• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 9 z 14
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
 #1183703  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 15:49
Witam,
może temat był przedstawiony, jak nie, chciałbym przestrzec tych, którzy planują skorzystać z oferty NJU Subskrypcja.

- Nie mamy żadnej kontroli nad wyrażeniem zgód, marketingowych i innych (np partnerów NJU). Zgód na kontakt zarówno poprzez sms, mail, jak i telefoniczny.
- Na swoim koncie na stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej, nie ma żadnych ustawień, ani nie ma też informacji, jakie zgody są wyrażone.
- Przechodząc na ofertę NJU Subskrypcja, mamy z automatu wyrażoną każdą zgodę ze wszystkich możliwych.
- Nie da się anulować wyrażonych zgód.
- Nie da się zrezygnować z oferty NJU Subskrypcja, gdybyśmy chcieli przejść na ofertę NJU na kartę. Gdy tak po prostu zrezygnujemy z Subskrypcji, numer telefonu przepada, przechodzi do puli numerów NJU. Opcją jest przeniesienie numeru do innego operatora na ofertę na kartę.
- Jest wiele jeszcze niejasności, np czy mamy umieszczenie naszych danych, również osobowych, w Spisie abonentów i informacji o numerach telefonicznych. Z tych danych ktoś może skorzystać telefonicznie.

W procesie (krótkim, ogólnie to trwa z 3 minuty) przechodzenia na ofertę NJU Subskrypcja, musimy doładować konto 29 zł. Możliwe, że ta kwota schodzi z salda oferty NJU na kartę, ja nie miałem środków, więc musiałem zasilić. Gdy już się stałem szczęśliwym posiadaczem korzystania z tej oferty i dowiedziałem się o tym wszystkim, natychmiast przeniosłem numer do innego operatora. 29 zł przepada.

Informacje, które przedstawiłem, są zbiorem z kontaktu z NJU BOK, zarówno telefonicznego, jak i na czacie. Gdyby była jakaś nieścisłość lub rozbieżność, zapraszam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2024, 16:37 przez happypiotr, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1183704  autor: Remington
 05 gru 2024, 16:36
happypiotr pisze:
05 gru 2024, 15:49
- Nie mamy żadnej kontroli nad wyrażeniem zgód, marketingowych i innych (np partnerów NJU). Zgód na kontakt zarówno poprzez sms, mail, jak i telefoniczny.
- Na swoim koncie na stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej, nie ma żadnych ustawień, ani nie ma też informacji, jakie zgody są wyrażone.
- Przechodząc na ofertę NJU Subskrypcja, mamy z automatu wyrażoną każdą zgodę ze wszystkich możliwych.
- Nie da się anulować wyrażonych zgód.

Prezentować statusu zgód nie muszą. Ważne byś mógł się z nimi zapoznać, a forma jest dowolna, może to być czat. Reszta zarzutów jest natomiast poważna.

Szczerze wątpię by operator tak bezceremonialnie łamał RODO i PKE - w ich myśl, zgoda musi być zawsze wyrażona świadomie i intencjonalnie. Choć... w Orange wszystko jest możliwe. Proszę, wklej nam tu odpowiedzi BOK-u w tej kwestii.
 #1183706  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 16:45
Korzystając (przechodząc) na ofertę NJU Subskrypcja, na to wszystko się zgadzasz. Te wszystkie warunki, są częścią umowy. Ani w ofercie na stronie głównej NJU, ani podczas procesu przechodzenia na NJU Subskrypcja, nie było podanych tych wszystkich informacji, które przedstawiłem.

Jak dla mnie, a myślę, że dla wielu, te informacje są kluczowe i jedne z najważniejszych ze wszystkich, aby podjąć decyzję skorzystania z danej oferty.
Przepada mi 29 zł (będę korzystać z oferty max 24 godziny, do czasu jutrzejszego przeniesienia numeru), ale to nic wielkiego. Bo mam nadzieję, a to jest dla mnie najważniejsze, że w czasie 24 godzin, po uruchomieniu NJU Subskrypcji, jak i po od razu przeniesieniu numeru do innego operatora, system informatyczny NJU, nie zdążył już udostępnić moich danych, partnerom NJU w celach marketingowych.

Odnośnie prośby @Remington o wklejenie odpowiedzi BOK z czatu
Ogólnie nie lubię korzystać z czatu. Wolę rozmawiać.

