Leje, bo to wina telefonu i to producent telefonu powinien wydać odpowiednie poprawki, skoro jego i tylko jego telefony mają ten problem. I jak widać, dla niektórych modeli wydał, a inne olał. Mimo, że masz ten sam model różniący się pamięciami, to między wariantami z różnymi pamięciami soft również może się różnić. Wystarczy, że wkompilowane będą różne wersje oprogramowania modemu i jedna z nich nieprawidłowo obsługuje zmienione po stronie operatora ustawienia. Operator z jakichś przyczyn mógł/musiał je zmienić i nie będzie się teraz dostosowywał do badziewnego softu jakichś modeli jednego producenta "bo redmi 9 w takim a takim wariancie nie działa". To producent telefonu powinien zapewnić, że jego telefony są kompatybilne z operatorem, bo to nie operator jest odpowiedzialny za tworzenie oprogramowania słuchawki.
Technologia IMS/VoLTE/VoWiFi jest jaka jest i nie ma co teraz dyskutować o tym, czy wymyślono ją dobrze czy źle.
Nawiasem: po to jest właśnie certyfikacja kompatybilności VoLTE/VoWiFi, którą tak wyśmiewacie w Orange. Żeby nie było takich usterek jak ta z Xiaomi w Play. Chcecie, żeby operator "szedł na żywioł" i wpuszczał wszystko jak leci, to liczcie się z takimi babolami.