Witam. Co prawda zadałem to pytanie na Pepperze, ale chyba na "branżowym" forum będzie lepiej.
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić gdzie robię błąd w rozumowaniu rozliczenia pakietu danych w roamingu UE albo gdzie jest wałek. Mianowicie:
- oferta to 30 GB w kraju, co zgodnie z cennikiem VECTRY z 1 lutego 2023 odpowiada 9,82 GB w UE.
- córka znajomej wyjeżdża do Hiszpanii w dniu 6.06.2023 a z racji, że trochę pakietu w kraju zużyła przez pierwsze dni czerwca po przekroczeniu granicy otrzymuje smsa, że:
Limit GB w roamingu UE wynosi 8,63 GB. Jeżeli wykorzystasz limit, będziemy doliczać 10,43 zł/GB zgodnie z polityką uczciwego korzystania, naliczanie co 1 kB
- w dniu 12.06.2023 (poniedziałek) otrzymuje SMS z VECTRY, że:
Skończył się limit GB. Obecny koszt transmisji danych to 10,43 zl/GB, naliczanie co 1kB
- nie byłoby w tym nic wielkiego, bo pakiet faktycznie mogła w 6 dni wykończyć gdyby nie fakt, że na dzisiaj, tj. 17.06.2023 jej pakiet miesięczny jak pokazuje appka do wykorzystania wynosi jeszcze:
13,46 GB w Polsce
co przekłada się na ok. 4,5 GB w UE (przeliczając po proporcjonalności) a jak wykazałem powyżej już 5 dni temu będąc jeszcze w Hiszpanii VECTRA przysłała smsa, że "skończył się limit GB" ...
Jest mi ktoś w stanie łopatologicznie wytłumaczyć o co chodzi i jak jest ten pakiet rozliczany ? Inaczej niż samemu przeliczać się go nie da (apka nie pokazuje ile jest danych w UE i trzeba proporcjonalnie samemu to kontrolować).
- Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum:
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
Ale tu nie ma żadnej proporcjonalności.
Zużyła w ciągu 6 dni te 8,63 GB. Wątpliwe są tylko dwie kwestie:
1. dlaczego widziała 8,63 GB, a nie cennikowe 9,82 GB? Może zużyła 1,19GB w innym kraju?
2. ile zużyła w kraju - jeśli 6,72GB to wg unijnych zasad wszystko OK (30-6,72-9,82=13,46)
Zużyła w ciągu 6 dni te 8,63 GB. Wątpliwe są tylko dwie kwestie:
1. dlaczego widziała 8,63 GB, a nie cennikowe 9,82 GB? Może zużyła 1,19GB w innym kraju?
2. ile zużyła w kraju - jeśli 6,72GB to wg unijnych zasad wszystko OK (30-6,72-9,82=13,46)
Ale jak nie ma proporcjonalności w Vectrze ? Teraz nawet we Flex też to zrobili choć nie było.
Nawet na infolinii tak informują. Dajmy zostało Ci 5 GB w kraju to przekraczając granice nie będziesz miał full pakietu 9,82 w UE tylko proporcjonalnie jakieś 1,5 GB.
Chyba, że jednak te pakiety są oddzielne, ale i formują o nich że nie. Jeden zależy od drugiego.
Ps. Jak będąc za granicą sprawdzić stan pakietu w UE. Apka pokazuje tylko krajowy.
Nawet na infolinii tak informują. Dajmy zostało Ci 5 GB w kraju to przekraczając granice nie będziesz miał full pakietu 9,82 w UE tylko proporcjonalnie jakieś 1,5 GB.
Chyba, że jednak te pakiety są oddzielne, ale i formują o nich że nie. Jeden zależy od drugiego.
Ps. Jak będąc za granicą sprawdzić stan pakietu w UE. Apka pokazuje tylko krajowy.
Ja bym się cieszył, że są takie limity danych w Vectrze - normalnie byłyby one dużo niższe, niż rozliczane z Cennika podstawowego.
Skoro w ofercie promocyjnej za 19,99 z 30 GB w PL jest 9,82 GB w UE (ponad 30% limitu w kraju), gdybyśmy przeliczyli z ceny wynikającej z umowy limit GB, wyniósłby jedynie 3,84 GB.
Mało? Nie rozumiem marudzenia.
Poza tym limit proporcjonalny może być naliczony w pierwszym niepełnym okresie rozliczeniowym od aktywacji umowy, a potem od 1go do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego.
Skoro w ofercie promocyjnej za 19,99 z 30 GB w PL jest 9,82 GB w UE (ponad 30% limitu w kraju), gdybyśmy przeliczyli z ceny wynikającej z umowy limit GB, wyniósłby jedynie 3,84 GB.
Mało? Nie rozumiem marudzenia.
Poza tym limit proporcjonalny może być naliczony w pierwszym niepełnym okresie rozliczeniowym od aktywacji umowy, a potem od 1go do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego.