Wklejam:
Jaka jest mozliwośc rezygnacji z subskrypcji i powrotu numerów do oferty na karte?
10:41Odczytana
Nie ma możliwości bezpośredniej migracji z oferty subskrypcyjnej do innych ofert nju lub Orange.
Konieczne jest przeniesienie numeru do innego operatora, a następnie powrót do nju lub Orange.
10:42

to jeszcze jedno ostatnie pytanie. Gdy przeniose numery do innego operatora, zostanie dokonany zwrot opłaty za subskrypcję, którą dziś dokonałem?
10:43Odczytana
Nie, gdyż zwrot środków realizowany jest tylko w przypadku rezygnacji do 14 dni.
Przeniesienie numeru do innego operatora, to nie rezygnacja.
10:43

Zwrot środków zostanie dokonany, przy rezygnacji (odstapieniu od umowy zdalnej" w ciągu 14 dni. Ale wtedy te numery trafiają do puli numerów nju, czyli trace numery tak?
10:44Odczytana
Rezygnacja/odstąpienie do 14 dni wiąże się z całkowitą dezaktywacją numerów i ich utratą.
10:45

Rozumiem. Bardzo dziekuję za informację

Pozdrawiam i miłego dnia
10:45Odczytana
Bardzo proszę.
Wzajemnie, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2024, 17:59 przez happypiotr, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1183708  autor: Remington
 05 gru 2024, 17:58
happypiotr pisze:
05 gru 2024, 16:45
Korzystając (przechodząc) na ofertę NJU Subskrypcja, na to wszystko się zgadzasz. Te wszystkie warunki, są częścią umowy. Ani w ofercie na stronie głównej NJU, ani podczas procesu przechodzenia na NJU Subskrypcja, nie było podanych tych wszystkich informacji, które przedstawiłem.

Nie ma czegoś takiego w polskim prawie - tj. zgody, której nie wyrażałeś jednoznacznie i wprost. Jeśli twierdzisz, że jest ona częścią umowy to proszę wskaż jej zapisy, które tak stanowią. Prosiłem, byś zamieścił tutaj co odpowiedział BOK w tej sprawie - to będzie ewidentne podłożenie się jeśli to potwierdzili.
 #1183709  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 18:05
Wkleiłem czat wyżej, edytując odpowiedź.

"Nie ma czegoś takiego w polskim prawie - tj. zgody, której nie wyrażałeś jednoznacznie i wprost."
Jak to wygląda, pozostawiam ocenę Tobie i innym.

Zrób symulację przejścia z oferty NJU na kartę do oferty NJU Subskrypcja, a się dowiesz. Przestrzegłem innych, jakie są tego konsekwencje.

To nie tylko te zgody (ale to bardzo ważne). Po prostu czym skutkuje skorzystanie z oferty NJU Subskrypcja.
 #1183710  autor: Remington
 05 gru 2024, 18:15
happypiotr pisze:
05 gru 2024, 18:05
"Nie ma czegoś takiego w polskim prawie - tj. zgody, której nie wyrażałeś jednoznacznie i wprost."
Jak to wygląda, pozostawiam ocenę Tobie i innym.

Ja pytam o zgody marketingowe - o tym cytat z czatu nie mówi. To one muszą być wyrażone świadomie i jednoznacznie.

Reszta rzeczy jak brak możliwości migracji powrotnej to rzecz znana i cecha oferty. Niegdyś Flex też tego nie oferował (to na jego bazie powstało nju subskrypcja). Zresztą u innych też są takie kwiatki.
 #1183711  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 18:22
Jeżeli chodzi Ci tylko o kwestię wyrażenia zgód.
Podczas procesu przechodzenia (na stronie internetowej po zalogowaniu na swoim koncie), z oferty na kartę do oferty subskrypcyjnej, nie ma żadnych informacji, ani nie ma żadnych pól wyboru.
 #1183713  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 18:32
Jeżeli chodzi Ci tylko o kwestię wyrażenia zgód.

Podczas procesu przechodzenia (na stronie internetowej po zalogowaniu na swoim koncie), z oferty na kartę do oferty subskrypcyjnej, nie ma żadnych informacji, ani nie ma żadnych pól wyboru.

Zalogowałem się ponownie i szukałem informacji, jakie mam zgody wyrażone. Nie było takich. Zainstalowałem aplikację, nie ma takich.

Zadzwoniłem na BOK, powiedzieli mi, że skorzystałem z oferty na subskrypcję i że wyrażenie moich zgód zawarta jest w danym dokumencie.
I nie ma innej możliwości skorzystania z oferty na subskrypcję.
Znalazłem ten dokument.
https://nju.pl/dokumenty/Polityka_prywa ... 8bdf73.pdf

Taki brak informacji wcześniejszych, jasno przedstawionych, uważam za niestosowny.
Więc przestrzegam innych, kiedy będą się decydowali.

