• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1158920  autor: wiertolot
 17 paź 2023, 20:14
Żeby ustawić te 30 sekund muszę przekierować połączenia na pocztę głosową i wtedy jest 30 sekundy nic nie mówi, ale telefon wtedy dzwoni bez końca po 30 sekundy, 30 sekundy dzwoni, rozłącza i znowu dzwoni 30 sekund i tak w kółko.
Więc nic to nie daje to ustawianie te 30 sekundy.

Zadzwoń na numer Orange, nie odbieraj tego telefonu z karta Orange, policz sygnały w słuchawce telefonu z którego dzwonisz co się dzieje na końcu.
Potem zadzwoń na numer T-Mobile, Heyah jakiś, nie odbieraj tego telefonu z karta T-Mobile, Heyah, policz sygnały w słuchawce telefonu z którego dzwonisz co się dzieje na końcu.
Będziesz miał porównanie jak jest poustawiane to u jednego i drugiego operatora i gdzie jest lepiej i prawidłowo jak powinno być.
W obu przypadkach poczta głosowa musi być powyłączana.
 #1158925  autor: Remington
 17 paź 2023, 20:31
wiertolot pisze:
17 paź 2023, 20:14
Żeby ustawić te 30 sekund muszę przekierować połączenia na pocztę głosową i wtedy jest 30 sekundy nic nie mówi, ale telefon wtedy dzwoni bez końca po 30 sekundy, 30 sekundy dzwoni, rozłącza i znowu dzwoni 30 sekund i tak w kółko.
Więc nic to nie daje to ustawianie te 30 sekundy.

Dlatego pisałem:
Remington pisze:No to musisz ustawić przekierowanie kodem jaki podałem (o ile się da) tylko jako numer do przekierowania musisz podać jakiś nr wyłączony lub specjalny.

Numer poczty był tylko do testu.

Mylisz trochę rolę forum. My tu jesteśmy od pomagania - instrukcję jak sobie zaradzić już tu otrzymałeś. A narzekania na operatora musisz kierować wprost do niego.
 #1158934  autor: wiertolot
 18 paź 2023, 04:23
To działa na podobnej zasadzie jak notka SMS W PLAY, powsadzali to ludziom na siłę i nie da wyłączyć tego wcale.
Nie wiem czemu UKE, UOKIK tym nie zajmie natychmiast.
Telefon krótko dzwoni to pierwsze, jest za krótki czas na odebranie tego telefonu w danej sieci komórkowej,
drugie wsadzają gadanie jakieś po polsku i angielsku , żeby osoby dzwoniące do danej osoby z zagranicy lub Polski płaciły za to dodatkowe pieniądze.
 #1158939  autor: KC-KARLOS
 18 paź 2023, 10:51
wiertolot: komunikaty operatora o niedostępności numeru w zasięgu jego sieci (nie dotyczy Notki i poczty głosowej lub przekierowań na inny numer telefonu) są zawsze bezpłatne. Zarówno między polską stroną, a numerami zagranicznymi lub przebywających w roamingu. Wszystko też zależy od typu umowy z operatorem i sposobem rozliczeń z nim, bo jeśli będziesz mieć stan zerowy bez jednostek taryfowych, to usłyszysz komunikat o braku środków lub sygnał błędu połączenia.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1158945  autor: wiertolot
 18 paź 2023, 13:18
W Play widzę na numery po wyłączenie ta notka SMS, po 6 sygnałach mówi, osoba do której dzwonisz ma wyłączony telefon bądź jest niedostępna, potem po angielsku to samo i powtarza tak trzy razy zanim rozłączy połączenie.
Co to jest porobione w te sieci i kto to obsługuje?
 #1158950  autor: KC-KARLOS
 18 paź 2023, 13:46
wiertolot: w przypadku, gdy masz komunikat systemowy po polsku i angielsku - to nie jest odpłatna notka po stronie dzwoniącego.
Proszę, poczytaj sobie o podstawach działania sieci komórkowej. Nadajniki mają wdrożony specjalny system, który komunikuje się z urządzeniami do nich połączonymi jak i z serwerami operatora. Jeśli wystąpi jakikolwiek błąd lub przeszkoda w wykonaniu połączenia głosowego, system operatora wysyła Tobie specjalną zapowiedź głosową w tej sprawie.
Polecam też ten film dla uproszczenia: https://www.youtube.com/watch?v=4knXSzxWepA (Szczególnie od 10 minuty).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1158952  autor: mariusz9a
 18 paź 2023, 13:53
wiertolot pisze:Nie wiem czemu UKE, UOKIK tym nie zajmie natychmiast.
Ale dlaczego? Bo Tobie się nie podoba? A może innym się podoba. - I co teraz? ;-)

Nie obraź się, ale przebrnąłem przez ten wątek i jest on bardzo męczący - już ktoś wcześniej zaproponował żebyś się zwrócił do operatora ze swoimi zażaleniami... Może warto skorzystać z tej rady? :-P
 #1158953  autor: wiertolot
 18 paź 2023, 13:59
Jaka przeszkoda,jak ktoś nie odbiera telefonu to jest przeszkoda? I telefon krótko dzwoni, bo nie dobiegł. I na koniec po 4,5 sygnały zamiast od razu rozłączyć, jeszcze coś mówi 3 razy po polsku lub angielsku lub załącza celowo ta notka SMS? Co to jest robione z ludzi?
Przez operatorów, żeby nie nadążyli odbierać telefonów i celowo słuchali jakiś płatnych informacji od nich?
 #1159057  autor: wiertolot
 20 paź 2023, 06:26
Dodam abonent płaci za czas połączenia, a nie słuchanie na końcu czegoś 3 razy po polsku i angielsku.
W tym przypadku, gdy ktoś nie odbiera telefonu, abonent, klient nie powinien wcale nic płacić. Nie powinien też tego słuchać.
Wychodzi jednak inaczej i załączają ludziom płatne usługi te notki SMS, i.t.p
Z tym mówieniem na końcu też jest podobnie niby nic nie pobiera, a czasami potrafi potrącić i pobrać.
Więc takich rzeczy nie powinni robić, bo jest to bezprawnie robione i ktoś może ich za te mówienie zaskarżyć!
I powinni to natychmiast powyłączać, a nie będą chcieli ktoś ich do tego powinien przymusić!
Bo jak napisałem powyżej robione to jest bezprawnie przez danych operatorów sieci komórkowych co tak mają porobione.
 #1159081  autor: KC-KARLOS
 20 paź 2023, 10:36
Remington: bo takie połączenie jest rozliczane normalnie, jak za połączenie z innym numerem komórkowym. To jest jasne jak słońce.

