DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 84 z 98
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 98
 #1110253  autor: RafalNode
 18 sty 2021, 09:18
klaudia123 pisze:
18 sty 2021, 00:01
Dla oferty mix i Heyah 01 bok konsekwentnie odmawia aktywacji...
Może dla tego że nie do końca działa to ok.

Wczoraj wszystko śmigało, a dziś nie odbiera sms/mms po voWIFI

Wysyła jak najbardziej ale za odbiorem czeka na sieć.
 #1110265  autor: klaudia123
 18 sty 2021, 14:17
RafalNode pisze:
18 sty 2021, 09:18
Może dla tego że nie do końca działa to ok.

Wczoraj wszystko śmigało, a dziś nie odbiera sms/mms po voWIFI

Wysyła jak najbardziej ale za odbiorem czeka na sieć.
To t-mobile raczej trzymają starą platformę zamiast wszystkich stopniowo przenieść na nową. rewelacji się nie spodziewam po sieci która udaje że ma 5 g na 2100 MHz a nie opanowała numerów premium w Heyah 01 czy dostępności przekierowań.
 #1110268  autor: RafalNode
 18 sty 2021, 14:35
klaudia123 pisze:
18 sty 2021, 14:17

rewelacji się nie spodziewam
No mam nadzieję że to poprawią te sms/mms po voWIFI Wtedy będzie to naprawdę konkurencja dla Orange.

Dobrze że kupiłem starter i najpierw protestowałem zamiast na pałę się przenieść bo teraz bym żałował.

Idą w dobrą stronę uruchamiając usługi voXXX jednak wydaję mi się że straszanie pomału im to idzie. Zauważ że temat pojawienia się voXXX ruszył się tylko w samej głównej marce, o Heyah na razie nikt nawet nie wspomina.
 #1110270  autor: marcin19883
 18 sty 2021, 14:52
Mam dziwny problem od początku w t-mobile GO. Na wificalling nie działają połączenia na bezpłatne infolinie np. 800302302. Na normalne numery dzwonie bez problemów. O co może chodzić? Wifi calling nie obsługuje infolinii i innych numerów specjalnych?
 #1110272  autor: Karlos20
 18 sty 2021, 15:02
marcin19883: możliwe że VoWiFi może nie obsługiwać infolinii i nr specjalnych, ale też może być też jakaś blokada (soft urządzenia może też grać rolę). Skontaktuj się z BOU, może faktycznie coś jest na numerze, z którego korzystasz, ciężko ocenić co powoduje problem.
Na iPhone 11 Pro w Orange Flex bez problemu działają u mnie połączenia specjalne czy infolinie 800.
 #1110280  autor: marcin19883
 18 sty 2021, 16:15
Karlos20 pisze:
18 sty 2021, 15:02
możliwe że VoWiFi może nie obsługiwać infolinii i nr specjalnych, ale też może być też jakaś blokada
Raz na czacie o tym wspominałem i niby miałem blokadę infolinii i ją zdjęto. Dziwne, bo zawsze mogłem dzwonić na 800. :lol:
 #1110286  autor: Karlos20
 18 sty 2021, 16:56
Możliwe, że to jest błąd na WiFi Calling, który uniemożliwia wykonywanie tych połączeń. Dzwoniłem do BOK aby samemu to przetestować - trzeba jeszcze poczekać.
 #1110362  autor: p2225
 19 sty 2021, 20:24
mirekm35 pisze:
25 lis 2020, 10:36
p2225 pisze:
23 lis 2020, 22:08
Macie może doświadczenie z numerami firmowymi w Play, ale nie w takich typowych taryfach dostępnych "normalnie"? (...) nie działa na nich VoLTE, a WiFi Calling wyklucza się z działaniem numerów wewnętrznych. O ile brak WiFi Calling można przeżyć, tak VoLTE wolałbym żeby działało. Żeby tego jeszcze było mało, to większość numerów nawet nie załącza zwykłego HD Voice.
Otóż niestety mam podobne doświadczenia. Jest to (zwłaszcza brak HD Voice) do tego stopnia dokuczliwe, że musiałem zastosować "obejście", które polega na... wypięciu numerów z centralki i przekierowywaniu na te numery połączeń przychodzących na numer główny (oczywiście wg schematu). Ma to oczywiście wady, bo nie da się skorzystać z możliwości centralki takich jak np. prezentacja numerem głównym, albo grupy numerów na które kieruje się połączenia przychodzące - ale przynajmniej nie kastruje się tych numerów z HDV, VoLTE i VoWiFi - dla połączeń wychodzących i przychodzących spoza centralki. No i oczywiście niestety - połączenia które zostaną przekierowane przez centralkę zestawiane są po 3G (zrzut z LTE) i jest brak HD Voice. Pisałem w tej sprawie do konsultanta z działu zajmującego się produktem (kontakt jest w panelu zarządzania centralką) i dostałem odpowiedź, że prace nad kodekami zostały zawieszone z uwagi na pandemię i konieczność zapewnienia bezawaryjnego działania usługi dla np. szpitali. Trudno powiedzieć czy to prawda czy tylko takie grzeczne "daj nam spokój".
30 grudnia udało mi się uruchomić VoLTE i WiFi Calling od strzała wysyłając smsa aktywującego WiFi Calling. Od tego czasu usługi działają. Niestety, nadal bez HD Voice. Od tego czasu uruchomiłem VoLTE łącznie na 10 numerach dopiętych do centralki i wszystkie utrzymują te usługi. Coś się dzieje w temacie. Rozmowy po VoLTE/WiFi Calling działają i na przychodzących, jak i wychodzących. Nawet numer wewnętrzny działa na WiFi Calling, a podobno się "gryzły" te usługi.