A już masakrą jest to, że z tej oferty nie można się wycofać inaczej, jak tylko przenieść numer do innego operatora.
I nigdzie o tym nie jest napisane na stronie głównej.
A to nie jest oferta co trzeba podpisywać dokumenty. To trwa 3 minuty i w trakcie tego, trzeba wpłacić 29 zł (jak się nie miało salda takiego w ofercie na kartę, bo może by zeszło). I żeby się z tego wymiksować, nawet po minucie (jak już się wszystkiego właśnie dowiesz) 29 zł przepada, albo numer przepada). Dla mnie to nie fair.
Ale ocenę właśnie pozostawiam innym.
 #1183714  autor: Remington
 05 gru 2024, 19:07
Raczej konsultant był nieprecyzyjny, a ten dokument nie zawiera żadnych zgód. Mówi w punkcie 10., że mogą poprosić o ich wyrażenie. Skoro nigdzie ich nie widzisz to możliwe, że ich w ogóle nie ma.

Jeśli mimo to otrzymujesz reklamy od nju, to będziesz mieć podstawę do skargi do UODO.
 #1183715  autor: kszaq
 05 gru 2024, 19:36
29 zł to opłata za pierwszy okres rozliczeniowy. Nie zejdzie ona z salda środków na kartę - niewykorzystane saldo na kartę przepada i możesz wnioskować o zwrot niewykorzystanych środków. Tak samo dzieje się w Orange Flex. Nad tym ubolewam, bo mogli by zrobić przeniesienie środków z karty do subskrypcji teraz, gdy po 10 listopada wprowadzili opłatę 20 zł za zwrot niewykorzystanych środków również w subskrycjach - wcześniej ludzie mogliby przenosić numer w celu darmowej wypłaty, teraz takiego niebezpieczeństwa (dla operatora) nie ma.

Korzystam z nju subskrypcja z krótką przerwą odkąd pojawiła się możliwość posiadania kilku numerów i nigdy nie musiałem wyrażać zgód marketingowych, w tej ofercie po prostu takich zgód nie ma - i nie miałem absolutnie żadnego spamu marketingowego na moich numerach.

Przy rezygnacji w ciągu 14 dni z przepadkiem numeru opłata za pierwszy okres jest zwracana. W przypadku gdy przenosisz numer do innego operatora, nie jest to napisane wprost, ale ja dostałem zwrot środków za niewykorzystane pół miesiąca, a że korzystam z nju światłowód, to zwrot ten obniżył moją opłatę abonamentową.

Zgadzam się, że brak możliwości powrotu do oferty na kartę to duży minus i na osobach, którym subskrypcja nie przypasuje niejako wymusza przejście do innego operatora, zamyka też możliwość bezpośredniej migracji do oferty Orange z wyższą dla operatora marżą, gdyby ktoś odczuł taką potrzebę. Zupełnie niezrozumiała decyzja. Może jednak w najbliższym czasie coś się zmieni, skoro dali możliwość rezygnacji z numeru bezpośrednio w aplikacji/na stronie...
 #1183717  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 19:40
Korzystam z nju subskrypcja z krótką przerwą odkąd pojawiła się możliwość posiadania kilku numerów i nigdy nie musiałem wyrażać zgód marketingowych, w tej ofercie po prostu takich zgód nie ma - i nie miałem absolutnie żadnego spamu marketingowego na moich numerach.
O to chodzi, że nic nie wyrażasz. I nie masz jak tego sprawdzić.
 #1183722  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 19:56
Masz - zadaj pytanie na czacie o to jakie zgody marketingowe masz wyrażone.
Ale tu nie chodzi o zadawanie pytań. Tu chodzi o listę, jakie zgody masz wyrażone, a jakie nie. Ze wszystkich możliwych zgód jakie mogą być.

Ale to po fakcie. Przede wszystkim, podczas woli skorzystania z oferty, móc to ustalić. A tego nie ma.

A uważasz, że taka odpowiedz konsultanta jest Ciebie satysfakcjonuje?
A co gdyby konsultant się w czymś pomylił lub był niekompetentny lub inne powody.

