DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1122340  autor: Karlos20
 25 wrz 2021, 05:06
hoegaarden: Nadpłata w abo działa jak prepaid. Zapewniasz środki na przyszłe miesiące na zaś. W taki sposób tanim kosztem ogarnąłem gotowość 120GB za 29 zł w nju internetowym (wystarczy jedna aktywność co 5 miesięcy), tym bardziej, że to nie jest typowy, comiesięczny abonament, korzystam kiedy mam na to ochotę, a mało jest takich ofert z zerowym abo za brak aktywności - nawet prepaidy (Plus i Play odNOWA) już pobierają 3 zł za brak ruchu. Poza tym jest ona zwracalna, wystarczy kontakt z operatorem.
 #1122345  autor: biala1991
 25 wrz 2021, 09:18
Dla mnie polecenie zapłaty jest najwygodniejsze, korzystam z niego od dawna i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby płatność nie była zrealizowana w terminie. Problem miałam tylko raz, kiedy elektrownia wystawiła fakturę korygującą, nie została uwzględniona w rozliczeniu tylko pobrali pełną kwotę z pierwotnej faktury. Potem trzeba było się bujać ze zwrotem z korekty. Mimo wszystko takie rozwiązanie uważam za najmniej pracochłonne, w przypadku nadpłaty trzeba samemu pilnować rozliczenia (kontrola najwyższą formą zaufania :D ).
Nie każda firma ułatwia klientowi sprawdzanie salda konta, np. aplikacja TM skrupulatnie pokazuje zaległości ale nadpłaty już nie. To co zdarzyło się w TM to swoją drogą ciekawostka, zarządzam dwoma abo na jednego właściciela, do każdego abo przypisany jest inny numer konta do wpłaty więc ustawiłam w banku dwa zlecenia stałe. Tymczasem TM dwa przelewy za dwie faktury (na dwa różne konta bankowe) zaksięgował na poczet jednej faktury (jako nadpłatę), w ten sposób na drugim numerze powstała zaległość. O istnieniu tej nadpłaty nie wiedziałam, bo apka pokazywała tylko zaległość na drugim numerze. Myślałam, że to bank coś zawalił i jeden z przelewów zaginął gdzieś po drodze, dopiero po telefonie do BOK dowiedziałam się jak sprawa wygląda. Poprosiłam o przeksięgowanie z jednego numeru na drugi ale żądali potwierdzenia przelewu z banku (chociaż to był ich błąd, bo przecież bank nie mógł pomylić kont w zleceniu stałym :D ). Skończyło się na tym, że zapłaciłam jeszcze raz tą "zaległą" fakturę a nadpłata została wykorzystana w następnym miesiącu. Dlatego z celowym robieniem nadpłaty to bym nie ryzykowała, przynajmniej jeśli ma się dwa numery w jednej firmie :)
 #1122347  autor: Remington
 25 wrz 2021, 09:44
Odnośnie sposobu aktywacji polecenia zapłaty, to w niektórych bankach jest to uproszczone. W mBanku wystarczy wniosek elektroniczny - obejmuje nie każdego dostawcę, ale W4 tak.

Przepisy unijne są jednak takie, że do aktywacji nie potrzeba nic poza numerem konta. To coś podobnego jak kiedyś Kaczyński mówił, że nie ma konta, żeby nikt mu nie wpłacił niby-łapówki, to w poleceniu zapłaty SEPA znając jego nr konta ktoś mógłby z tego konta opłacać swoje rachunki 😉. Czyli mniej bezpiecznie jak z kartą, ale przy pz wystarczy dyspozycja w ciągu 8 tygodni i kasa wraca na konto. Niemniej póki cow Polsce sam nr konta nie wystarczy.
 #1122350  autor: biala1991
 25 wrz 2021, 10:20
Remington pisze:
25 wrz 2021, 09:44
Odnośnie sposobu aktywacji polecenia zapłaty, to w niektórych bankach jest to uproszczone. W mBanku wystarczy wniosek elektroniczny - obejmuje nie każdego dostawcę, ale W4 tak.