babciagienia1p: to nie chodzi o "popsute taryfy", tylko o numer przekierowań, który kieruje połączenia do konkretnego serwisu operatorskiego.

I tak: np. w Play
1) +48790998729 - numer kierujący do Notki SMS (odpłatne lub z no-limitów dla dzwoniącego)
2) +48790998725 - numer kierujący do darmowego komunikatu o niedostępności numeru, zajętego itp. (za friko)
3) +48790200200 - to numer poczty głosowej w Play (odpłatne dla dzwoniącego)
4) inny numer do przekierowań - odpłatne dla obu stron - dzwoniącego i odbierającego.
Niektóre taryfy Play po zmianie taryfy resetują ustawienia i powodują automatyczne uruchomienie Notki bądź Poczty głosowej lite.
Szczegóły w tym wątku >>> viewtopic.php?t=130683

W Plusie zauważałem po dezaktywacji poczty głosowej uruchomienie notki. Wbicie kodu USSD czy wysłanie smsa lub kontakt z BOK (abonent postpaid) likwiduje te przekierowania.
W T natomiast jest tylko kod ##002# do anulowania przekazów do poczty.
Najlepiej to rozwiązali w Orange, bo wszystko odbywa się automatycznie, wyłączysz pocztę - masz normalne bezpłatne komunikaty (początkowo gdy startował Flex bardzo źle to działało, szczególnie, gdy ktoś posiada karty-klony).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1159095  autor: KC-KARLOS
 20 paź 2023, 13:38
Remington - w nawiasach co do numerów przekierowań dla Playa (ale dotyczy też innych sieci) opisałem sytuację dla dzwoniącego. Jeśli włączy się poczta lub notka - rozpocznie się rozliczanie taryfowe - nawiąże się normalne połączenie głosowe. W przypadku emisji komunikatu o niedostępności numeru opłaty nie ma, to się wlicza w czas oczekiwania na połączenie. Łatwo to zauważyć na wyświetlaczu telefonu.

Dodam, że w przypadku Orange, gdy nie mamy jednostek taryfowych połączenie się nawiąże, rozpocznie się liczenie czasu, ale są dwa scenariusze tej sytuacji (oczywiście są one bezpłatne):
1) brak środków na koncie i zablokowana opcja "Rozmowy na koszt odbiorcy" - dla Orange czy próbie połączenia do innej sieci
2) brak środków na koncie i połączenie do Orange - powiadomi, że połączenie się nie zrealizuje z powodu braku kasy i nawiąże próbę połączenia na koszt odbiorcy w Orange.

Przy T-Mobile czy Heyah zauważyłem ciekawą rzecz - przy włączonym VoLTE i stanie konta 0,00 komunikat o błędzie połączenia z powodu pustego konta jest odtwarzany 2x - najpierw przy VoLTE, następnie wywala na sieć 2G i informacja ponownie jest emitowana.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1159687  autor: wiertolot
 01 lis 2023, 16:36
I dalej nie zmieniają tego jak dzwoni na numer w T-Mobile, heyah, Play, jest 6 sygnałów tylko( zamiast 9, 10), przez co telefon za krótko dzwoni i nie daje jego odbierać i potem rozłącza od razu, jak nikt nie odbiera i zaczyna coś mówić 3 razy po polsku i angielsku w kółko, abonent jest niedostępny i tak dalej i.t.p. Nie zrobią jak jest w Orange, nju mobile, Plus, że tam nic nie mówi jest tylko pyknięcie zakończenie całkowite połączenia po te 10 sygnały jak ktoś nie odbiera z jakieś przyczyny telefonu.
 #1159700  autor: Remington
 01 lis 2023, 19:04
wiertolot pisze:
01 lis 2023, 16:36
I dalej nie zmieniają tego jak dzwoni na numer w T-Mobile, heyah, Play,

Naprawdę wierzysz, że na życzenie jednego klienta zmienią coś co tak działa od lat?

W takich sprawach trzeba sobie radzić samemu i od tego są porady forumowiczów.
 #1160110  autor: wiertolot
 08 lis 2023, 18:56
Przeszkadza te mówienie na koniec i za krótko dzwoni telefon nie da dobiec do niego, te 4,5 dzwonki to za mało, w Play jest 6 dzwonki, troszkę dłużej, ale to też za mało i też mówi 3 razy po polsku angielsku czemuś, trochę dłużej to dzwoni, najkrócej dzwoni smartfon w T-Mobile i heyah, 4,5 dzwonki i mówienie.
Najlepiej ustawione to jest w Orange i w Plus, 9,10 dzwonki i najważniejsze na koniec nic nie gada tylko rozłącza od razu, jak nikt nie odbiera i tak powinno być u wszystkich operatorów porobione.