż doniesienie na Policji na firmę, która na tym zarobiła (=okradła Cię). Nieważne, że kwota nieduża. Oszustom nie powinno się nic darować.
 #1187857  autor: Remington
 15 lut 2025, 12:14
neotele pisze:
15 lut 2025, 11:57
3. ewentualnie złóż doniesienie na Policji na firmę, która na tym zarobiła (=okradła Cię). Nieważne, że kwota nieduża. Oszustom nie powinno się nic darować.

Jeśli już, to nie teraz. Abonent ma zapłacić swojemu operatorowi, bo to on go zbillingował i on mu tę kwotę zabrał z konta. A na takie przypadki nie jest prawo karne, tylko przepisy PKE o zwykłej reklamacji i Policja może odmówić wszczęcia dochodzenia póki normalny tryb nie zostanie zachowany. Dopiero gdy operator stwierdzi, że nie było SMS-a ani subskrypcji to można rozważać oszustwo, choć wtedy on odda pieniądze, bo to widocznie będzie jakiś błąd. No i trzeba uczciwie uprzedzić - ewentualna zabawa w sprawę karną oznacza utratę telefonu na długie miesiące, bo bez ekspertyzy czy nie ma na nim wirusów pewnie nie dojdzie do ostatecznego rozstrzygnięcia.

Na ten moment wystarczy reklamacja do Play z prośbą o wyjaśnienie tego obciążenia. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca - prośba do UKE o interwencję.
 #1187862  autor: macqmacq
 15 lut 2025, 13:16
neotele - Treści SMS-a nie mam, bo skąd, skoro go nie wysyłałem. Telefon to Maxcom MM135 :lol: I to nie jest smartfon, który jest narażony na wirusy. Jak napisałem dzwoniłem na infolinię FM, ale konsul stwierdził, że to wyszło z mojego telefonu. Kasę mimo wszystko zwrócił.
Na podanej stronie UKE "Nie znaleziono Operatora dla numeru 7936"... :(
Ps. Ważne, że numer jest "leżakowy" i uruchamiany tylko dla kodów, ewentualnie w razie potrzeby :wink:
 #1187864  autor: KC-KARLOS
 15 lut 2025, 13:31
macqmacq: w jaki sposób nabyłeś numer tel, który jest teraz w Fakcie? Starter Play? Faktu? Przeniesiony z innej sieci? I jak długo go użytkujesz? A sms mógł być wysłany fizycznie i omyłkowo, nawet przy wybraniu opcji "odpowiedz".

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1187865  autor: macqmacq
 15 lut 2025, 13:42
KC-KARLOS - numer przeniesiony kilka lat temu z orange i aktywny już kilkanaście lat. Wysłałem SMS-a, ale tylko z kodem z faktu. Odstawiłem telefon, aby odczekać na zwrotne SMS-y z FM. Chwilę po nich widzę info o zmianie stanu konta :shock:
Na 100% nic innego nie wysyłałem i nie odpowiadałem na żadne dziadostwa :roll:
 #1187866  autor: KC-KARLOS
 15 lut 2025, 13:55
macqmacq: co billing w Play24 pokazywał? Jest tam dokładna godzina wysyłanych smsów. Nie chcę nikogo oskarżać, kto dobrał się do telefonu w tym czasie, ale nie ma możliwości wysłania z automatu smsa na urządzeniu, które nie jest smartfonem i nie ma dostępu do internetu czy usług powiązanych z internetem (co najwyżej może być wgrana aplikacja - gra trial, która mogłaby się odblokować po kilknięciu w menu tejże gry - opcja wysyła za użytkownika smsa premium - z tym spotkałem się na telefonie Nokia 110 4G - prosty klawiszowiec z VoLTE działającym w T-Mobile). A numer sms o dodatkowym świadczeniu na 7xxx, nie jest usługą subskrypcyjną, a jednorazową.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1187872  autor: macqmacq
 15 lut 2025, 14:25
KC-KARLOS - wiem, że wydaje się to nieprawdopodobne, ale telefon był cały czas na moich oczach. Nikogo w tym czasie w domu nie było :cry: Zwłaszcza małych dzieci :lol:
W bilingu jest SMS premium na numer 7936. Nic więcej... :?
No nic. Póki co aktywowałem blokadę na SMS-y premium ;-)
koszalineo941268 pisze:
15 lut 2025, 14:24
Nie masz połączonego tego numeru z kontem internetowym Play24?
Oczywiście, że mam. Tam też sprawdzałem i jest tak, jak napisałem do Karlosa...
Ostatnio zmieniony 15 lut 2025, 14:27 przez KC-KARLOS, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Proszę używać edycję postu, zamiast podbijać nowym, dzięki.
 #1187885  autor: koszalineo941268
 15 lut 2025, 15:00
Czy w Play24 jest następcą usługi teleplay? Być może to to
https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/ja ... ieci-play/ Ale tu lecieliby na grubo.

Inne opcja ktoś z tego telefonu wysłał SMS premium, a potem go skasował. W myśl brzytwy ockhama najpewniejszą opcja.

Play może podać o jakiej treści był to SMS, wtedy się pewnie okaże, że jakaś gra, w którą siostrzeniec, który wykorzystał chwilę nieuwagi wujka.