Zauważyłam, że jedne PZ można załatwić poprzez bank (czy to elektronicznie czy osobiście) a inne trzeba aktywować bezpośrednio u dostawcy usługi. Kiedy uruchamiałam PZ na rachunki za prąd bank odesłał mnie do zakładu energetycznego i tam dopełniłam formalności, z  przyjęciem PZ na rachunek telefoniczny bank nie miał problemu. To było dość dawno, może teraz się zmieniło.
Najmniej kłopotliwe jest samodzielne ustawiane i odwoływane zlecenie stałe ale niestety ograniczeniem jest niezmienna kwota rachunku
 #1122355  autor: Remington
 25 wrz 2021, 12:42
Kiedyś pod nazwą zlecenie stałe funkcjonowała równolegle inna usługa - dostawca (każdy, bo nie było ograniczeń) przesyłał fakturę na adres banku i bank dokonywał przelewu w dacie płatności. Jeszcze z 10 lat temu to działało, też było dla niektórych wygodne, choć banki wycofały się pewnie przez konieczność ręcznej obsługi.
 #1122360  autor: hoegaarden
 25 wrz 2021, 13:06
biala1991 pisze:
25 wrz 2021, 10:20
Remington pisze:
25 wrz 2021, 09:44
Odnośnie sposobu aktywacji polecenia zapłaty, to w niektórych bankach jest to uproszczone. W mBanku wystarczy wniosek elektroniczny - obejmuje nie każdego dostawcę, ale W4 tak.

Zauważyłam, że jedne PZ można załatwić poprzez bank (czy to elektronicznie czy osobiście) a inne trzeba aktywować bezpośrednio u dostawcy usługi. Kiedy uruchamiałam PZ na rachunki za prąd bank odesłał mnie do zakładu energetycznego i tam dopełniłam formalności, z  przyjęciem PZ na rachunek telefoniczny bank nie miał problemu. To było dość dawno, może teraz się zmieniło.
Najmniej kłopotliwe jest samodzielne ustawiane i odwoływane zlecenie stałe ale niestety ograniczeniem jest niezmienna kwota rachunku
Zgadza się. PZ dla Orange aktywowałem kilkom kliknięciami w mBanku. W przypadku Energii musiałem pofatygować się z kwitkiem do BOK-u. Tam gdzie są stałe kwoty ustawiam zlecenie stałe. Od wielu lat rachunki płacą się u mnie same, ja tylko sprawdzam kwoty. Pełna automatyzacja :)
 #1122374  autor: Nikita_Bennet
 25 wrz 2021, 18:38
sporo zależy od banku, ja korzystałem z tego dla usług play i shell. Super sprawa, nigdy nie zawiodło, zero nadpłat itp. Dla klienta indywidualnego darmowe na kontach do DG płatne. Niestety ostatni rok pojawił się problem. Pobierając potwierdzenie z systemu bankowości elektronicznej jest coś takiego:
Dane nadawcy:mój nr konta
Nazwa i adres odbiorcy (tu powinny być moje dane chyba jak tego kto płaci.).
Dane odbiorcy: nr konta firmy/nazwa ich banku
Nazwa i adres odbiorcy