B7+B1(15MHz)+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/7038348914.png
 #1110382  autor: rsig
 19 sty 2021, 23:45
rsig pisze:
12 gru 2020, 01:46
Widzę że w a2mobile (opartym na Plusie) wifi calling działa również przez bluetooth. Od czego zależy obecność takiej funkcji? Hardwarowo telefony mają wifi calling tylko po wifi, a w Plusie/a2mobile wifi calling jest realizowane przez ich aplikację i można tam "doprogramować" obsługę rozmów również przez bluetooth?
Sprawa o tyle istotna, że jak jesteśmy za granicą i mamy internet (a wraz z nim wifi calling) pociągnięty z drugiego telefonu (z kartą SIM i pakietem internetu od lokalnego operatora) to połączenie dwóch telefonów przez bluetooth zjada znacznie mniej prądu od połączenia przez wifi.
Zaletą użycia bluetooth jest jednak nie tylko mniejsze zużycie prądu. Dziś musiałem zestawić wifi calling w miejscu gdzie było zatrzęsienie innych sieci wifi. Zająłem najmniej zatłoczony kanał, ale i tak działało to w zasięgu kilku metrów. Na kilkunastu metrach internet (a wraz z nim wifi calling) robił się bardzo niestabilny. Tymczasem połączenie przez bluetooth było w pełni stabilne nawet na kilkudziesięciu metrach. Tyle że niestety przez bluetooth działał tylko internet, nie można dzwonić jak przez wifi calling.
Jeśli macie dojścia do ludzi tworzących standardy komunikacyjne to możecie ich atakować żeby w następnej wersji wifi calling można było dzwonić również przez bluetooth (natywnie, bo przez aplikacje jak w w/w a2mobile, tudzież oszukując telefon że połączenie bluetooth to połączenie wifi, można już dziś).
 #1110383  autor: klaudia123
 20 sty 2021, 00:03
rsig pisze:
19 sty 2021, 23:45
...
w następnej wersji wifi calling można było dzwonić również przez bluetooth (natywnie, bo przez aplikacje jak w w/w a2mobile, tudzież oszukując telefon że połączenie bluetooth to połączenie wifi, można już dziś).
Raczej o apkę a2mobile chodzi... Normalnie masz VPN zestawiany do serwera operatora i VoWIFI działa.
 #1110467  autor: rsig
 21 sty 2021, 23:46
Poproszono mnie dziś o skonfigurowanie Wifi Calling w Nokii 2.2 (oficjalnie obsługująca wowifi w abonamencie T-Mobile). Zacząłem od sprawdzenia routera (na swoim telefonie, prepaid w Orange) pod kątem kompatybilności z wowifi. Router OK, na moim telefonie nawet w odległości 30 metrów (i przez dwie ściany) sygnał był na tyle stabilny że wowifi działało bez zarzutu. No to biorę tą Nokię, włączam wowifi i... O Matko i Córko! Teoretycznie niby działa, ale zrywa połączenia, a nawet jak nie to głosu często nie słychać, tylko sms działały bez problemu. "Hitem" było gdy próba nawiązania połączenia (z moim numerem) niby udana, włączył się timer długości rozmowy, tyle że... mój telefon nic o tym nie wiedział, żadnego znaku że ktoś wogóle próbował dzwonić. Po tym odpuściłem temat, powiedziałem gościowi że nic z tego. Nie wiem skąd te problemy (na pewno nie zasięg, bo nawet metr od routera było to samo), nie mój telefon to nie chciałem w nim grzebać (poza manewrowaniem opcjami wowifi), może upgrade firmware by pomógł.