SMS premium można wysłać poprzez kliknięcie w link, kiedyś nawet w WAP.

Inne opcja to socjotechnika. Oszuści wysyłają SMS: usługa premium za milion aktywowana. Jak chcesz ją wyłączyć, to wyślij odpowiedź na tego SMS o treści tak.chce", co oczywiście aktywuje subskrypcję

Opcji jest wiele, ale mamy za mało informacji.
 #1187890  autor: KC-KARLOS
 15 lut 2025, 15:18
Znalazłem taka informację: https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=4
Tam jest info o podmiocie, który świadczy dodatkowe świadczenie pod tym numerem premium.
Play również potwierdza - to Digital Virgo SA >> https://www.play.pl/resources/pdf/2022/ ... w-Play.pdf

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1187891  autor: macqmacq
 15 lut 2025, 15:33
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi/podpowiedzi i zaangażowanie w tym temacie. Dzisiaj już nie dam rady się zagłębiać, ale w przyszłym tygodniu przeglądnę Wasze propozycje :smt006
 #1187894  autor: neotele
 15 lut 2025, 16:10
macqmacq pisze:
15 lut 2025, 13:16
.. konsul stwierdził, że to wyszło z mojego telefonu. Kasę mimo wszystko zwrócił.
Na podanej stronie UKE "Nie znaleziono Operatora dla numeru 7936"..
Dobrze, że Ci kasę zwrócili.
Pod tym numerem jest - szacuję - kilkadziesiąt firm.
Strona UKE czasami podaje taki komunikat, ale trzeba powtórzyć zapytanie, może skasować ewentualne spacje powstałe przy kopiowaniu numeru itp. Początek listy (ze szczegółami dla 1. pozycji) wygląda tak: https://postimg.cc/LJhyvLMY
koszalineo941268 pisze:Play może podać o jakiej treści był to SMS, wtedy się pewnie okaże, że jakaś gra, w którą siostrzeniec, który wykorzystał chwilę nieuwagi wujka.
Mogło tak być.
Aby więcej nie było podobnych niespodzianek, wnioskowałbym, aby operator podał treść wysłanego SMSa, aby na jej podstawie zlokalizować, jakiej firmy usługowej dotyczy i z nimi wyjaśnił sprawę (kiedy usługa była aktywowana itp.) i definitywnie wyłączył u nich tą usługę.
 #1187895  autor: KC-KARLOS
 15 lut 2025, 16:18
neotele: podałem powyżej dostawcę tego i innych, podobnych numerów premium, których używa - to Digital Virgo SA.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1187902  autor: neotele
 15 lut 2025, 17:00
@Karlos
Tych firm jest znacznie więcej. Zobacz na stronie UKE, klikając na "więcej", po prawej stronie każdego wiersza/ wpisu (lub ściągając i przeglądając bazę z pliku XML).
Np. w 1. wierszu jest firma Boomer Sky LTD z Londynu.
 #1187903  autor: macqmacq
 15 lut 2025, 17:39
koszalineo941268 pisze:
15 lut 2025, 15:00

Play może podać o jakiej treści był to SMS, wtedy się pewnie okaże, że jakaś gra, w którą siostrzeniec, który wykorzystał chwilę nieuwagi wujka.

SMS premium można wysłać poprzez kliknięcie w link, kiedyś nawet w WAP.

Inne opcja to socjotechnika. Oszuści wysyłają SMS: usługa premium za milion aktywowana. Jak chcesz ją wyłączyć, to wyślij odpowiedź na tego SMS o treści tak.chce", co oczywiście aktywuje subskrypcję

Opcji jest wiele, ale mamy za mało informacji.
Nie!!! Na to wszystko, co napisałeś!!! Już nie będę tłumaczył, że numer włączany sporadycznie na mojej rezerwowej komórce 2G i NIKT nie ma do niej dostępu!!!
Ps. Jakich jeszcze chcesz informacji ode mnie??? Wszystko chyba raczej jasno opisałem! :shock:

Wysłałem maila na [email protected], który znalazłem w linku do pliku prze Karlosa - dzięki!!!
Opisałem co się stało. Zobaczę, co odpowiedzą 8)
Dam znać :smt006
Ostatnio zmieniony 15 lut 2025, 18:08 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Połączyłem posty. Offtop i tak do wydzielenia.
 #1187909  autor: koszalineo941268
 15 lut 2025, 18:28
macqmacq pisze:
15 lut 2025, 17:39
Ps. Jakich jeszcze chcesz informacji ode mnie??? Wszystko chyba raczej jasno opisałem! :shock:
Kiedy SMS został wysłany? O jakiej treści? Kiedy poprzednio sprawdzałeś stan konta? Czy to SMS premium czy subskrypcja? Czy włączenie blokady premium po wcześniejszym wyłączeniu subskrypcji ją blokuje?

No sorry, ale wg ciebie, leżący w szufladzie telefon sam z siebie wysyła SMS premium. Ja tego nie kupuję. Albo ty miałeś inny stan świadomości, albo ktoś do tego telefonu fizycznie lub numeru zdalnie miał dostęp.