Tu chodzi o dane osobowe. Jak raz pójdą w świat, to spędzisz resztę życia, aby być detektywem, skąd dana firma ma Twoje dane i prosić o ich usunięcie?
 #1183723  autor: Remington
 05 gru 2024, 20:09
happypiotr pisze:
05 gru 2024, 19:56
Tu chodzi o listę, jakie zgody masz wyrażone, a jakie nie. Ze wszystkich możliwych zgód jakie mogą być.

Jak widzisz, @kszaq twierdzi, że takich zgód w nju nie ma - jeśli tak jest to jak niby mieliby pokazać listę i treść czegoś czego nie ma?

RODO nie wymaga prezentowania takiej listy po udzieleniu zgody, więc nawet jeśli list nie ma pozostaje zapytanie operatora (czy dowolnej firmy, bo to nie dotyczy tylko operatorów).

Dobrą praktyką jest, że firmy prezentują opcjonalne zgody, zarówno udzielone jak i nie. Ale to też nie jest reguła, znam banki, które część opcjonalnych zgód ukrywają i pozwalają sprawdzić ich status wyłącznie przez pracownika.
 #1183724  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 20:10
"
Raczej konsultant był nieprecyzyjny, a ten dokument nie zawiera żadnych zgód. Mówi w punkcie 10., że mogą poprosić o ich wyrażenie. Skoro nigdzie ich nie widzisz to możliwe, że ich w ogóle nie ma. "
Znalazłem jeszcze to na czacie:
Dzień dobry
9:58Wysłana
Witam.
9:58

Uaktywniłem właśnie ofertę nju subskrypcja na dwa numery

U ustawieniach konta nie mogę znaleźć informacji o wyrażonych moich zgodach komunikacji, mam na myśli zgody marketingowe. Gdzie się znajdują?
10:00Wysłana
Wszystkie informacje dotyczące administrowanych danych klienta opisujemy w polityce prywatności:
https://nju.pl/dokumenty/Polityka_prywa ... 8bdf73.pdf
10:02

Rozumiem, że jest taki dokument. Ale chciałbym sie dowiedziec, w którym miejscu po zalogowaniu sie na stronie internetowej lub w aplikacji na telefon, one się znajdują

Które sa aktywne a które nie

Chciałbym sprawdzic status aktywności zgód
10:04Odczytana
W ofercie subskrypcyjnej nie ma podziału na aktywne / nieaktywne zgody.
Dane osobowe uzyskane przy rejestracji w Aplikacji lub na stronie nju.pl oraz w trakcie korzystania z usług dostępnych przez Aplikację i na stronie nju.pl wykorzystujemy w celach opisanych w dokumencie przesłanym powyżej.
10:04

Rozumie i dziekuje. Pozdrawiam
Koniec czatu
"Raczej konsultant był nieprecyzyjny, a ten dokument nie zawiera żadnych zgód. Mówi w punkcie 10., że mogą poprosić o ich wyrażenie"
To jak nie był precyzyjny, to znajdziesz sposób, co jest faktem? Ale to już nieważne, to już po fakcie. Twoje dane już zostaną przekazane partnerom NJU.

A punkt 10 mówi:
Kiedy prosimy Cię o zgodę
Jeżeli wykorzystanie przez nas Twoich danych nie jest konieczne do wykonania umowy,

Skąd wiesz, że Twoje dane są lub nie są konieczne, do wykonania umowy?
Nic nie wiesz. Proces przejścia na NJU Subskrypcje nic nie mówi. Nic w ofercie na stronie głównej też nie ma.

Dalej nic nie wiesz, kiedy już masz subskrypcję.

I to jest odwracanie kota ogonem.
Czytasz ofertę i wiesz czego się spodziewać. Podczas procesu skorzystania z oferty, masz wszystkie informacje.

A nie, kiedy ukradną rower, to na tobie spoczywa odpowiedzialność, aby go odzyskać.
 #1183725  autor: Remington
 05 gru 2024, 20:17
Po pierwsze używaj funkcji cytowania, bo Twoje posty są nieczytelne.

Po drugie ta odpowiedź potwierdza, że ten dokument wszystko reguluje. Nie przewiduje on możliwości używania danych do celów marketingowych bez stosownej zgody (tak samo jak wymaga tego prawo) ani przekazywania danych innym firmom na ich potrzeby.

Robisz burzę o coś czego nie ma.

Skąd wiesz, że Twoje dane są lub nie są konieczne, do wykonania umowy?
Nic nie wiesz.