i dlatego wycofałem się z tej usługi. Choć świetna sprawa.
 #1122401  autor: Nikita_Bennet
 26 wrz 2021, 10:30
no wiem ale w potwierdzeniu i nadawca i odbiorca był ten sam (odbiorca). Stało się to po przejściu na nowszy system elektronicznej bankowości bo jak chodziły oba jednocześnie to pobranie potwierdzenia w starym systemie było ok-ja nadawca a play odbiorca a w nowym systemie i nadawca i odbiorca to play (tylko że przy nadawcy mój nr konta). Błąd systemu bankowego i tyle ale zniechęca.
 #1122417  autor: hoegaarden
 26 wrz 2021, 13:45
Nikita_Bennet pisze:
26 wrz 2021, 10:30
no wiem ale w potwierdzeniu i nadawca i odbiorca był ten sam (odbiorca). Stało się to po przejściu na nowszy system elektronicznej bankowości bo jak chodziły oba jednocześnie to pobranie potwierdzenia w starym systemie było ok-ja nadawca a play odbiorca a w nowym systemie i nadawca i odbiorca to play (tylko że przy nadawcy mój nr konta). Błąd systemu bankowego i tyle ale zniechęca.
Te adresy obecnie nie są w ogóle brane pod uwagę przy przelewach. Liczy się tylko numer rachunku aby był prawidłowy.
 #1122418  autor: rsig
 26 wrz 2021, 13:48
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
Obecnie mam kartę w Play za 25 zł miesięcznie. Co 4 miesiące wpłacam stówę i na 4 miesiące zapominam o płatnościach.
Zresztą to też mógłbym zautomatyzować w apce bankowej i sama by co 4 miesiące doładowywała stówą konto w Play.
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
A co do okresowego sprawdzania stanu kredytu to co za problem wpisać w kalendarzu żeby co kilka miesięcy przypominał o konieczności wpłaty.
Pozatym jak na koncie zostaje kilka zł to Play automatycznie wysyła wiadomość że konto jest niemal puste. A nawet jakbym zapomniał o doładowaniu to też żaden problem. Po prostu któregoś dnia budząc się rano zastałbym na telefonie komunikat "Z powodu braku środków pakiet SOLO M został wyłączony". Zaraz potem bym konto doładował i włączył pakiet z powrotem.
hoegaarden pisze:
25 wrz 2021, 01:05
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
Druga sprawa to prywatność. Nadpłata może być w pełni anonimowa, w przypadku polecenia zapłaty operator wie w jakim jesteś banku.
Aha, czyli jeszcze stoisz w kolejce na poczcie z gotówką w ręku aby ten przelew zrobić.
Aż mi się przypomniały lata '90 jak się opłacało rachunki z TPSA ;)
Aż tak mi na anonimowości względem operatora telefonicznego nie zależy (zwłaszcza odkąd wprowadzili konieczność rejestracji prepaidów), więc używam apki bankowej. Tym niemniej przy nadpłacie możliwość anonimowego płacenia istnieje (niekoniecznie na poczcie, jest pełno punktów opłat, albo można doładowanie kupić w sklepie podczas zakupów, teraz już nie trzeba nic zdrapywać), w PZ nie.
biala1991 pisze:
25 wrz 2021, 09:18
Problem miałam tylko raz, kiedy elektrownia wystawiła fakturę korygującą, nie została uwzględniona w rozliczeniu tylko pobrali pełną kwotę z pierwotnej faktury. Potem trzeba było się bujać ze zwrotem z korekty.
No właśnie, PZ w przeciwieństwie do zlecenia stałego powinien się elastycznie dopasowywać do żądania operatora, ale wystarczy że raz coś będzie nie tak to potem odkręcanie sprawy będzie trwało znacznie dłużej niż czas który poświęcam na nadpłaty.
Mimo wszystko takie rozwiązanie uważam za najmniej pracochłonne, w przypadku nadpłaty trzeba samemu pilnować rozliczenia (kontrola najwyższą formą zaufania :D ).
W przypadku nadpłaty wogóle pomija się bank, operator sam sobie pobiera z niej tyle ile wynosi rachunek. A sprawdza się i tak, operator wystawiając rachunek może się pomylić i przy nadpłacie i przy PZ.

Nie każda firma ułatwia klientowi sprawdzanie salda konta, np. aplikacja TM skrupulatnie pokazuje zaległości ale nadpłaty już nie.
To już standardowy USSD na sprawdzanie stanu konta (w T-M to bodaj *101*) nie działa?
To co zdarzyło się w TM to swoją drogą ciekawostka, zarządzam dwoma abo na jednego właściciela, do każdego abo przypisany jest inny numer konta do wpłaty więc ustawiłam w banku dwa zlecenia stałe. Tymczasem TM dwa przelewy za dwie faktury (na dwa różne konta bankowe) zaksięgował na poczet jednej faktury (jako nadpłatę), w ten sposób na drugim numerze powstała zaległość. O istnieniu tej nadpłaty nie wiedziałam, bo apka pokazywała tylko zaległość na drugim numerze. Myślałam, że to bank coś zawalił i jeden z przelewów zaginął gdzieś po drodze, dopiero po telefonie do BOK dowiedziałam się jak sprawa wygląda. Poprosiłam o przeksięgowanie z jednego numeru na drugi ale żądali potwierdzenia przelewu z banku (chociaż to był ich błąd, bo przecież bank nie mógł pomylić kont w zleceniu stałym :D ). Skończyło się na tym, że zapłaciłam jeszcze raz tą "zaległą" fakturę a nadpłata została wykorzystana w następnym miesiącu. Dlatego z celowym robieniem nadpłaty to bym nie ryzykowała, przynajmniej jeśli ma się dwa numery w jednej firmie :)
Przy nadpłacie wogóle by tego problemu nie było (bo byłyby dwie niezależne nadpłaty dla obu numerów), takie coś mogło się zdarzyć tylko przy PZ albo zleceniu stałym.
 #1122419  autor: Remington
 26 wrz 2021, 14:01
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
No właśnie, PZ w przeciwieństwie do zlecenia stałego powinien się elastycznie dopasowywać do żądania operatora, ale wystarczy że raz coś będzie nie tak to potem odkręcanie sprawy będzie trwało znacznie dłużej niż czas który poświęcam na nadpłaty.

