Użytkownik
Ranga
Zapalony dyskutant
Posty
301
Rejestracja
07 lut 2011, 20:26
Model telefonu
Sony Xperia XZ1 Compact
I tutaj jesteśmy już o krok od zamykania w ekosystemie firmy X produkującej komunikator Y...MariuszY pisze: ↑28 mar 2023, 12:01W mojej opinii winnych jest wielu, a prawodawca dając możliwość przenoszenia numeru powinien zapewnić możliwość swobodnego użytkowania sprzętu inaczej koniec końców wszyscy będziemy "dzwonić" przez Skype (czy inny obsługujący połączenia telefoniczne komunikator), bo "to działa na każdym sprzęcie i u każdego operatora".
Ja akurat w tym mam odmienne zdanie. Operatorom nie zależy na wprowadzaniu na rynek wszystkich produkowanych telefonów, bo dla nich korzyścią są modele sprzedawane w salonach, a jak wiadomo portfolio producentów i modeli jest znacznie bogatsze niż to co widzimy u operatorów.
Dokładnie tak samo to widzę. Póki co mamy przepychanki, a klient dopóki ma 2G to narzeka tylko na słabą jakość połączenia. I... wcale nie jestem tutaj piewcą zalet komunikatorówmp107 pisze:Moim zdaniem nie zawiódł/zawodzi tu operator, nie zawiódł/zawodzi producent telefonu, a po prostu standard, a raczej jego niedoprecyzowanie lub de facto brak. Standard powinien być jeden dla wszystkich sieci komórkowych, a operatorzy i producenci telefonów, SoC, basebandów, itd. powinni się do niego dostosować. I tyle.
Jedną z zalet standardów jest to, że działa on niezależnie od twórcy rozwiązania (aplikacji) implementującej dany standard. Komunikatory działają w większości na zasadzie "każdy sobie rzepkę skrobie", więc to rozwiązanie też odbiłoby się negatywnie na kliencie końcowym, w którego kontaktach byłyby osoby korzystające tylko z komunikatora A (więc musi on zainstalować komunikator A, by móc się z nimi w ogóle skontaktować) i takie, które mają konto tylko w komunikatorze B (i tutaj powtórka - konieczność instalacji B).
Ale operator nie ma na to wpływu. Nie on tworzy oprogramowanie i nie zmusi producenta do tego. Może próbować, zawrzeć umowę, że telefon będzie w jego sprzedaży, ale musi działać to czy tamto, np VoLTE, VoWiFi. Ale dobrze wiesz, że tak nie jest, bo telefon kupiony od operatora wcale nie gwarantuje działania tych usługMariuszY pisze:Ja akurat w tym mam odmienne zdanie. Operatorom nie zależy na wprowadzaniu na rynek wszystkich produkowanych telefonów, bo dla nich korzyścią są modele sprzedawane w salonach, a jak wiadomo portfolio producentów i modeli jest znacznie bogatsze niż to co widzimy u operatorów.
Za to z Realme X3 Superzoom się nie udało, cały czas nie można połączyć się z IMS Orangekrzysiekn pisze: ↑28 mar 2023, 19:21Potwierdzam
Metoda z https://github.com/kyujin-cho/pixel-volte-patch
Działa w Orange dla vowifi w Motorola Edge 30 Ultra.
Niestety, telefon nie jest dla mnie, przez co nie chce się "bawić" w odsyłki. Jeszcze będę się rozglądał za informacjami albo zaproponuje jakiś pewniejszy pod tym względem model.
Na ten moment pewny koniec 3G to jedynie T-Mobile. Orange to jeszcze ponad rok. Plus i Play sądzę, że trochę później, więc zawsze można zmienić sieć.pawel100g pisze: ↑29 mar 2023, 11:11Niestety, telefon nie jest dla mnie, przez co nie chce się "bawić" w odsyłki. Jeszcze będę się rozglądał za informacjami albo zaproponuje jakiś pewniejszy pod tym względem model.
Tak jak tutaj osoby piszą, to jest chore, żeby dalej tym – czy w danym modelu VoLTE zadziała, w danej sieci, czy nie – musiał się przejmować użytkownik, zwłaszcza gdy zbliża się koniec 3G
Tak wzorowo, że niedawno po aktualizacji użytkownicy różnych modeli Xiaomi zaczęli się uskarżać, że telefon przerywa rozmowy VoLTE po 20s jeżeli rozmowa jest w obrębie jednej sieci. Pomagało wyłączenie VoLTE. Można sobie poszukać w sieci skarg właścicieli. Ciekawe to "wzorowo".marcin19883 pisze: ↑30 mar 2023, 19:52Lubią od przeszło 2 lat. Każdy wypuszczony telefon działa wzorowo z usługami Volte/VoWifi.