Skoro jest 9,82 GB to może cena przed rabatem wynosi ok 51 zł?
Tak, limit jest wyliczony przy cennikowej stawce za abonament.
Abonament w cenniku jest wyceniony na 45 zł. Brutto. Dodatkowo możliwe, że rabatują lejek 1 mbps (w taryfie najtańszej jest wyceniany na 5 zł. Wówczas koszt to 50 zł. I to by się zgadzało.
Abonament w cenniku jest wyceniony na 45 zł. Brutto. Dodatkowo możliwe, że rabatują lejek 1 mbps (w taryfie najtańszej jest wyceniany na 5 zł. Wówczas koszt to 50 zł. I to by się zgadzało.


Zgodnie z cennikiem usług mobilnych
https://www.vectra.pl/baza-dokumentow/p ... v-2-14.pdf
Bezlimit 30 GB jest w standardowej cenie 45 zł brutto i przysługuje 9,82GB w roamingu UE.
Kwestie fup opisuje regulamin usług mobilnych w pkt 9
https://www.vectra.pl/baza-dokumentow/p ... v-1-13.pdf
W jednym z podpunktów czytamy:
"9.18. Dla limitu transmisji danych, o którym mowa w pkt. 9.2. Abonent jest
informowany o rozpoczęciu zużycia limitu, o osiągnięciu 80% limitu oraz
o wyczerpaniu przyznanego limitu z wykorzystaniem wiadomości SMS lub
komunikatu USSD. Abonent ma możliwość sprawdzenia aktualnego stanu
pakietu, w szczególności za pośrednictwem bezpłatnej wiadomości SMS lub "kodu USSD.
https://www.vectra.pl/baza-dokumentow/p ... v-2-14.pdf
Bezlimit 30 GB jest w standardowej cenie 45 zł brutto i przysługuje 9,82GB w roamingu UE.
Kwestie fup opisuje regulamin usług mobilnych w pkt 9
https://www.vectra.pl/baza-dokumentow/p ... v-1-13.pdf
W jednym z podpunktów czytamy:
"9.18. Dla limitu transmisji danych, o którym mowa w pkt. 9.2. Abonent jest
informowany o rozpoczęciu zużycia limitu, o osiągnięciu 80% limitu oraz
o wyczerpaniu przyznanego limitu z wykorzystaniem wiadomości SMS lub
komunikatu USSD. Abonent ma możliwość sprawdzenia aktualnego stanu
pakietu, w szczególności za pośrednictwem bezpłatnej wiadomości SMS lub "kodu USSD.
Za 45 zł nie wychodzi 9,82 GB w roamingu. Oni jeszcze te 5-6 zł "rabatują" w zaszytym lejku 1 mbps, który jest samodzielną usługą w najtańszym planie.
Więc? Okazja - brać i nie gadać.
Więc? Okazja - brać i nie gadać.


Jak wygląda zarządzanie usługami tj. czy Vectra ma jakąś aplikację do zarządzania usługami czy panel klienta i jak to w praktyce działa tzn. czy sprawnie czy różnie z tym bywa? Trochę kusi mnie abonament bezterminowy do przetestowania usług i tak się zastanawiam.
Ruben: pobierasz aplikację Vectra Strefa Klienta albo logujesz się na stronie ebok.vectra.pl.
Dobrze to działa. Pamiętaj jednak, że billing w usługach mobilnych nie działa na bieżąco, wyświetla Tobie naliczenia od 1go do ostatniego dnia poprzedniego miesiąca kalendarzowego od zamknięcia okresu rozliczeniowego.
Możesz tam sprawdzić aktualny stan pakietu internetowego czy dokupić dodatkowy transfer, gdy wpadniesz w lejek 1 mbps.
Oczywiście na bieżąco możesz obserwować stan GB wpisując kod USSD *106#
Dobrze to działa. Pamiętaj jednak, że billing w usługach mobilnych nie działa na bieżąco, wyświetla Tobie naliczenia od 1go do ostatniego dnia poprzedniego miesiąca kalendarzowego od zamknięcia okresu rozliczeniowego.
Możesz tam sprawdzić aktualny stan pakietu internetowego czy dokupić dodatkowy transfer, gdy wpadniesz w lejek 1 mbps.
Oczywiście na bieżąco możesz obserwować stan GB wpisując kod USSD *106#


Witam. Na dzień dzisiejszy oprócz zasięgu płaya wciąż jest dostępny zasięg Orange? Wydaje mi się że pani z lokalnego BOK wprowadziła mojego wujka w błąd twierdząc że tylko Play.
Pigulasty: w zasadzie ma rację.
Dlaczego?
W niektórych rejonach nie ma możliwości zalogowania się do roamingu krajowego Orange, jest dostępny wyłącznie zasięg Play.
A jeśli jest taka możliwość, to systemy Play po kilku minutach wyrzucają klienta z zasięgu Orange do macierzystego sygnału.
Dlaczego?
W niektórych rejonach nie ma możliwości zalogowania się do roamingu krajowego Orange, jest dostępny wyłącznie zasięg Play.
A jeśli jest taka możliwość, to systemy Play po kilku minutach wyrzucają klienta z zasięgu Orange do macierzystego sygnału.