klaudia123 pisze:
20 sty 2021, 00:03
rsig pisze:
19 sty 2021, 23:45
...
w następnej wersji wifi calling można było dzwonić również przez bluetooth (natywnie, bo przez aplikacje jak w w/w a2mobile, tudzież oszukując telefon że połączenie bluetooth to połączenie wifi, można już dziś).
Raczej o apkę a2mobile chodzi... Normalnie masz VPN zestawiany do serwera operatora i VoWIFI działa.
Tak, ale mi chodzi o rozwiązanie "fabryczne", bez zabawy z VPN, itp. Nie wymaga to żadnego dodatkowego hardware, czysto softwarowo da się zaimplementować dzwonienie po bluetooth.
 #1110503  autor: Pabloz
 22 sty 2021, 21:22
@rsig VoWiFi niestety jest bardzo kapryśne i w wielu przypadkach nadaje się tylko do użytku awaryjnego.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1110507  autor: bobix
 23 sty 2021, 07:57
Nie zgadzam się. Używam wificalling od momentu startu w Play a teraz w Orange. Problemy w ciągu tych kilku lat mogę policzyć na palcach jednej ręki. W Play było wzorowo, w Orange 5-.
 #1110508  autor: iphoneski
 23 sty 2021, 09:30
A ja się zgodzę. Jeśli mam do wyboru rozmowę po LTE albo wifi zdecydowanie wolę LTE. Z wifi calling często mam taki problem, że na kilka sekund zanika głos rozmówcy, a potem próbuje mi te stracone sekundy nadrobić, więc mam je mocno przyspieszone i dopiero jak to odtworzy wraca do normalnego stanu. Sprawdzane na kilku internetach, telefonach i operatorach i tak po prostu co jakiś czas jest. Usługa super gdy nie mamy zasięgu operatora, ale jak mamy o wiele lepiej rozmawiać po sieci niż wifi.
 #1110510  autor: Huboo
 23 sty 2021, 10:14
Ja akurat mogę wiele się o tym rozpisać ponieważ w miejscu gdzie mieszkam jest brak zasięgu każdej sieci wewnątrz, a na zewnątrz sieć jest szczątkowa. WifiCalling używam od pierwszego dnia w Orange i działa stabilnie (była chyba jedna awaria na samym początku gdzie usługa w ogóle nie działała przez kilka dni) brakuje niestety SMS w związku z tym żona ma a t-mobile gdzie w porównaniu do Orange jakość jest dużo gorsza, czasami jest tak że WifiCalling jest uruchomiony a dodzwonić się nie można sprawdzane wiele razy, z smsami był problem na początku ale teraz jest Ok, mam też play i tam działa zdecydowanie najlepiej chociaż jakość rozmów i tak jest w Orange najlepsza, plusa nie mam. Dodam że korzystam z WifiCalling włączając po przyjściu do domu tryb samolotowy i uruchamiam wifi, więc działam tylko na WifiCalling, używałem usługi na brandowanych telefonach, które są w wykazie Orange (Samsung S8,S10e) teraz mam M51 i działa Ok, T-mobile HuaweiP30. Osoby które korzystają z WifiCalling i słabej sieci GSM, mają często problem z tym że sieć się przełącza i zrywa połączenie.
Co ciekawe w Orange jest możliwość od samego początku wysłania MMSa po wifi i tylko tyle.
Oczywiście jeśli miałbym wybrać rozmowę po GSM/LTE i WifiCalling to wybrałbym GSM/LTE, wificalling tylko w przypadku braku sieci
  • Strona 84 z 98
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 98
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 98