Raz na dwadzieścia lat - to mój wynik. Oszczędność czasu wobec całego pilnowania, czytania smsów, ustawiania czy poprawiania zleceń - kolosalna. Zwróć uwagę, że tu chodzi o wygodę - telefon to jedna z wielu usług opłacanych cyklicznie, obok kablówki, prądu, czynszu i różnych innych. Jednakowa ich obsługa to atut. Ale czy komukolwiek chce się blokować pieniądze i robić nadpłatę u każdego usługodawcy?
 #1122420  autor: rsig
 26 wrz 2021, 14:47
Remington pisze:
26 wrz 2021, 14:01
rsig pisze:
24 wrz 2021, 23:25
No właśnie, PZ w przeciwieństwie do zlecenia stałego powinien się elastycznie dopasowywać do żądania operatora, ale wystarczy że raz coś będzie nie tak to potem odkręcanie sprawy będzie trwało znacznie dłużej niż czas który poświęcam na nadpłaty.

Raz na dwadzieścia lat - to mój wynik.
Twój. Przydałaby by się większa, bardziej reprezentatywna, grupa osób.
Oszczędność czasu wobec całego pilnowania
Pilnować trzeba i tak, zawsze czy bank czy dostawca usługi może się pomylić. Przynajmniej raz na rok czytam że jakiś bank podwójnie księgował operacje na koncie (co ciekawe zawsze na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść).
czytania smsów
Jakich smsów? Te ostrzeżenia o pustym koncie to jak pisałem sytuacja wyjątkowa, gdy nie doładowaliśmy konta na czas. No i przeczytanie smsa zajmuje znacznie mniej czasu niż odkręcanie problemu jeśli w PZ wystąpi błąd.
ustawiania czy poprawiania zleceń - kolosalna.
Jakiego ustawiania czy poprawiania zleceń? Takie długoterminowe doładowania można całkowicie zautomatyzować, ja co 4 miesiące wpłacam stówę Playowi, ale w apce mogę zlecić że będzie ona sama co 4 miesiące wpłacać tą stówę.
Zwróć uwagę, że tu chodzi o wygodę - telefon to jedna z wielu usług opłacanych cyklicznie, obok kablówki, prądu, czynszu i różnych innych. Jednakowa ich obsługa to atut. Ale czy komukolwiek chce się blokować pieniądze i robić nadpłatę u każdego usługodawcy?
Przy większych rachunkach można rozpatrzyć PZ czy stałkę. Ale przy mniejszych (telefon, kablówka) zamiast jednej nadpłaty robi się kilka. I raz na kilka miesięcy doładowuje kolejną nadpłatę do wszystkich dostawców. Przy okazji sprawdzając czy poprzednie rachunki są OK, czy dostawca ich nie zawyżył z jakiegoś powodu (wzrost ceny usługi, błąd systemu, chciwy księgowy u dostawcy, itp).
 #1122422  autor: Remington
 26 wrz 2021, 15:17
rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Twój. Przydałaby by się większa, bardziej reprezentatywna, grupa osób.


Moja próbka to ponad 20 lat po kilka płatności miesięcznie (kilka telefonów, prąd, kablówka, platforma sat). Około tysiąca płatności. Problem raz z winy kablówki.

rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Przynajmniej raz na rok czytam że jakiś bank podwójnie księgował operacje na koncie (co ciekawe zawsze na niekorzyść klienta, nigdy na korzyść).

Trudno by było na korzyść, skoro (co przemilczałeś) te problemy ilekroć są to dotyczą płatności kartami.

rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
No i przeczytanie smsa zajmuje znacznie mniej czasu niż odkręcanie problemu jeśli w PZ wystąpi błąd.

Wycofanie płatności to raptem kilka kliknięć (w słabym banku jedna rozmowa z konsultantem). Wykonanie zwykłego przelewu na właściwą kwotę kilka kolejnych. To nie jest więcej czasu zważywszy, że problem wystąpi raz na kilkaset płatności pz (zakładam, że inni mają połowę szczęścia co ja), o ile w ogóle wystąpi.

rsig pisze:
26 wrz 2021, 14:47
Jakiego ustawiania czy poprawiania zleceń? Takie długoterminowe doładowania można całkowicie zautomatyzować, ja co 4 miesiące wpłacam stówę Playowi, ale w apce mogę zlecić że będzie ona sama co 4 miesiące wpłacać tą stówę.