Dzięki za informację. W zasadzie jeszcze jedna kwestia, może macie podobnie? Podczas zawierania umowy półtora roku temu ustawiałem limit wydatków na 10 zł. Poniżej zrzuty ekranu. Czy macie podobnie?
1. https://ibb.co/bHjMf49
2. https://ibb.co/mc5BFKJ
1. https://ibb.co/bHjMf49
2. https://ibb.co/mc5BFKJ
Pigulasty: limit 100 zł jest domyślnie ustawiony dla każdej aktywacji usługi mobilnej w Vectrze - w każdej chwili możesz ją zmienić w eBOK lub u konsultanta, minimalny limit to 10 zł.


Zdaje sobie z tego doskonale sprawę. Jak widzisz podczas zawierania umowy ustawiłem limit 10 zł/mc, jednakże od samego początku limit wydatków rozmija się w kodzie USSD i w limicie ustawionym w koncie na BOK Vectra. Nie miałem okazji przetestować przekroczenia tego limitu. Dotyczy to wszytkich 3 numerów które przenosiłem.
Apka Vectry zaczęła pokazywać ilość danych, jaka jest dostępna w UE. Jest postęp
O ile jestem na bieżąco, to aktualnie obowiązuje:
CENNIK USŁUG MOBILNYCH VECTRA S.A. obowiązujący od dnia 1 lutego 2023 r. dla Usług nabywanych i/lub Umów zawieranych od 1 września 2021 r. z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie 1 lutego 2023 r.
No i w apce jest lekki bajzel. Mianowice pakiety są okrojone. W:
- umowach NO LIMIT 10 GB pokazuje mi 6,71 z 6,71
- umowach NO LIMIT 30 GB pokazuje mi 8,63 z 8,63
Natomiast w przytoczonym przeze mnie cenniku NO LIMIT 10 GB powinien mieć 6,87 GB a NO LIMIT 30 GB powinno być 9,82 GB. Nie ma znaczenia, kiedy umowa była zawierana.
Jak jest w Was ?

O ile jestem na bieżąco, to aktualnie obowiązuje:
CENNIK USŁUG MOBILNYCH VECTRA S.A. obowiązujący od dnia 1 lutego 2023 r. dla Usług nabywanych i/lub Umów zawieranych od 1 września 2021 r. z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie 1 lutego 2023 r.
No i w apce jest lekki bajzel. Mianowice pakiety są okrojone. W:
- umowach NO LIMIT 10 GB pokazuje mi 6,71 z 6,71
- umowach NO LIMIT 30 GB pokazuje mi 8,63 z 8,63
Natomiast w przytoczonym przeze mnie cenniku NO LIMIT 10 GB powinien mieć 6,87 GB a NO LIMIT 30 GB powinno być 9,82 GB. Nie ma znaczenia, kiedy umowa była zawierana.
Jak jest w Was ?
Ten abo z 10GB łatwo wyjaśnić czyjąś niewiedzą. Wystarczy podzielić jedno przez drugie by wyszło 1,024. Czyli ktoś zapomniał, że 1GB ma 1024 MB.
Bardzo ciekawą opcję mają teraz właśnie się zastanawiam, czy nie przesiąść się z Playa. 19.99 na czas nieokreślony 30GB netu reszta no-limit, z lejkiem 1Mb/s.
To się co chwilę zmienia bo była taka oferta już około 2tygodni temu i teraz widać znowu wróciła.
Jak przechodziłem z Play do Vectra jakoś pod koniec czerwca to na infolinii obsługa była zakłopotana bo niby już tej oferty nie było, a na stronie internetowej taka informacja jeszcze widniała i nie mieli wyjścia musieli mi taką ofertę sprzedać. A problem był z tym że już nie było umowy na czas nieokreślony tylko na dwa lata. Po tym jak powiedziałem że w takim razie się zastanowię to obsługa na chwilę się przełączyła żeby dopytać szefostwa czy mogą mi taką ofertę zrobić heh
A jeżeli chodzi o przeniesienie numeru to czekam na to do 10 sierpnia bo tak Play wyznaczył termin pomimo że miałem umowę na czas nieokreślony. Ciężko im się rozstać z bardzo dobrym klientem

W Play miałem abonament za 29zł i w tym 10GB neta, a tu za 19,90zł będzie 30GB