Z punktu 2., który to szczegółowo opisuje.
 #1183728  autor: happypiotr
 05 gru 2024, 20:53
Bardzo chętnie robiłbym cytaty i z odniesieniem do autora, lecz nie wiedzę tu takiej możliwości (Fedora, Firefox). Zaznaczanie treści nie skutkuje. Możliwe, że obecne ustawienie właśnie FF tak skutkuje lub inny powód. Za co przepraszam. Ale pomijając.

Uważam, jednocześnie przestrzegając dalej innych przed skorzystaniem z oferty NJU Subskrypcja, aby się zastanowili. Że to chrząstki grunt i dalece od standardów korzystania z innych ofert.

Na stronie głównej NJU nie ma istotnych informacji o tej ofercie (np rezygnacja z oferty skutkuje utratą numeru, zatajenie tego jest niedopuszczalne).

Nie ma możliwości sprawdzenia, jakie zgody się wyraziło, jakie nie, podczas zawierania oferty. Nie ma też informacji na koncie później o tym. Już nie mówiąc o zmianie.

Zmuszanie po fakcie, kiedy ktoś po miesiącu będzie dzwonić z ofertą jakiegoś hostingu lub po pół roku o dobrej opcji światłowodu, czy po roku o skorzystaniu z darmowego kursu hulajnogą i odkręcaniu tego, aby usunęli dane, jest co najmniej nieodpowiednie.

W ofercie NJU Abonament i na kartę, jest jasno przedstawione wszystko na swoim koncie, dlaczego tu nie? U innych operatorów takich rzeczy nie ma.

Mogę przypuszczać wręcz, że jest to specjalny proceder marketingowy. Kiedy NJU wprowadziło ofertę subskrypcyjną, aby klienci nie byli świadomi, aby nie było przejrzyście i aby utrudniać podstawowe rzeczy. Tak zrobione, aby było zgodnie z prawem.

Nie polecam NJU Subskrypcję. Warto się dobrze zastanowić. Bo stosowane zabiegi i rozwiązania są dalekie od standardów. Tym samym pozostawiam ocenę innym.
 #1183730  autor: Remington
 05 gru 2024, 21:04
Na pasku edycji razem z pogrubieniem i kursywą masz też opcję cytowania, załączenia linka lub obrazka.
happypiotr pisze:
05 gru 2024, 20:53
Zmuszanie po fakcie, kiedy ktoś po miesiącu będzie dzwonić z ofertą jakiegoś hostingu lub po pół roku o dobrej opcji światłowodu, czy po roku o skorzystaniu z darmowego kursu hulajnogą i odkręcaniu tego, aby usunęli dane, jest co najmniej nieodpowiednie.

Nikt dotąd z forumowiczów z czymś takim się nie spotkał. Dlaczego? Bo w nju nigdzie nie wyrażasz zgody na spam - ani własny Orange, ani „partnerów”. Dlatego robisz z igły widły snując wyssany z palca scenariusz.

Jeśli całkiem słusznie nie wierzysz konsultantom, możesz fakt braku zgód (których nie ma) potwierdzić u administratora danych: https://www.njumobile.pl/mojedane
 #1183731  autor: KC-KARLOS
 05 gru 2024, 21:06
A ja bym polecił, kto szuka tańszego rozwiązania i ma dosyć Flexa. Chcesz uratować numer i wyjść z nju komórkowego (subskrypcji)? Żaden problem przenieść go do innej sieci. To nie boli.
Poza tym w regulaminach jest informacja co i jak - na co się zgadzamy i co ewentualnie tracimy - a procesy wewnętrznej migracji reguluje sam operator i nawet nowe prawo PKE jasno o tym nie mówi. Co do danych - podajesz je i wyrażasz zgodę, aby operator świadczył Tobie usługi i dobrowolnie przedstawiał i byś mógł korzystać z ewentualnych promocji, widocznych w aplikacji - są tylko 2 (DWA) przełączniki. Nic więcej.

Przypomnę, że dopiero od roku Flex pozwala na wyjście z subskrypcji do oferty na kartę w Orange, a stamtąd do nju, bo operator wie, że jeśli we Flexie mu źle, bo za drogo, może nadal klient zostawić mu kasę, ale w tańszej submarce. W przypadku nju subskrypcji migracja wewnętrzna jest zamknięta z powodów biznesowych - lepiej utrzymać klienta z niską ceną dając mu więcej gigabajtów za lojalkę albo zawsze może odejść do innej sieci, co nadal wydaje się sensownym rozwiązaniem - podczas gdy inni w postpaidzie po roku czy dwóch latach stałego klienta nagradzają podwyżką ceny abonamentu o 10 zł/mc i tak co roku.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
  • Strona 9 z 14
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14