Fajnie, póki siedzisz w kraju i korzystasz tylko z tego co masz w pakiecie. Usługi premium czy dodatkowe, dopisz do rachunku, albo rozmowy czy smsy za granicę i już kwota rachunku się zmienia. Jeszcze bardziej gdy dochodzą wyjazdy zagraniczne - zbyt dużo netu w UE, albo w ogóle wyjazd poza Unię czy choćby nieopatrzna rozmowa krajowa lub net mobilny we Włodawie czy Krynicy Morskiej via Dziki Wschód i już plan się sypie, bo rachunek będzie dużo wyższy od założonego. I albo trzeba pilnować na bieżąco, albo nadpłatę robić z zapasem.

EDIT. Sprawdzam rachunki moje, żony i dzieci: przez ostatnie kilka miesięcy na każdym numerze co miesiąc była inna kwota do zapłaty. Bo roaming, bo smsy zagraniczne, bo płatność za cośw ciężar rachunku, bo ktoś nie potrzebuje smsów w pakiecie i płaci od sztuki itd.
 #1122427  autor: biala1991
 26 wrz 2021, 15:46
rsig pisze:
26 wrz 2021, 13:48
biala1991 pisze:
25 wrz 2021, 09:18
To co zdarzyło się w TM to swoją drogą ciekawostka, zarządzam dwoma abo na jednego właściciela, do każdego abo przypisany jest inny numer konta do wpłaty więc ustawiłam w banku dwa zlecenia stałe. Tymczasem TM dwa przelewy za dwie faktury (na dwa różne konta bankowe) zaksięgował na poczet jednej faktury (jako nadpłatę), w ten sposób na drugim numerze powstała zaległość. O istnieniu tej nadpłaty nie wiedziałam, bo apka pokazywała tylko zaległość na drugim numerze. Myślałam, że to bank coś zawalił i jeden z przelewów zaginął gdzieś po drodze, dopiero po telefonie do BOK dowiedziałam się jak sprawa wygląda. Poprosiłam o przeksięgowanie z jednego numeru na drugi ale żądali potwierdzenia przelewu z banku (chociaż to był ich błąd, bo przecież bank nie mógł pomylić kont w zleceniu stałym :D ). Skończyło się na tym, że zapłaciłam jeszcze raz tą "zaległą" fakturę a nadpłata została wykorzystana w następnym miesiącu. Dlatego z celowym robieniem nadpłaty to bym nie ryzykowała, przynajmniej jeśli ma się dwa numery w jednej firmie :)
Przy nadpłacie wogóle by tego problemu nie było (bo byłyby dwie niezależne nadpłaty dla obu numerów), takie coś mogło się zdarzyć tylko przy PZ albo zleceniu stałym.

Jak to by nie było? Operator tak samo może się pomylić księgując zapłatę (czy to polecenie zapłaty czy stałe zlecenie) i tak samo może się pomylić księgując nadpłatę (dla jasności o nadpłacie mówimy tylko w przypadku abo, doładowanie prepaida np. za 500zł to nie jest nadpłata tylko przedpłata). A kiedy wyłączymy z tej dyskusji prepaid (czyli doładowania przez stronę operatora) to widzimy, że problemem (w abo, bo przypominam tylko w tym przypadku mamy do czynienia z nadpłatą) jest nie to czy opłacamy rachunek przez PZ/SZ czy robimy nadpłatę ale to jakim kanałem tego dokonujemy, jeśli nadpłatę wykonamy przez bank (a nie przez aplikację) to operator ma dokładnie takie same szanse się pomylić księgując przelew generujący nadpłatę jak księgując przelew PZ/SZ. :D


Co do sprawdzania salda przez kod to w abo chyba nie działa, zostaje aplikacja, która pokazuje zaległość ale nie pokazuje nadpłaty, przynajmniej tak jest w TM :)



Edit
Wróć :D moim zdaniem to w obu przypadkach (PZ i przelewu generującego nadpłatę) te szanse na pomyłkę są zerowe, bo przecież operatorzy do każdego numeru abo przypisują inny numer konta do wpłat (wirtualne rachunki) więc do dzisiaj w głowę zachodzę jak TM przelew, który wpłynął na rachunek bankowy przypisany do numeru A mógł zaksięgować jako zapłatę za numer B, który ma przypisany zupełnie inny rachunek do wpłat :D